Autoblog aankooptip: Nederlandse 1400 pk Nissan GT-R

Auteur: , 94 Reacties

Iemand een vlotte tweedehands Nissan kopen?

Een Nissan GT-R is natuurlijk überhaupt al geen trutje, maar met de modificaties die aan deze auto zijn doorgevoerd wordt het allemaal wel heel bijzonder. Hoewel je er aan de buitenkant los van de carbon plaatwerkdelen en raamsticker bijna niks van ziet, is deze GT-R Premium Edition volledig gemodificeerd. In totaal is er ongeveer €150.000 euro geïnvesteerd in deze auto, 5000 kilometer geleden. Die investeringen zijn met name richting het motorblok gegaan, wat resulteert in bizarre prestatiecijfers.

Copy / Paste van de modlist:

BC 4.1 stroker crankshaft
Carrillo conrods
CP pistons (2000hp spec)
OEM machined block with ARP crank studs
ACL bearings
Cosworth head gaskets
Ferrea +1mm valves, valve springs, retainers, valve guides
Tomei camshafts
CNC machined/ported head by CNC heads UK
ATI pulley
ETS GTX35R turbo kit
102mm exhaust
Fuel system with fuelrail, 3 pumps, regularor, lines + ID2200cc
Albins 1-6 gears
Xtreme circlips
Xtreme 24 plate clutch for 2000ps
T1R brace
Custom gearbox cooler
Dirveshaft shop 2000ps axle
100% carbon front fenders, bonnet, doors, boot

Om alles los te benoemen gaat te ver, maar de basis van de vermogenswinst is te verhalen op de ETS GTX35R turbokit en het flink bewerkte motorblok. De versnellingsbak en aandrijflijn zijn bovendien flink versterkt. Het resultaat van alle modificaties levert 1120 pk en 1360 Nm op, op octaan 98 benzine. Heb je echter toegang tot E85 dan loopt dit op tot 1400 pk en 1790 Nm!

De vraagprijs voor deze bruut bedraagt €134.995 euro, de auto staat te koop bij Sky Engineering in Helmond en heeft in totaal 19.000 kilometer op de teller, waarvan 5000 met de genoemde onderdelen. Wat je moet weten van de Nissan GT-R als occasion kun je hier checken.

Met dank aan Jorn en Mandy voor de tip!



94 reacties

Is het gek dat ik voor 135 mille liever een tweedehands AMG GT (S) zou aanschaffen? Vermogen is ook niet alles…
@Jochempie: ja. Die is lelijk
@dutchcorvette: Oh ja, goed verhaal.
@Jochempie: Nee wat jij zegt hebben we lekker wat aan.
@Donstil: als je een beetje redelijk kan denken, is het een nuttige reactie.
@Donstil: Dat jij er niks aan hebt wil niet zeggen dat iemand anders er niks aan heeft. Dus aan de reactie van jou hebben we ook niet heel veel.
@dutchcorvette: Nee een nissan GTR is een design topper kwa uiterlijk hahaha.
@bofkont: De Nissan GTR is ontwikkeld in een windtunnel… dus het design is niet zomaar ”design”… het heeft een reden.
@G-Ammo: yup dat weet ik puur ontworpen voor snelheid , maar daarmee is het geen mooi ontwerp .
@dutchcorvette: ben je met je verkeerde been ui bed gestapt?
@wiellem: Misschien moest hij wel in een handgeschakelde auto rijden. @dutchcorvette kennende wordt ‘ie daar niet vrolijk van ;)
@123bat: dat mag hij helemaal niet. Meneer heeft namelijk afgereden in een automaatje en kan dus helemaal niet schakelen!
@wiellem: ik heb niet geslapen.
@dutchcorvette: Ben je ook aan het afstuderen? Hup, AB afsluiten en scriptie afmaken! (zeg ik ook tegen mijzelf)
@dutchcorvette: Iets met smaak? Een Corvette vind ik dan weer lelijk.
@dutchcorvette: die Nissan niet dan…? Vergeleken met een Corvette…
@Jochempie: Een Edition 1 in het rood of geel graag! Amen
@Jochempie: zon AMG GT S trek je veel meer bekijks mee. Naast dat is het ook een mooiere en degelijkere wagen.
@nederland1994: achterkant…..
@Jochempie: Nee helemaal niet gek, zou ook mijn keus zijn, die blijft tenminste wel heel.
Daarbij het bizarre vermogen van deze GTR kun je nergens gebruiken, compleet doorgeslagen/overdreven waanzin. Wel een knap stukje vakwerk kwa opbouw.
@bofkont: Precies, doe mij maar een gebalanceerde sportauto met ronde 400-500 pk, daar kun je af en toe nog wat mee.
@Jochempie: een standaard gtr dus?
@rolov: Ja, wellicht :)
@rolov: de nieuwe tikt alweer de 670pk aan…
@gwnbmw: 570, nismo zit op 600.
@amgc63: de 2017 standaard gtr heeft 670 pk…
@gwnbmw: nee knul, een standaard 2017 GT-R heeft 570 trappelende paardjes onder de kap.

