• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Auto van het Jaar 2011: Nissan Leaf

Auteur: sir_smokalot, gepost 29 november 2010 om 12:10 – 111 Reacties

Kabouter Carlos met de Nissan Leaf
But who cares. De Auto van het jaar-/Car of the year (coty)-verkiezing is alleen interessant voor dode bomen-journo’s die niets liever doen dan hun volgevreten lijven nóg meer te laten fêteren door de autofabrikanten. Want alles is voor Bassie. De jaarlijkse dick sucking contest is dit jaar een prooi voor het elektrische blaadje van Nissan, de Leaf. Want we zijn per slot van rekening allemaal zo bewust en moreel verantwoord bezig enzo.

Gelukkig is de uitkomst van dit soort ‘verkiezingen’ altijd lekker voorspelbaar, en wint niet het mooiste, maar het saaiste of het meest verantwoorde auto’tje in de Zeitgeist van het moment. Vandaar dat de Giulietta de prijs dit jaar bij voorbaat al op haar welgevormde Italiaanse derrière kon schrijven, en wij de Leaf reeds tipten als winnaar.

Wat ons betreft kon de naam van de winnaar geen mooiere dubbele betekenis hebben: waar de Nissan Leaf door dinosauriërs van de Oude Media tot zeer kort geleden nog als een ‘illusie’ werd bestempeld (ja Ton, ik heb het over jou), is men er achter gekomen dat het toekomstperspectief voor EV’s toch wat rooskleuriger uitziet en ligt men prompt op de knietjes om de Nissan te aanbidden. Onze elektrische Messias.

Draaien als het spreekwoordelijke blad aan de boom noem ik het. Ondergetekende is even de plee volkotsen, tot volgend jaar.

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
    Mijn Auto: Nissan GT-R Switzer P800 van Gerben
  • Waarom deze Nissan Newbird de perfecte combinatie is
  • serieus
    Eden Hazard gaat van Aventador SVJ naar Nissan Leaf
  • vijfdeurs pionier
    Deze vijfdeurs pionier wordt óók een crossover

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

coty, Elektrisch, leaf, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, Nissan

Vorig bericht: « Opel Antwerpen op website veilinghuis
Volgend bericht: Novitec geeft de Abarth 500 extra spiermassa »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jeroen Booij zegt

    29 november 2010 om 12:13

    Deze verkiezing mag dan niet meer al te belangwekkend zijn; dit stukje is ronduit smakeloos. Om het buitengewoon voorzichtig uit te drukken.

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      29 november 2010 om 12:53

      @Jeroen Booij: hoe is het eigenlijk met je boek?

      Login om te reageren
    • tuurlijk zegt

      29 november 2010 om 14:30

      @Jeroen Booij: Ik ben nog nooit fan geweest van het schrijven van “blogger” Sir_Smokalot

      Login om te reageren
  2. paulusrx7 zegt

    29 november 2010 om 12:14

    ahh mijn ogen ze branden

    wat een drama auto zeg te duur, traag, lelijk en een bereik van niets.

    had dan de ampera/volt gedaan.

    Login om te reageren
  3. weijs zegt

    29 november 2010 om 12:18

    Heerlijk hoe er hier korte metten gemaakt wordt met deze waardeloze verkiezing. Treurigheid troef!
    Iedereen weet natuurlijk dat de S/V60 of Giulietta had moeten winnen.

    Login om te reageren
  4. reinier73 zegt

    29 november 2010 om 12:18

    Wat nou Zero Emission. Als je hem oplaadt komt er wel degelijk uitstoot vrij bij de kolencentrale!

    Login om te reageren
    • 288 GTO zegt

      29 november 2010 om 21:08

      @reinier73: precies!

      Login om te reageren
    • savipe zegt

      30 november 2010 om 12:00

      @reinier73: tenzij je zonnepanelen hebt, en als je zoiets koopt heb je dat meestal…

      Login om te reageren
  5. Renny zegt

    29 november 2010 om 12:22

    Ik merk op dat Autoblog niet meer het autoblog is van een aantal jaren geleden. Met spijt in het hart lees ik meer en meer artikels geschreven met een sarcastische en bekrompen geest zoals dit er een is. Indien het electrisch is, niet sexy, snel of anders dan de auteur graag in zijn natte droom zou beleven dan ben je dom, gay, een treehugger, een vette volgevreten journalist ….
    Komaan seg, cut the crap en schrijf is een deftig artikel. Hebben jullie geen hoofdredacteur of zo ? Of zijn jullie allemaal in hetzelfde bedje ziek ?

    Login om te reageren
    • Renny zegt

      29 november 2010 om 12:23

      Ik wil hierbij aanvullen dat ik ook liever de Alfa zag winnen maar dat kan je op een andere manier ook duidelijk maken.

      Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 november 2010 om 12:25

      @Renny: een aantal jaren geleden schreven we vergelijkbare artikelen. Check het archief anders via http://www.autoblog.nl/archive/tag/coty
      En daarnaast is elke auteur anders, sommige hebben een hekel aan elektro-auto’s en anderen zijn er dol op. Vandaar dat we een mooie reactie-functie hebben waar iedereen zijn mening mag ventileren. Prima toch?

      Login om te reageren
      • bozewolf zegt

        29 november 2010 om 12:36

        @autoblogger: Dol op elektrische auto’s? Welke dan in godsnaam? Het enige wat je hier leest is dat elektrisch de duivel is, vrouwen niet kunnen rijden en dat de zoveelste BMW tuner de zoveelste bodykit heeft uitgebracht.

        Knap hoor.

        Login om te reageren
        • autoblogger zegt

          29 november 2010 om 12:41

          @bozewolf: fisker? tesla? etc. Er zijn er genoeg.

