• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nieuwe Bentley Arnage: W16? Hybride? Groen?

Auteur: robbie, gepost 17 oktober 2007 om 16:28 – 25 Reacties

Bentley Arnage 6.75 liter V8

We wisten jullie al te melden dat de dinosaurus uit de Bentley line-up in 2010 vervangen zal worden door een nieuw model. Het is spijtig maar aan alle mooie dingen komen een einde. Maar nu kunnen we wel naar de toekomst kijken en het Britse Autocar heeft in een interview met Bentley baas Franz-Josef Paefgen de nodige dingen boven tafel weten te krijgen. Zo zal de Arnage in tegenstelling tot de Continental niet gebouwd worden op basis van een bestaand VAG product (zoals de Phaeton), wel zal het aluminium spaceframe in de basis afkomstig zijn van Audi. En daar omheen zal een mooie aluminium huid komen en dat bespaard natuurlijk een hoop gewicht. Er zullen onderhuids natuurlijk wel de nodige onderdelen gebruikt worden uit het grote VAG magazijn.

Mensen die vrezen dat de 6.75 liter V8 zal sneuvelen kan ik gerust stellen, Bentley ingenieurs zijn hard bezig om het blok te laten voldoen aan de EURO6 eisen die in 2013-2015 van kracht worden. Maar ook Bentley ontsnapt niet aan de groene golf die door autoland trekt en dus zal Bentley op de autosalon van Geneve in 2008 haar visie tonen op milieuvriendelijke auto’s. Ik hou mijn hart vast.

In het interview wordt verder gesuggereerd dat de volgende generatie Arnage wel eens als hybride op de markt zou kunnen komen. Het systeem zou dan afkomstig zijn van de toekomstige Q7 hybride. Maar er is voor de pk-freaks gelukkig ook goed nieuws! Bentley heeft namelijk een prototype gebouwd van de Arnage met onder de kap de 1001 pk sterke W16 motor uit de Bugatti Veyron! Een productievariant zal hoogstwaarschijnlijk fors minder vermogen krijgen aangezien de Arnage slechts achterwielaandrijving heeft. Maar met 750 pk zal de Arnage ook nog wel flink vooruit willen gok ik zo.

Ook interessant!

  • Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
    Bentley Bentayga Hybrid rijtest video
  • Maserati Levante als Hybride: de nieuwe instapper is hier
  • Bentley lanceert een betaalbare driewieler
  • Volgende Bentley Mulliner
    Volgende Bentley Mulliner wordt laatste met W12

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

arnage, Bentley, Bugatti, Hybride, Limousine, veyron

Vorig bericht: « Bitter Vero: Australiër met Duits jasje
Volgend bericht: Hoeveel CO2 stoot jouw auto uit? »

Lees Interacties

Reacties

  1. 911 zegt

    17 oktober 2007 om 16:33

    Verder tja.. word een beetje moe van het groene gezeur ;) maja Bentley zal het wel voor elkaar krijgen om de auto lekker dik te houden

    Login om te reageren
  2. IS200 zegt

    17 oktober 2007 om 16:40

    Volgens mij los je met Hybride auto’s het “Global heating” probleem niet op.

    Login om te reageren
  3. Nick-G zegt

    17 oktober 2007 om 16:50

    Linkje doet niet?

    Login om te reageren
  4. ShelbyGT500E zegt

    17 oktober 2007 om 16:51

    gelukkig blijft de 6.75L V8 dat is goed nieuws. een groener model ook goed nieuws beter mileu is altijd belangrijk en ik zou ook nooit geloven dat hun een schondere motor zouden maken die minder prestaties levert dus dat komt ook vast wel goed. en een arnage met een W16 met 750 pk dat is helemaal zuper nieuws echt vetter kan gewoon niet. niks Arnage R of RL of Mulliner gewoon een W16.

    Login om te reageren
  5. LC zegt

    17 oktober 2007 om 16:52

    Laat het aub de Hunaudieres zijn want die is immers groen!

