• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Nissan GT-R: nieuwe versie vs de oude versie

Auteur: shjdejee, gepost 24 maart 2016 om 18:52 – 34 Reacties

" title=


Met alweer een update (nee, geen facelift) rijst de vraag hoe de nieuwe GT-R eigenlijk nog verschilt ten opzichte van de “oude” versie.

Je kan er vergif op innemen; elk jaar voorziet Nissan de GT-R van een update. En wat fijn dat ze het niet een facelift noemen, want dat is het namelijk niet. Het is eigenlijk gewoon waar Japanners het best in zijn. Iets dat al technisch perfect lijkt, nét dat beetje meer perfect maken. Zo kom je wel negen jaar vooruit en hij is (qua specs) nog steeds niet verouderd.

+20 pk
Inderdaad, 20 pk meer is waar het ‘2017’ model het mee moet doen. Hiermee komt het totaal op 570 stuks en naar moderne supercar maatstaven is dit niet eens erg veel. Met 633 Nm koppel gaat de nieuwste versie ook niet ver boven de oude versie zitten. Toch blijft in 2,7 seconden naar de 100 km/u knallen ongelofelijk indrukwekkend. De nieuwe versie moet ten opzichte van de oude versie vooral uitblinken in het midden tot hoge toerengebied. Vanaf 3200 toeren per minuut trekt het ‘2017’ model er nóg harder aan. Dat was blijkbaar mogelijk.

Interieur
de nieuwe
de oude
De bovenste versie is het 2017 model

Waar het Playstation-gehalte bij de specs en het exterieur maar blijft toenemen, wordt het interieur zowaar wat stijlvoller. Er zijn wat rondere vormen te zien met wat meer zachte materialen. Goed, je koopt zo’n auto niet om het interieur te gaan aaien, maar hier lagen wat “verbeterpunten”, om het zacht uit te drukken. Wat waarschijnlijk ook onder interieur valt; Active Sound Enhancement. We krijgen toch geen geluid over de boxen he?

Exterieur
nieuw
oude
De bovenste versie is het 2017 model

Nog iets scherper plus andere velgen. Oh ja, uiteraard LEDjes op andere plekken. Dit mag volgens Nissan dan wel de meest ingrijpende update sinds het 2007 model zijn, aan de buitenkant ga je dat niet merken. Zoals dat altijd al geweest is.

Het komt er dus op neer dat Nissan vrolijk verder gaat op dezelfde manier. Een auto neerzetten en die elke keer nét wat beter maken. Tot de nieuwe komt, hopelijk in 2018. Voor nu: is de nieuwe GT-R weer fris genoeg of kan dit nu echt niet meer?


Ook interessant!

  • Nissan GT-R Nismo Special Edition, inbegrepen bij de NFT
    Nieuwe Nissan GT-R Nismo voegt echt wat toe
  • Video: Nissan GT-R rijdt pionnen omver
  • Nissan hint naar nieuwe generatie GT-R
  • Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard
    Video: Nissan GT-R neemt drempel veel te hard

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, facelift, gt-r, Nissan, Vergelijkingen

Vorig bericht: « Porsche roept meer dan 400.000 Cayenne’s terug
Volgend bericht: 14 redenen waarom de Citroën SM een icoon is »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    24 maart 2016 om 18:54

    Vind vooral het interieur een enorme verbetering. Want dat vond ik in de huidige types echt om te janken. Dit past veel beter bij het prijskaartje.

    Login om te reageren
    • garp zegt

      24 maart 2016 om 19:17

      @E34M5Touring: de CO2 BPM vertekent het beeld behoorlijk. De Duitse/Belgische/USA prijzen pakken, dan vergelijken met concurrerende modellen.

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        24 maart 2016 om 19:30

        @garp: Ja goed, dan nog. Zelfs voor M3 geld vond ik het niks. Maar dat is persoonlijk.

        Login om te reageren
  2. bartteeuwen zegt

    24 maart 2016 om 18:55

    Vooral het interieur is er flink op vooruit gegaan. Het exterieur is erg geslaagd. De hele auto ziet er net wat moderner uit.

    Login om te reageren
  3. martijn11 zegt

    24 maart 2016 om 18:59

    Doe mij de oude maar

    Login om te reageren
  4. jordydeknecht zegt

    24 maart 2016 om 19:02

    Interieur is heel netjes geworden, modern ook. Maar als ik het geld er voor over had, had ik de GT-R ook alleen voor de prestaties gekocht

    Login om te reageren
  5. dracae zegt

    24 maart 2016 om 19:06

    Het blijft een lelijk ding, maar wel het meest begeerlijke lelijke ding dat je kunt krijgen…

    Login om te reageren
  6. w0o0dy zegt

    24 maart 2016 om 19:10

    Iemand die zich aan een ringtijd wil wagen? Mijn hok is dan 7:17..

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      24 maart 2016 om 21:01

      @w0o0dy: Behoorlijk hok wat jij hebt dan. Wat voor een motor ligt erin?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        24 maart 2016 om 21:03

        @Donstil: haha hok gok

        Login om te reageren
  7. michaelcorleone zegt

    24 maart 2016 om 19:14

    Hij was mooi, hij is mooi alleen de voorkant van voor de facelift vind ik geslaagder, altijd mijn eerste keus in zijn klasse.

    Login om te reageren
  8. toyotafortuner zegt

    24 maart 2016 om 19:18

    Vind het een geslaagde facelift, los van zijn neus. Daar moet ik nog aan wennen.