http://www.autoblog.nl/nieuws/nissan-gt-r-nieuwe-versie-vs-de-oude-versie-85763
@amgc63: carthrottle gelovend 670…
@gwnbmw: oké dan is het 670 omdat heel het internet behalve car throttle 570 zegt. ??
@amgc63: ik zeg alleen wat ik weet…
@gwnbmw: Zou het niet volstrekt onlogisch zijn als de normale/goedkopere GT-R meer vermogen heeft dan de duurdere Nismo??
@Jochempie: Ieder zijn ding. Maar ik heb liever deze GT-R. Onderhouds kosten van die Merc lijken mij niet leuk. Deze jap met Xtreme (pro) spul heb ik liever.. very nice! ?
@kjeld: Ik denk dat de onderhoudskosten van de Merc erg zullen meevallen t.o.v. deze specifieke GT-R…
@Jochempie: lever mij een een AMG GT voor 135k
@TimD: Alright, hier heb je een Zwitserse AMG GT voor omgerekend 111.000 euro:

http://www.autoscout24.ch/3961180
@Jochempie: In Zwitserland ja…
@crackdavid: Voor de Nederlandse import komt er nog een rest-BPM bedrag van €20.277 bij, wat het totaalbedrag op €131185,- NL kenteken maakt. Maar leuk gebluft verder!
@Jochempie: Afschrijving van de GT zal ook minder zijn; geluid is lekkerder en goedkoper in onderhoud dan deze GT-R en doet het in de kroeg ook beter. Daarnaast is RWD altijd meer lol :)
@Jochempie: helemaal eens met je keuze. Kan me namelijk niet voorstellen dat dit prettig rijdt. *iets met bochten
Beest!!
Top investering die 150k

…..
@roaldr: heeft er wel 5000 km mee gereden! Snap idd dat je het erin steekt, en ‘m al vlotjes weg doet. Voor dat geld koop je er een tweede bij, zodat jij altijd een racemaatje hebt
Voor dat bedrag had hij de spoiler er ook wel op mogen laten.
@mercedesclk350: Maar dan tikt ‘ie nooit de 658 km/u aan…
Haha die eindigt straks in de sloot
@hight96: Een sloot in een sloot? Ok die moet ik even uitleggen. De eigenaar heeft z’n geld in de spreekwoordelijke sloot gegooid, en het zou wel grappig zijn als die sloot dan ook in een sloot eindigt.
Wat een geld voor zo een lelijk hok, koop ik liever een F430 en houd ik geld reserve voor onderhoud etc… Rijd je nog eens een echt exclusief merk ook nog ipv nixxan
€150.000 extra investeren er 5000 km mee rijden en vervolgens verkopen voor 135k (wellicht minder want het is immers de verkoopprijs van deze handelaar).