          Login om te reageren
          • bozewolf zegt

            29 november 2010 om 12:43

            @autoblogger: Je had het over redacteurs die dol zijn op elektrische auto’s…die heb ik nog niet gezien anders.

            Login om te reageren
            • BaySideBlueBoy zegt

              29 november 2010 om 14:06

              @bozewolf: Héél misschien zou het onze altijd vriendelijke “brother” Dennis kunnen zijn.
              Het lijkt erop dat hij onder druk van de autoblog redactie de verderop in dit bericht geplaatste reactie moest posten. ;)

              Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      29 november 2010 om 12:35

      @Renny: 100% mee eens. Het wordt zo langzaamaan echt een heel bekrompen sfeertje hiero. Het gaat helemaal nergens meer over. Tendentieuze stukjes met 0,0 niveau.

      Login om te reageren
    • Pordon zegt

      29 november 2010 om 13:10

      @Renny: Booohooo, Het is een blog en in een blog kan de auteur gewoon zijn eigen mening laten blijken en ik vindt dat sir_smokalot hier een fantastisch berichtje neer heeft gezet aangezien ik het 100% met hem eens ben.

      Login om te reageren
  6. Jelmer zegt

    29 november 2010 om 12:22

    @reinier73: Tenzij je kernenergie of windenergie gebruikt, natuurlijk. Overigens is een stroomcentrale (in vergelijking met een verbrandinsmotor in een auto hyperefficiënt) in combinatie met een (van zichzelf efficiënte) elektromotor ook een stuk milieuvriendelijk, volgens Nissan zelf zelfs 50%.

    Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      29 november 2010 om 12:27

      @Jelmer: Ik ben het met je eens, maar dan vind ik nog steeds dat ze niet zo’n gigantische sticker van zero emission erop moeten plakken. In Amerika zou je er misschien geld voor kunnen vangen. Nissan aanklagen dat ze sticker op een leaf zetten, maar toch stoot de leaf met een omweg CO2 uit.

      Login om te reageren
    • Potver7 zegt

      29 november 2010 om 13:38

      @Jelmer: En kernenergie heeft geen emissie? Kwestie van definitie natuurlijk, maar die vaten vol levensgevaarlijk afval die je dan in een Duitse grot kunt laten wegrotten is volgens mij veel schadelijker dan die van welke kolen- of gascentrale dan ook.
      En zelfs windenergie heeft zo zijn emissie. Die dingen moeten namelijk gefabriceerd, opgebouwd, onderhouden en weer afgebroken (en dat laatste met een veel kortere levenscyclus dan welke centrale dan ook) worden. Die emissie moet je natuurlijk ook even meenemen.

      Login om te reageren
  7. Henk zegt

    29 november 2010 om 12:22

    Tja, stel dat de Skoda/Seat/VW/Aldi A1 had gewonnen, dan was je ook zo negetief geweest?? Buitengewoond stuitend, dit zure stukje tekst. Gefeliciteerd Nissan!

    Login om te reageren
    • BaySideBlueBoy zegt

      29 november 2010 om 12:29

      @Henk: Amen! Het is af en toe Japan/Zuid-Korea bashen op germancarblog. Toch kom ik hier vaak langs aangezien er weinig keus is. :?

      Login om te reageren
  8. Jan zegt

    29 november 2010 om 12:23

    Uiterst vreemd artikel! Misschien geen spannende verkiezing, maar dit artikel is echt belachelijk!

    Login om te reageren
  9. Jan zegt

    29 november 2010 om 12:24

    Smakeloos en onbehoorlijk stukje text. Ga bij Geen Stijl werken bah.

    Login om te reageren
    • ardonjr zegt

      29 november 2010 om 13:51

      @Jan: En om dan toch maar in ‘Geen stijl’ termen te blijven: +1

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        29 november 2010 om 18:49

        @ardonjr: Is er ergens een teen?

        Login om te reageren
  10. Laurens zegt

    29 november 2010 om 12:28

    Dat zat erin, gefeliciteerd. Nu nog zonder subsidies proberen een verkoopsucces te worden. Maar ja, een tonnetje CO2 besparen mag wat kosten in Nederland, soort ontwikkelingshulp.

    OffT: zet Ghosn ernaast, en elke auto lijkt gigantisch.

    Login om te reageren
  11. Rick-dos zegt

    29 november 2010 om 12:29

    “De jaarlijkse dick sucking contest is dit jaar een prooi voor het elektrische blaadje van Nissan, de Leaf.”

    Uit je frustratie begrijp ik dus dat je dit jaar er niet bij mocht zijn, Sir?

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 november 2010 om 12:33

      @Rick-dos: Nee, we blijven elk jaar weer hopen op een uitnodiging, maar tot nog toe tevergeefs. Misschien volgend jaar? Met video dan natuurlijk :)

      Login om te reageren
  12. trigger565 zegt

    29 november 2010 om 12:41

    In tegenstelling tot heel wat reageerder hierboven, vind ik het een lekker geschreven stukje tekst dat meermaals een glimlach op het gezicht heeft getoverd. En wie de humor hiervan niet inziet…Komaan jongens, je hoeft hier de zuurpruim niet uit te hangen…Ga dan een windmolentje in je tuin bouwen….

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      29 november 2010 om 12:44

      @trigger565: Humor? Jij lacht zeker ook om Andre van Duin…en Patty Brard.

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        29 november 2010 om 12:47

        @bozewolf: ik vind dit gewoon lekker, beetje grof, maar ach, een beetje sarcasme mag wel. Die Van duin en zo ken ik niet, ik ben eerder van van Britse Humor genre Little Britain, Monty Python enz…

        Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 november 2010 om 12:44

      @trigger565: dank je! Een persbericht copy-pasten kan iedereen.