    Login om te reageren
  6. JackBlack zegt

    17 oktober 2007 om 16:54

    @IS200

    Nou en dat uit de mond van een lexus-rijder!! Dan begint het echt te dagen bij iedereen dat hybride niet je van het is… Ik denk trouwens wel dat het een opstapje is naar echt energievriendelijke auto’s.

    Login om te reageren
  7. CasperH zegt

    17 oktober 2007 om 17:00

    “Niet gebaseerd op VAG” maar wel Audi-spaceframe en wellicht Audi-hybride techniek?

    Ben desondanks érg benieuwd! Als alles volgens plan gaat win ik dat jaar de jackpot namelijk.

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    17 oktober 2007 om 17:04

    @Nick-G, als het goed is werken ze nu!

    @Casper, in elk geval niet zo sterk als bij de Continental het geval is. Dat is gewoon een VW Phaeton met een andere huid.

    Login om te reageren
  9. Bramzel zegt

    17 oktober 2007 om 17:09

    Fijn, vernaggel ook de laatste echte Bentleys maar. Zucht. Later zal ik mijn kinderen vertellen over vroeger, toen Bentleys nog geen veredelde Audi’s waren…

    Login om te reageren
  10. Dreier zegt

    17 oktober 2007 om 17:10

    Totale waanzin natuurlijk om én een hybride én een 1001 pk W16 versie te presenteren. Lekker duidelijk standpunt neem je dan in als bedrijf! Wel leuk natuurlijk om met je hybride-bentley, met een verbruik van 1 op 6, glimlachend tienduizenden euro’s milieukorting op te strijken!

    Login om te reageren
  11. Bertus zegt

    17 oktober 2007 om 17:46

    Waarom nou altijd “groen gezeur?” Net of die belachelijke vermogensrace (met minder dan 300 PK doe je echt niet meer mee, met minder dan 500 eigenlijk al niet) zo zinvol is. Lekker dwars is het ook al niet meer, het is gewoon geneuzel. Is het dan zo stoer om te roepen dat je PC Hoofttrekker of je D&G BlingBling Bentley nooit minder dan 1 op 6 gebruikt? Nee, het is alleen maar patserig, associaties met gahwe kettinge en borsthaar zijn niet van de lucht.

    Gewichtsbesparing en hoogwaardige techniek die een laag verbruik en goede prestaties combineren kunnen vooral bij een (vanouds behoorlijk vooruitstrevend) merk als Bentley goede argumenten zijn, dom PK gezwets en slurpgedrag nauwelijks

    Login om te reageren
  12. Jan C. zegt

    17 oktober 2007 om 17:58

    Bentleys zijn altijd groen.

    Login om te reageren
  13. Rienk zegt

    17 oktober 2007 om 18:25

    Bentley’s horen gewoon oververmogend te zijn dat hoort gewoon. Zuiniger mogen ze de auto natuurlijk altijd maken maar altijd minimaal een V8 en min. 450 pk. Ze kunnen de auto’s flink zuiniger maken met inventieve motortechniek en gewichtsbesparing zolang er maar niet wordt bezuinigd op pk’s en luxe, want dat is Bentley. Waar maken de mensen zich eigenlijk druk om?… die paar Bentley’s zorgen echt niet voor een beter milieu.

    Login om te reageren
  14. L-M zegt

    17 oktober 2007 om 18:40

    Waarom een W16 in de Bentley… Een v12 met 600 pk is toch ook al goed . De arnage is een heel mooi model dus hoop dat het zo gaat blijven.

    Login om te reageren
  15. RScosworth zegt

    17 oktober 2007 om 18:48

    Ongelooflijk, zelfs de W16 uit de Veyron moet weer ergens anders in gepropt worden. Stouwen ze dat ding straks ook nog in een cross polo? De koninklijke 6,75 litre is alles wat de Bentley nodig heeft ga er alstublieft niet weer andere troep ingooien, ookal geilen ze daar bij VAG nog zo hard op. Nu nog maar wachten op de Azure TDI, met een rode I uiteraard.

    Login om te reageren
  16. spirit of extacy zegt

    17 oktober 2007 om 19:15

    Wat ook leuk zou zijn is een limo met Twee paar voorwielen en de V12 merlin onderin.