    Login om te reageren
  9. biggie zegt

    24 maart 2016 om 19:21

    nog met een echte handrem!

    Login om te reageren
  10. coffeecup zegt

    24 maart 2016 om 19:22

    Twee.. komma.. zeven seconden. ?

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      24 maart 2016 om 19:37

      @coffeecup: Mijn auto doet het andersom, en dat is al best rap. Al doet een beetje diesel tegenwoordig niet onder voor die 7.2

      Login om te reageren
      • thvmh zegt

        25 maart 2016 om 00:13

        @dutchdriftking: Moet je toch vrij pittige diesel hebben. Meeste zitten rond de 8 namelijk.

        Login om te reageren
        • germancarsftw zegt

          25 maart 2016 om 14:36

          @thvmh: Hoger zelfs, de gemiddelde leasebak zit rond de 10-11.

          Login om te reageren
  11. moveyourmind zegt

    24 maart 2016 om 19:25

    Heel subtiele wijzigingen, maar nóg mooier dan hij al was.

    Ik mag dat onbehouwen vormgeven ding wel. Een mooie mix van een Amerikaanse musclecar, Europese sportwagen en een Japans topklasse produkt.

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    24 maart 2016 om 19:34

    Hij is wel echt heel goed opgeknapt. Alleen had even een mooiere introductie kleur genomen! Mooi knallend geel of kermit groen. Niet deze piskleur.

    Login om te reageren
  13. mikkeloentje zegt

    24 maart 2016 om 20:16

    Op een of andere manier kijk ik echt uit naar de nieuwe GT-R. Geen idee waarom, misschien omdat het voor mijn gevoel zo lang heeft geduurd voor er echt iets nieuws kwam?

    Login om te reageren
  14. ralfast zegt

    24 maart 2016 om 20:21

    Opvallend goed houdbaar design, valt me op. Verschillen aan de buitenkant zijn subtiel, grote lijnen blijven goed in het oog liggen na al die jaren, mede dankzij het rustige design. Straalt vooral uit dat ie vooral naar functie is vormgegeven en is daarom zo begeerlijk voor de technoheads onder ons.

    Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    24 maart 2016 om 20:26

    Nee dankje. Ik koop liever een mooie minder snelle auto.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      24 maart 2016 om 20:40

      @gerjan: ik niet

      Login om te reageren
  16. cpp1 zegt

    24 maart 2016 om 20:58

    Vind het vanaf dag 1 al een erg aantrekkelijke auto. Ben al een tijdje na aan het denken om een auto weg te doen en dan zo een te kopen met max 50k op de teller. Iedere kleur past hem ook gewoon goed, dus de kleur zou me nog niet eens uitmaken, zolang het maar geen mat is

    Login om te reageren
  17. berlinetta zegt

    24 maart 2016 om 21:04

    Het exterieur ziet er nog steeds goed uit. Ik vind het een tijdloos design.

    Het interieur vind ik niet echt mooi, ook het nieuwe niet. Het ziet er echt oubollig en goedkoop uit. Gelukkig is deze auto zo snel dat je je ogen strak op de weg moet houden en niet op het dashboard.

    Login om te reageren
  18. reistje zegt

    24 maart 2016 om 21:33

    Kan je wel normaal bij die knoppen achter je versnellingspook vraag ik mij af?

    Login om te reageren
  19. giulio zegt

    24 maart 2016 om 21:56

    Na alle commotie rond het uitkomen van deze auto en de gedoodverfde tegenstander op de ring, de Porsche 911 turbo, moet mij van het hart dat Porsche qua evolutie toch we wat beter zijn huiswerk doet dan Nissan.
    Nissan zal altijd nog wel een stukje sneller blijven maar het ontwerp blijft toch wat achter. Had gehoopt op wat strakgetrokken lijnen hier en daar..

    Login om te reageren
  20. zion88 zegt

    24 maart 2016 om 22:05

    Grootste vooruitgang: Stuurwiel

    Login om te reageren
  21. sander1980 zegt

    24 maart 2016 om 22:46

    Top upgrade… Interieur is een wereld van verschil en was hard nodig. Neus is weer wat strakker wat ik persoonlijk beter bij het overall design vind passen.

    Login om te reageren
  22. mrrallycross zegt

    25 maart 2016 om 00:06

    Zoals hoort bij een facelift, ziet er beter uit

    Login om te reageren
  23. fconderkantlat zegt

    25 maart 2016 om 03:46

    ik zie nergens in het interieur meer rondere vormen van het 2017 model t.o.v. model ervoor. Kan iemand mij hierin helpen?

    Login om te reageren
  24. meridian zegt

    25 maart 2016 om 05:58

    Het is geen mooie auto maar wat wil je voor zoveel waar voor je geld. Dit is zegmaar een hele snelle Volkswagen golf. Het brengt je van A naar B maar in het geval van de Nissan GT-R dan op een hele snelle manier.

    Login om te reageren
  25. gerjanm zegt

    25 maart 2016 om 13:27

    Veel mensen zeggen dat het geen mooie auto is, natuurlijk is het niet de mooiste in zijn klasse, maar ik zie ze heel graag en het is lekker eens wat anders. Interieur is nooit bijzonder geweest bij deze auto’s maar dit is al een verbetering. Net als Lancer Evo of een 330i. De bmw is luxer en het interieur oogt beter, maar toch is zo’n Lancer wel eens lekker wat anders en een echte bochtenvreter.

    Login om te reageren
  26. Think-Tank zegt

    25 maart 2016 om 23:19

    Yep, vind ‘em beter.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North