      Maar goed, er is natuurlijk altijd wat te zeuren, dat doen wij immers ook;)

      Login om te reageren
  13. porsche997gt2rs zegt

    29 november 2010 om 12:48

    auto van het jaar 2014: De Porsche 918 Spyder hybrid.!!
    of droom ik nu al?:p

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    29 november 2010 om 12:52

    Leuk voor Nissan, maar zo’n COTY-verkiezing doet helaas weinig voor je verkoopcijfers dus veel heb je er niet aan.

    Login om te reageren
  15. TDI-goeroe zegt

    29 november 2010 om 12:54

    voor iedereen persoonlijk. Mijn auto van het jaar:
    New Seat Ibiza FR TDI 143pk 320Nm :D

    Login om te reageren
  16. Dashtwo zegt

    29 november 2010 om 12:54

    Ben het dus wel eens met het artikel, dit is een site voor autoliefhebbers. De Nissan Leaf “vind Ik” geen auto.
    Een elektrisch vervoermiddel waar je, als je een keer “Gas” geeft max. 100km mee kan rijden.
    Hoe kan je dit Auto van het Jaar laten worden!!!!
    @boze wolf: Als het sfeertje je niet bevalt.
    Dan blijf je toch weg. je wordt niet gedwongen, toch?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      29 november 2010 om 16:32

      @Dashtwo: Het sfeertje is veranderd in de loop van de tijd. Vroeger kwam ik hier met meer plezier en ik probeer ze genoeg achter de broek te zitten dat het niveau weer wat bijtrekt.

      Login om te reageren
      • sir_smokalot zegt

        29 november 2010 om 17:06

        @bozewolf: Leg de vinger dan eens op de zere plek. Gewoon concreet een aantal zaken noemen die autoblog naar jouw mening vroeger beter deed dan nu. En waar nu het falen zit.

        Login om te reageren
        • integralechubasco zegt

          29 november 2010 om 17:15

          @sir_smokalot:
          mag ik dan een klein tipje geven voor een ‘beter’ autoblog…
          Meegroeien met je oudere garde..! De mensen die al vanaf 2006 of 2007 meelezen worden ook iets ouder en willen graag wat meer content.
          Het is begrijpelijk dat je een jeugdige GS-achtige stijl wilt handhaven maar om met je tijd mee te gaan moet je ook een wat meer intellectueel publiek bedienen. Dat kan best allebei, denk ik…

          Login om te reageren
          • sir_smokalot zegt

            29 november 2010 om 18:53

            @integralechubasco: Akkoord, en ik probeer ook een balans te bewaren tussen de wat losser geschreven artikelen (en af en toe een beetje schoppen mag best) en artikelen die wat dieper gaan. Het is op zich toch niet zo dat mijn volledige repertoire gespeend is van elke vorm van inhoud?

            Input is altijd welkom, een paar trappen tegen de schenen ook. Wie kan uitdelen moet ook incasseren.

            Login om te reageren
        • bozewolf zegt

          29 november 2010 om 18:59

          @sir_smokalot: Het “probleem” is al eerder genoemd en integrale kaart het net ook aan. Paar jaar geleden werd er wellicht niet zozeer “serieuzer” geschreven maar het was wat minder tendentieus en provocerend.

          Zoals ik al zei, het komt op me over alsof de helft van de artikelen tegenwoordig een hele flauwe, onvolwassen toon hebben. Elektisch is fout, vrouwen kunnen niet rijden, etc etc. Het is zo puberaal geworden soms en dat vind ik jammer, omdat juist veel leden hier die al paar jaar meelezen waarschijnlijk zijn blijven komen vanwege de leuk geschreven artikel die niet al te serieus waren, maar wel genuanceerd ergens over gingen. Dat zou ik graag weer wat meer terug zien en met mij meer mensen.

          Daarnaast is deze kritiek natuurlijk niet persoonlijk, ik vind jou zelfs een van de leukere bloggers qua schrijfstijl en humor, maar het mag iets minder “populair”.

          Wel goed om te zien dat je de kritiek serieus neemt en niet in foetushouding in een hoekje ligt ^^

          Login om te reageren
        • Renny zegt

          30 november 2010 om 12:30

          @sir_smokalot:

          Als je het artikel op DRIVr leest, zie je dat je eigenlijk tot een zelfde conclusie kan komen maar met meer diepgang en emoties ipv het rebelse geschreeuw zonder boodschap zoals in dit artikel aangehaald. Emoties, daar gaat het toch volledig om bij Petrolheads ?

          Login om te reageren
  17. boer zegt

    29 november 2010 om 12:56

    Als je het artikel begint met “But who cares” , wees dan een vent en zwijg die hele verkiezing hier helemaal dood.

    Overigens een terechte winnaar.

    Login om te reageren
  18. JohanCelica zegt

    29 november 2010 om 13:00

    Ik blijf het een lelijke auto vinden

    Login om te reageren
  19. Dennis zegt

    29 november 2010 om 13:02

    Kan iemand even een pakje sigaretten halen voor Sir Smokalot, want volgens mij zijn z’n peuken op. Daar wordt hij chagrijnig van. Kom op zeg, de Nissan Leaf is natuurlijk een schitterende auto, z’n tijd ver vooruit, één brok passie en emotie, lief voor het milieu, kortom een zeer terechte winnaar.

    Login om te reageren
    • Pordon zegt

      29 november 2010 om 13:13

      @dennis: I hope your joking…

      Login om te reageren
      • Pordon zegt

        29 november 2010 om 13:13

        @Pordon: your? echt… You’re of You are

        Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 november 2010 om 18:55

      @dennis: Genoeg saffen hier op de salontafel! Laten we het maar op een redactioneel meningsverschilletje houden :)

      Login om te reageren
  20. Bob zegt

    29 november 2010 om 13:08

    Wat speelt er precies tussen Ton en Smokalot? Dat intrigeert me nu het meest.