    Ik heb een probleem met de combinatie: bentley en een andere motor dan de V8 twinturbo.

    Login om te reageren
  17. Nick zegt

    17 oktober 2007 om 20:01

    Audi Space Frame is de naam van de techniek van het creëren van een aluminium chassis.

    Het is niet alsof je opeens een Volkswagen Platform B/C onderstel onder je Bentley krijgt. ;)

    BMW heeft toch ook geen Daimler-Maybach motoren, omdat Daimler én Maybach de Otto-motor heeft ontworpen zoals wij die tegenwoordig gebruiken? ;)

    Ik vind het wel erg jammer dat ze de W16 in een Bentley gooien.
    De Continental GT met een W12 kon nog wel, maar een W16 in een Arnage gaat gewoonweg te ver.

    Aan VAG:
    Herontwikkel de 6.75 liter V8 uit aluminium-magnesium met directe injectie, 4 v/cil DOHC, 2 VGT turbo’s, droogcarter-smering, variabele kleppentiming én dubbelkanaals inlaat spruitstuk voor betere stroming én draaimoment-verbruik op hoge én lage toeren.

    En voor de Continental GT(C) een op de Lamborghini 6.2 liter V12 gebaseerde 6.0 liter twin-turbo V12 ook met dubbele VGT turbo’s.

    Ik weet zeker dat dit al heel wat scheelt vergeleken met een ouderwetse gegoten ijzeren 16 klepper met kleppenstoters.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    17 oktober 2007 om 20:16

    Ik ben al tevreden met een ‘gewone’ Arnage hoor! :)

    Login om te reageren
  19. zondagsrijder zegt

    17 oktober 2007 om 21:09

    Na 68 is de battle of brittain toch door de engelsen toch verloren. Snappen die worstenmakers dan niet dat ze met hun hi-tech fetisj cultuurgoed om zeep helpen, klanten van zich af stoten. Ik vind dit walgelijk.

    Login om te reageren
  20. Johan zegt

    17 oktober 2007 om 22:17

    Zolang het maar Britisch Racing Green is

    Login om te reageren
  21. rider zegt

    18 oktober 2007 om 09:10

    heerlijk.2 uitersten binnen de Bentley groep. Hybride voor het milieu en een hele dikke W16 voor de prestaties. ben erg benieuwd of ze daar ook wat mee gaan doen, behalve het inbouwen voor 1 enkel voertuig om het uit te proberen. het zou helemaal geen slecht idee zijn om die motor te gaan gebruiken. dan wel met 2 ipv 4 turbo’s. zo haal je de kosten er nog een beetje uit. want met de bugatti alleen haal je dat niet. ik vraag me alleen af of hij dan ook het 4×4 systeem krijgt of dat al het vermogen weer op louter de achterwielen gaat?

    Login om te reageren
  22. Solstice zegt

    18 oktober 2007 om 17:34

    Wat heeft hybride nou voor een nut op een auto waar (relatief) weinig mee wordt gereden? Ik hoop dat de nieuwe Arnage archaïsch, log, vierkant en zwaar wordt, voorzien van een middeleeuwse V8 met ‘adequaat’ vermogen en bomenontwortelende trekkracht, de snelste op wielen. Oh wacht, dat is de huidige Arnage… ;-)

    Login om te reageren
  23. Solstice zegt

    18 oktober 2007 om 17:36

    dat moest dus zijn: de snelste gentlemen’s club op wielen.

    Login om te reageren
  24. Birger zegt

    25 september 2008 om 06:15

    Ik hoop maar dat hij niet dat lelijke familiegezicht van Bentley krijgt, alhoewel ze de laatste Arnage ook al op die manier aan het verprutsen zijn. Ik zie die Continentaldingen zo vaak rijden, dat ik er echt opel Kadett associaties bij krijg.

    Login om te reageren
  25. sjazz zegt

    25 september 2008 om 08:33

    @robbie:
    typootje… het is bespaart ipv bespaard.
    verder natuurlijk goed artikel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North