Niet echt snugger de vorige eigenaar en je kunt je ook afvragen of die upgrades wel zo fijn zijn omdat ie meer km’s in standaard trim heeft gemaakt dan met. Kan zijn dat ie er achtergekomen is dat het toch geen upgrade was.
@Rick-dos: vorige eigenaar ligt hier waarschijnlijk niet wakker van, die heeft alvast weer een nieuw speeltje gekocht denk ik.
@bmwkevin: Zal best, maar dat maakt hem nog niet snugger. ;)
@Rick-dos: Misschien is dat ook niet meer nodig bij een bepaald inkomen en levensstijl.
@Jochempie: Als die levensstijl en inkomen je lief is dan is snugger zijn altijd een pre.
@Rick-dos: Nee hoor, als je je leven snugger leeft hou je geld over voor je hobbies. Je hoeft niet te verdienen aan je hobby. Dit is een superhobby toch?
@Rick-dos: Natuurlijk maar misschien dat het inkomen van deze persoon deze uitspatting goed kan dekken.
@Rick-dos: wellicht heeft de vorige eigenaar hier dragraces mee gedaan en tonnen verdiend
Bij elke andere auto zou de 5000 kilometer te boeken staan als ‘net ingereden’, maar ik denk dat bij dit blok je al tegen het einde van zijn levensduur zit. Bij de modificatielijst zie ik vooral sterkere onderdelen, geschikt tot 2000 pk, maar geen woord over broodnodige verbeterde warmtehuishouding. Bedenk dat bij 1500 pk en een motorefficiëntie van 40% meer dan 1600 kilowatt aan warmte vrij komt.

Zelfs als ik het geld zou hebben sla ik deze over.
@gijsso: helemaal juist, een tijdbom is dit krankzinnige ding.
@gijsso: Er is ook maar één rollenbank in heel Nederland waar dat ding getest kan worden. Met een hoogwerker voor een windmolen in de Noordzee..
@gijsso: de auto heeft inderdaad 5000 kilometer met deze modificaties, echter zit het blok er net opnieuw in nadat deze opnieuw op is gebouwd, je zou dus kunnen zeggen dat deze auto weer ff mee kan.
@amgc63: Inderdaad,zou toch minstens nog een keer 5000km mee moeten gaan voor de volgende grote revisie …
“Super dik, zet maar op de oprit!!”

– iedereen die denkt dat zo’n auto met 1400pk even makkelijk rijdt als hun eigen auto of fiets.

Ik zeg Lemon. €150k investeren en dan 5k km later verkopen voor €135k? Niet logisch.

Buiten dat denk ik niet dat je deze 1400pk sterke Nissan kan gebruiken als DD. Hoe lang zal de motor nu meegaan? 50k? Wie gaat er nu een zwaar getunde GT-R kopen? Dit soort projecten doet men doorgaans zelf en dan maakt zo’n investering wat minder uit, omdat je ‘m in een korte tijd toch niet gaan verkopen.
@e550: dit bedrijf werkt veel klanten in Dubai .
Die geven niks om geld of afschrijving .
Voor de rest waardeloze ballentent die zijn beloften niet nakomt
@bohica: Ah, de Hennessey Performance van NL?
@bohica:
dus jij kent jonne ook intussen ? ;)
@frankieturbo: als je de firma Googled zie je zat verhalen over bestellingen die niet komen .
@e550: 50k km ga je dus niet aantikken…
@gwnbmw: Was als je ‘m onder de 3000rpm houdt en lief bent voor de koppeling; maar goed, dan kun je ook een Nissan Leaf kopen; stukken goedkoper :)
@dawwg: dan nog betwijfel ik ’t als het orginele blok gemaakt is voor minder als de helft…
@e550: die investering betreft ongetwijfeld bruto prijsniveau van de onderdelen, deze heeft sky natuurlijk niet betaald
Met zoveel vermogen kan je beter een trekhaak monteren. Kan je een kar met 40 reservebanden meenemen, na elke 100km ben je wel weer aan nieuwe toe.
@Soulmaster: en ook wel lekker zegeltjes sparen bij de benzinepomp, denk ik zo.
Ik vraag me heel erg af waarom de vorige eigenaar hem zo snel alweer verkoopt, er moet een addertje onder het gras zitten.
Dik is die wel, maar de matte en glimmende delen (wrap neem ik aan) maken het geheel wel pauper. Daarnaast mist het Nissan logo op de achterzijde. Het doet allemaal afbreuk aan het geheel.
Ohh pas 5000km! Dan kan je er nog zeker 5000km mee rijden voordat je weer 150k aan onderdelen kan gaan vervangen..
Kortom, je moet de motor al weer reviseren?
Nooit van mijn leven…
heel vet maar standaard al snel genoeg
Staat dat vermogen ook op het kenteken?
Vaak genoeg gezien deze auto
Sky-Engineering heeft ook mijn Silvia gemapped. Levert zeker wel kwaliteit :)
Wel retedik hoor. Veyrons pesten met dit ding!
Dit is een alles vernietigend monster, maar ik heb toch liever een standaard GT R
150.000 investeren en dan 5.000 km ermee rijden. Vervolgens verkopen voor 135.000. Lijkt me niet snugger of er zit een addertje onder het gras
@eefie: wat je erin “investeert” bij tuning haal je er nooit uit.