    Login om te reageren
    • slappehap zegt

      29 november 2010 om 17:15

      @Bob: Autovisie hoofdredacteur en COTY jurylid Ton Roks boorde de elektrische auto een half jaar geleden nog volledig de grond in ( http://www.telegraaf.nl/autovisie/av_goeroes/tonroks/article6786401.ece ), maar koos vervolgens de Nissan Leaf tot zijn auto van het jaar ( http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovhjaar/8354257/__Auto_van_het_Jaar_2011__De_Nederlandse_keuze__.html?sn=autovisie_nieuws ).
      Je kunt je vast wel voorstellen dat Smoke zich ernstig door Ton in de steek gelaten voelde.

      Login om te reageren
      • Bob zegt

        29 november 2010 om 17:37

        @slappehap: Opmerkelijk zeg, schijnbaar tot geheel andere inzichten gekomen.

        Login om te reageren
  21. midasracer zegt

    29 november 2010 om 13:08

    Vroegaah was alles beter. Dan stond het trots op de achterruit gestickerd dat je rondreed met de auto die de COTY award had gewonnen. Ik noem een Porsche 928, een Lancia Delta, een Alfa Romeo 159.
    Tegenwoordig sta je er aardig mee voor schut en neemt niemand het meer serieus. Er is voor mij maar een echte COTY award verkiezing en dat is die van Top Gear.

    Login om te reageren
  22. Rem zegt

    29 november 2010 om 13:11

    “De Auto van het jaar-/Car of the year (coty)-verkiezing is alleen interessant voor dode bomen-journo’s die niets liever doen dan hun volgevreten lijven nóg meer te laten fêteren door de autofabrikanten.”

    Ach ja, daar hebben de 0/1-krabbelaars natuurlijk een broertje dood aan. Wouter houdt zich immers verre van dat soort praktijken als hij weer eens op stap is met Ogertschnig. Het is dat Autoblog-lezers weinig kennis hebben van het tijdverdrijf voor meningloze zakkenvullers, anders hadden ze al lang door dat rebelse toontje heengeprikt. Want nee, zich laten vollopen tijdens persreizen… dat doet Wouter niet hoor.

    Login om te reageren
  23. ErikkNL zegt

    29 november 2010 om 13:13

    Het begint een beetje op het Songfestival te lijken. Daar is de uitslag van voorhand ook al toe te schrijven aan het Oostblok en is het beste of mooiste niet diegene die over het algemeen wint.
    De Giulietta had het naar mijn mening moeten worden. Ook had dit een goede impuls voor de verkopen kunnen zijn. Bij deze zal dit niet het geval zijn.

    Login om te reageren
  24. midasracer zegt

    29 november 2010 om 13:27

    De enige verkiezing die de Nissan Leaf zou mogen winnen, is die van mooste beursbabe:

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      29 november 2010 om 13:56

      @midasracer: amen brother, amen.

      Login om te reageren
      • BaySideBlueBoy zegt

        29 november 2010 om 14:17

        @CasperH: Kan Autoblog niet een zoekactie doen naar deze vrouwelijk schoon. Eerst een Autoblog Beursbabe-of-the-year-award uitreiken en vervolgens een interview afdwingen bij Nissan. :D

        Login om te reageren
    • rollsroycebsnron zegt

      29 november 2010 om 17:38

      @midasracer:
      weet je toevallig of zij ook naar essen komt???????
      haha nee
      zij mag er zeker wel wezen
      ( de meeste die ik hebben gezien waren wel een beetje van die arogantjes qua uiterlijk )
      zij was zeker ook de reden dat nissan er mocht staan haha

      Login om te reageren
    • Dimglor zegt

      29 november 2010 om 21:08

      @midasracer: Daar geef ik je volledig gelijk! Want de auto trekt op niets ;-)

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      3 december 2010 om 12:09

      @midasracer: Inderdaad.. las het artikel over de Leaf en dacht meteen aan haar. Ja! Laten we dat doen.. navragen bij Nissan wie dat is en we geven haar de Babe of the Autoblog award choosen by commenters… *zwijmel*

      Login om te reageren
  25. Breinstein zegt

    29 november 2010 om 13:28

    En terecht dat dit een zuur stuk is! De verkiezing is waardeloos en daarnaast is electrisch rijden nog steeds geen alternatief. Men wil geen 8 uur wachten om verder te kunnen rijden. En daarnaast is electrisch rijden het verplaatsen van de problemen.

    Login om te reageren
  26. GregBem zegt

    29 november 2010 om 13:36

    Ik ben het hier volledig mee eens ;-)
    95% van de autoliefhebbers zullen deze auto een gedrocht noemen dat beter nooit het daglicht zou gezien moeten hebben… Mensen die deze auto kopen zijn trouwens geen autoliefhebbers maar gewoon milieubewuste kopers die geen wagen kopen om het uiterlijk lol… Trouwens die Carlo is al even wansmakelijk en stijlloos… AMEN.

    Login om te reageren
  27. Sorcerer zegt

    29 november 2010 om 13:42

    Wordt ook elk jaar vroeger… straks hebben we in augustus 2011 al de auto van het jaar 2012, en nog later lopen we een jaar voor.

    Bovendien met een auto die nog niet te koop is… terwijl er van diverse Europese merken nog elektrische modellen uitkomen (zoals elektro-Volvo’s met range-extender etc.)

    Login om te reageren
  28. Jan Rap zegt

    29 november 2010 om 13:43

    Waardeloze verkiezing of niet, maar dit soort taalgebruik: “De jaarlijkse dick sucking contest”…

    Hou dat svp in het vervolg voor je.