Anyway, bij dit soort zaken blijf ik liever uit de buurt, lijkt mij toch dat je denkt de pot met goud te kopen maar vroeg of laat de man met de hamer tegenkomt en de hele boel kapot draait.
@ghost: de kans is groter dat het kapot draaid als dat het heel blijft bij deze firma..
waarna je weer een dikke investering moet doen omdat sky-engineering geen gehoor geeft..
hahaha. nou dit bedrijf word op dit moment in diverse rechtzaken aangepakt wegens oplichting…,door mensen die geld van hem tegoed hebben, dus dat deze te koop staat verbaasd me niets..
ik wens de toekomstige koper dan ook veel succes..
voor garantie hoef je niet terug te komen in ieder geval.. tenzij je jaren de tijd hebt, en aan het lijntje gehouden wilt worden
Ik zou nooit een door iemand anders getunede auto kopen, en al helemaal niet zo’n project als dit, waarbij men de extremen opzoekt. Naar garantie kun je meestal fluiten, en de kans dat iets het begeeft bij zoveel vermogen is natuurlijk heel groot in een auto die niet op die waarden gemaakt is. Nee, dan sluit ik me aan bij de mensen dat geld liever aan iets anders uitgeven. Voor een bedrag van ongeveer 135k kun je bijna alles rijden wat je hartje begeert; dikke limousine? Geen probleem, een Maserati Quattroporte, Mercedes S-klasse en BMW 7-serie liggen gewoon binnen het budget. Liever een sportwagen? Er zijn genoeg Ferrari’s, Lamborghini’s en Porsche’s te vinden? SUV liefhebber? Range Rovers en X5 (M)’s liggen ook gewoon binnen het budget.
Helmond Sport
Over de levensduur, zoiets gebruik je natuurlijk niet als daily driver, en alsof je altijd op de grens van zijn kunnen rijdt.
Getuned = niks meer waard.
Voor dat geld koop ik liever een nieuwe standaard gtr maar als je in de dragrace scene zit is het mishien wel interessant. Deze is natuurlijk niet voor dagelijks gebruik bedoeld. De vorige eigenaar is waarschijnlijk al met een ander project bezig. Ze beginnen ergens aan en als de wagen af is vinden ze het het niet zo interessant meer en gaan ze aan wat anders sleutelen om de uitdagingen eruit te krijgen. Bij die 150000 euro zitten waarschijnlijk ook de missers bij die ze ongetwijfeld gemaakt hebben voor dat ze deze vermogens redelijk betrouwbaar op de weg krijgen
Bijzonder lijstje aan mods. Echter is ie imo te heftig getuned. Met een stock GT-R ben ik al meer dan tevree.

Overigens oogt het een beetje kaal: Een GT-R zonder spoilert
Mooi wagen, maar helaas heb je er niks aan in Nederland…..

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).