    Login om te reageren
  29. invictus66 zegt

    29 november 2010 om 13:50

    Als ik mij niet vergis is autoblog me een niet nader gekende prijs verschuldigt.

    http://www.autoblog.nl/archive/2010/07/23/auto-van-het-jaar-2011-de-kandidatenlijst

    Login om te reageren
  30. Archiebald zegt

    29 november 2010 om 13:51

    Wat een vreselijk artikel zeg… Totaal Autoblog onwaardig, tenminste, de autoblog waar ik een paar jaar geleden verslaafd aan raakte.

    Oke, de verkiezing stelt niets voor, en de Alfa is mooier, maar dit is wel een knappe auto, en of je nou wil of niet, Electrische auto’s zijn de toekomst!

    Login om te reageren
  31. Pixed zegt

    29 november 2010 om 13:55

    “Ondergetekende is even de plee volkotsen, tot volgend jaar.”

    Twee opmerkingen bij uw laatste zin:
    – Gelieve er helemeaal in te kruipen en hopelijk komt er iemand na om door te spoelen
    en
    – volgend jaar is nog te vroeg

    Ofwel, hoe kan je dit soort ‘artikels’ posten zonder dit zelf even te laten liggen, te herlezen, en inderdaad zoals sommigen hier reeds aanhaalden, het door een soort eindredacteur te laten doorlezen, en in dit geval rechtstreeks naar de papierversnipperaar te verwijzen.

    Dit ‘artikel’ heeft 0,0 meerwaarde, en met de typische uitleg van dat dit ‘slechts’ een blog is, en je dus dit soort teksten kan en mag verwachten haal je dit keer bakzeil vrees ik.

    Los daarvan had ook ik liever een andere wagen gezien als auto van het jaar.

    Login om te reageren
  32. promotieelektrischvervoernederland zegt

    29 november 2010 om 14:12

    Het is een eerste stap in de goede richting wat Nissan laat zien en dat mag beloond worden.
    –edit: ga ergens anders spammen–

    Login om te reageren
    • Bert zegt

      29 november 2010 om 14:52

      @promotieelektrischvervoernederland:
      Sorry?
      Sinds wanneer is gesubsidieerd via lobby’s en andere schimmige praktijken bepaalde “milleuverbeterende” producten door de strot van leasend nederland te drukken een stap in de goede richting???

      Enige bedoeling is om nog meer plastic tyfus zooi uit de fabrieken te laten rollen.
      Kopen, kopen, kopen en nog eens kopen….dat is de stap!
      Zou het niet beter voor het milleu zijn om minder grondstoffen te misbruiken en het huidige wagenpark te “updaten”???

      Kort gezegd, wat is minder schadelijk voor het milleu,
      een nieuwe Leaf of een 30 jarige Landrover Defender?

      Niet dat je mag kiezen, want een nieuw product mag je leasen en met staatskorting kopen, maar als ik als ondernemer een mooie youngtimer zou willen aanschaffen wordt dat beboet met torenhoge BPM.
      Ik wordt gek van die plastic meuk, waar worden die batterijen van gemaakt denk je?
      Of hoe laadt je die opgeblazen föhn op? met energie toch?

      je wordt zo in de zeik genomen, en niemand neemt actie…diep treurig dit!

      Login om te reageren
      • promotieelektrischvervoernederland zegt

        29 november 2010 om 18:44

        @Bert: Een stap in de goede richting wat betreft durf om een elektrische auto op de markt te zetten. Dat mag toch beloond worden als auto van het jaar. En inderdaad, je hebt altijd keuzes…

        Login om te reageren
    • Pordon zegt

      29 november 2010 om 14:53

      @promotieelektrischvervoernederland: Ga toch fietsen. Waterstof promoten lijkt me stukken beter.

      Login om te reageren
      • promotieelektrischvervoernederland zegt

        29 november 2010 om 18:49

        @Pordon: Je hebt gelijk. Fietsen is beter voor het milieu. Waterstof is ook zo slecht nog niet. De B-Klasse F Cel bijvoorbeeld. Hopelijk wordt deze koppeling niet weggehaald: http://www.waterstofautos.nl/

        Login om te reageren
        • Pordon zegt

          29 november 2010 om 22:28

          @promotieelektrischvervoernederland: Probleem voor mij met al die elektrische meuk is dat ik niet geloof in de hoax genaamd Global Warming. Maar als vervanging voor de fossiele brandstof vindt ik waterstof een veel betere ontwikkeling dan Elektrisch… ik geloof niet in de toekomst van de hybride auto’s en de geheel elektrische auto’s.

          Login om te reageren
        • Bert zegt

          30 november 2010 om 10:11

          @promotieelektrischvervoernederland: Als je fietst stoot je ook Co2 uit.
          Als je vlees eet uit de supermarkt belast je het milleu ook zwaar.
          De kleding die je koopt, wordt ook te vaak chemisch gebleekt en met containerschepen vervoerd. Alles plastic meuk in je computer en huis….

          Als je mens bent op deze wereld, belast je de aarde al…face it, we’re fucked!

          Login om te reageren
  33. Robbie zegt

    29 november 2010 om 14:33

    Ik roep al maanden dat het niveau van Autoblog dalende is.

    Niet iedereen kan pakkende teksten schrijven die blijven hangen, dat blijkt wel weer!

    Sir Smoke-a-fock, laat die zogenaamd sarcastische teksten lekker voor je!

    Bah!

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      29 november 2010 om 19:00

      @Robbie: U geeft clinics pakkende teksten schrijven? Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk ben van de twist die u aan mijn naam hebt gegeven, waar kan ik me inschrijven?

      Login om te reageren
  34. Bert zegt

    29 november 2010 om 14:44

    Enige wat ik mooi vind aan deze auto als vormgever is het zero emission logo…
    Echt briljant bedacht die 0 en e in 1 cirkeltje.

    Login om te reageren
  35. hotseflots zegt

    29 november 2010 om 14:45

    En werkelijk schitterend geschreven! Waarvoor dank.

    Login om te reageren
  36. tuurlijk zegt

    29 november 2010 om 14:46

    Terechte winnaar.

    Wie moest anders winnen, de Alfa? Puur op uiterlijk zeker. Dit “blaadje” (sterk hoor Sir_ *kuch) heeft anders wel een geniale technologie aan boord waarbij het gigantisch knap is van Nissan dat ze de auto betaalbaar hebben kunnen maken.

    @Autoblogger Uiteraard probeer je het sfeertje in de reacties positief te houden en begrijp ik een verdedigende opstelling ten opzichte van je mede-bloggers volkomen. Echter hoop ik wel dat de vele negatieve reacties op dit stukje jullie bij elkaar brengt voor een intern babbeltje want ook in mijn ogen gaat de kwaliteit van de stukjes er niet op vooruit.

    Login om te reageren
  37. Citrofiel zegt

    29 november 2010 om 15:00

    “Gelukkig is de uitkomst van dit soort ‘verkiezingen’ altijd lekker voorspelbaar, en wint niet het mooiste, maar het saaiste of het meest verantwoorde auto’tje in de Zeitgeist van het moment.”

    Dat wil ik even ontkrachten. De Alfa Romeo 147 heeft bijvoorbeeld gewonnen. De Fiat 500 ook. Duik eens verder het verleden in. De Citroën XM heeft zelfs gewonnen! :|

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 november 2010 om 15:46

      @Citrofiel: hij schrijft toch ‘Zeitgeist’ ? Nou dan, zijn bewering klopt in elk geval wel.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        29 november 2010 om 16:30

        @Megakix: Natuurlijk past elke auto in de Zeitgeist, de AvhJ-verkiezing gaat alleen tussen nieuwe auto’s. :P

        En ook in de Zeitgeist waren de XM en 147 niet de saaiste, meest verantwoorde auto’s.

        Login om te reageren
  38. Uiteraard zegt

    29 november 2010 om 15:17

    Jammer, wat een onzinnig stuk tekst. Jouw mening kan er nog zo bovenop liggen, een beetje normaal taalgebruik is wel op zijn plaats. Jammer want dit haalt ook de professionaliteit van autoblog onderuit. Een programma als autoblog op rtl 7 is hier zeker niet bij gebaat.

    Login om te reageren
  39. Motion&Emotion zegt

    29 november 2010 om 15:24

    dit kan je toch geen auto van het jaar noemen , dit ding hoort op de maan terijden

    Login om te reageren
  40. Megakix zegt

    29 november 2010 om 15:45

    Zakkie !!!!! BJURK…

    Inderdaad, de Giulietta is de mooiste van het moment.

    Login om te reageren
  41. duckje zegt

    29 november 2010 om 16:16

    *zucht*

    Login om te reageren
  42. sacha zegt

    29 november 2010 om 16:26

    Sorry hoor. Maar de SLS AMG is toch veel meer auto van het jaar voor mij.

    Login om te reageren
  43. DRIVR zegt

    29 november 2010 om 16:27

    Na afloop van het jaarlijkse Car of the Year-festijn zie je ze altijd: berichten die openen met “Dat hadden wij al lang voorspeld” of schotschriften die het Songfestival voor Auto’s meedogenloos aan de muur nagelen. Toegegeven, ook wij hebben COTY in het verleden al eens geschampeerd toen bleek dat een journalist enkele kandidaten gebuisd had wegens ‘niet mee gereden’, maar ditmaal heeft de fine-fleur het bij het juiste eind. En tegelijkertijd bij het foute begin…

    Beginnen we bij het juiste eind: de elektrische Nissan Leaf. Mooi kan je die bezwaarlijk noemen, maar Nissan’s gezins-EV is wel de eerste om veel ruimte en zero emissies te combineren in een betaalbaar pakket. Aan 30.000€ vóór Belgische overheidskortingen (momenteel 30% met een maximum van 9.000€) is die beduidend goedkoper dan de Opel Ampera (die bij een richtprijs van 42.900€ zelfs geen EV is) en de kleine Mitsubishi iMiev (die bijna 50.000 gaat kosten). Alleen de Renault Fluence Z.E. doet momenteel beter bij 26.620€ voor aftrek, maar die komt dan ook pas volgend jaar op de markt. Bedenk daarbij dat Nissan ook nog een GT-R, een 370Z, een Cube en de radicale Juke aanbiedt – en je kan stellen dat deze bekroning meer dan verdiend is. Temeer daar de andere zes finalisten nauwelijks onder ‘baanbrekend’ quoteren.

    Akkoord, de Giulietta is zonder twijfel de beste wagen die Alfa vandaag bouwt – maar is het écht de tweede beste auto van 2010? Zelfde verhaal voor Opel dat met de Meriva een knap bedachte C-segmenter neerzet – maar eentje die effectief beter stuurt dan de Ford C-Max? Ook de DS3 heeft ons dit jaar voor het eerst in DRIVR-termen over Citroën doen spreken – maar tegelijkertijd doen concluderen dat de Mini die niche al lang onder de knie heeft. Een gelijkaardige veeg uit de pan gaat naar Volvo dat de breaks blijft stileren – maar ze nog altijd niet zo strak bouwt zoals BMW. Wat ons automatisch bij het kneusje van de zeven brengt: de Dacia Duster van 11.900 (Belgische) euro’s. Een auto voor mensen die eigenlijk geen auto willen (betalen), maar toch een compleet pakket aangeboden krijgen voor beduidend minder geld. Is dat niet baanbrekender dan de goede probeersels van de rest? Temeer daar dit het allereerste SUV’tje is dat het budget-merk in mekaar knutselt, en dankzij Renault-diesels toch niet boven de 135g CO2 uitkomt…

    Nemen we ons eigen testarchief erbij, dan duiken er nog twee andere kandidaten op die schromelijk ontbreken in COTY2011. En dat is vooreerst de Honda CR-Z die de loodzware taak op zich neemt om te bewijzen dat rijplezier en hybride wel degelijk samen gaan, ook al zijn de absolute cijfers niet spectaculair. Erger is de afwezigheid van de BMW 320d Efficient Dynamics Edition die – en ik citeer – “de concurrentie regelrecht voor schut zet”. Er is namelijk geen enkel punt waar je de 320ed op kan pakken; niet op vermogen (163pk), niet op rijplezier (4,5 R‘en) en evenmin op verbuikscijfers (5,1l/100km tijdens een harde testweek).

    De Nissan Leaf is dus de terechte winnaar, de Dacia Duster de onterechte verliezer, maar de BMW 320ed een regelrechte omissie – ook al quoteert die niet onder de COTY-regels: “Eligible cars must be essentially new models, not simply changed cosmetically or by the installation of new engine or a transmission.” En laat nu net dàt deze BMW zo baanbrekend maken…

    Login om te reageren
    • integralechubasco zegt

      29 november 2010 om 17:26

      @DRIVR:
      BMW zou hem vast wel kunnen krijgen met het uitkomen van een baanbrekend nieuw model. En daar schort het aan bij BMW. Techniek is prima voor elkaar, maar er is meer dat een auto maakt dan alleen techniek…

      Login om te reageren
    • Jeroen_F1 zegt

      29 november 2010 om 19:03

      @DRIVR: Ik zeg: uitwisselen die tekst. Dit zou een top artikel zijn.

      Login om te reageren
  44. midasracer zegt

    29 november 2010 om 17:31

    Nou dat wordt lachen met de Autovisie special. Elk jaar doen ze iets bijzonders met de COTY, vaak een lange tocht door Europa. Ik denk dat Ton Roks het dit jaar houdt bij een rondje IJsselmeer. Maar dan moet het eerst weer gaan dooien, want bij vorst zullen ze het niet redden op 1 “tank”.

    Login om te reageren
  45. rollsroycebsnron zegt

    29 november 2010 om 17:32

    wat afschuwelijk
    gijtenwollensokken en wortelmensen.

    Login om te reageren
  46. lincoln zegt

    29 november 2010 om 18:57

    o.k. .. het is zwaar tegen mijn natuur om mee te gaan met de massa ..

    maar de insteek van @Sir sucked cocks in hellllll van alle kanten ..

    tis niet eens echt kut ofzo ..
    tis gewoon diep triest ..

    Login om te reageren
  47. autogek123 zegt

    29 november 2010 om 19:02

    @Autoblog: Wat een belachelijke manier om een stukje te schrijven. Als je zo tegen de LEAF ben als schrijver, laat je je collega het even schrijven. Omdat de LEAF gewonnen heeft is het een kutverkiezing, maar als de Alfa of de Opel had gewonnen was het de beste auto ooit. Gewoon door een huilebalk geschreven dit artikel. Nog nooit in een LEAF gereden, waarschijnlijk er nog nooit 1 in het echt gezien!

    Ik heb de LEAF wel in het echt gezien en hem mogen zien rijden tijdens testen in Vegas. En het was een hele nette auto met prachtige techniek. En de heeft gewoon EERLIJK gewonnen Sir Camelot! ;)

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      29 november 2010 om 21:24

      @autogek123: mijn collega heeft het inderdaad geschreven.

      Login om te reageren
      • autogek123 zegt

        29 november 2010 om 22:58

        @autoblogger: Ik bedoelde jouw niet persoonlijk hoor. Ik bedoelde: Dat Autoblog.nl dit zomaar laat neerzetten. Zo’n negatief eenzijdig artikel. Prima als je het niet eens ben met welke kant de toekomst van de auto het heen gaat. Maar laat dan een andere collega een wat normaler stukje schrijven. En uit de reactie’s blijkt dat ik niet de enige ben die er zo over denk.

        Wat netjes zou zijn is een vervolg verhaaltje “netjes” geschreven door Autoblog.nl. Want zo zou het artikel NOOIT geschreven zijn als de Alfa of de Opel het had gewonnen. :(

        Login om te reageren
  48. Humanspectrum zegt

    29 november 2010 om 21:05

    Ik ben niet zo anti-autotijdschrift als Autoblog, maar toch: de Nissan Leaf als auto van het jaar? Ik vind het hele concept ruk. We zijn er met z’n allen al achter dat het winnen van grondstoffen voor die accu’s een “filthy business” is (zie Top Gear over de milieuschade die de batterijen van een Prius aanrichten: http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk). Daarnaast kunnen energiebedrijven je niet garanderen dat groene stroom ook echt groen is (wie weet loopt mijn computer nu op Franse atoomstroom; een heerlijke gedachte, maar niet heus). Om over “grijze” stroom nog maar te zwijgen. Ik ben me gaandeweg dus gaan afvragen hoe milieuvriendelijk elektrisch rijden nou eigenlijk is.

    Daarnaast doet Nissan het zo: de auto kan je kopen, maar of je de accu’s even wil leasen. Waarom snap ik niet. Of je dus naast de maandelijkse afschrijving op je auto ook ff geld wilt aftikken aan leasekosten van je accu’s.

    Ik moet zeggen: de Nissan Leaf is een vernieuwend mobiliteitsconcept, maar ook een die niemand echt verder helpt. De keuze voor de Nissan Leaf als auto van het jaar is dus een slecht doordachte keus.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      29 november 2010 om 21:11

      @Humanspectrum:

      en welke kar is er dan innovatiever dan de Leaf ??
      de rest is allemaal 13 in een dozijn meuk ..

      Login om te reageren
    • autogek123 zegt

      29 november 2010 om 23:02

      @Humanspectrum: Jezus Christus: Je komt met dat oude koeienverhaal over de Prius aan terwijl dat allang onderuit gehaald is?

      Dan is de CO2 uitstoot per km via een electrische centrale minder dan met diesel of benzine auto. En je kan Natuurstroom nemen wat gegarandeerd CO2 schoon is.

      En je hoeft de accu bij de LEAF niet te leasen, die zit gewoon bij de autoprijs inbegrepen.

      Ken je feiten even voor je een besluit maakt over hoe of wat. :(

      Login om te reageren
      • Vroegwakker zegt

        30 november 2010 om 09:24

        @autogek123: Nee hoor dat is helemaal niet onderuitgehaald.
        Die mijn in Canada is al sinds 1890 bezig nikkel uit de grond te halen voor de Prius. Toen wisten ze al dat ie zou komen.
        Verder wordt nikkel nergens voor gebruikt.

        Login om te reageren
        • autogek123 zegt

          30 november 2010 om 09:39

          @Vroegwakker: Precies! ;)

          Login om te reageren
      • Bert zegt

        30 november 2010 om 10:07

        @autogek123: Wat is er dan zo innovatief aan?
        Toen ik klein was reden de SRV auto’s en bakkersauto’s ook allemaal al op stroom.
        Heftrucks doen het ook al jaren op stroom.

        Wat ik hier erg aan vind is dat ze een auto verkopen waarin mensen het gevoel hebben iets voor de aarde te doen, wat totale bullshit is.
        Er is ook energie nodig om dat ding op te laden, te maken en hierheen te vervoeren…
        Dus je word in de maling genomen, en door de lobby en meeblaat gedrag wordt het door je strot geduwd.

        Login om te reageren
        • autogek123 zegt

          30 november 2010 om 10:28

          @Bert: De inovatie is dat ze het als eerste voor elkaar hebben gekregen om de electrische auto als een goed en betaalbaar massaproduct op de markt te zetten. Die SRV karretjes en heftrucks hadden/hebben allemaal een topsnelheid van 25km/u. De LEAF kan gewoon meedoen op de openbare weg.

          De “Bullshit” is wat er over electrische auto’s wordt geschreven en dat men het ook nog zonder zelf verder te kijken dan dat hun neus lang is het gelooft! :)

          De CO2 uitstoot per km is bij een electrische auto veel minder dan bij een diesel of benzine uitvoering. Ik heb het ooit eens uitgerekend voor de Smart Fortwo.

          Stroom kan ook helemaal schoon geproduceerd worden. Waardoor het inderdaad 0 CO2 uitstoot oplevert.

          De “extra” vervuiling bij productie valt enorm mee ( niet alles op Top Gear geloven). BV Bij een Prius is die extra vervuiling al na 15.000km gecompenseerd.

          En welke auto wordt er volgens u/jouw hier in zijn totaal geproduceerd dat er niets vervoerd hoeft te worden? Elke auto moet vervoerd worden in zijn geheel of de onderdelen en grondstoffen. ;)

          Je wordt inderdaad in de maling genomen. Maar dat is door de auto pers die totaal tegen verandering in het autowereldje is, concurrentie die graag iets goeds afkraken omdat ze het zelf niet produceren en de oliemaatschappijen.

          ;)

          Login om te reageren
  49. catch zegt

    29 november 2010 om 22:56

    De Leaf ziet er niet uit en is te onpraktisch om fatsoenlijk te kunnen gebruiken… wat een farce die verkiezing. Dat zo’n apparaat een innovatie prijs in de wacht zou slepen vind ik nog tot daar aan toe, maar dit kan ik niet serieus nemen.

    Login om te reageren
  50. Paragon zegt

    30 november 2010 om 00:40

    Mijn complimenten voor het taalgebruik in je stukje meneer Rookveel! Optieven met politiek correct gedoe. En met kleinzerigheid als iets niet politiek correct is.

    Login om te reageren
  51. Atenza zegt

    30 november 2010 om 08:26

    Terechte winnaar vanwege zijn technieken icm zijn prijs en overige eigenschappen. Who cares dat ie lelijk is? Alsof de verkiezing slechts een schoonheidswedstrijd is

    Login om te reageren
  52. Jochempie zegt

    30 november 2010 om 09:45

    Geinig, de eerste elektroauto die de prijs wint en gelijk gaat Autoblog er overheen. Zogenaamde ‘autoliefhebbers’ die zich verzetten tegen het duivelse kwaad wat de elektrische auto is. Waar is bij jullie de verloedering ingezet?

    Login om te reageren
  53. Geert zegt

    30 november 2010 om 13:29

    Erg fijn om te horen dat een elektrische auto wint, maar toch wel onverwacht. Ben benieuwd of mensen ook echt een elektrische auto willen hebben…

    Login om te reageren
  54. W0ut zegt

    3 december 2010 om 12:47

    Zolang ik niet op 5 min de batterij kan vullen van leeg naar vol zal voor mij EV een onaanvaardbaar alternatief blijven.

    Login om te reageren
  55. No zegt

    3 december 2010 om 17:05

    wat interesseert mij de mening van ene sir_smokalot mij nu. geef eens een goed gefundeerde mening ipv maar wat uitkotsen.

    deze auto is misschien nog niet het, maar is wel een van eerst ‘betaalbare’ ‘gewone’ personen auto op de markt en wordt gewaardeerd met deze prijs.

    ook jij sir_smokalot zal rijden in een auto anders aangedreven dan benzine hihi.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North