• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoblog Comedy: (P)impreza review

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2007 om 10:41 – 32 Reacties

Subaru WRX STI etc. etc.


Wat is er grappig aan een Impreza WRX STi? Helemaal niets, het is een auto waarmee niet te spotten valt. Wat wel grappig is, is de commentator van deze review. Het is wel begrijpelijk dat de Amerikanen altijd uithalen naar de Fransen, they’re such an easy target! Je zou echt haast denken dat ze het erom gedaan hebben, maar zodra je uitgelachen bent om Frenchie McFrench zie je pas wat een beest hier gereviewed wordt.

Ok, serieus: het gaat hier om de Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA-R (wel een beetje een korte naam), een raceauto voor op de straat. De nadruk ligt bij deze auto op zo weinig mogelijk gewicht en comfort, dus heeft deze compromisloze Subaru een gewicht van 1390 kg en haalt hij een vermogen van 320 pk en een koppel van 432Nm uit zijn 2 liter Boxer. Om dit model exclusief te houden zijn er slechts 300 van geproduceerd, en voor Japan alleen. Maar met een beetje mazzel zijn er een of twee op de boot naar Nederland gezet, dus ik denk dat we maar eens bij Subaru gaan zeuren om een review!


(via NihonCar, op hun site zijn voor de liefhebber ook HD-beelden te vinden)

Ook interessant!

  • Onverzekerde Subaru rijdt tegen verzekerde Subaru
  • onbetrouwbare Subaru Impreza
    Onbetrouwbare Subaru Impreza mag de weg niet op
  • Iemand betaalde 260.000 euro (!) voor deze Subaru
  • Subaru Impreza maximumsnelheid
    Nederlandse Impreza rijdt 183% boven de maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Video: In het donker over een doorgetrokken streep inhalen
  • Tanken over de grens gaat in 2026 nóg meer lonen, maar wel alleen in dit land
  • Overleden Call of Duty-oprichter laat prachtige autocollectie achter
  • Video: Tesla-influencer laat zien hoe Full Self-Driving zorgt voor spookrijden en crash
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, impreza, STi, Subaru, Video

Vorig bericht: « Saab 9-5 BioPower by Rinspeed
Volgend bericht: Gumpert Apollo Sport – 800 pk (update: met video) »

Lees Interacties

Reacties

  1. Chailo zegt

    27 februari 2007 om 10:47

    Whahahaha, gekke fransen

    Login om te reageren
  2. TheGreatAtuin zegt

    27 februari 2007 om 10:54

    Nice,

    maar de 630 pk en 750 Nm die Audi uit zijn S2 haalde in de jaren 80 uit een 2.4 liter blokkie is nog steeds de max: nog geen enkele tunert heeft zo’n hoge ratio gehaald. :D

    Maar die Subaru Impreza WRX STI Spec C Type RA-R komt al in de buurt (wat een shitnaam trouwens, tegenovergestelde van de VW Fox :P)

    Wil er wel eentj hebbûh ….

    Login om te reageren
  3. Susp1cious zegt

    27 februari 2007 om 10:59

    Vind de videobeelden niet echt spectaculair.

    Login om te reageren
  4. Rossi zegt

    27 februari 2007 om 11:01

    Leuke auto, maar wrm zown lelijke radio antenne??

    Login om te reageren
  5. Ejay zegt

    27 februari 2007 om 11:07

    “They removed all unnecassary materials en reduced comfort to a minimum” Dat zeggen terwijl het shot beelden laat zien van een totaal misplaatste antenne en electrische ramen. Te droog.

    Login om te reageren
  6. tim zegt

    27 februari 2007 om 11:12

    waarom hebben alle minder bedeelde subarus een spoiler nodig, maar deze niet?

    Login om te reageren
  7. MrSelected zegt

    27 februari 2007 om 11:18

    *kuch* 2.5 liter boxer turbo. ;)

    Login om te reageren
  8. smoke zegt

    27 februari 2007 om 11:29

    @MrSelected

    Niet echt, in deze auto ligt het EJ20-blok ;)

    Login om te reageren
  9. Chief_S5 zegt

    27 februari 2007 om 12:08

    Nu begrijp ik waarom mijn docente Frans nooit engels sprak…

    Login om te reageren
  10. Jan zegt

    27 februari 2007 om 12:42

    Toch wel een fantastische machine he, die Subaru!

    Login om te reageren
  11. Hans zegt

    27 februari 2007 om 12:43

    Waarom wordt hier het 2,5 liter blok niet voor gebruikt?!
    Lijkt me toch dat hier nog meer uit te halen valt?
    320 pk voor een 2.0 T is wel erg veel.

    Login om te reageren
  12. MrSelected zegt

    27 februari 2007 om 12:50

    @Sir Smokalot: Hm, ik nam aan bij het aanzien van het 2006 model impreza dat ze net zoals in de normale WRX STi (Spec. B) de EJ25 zouden gebruiken.

    Waarom hiervoor dan de EJ20 gebruiken? WRC redenen?

    Login om te reageren
  13. smoke zegt

    27 februari 2007 om 13:03

    Waarschijnlijk is het meer in overeenstemming met de filosofie achter dit specifieke model. Minder inhoud betekent minder gewicht en misschien scheelt dit blok heel erg in de handling t.o.v. zijn grotere broer, dat zou ik zelf niet weten. Ik weet wel dat ik bij een hot hatch, om maar even een voorbeeld te noemen, liever een fel 1.6-blok heb waar veel uitgehaald wordt, dan een veel groter 2.0 blok waar je luier mee kan rijden, maar dat toch minder extreem is.

    Ik weet wel dat de EJ25 in een STi leidt tot de beste track-tijd op de handling-baan in Augsburg, waar motorvision haar auto’s loslaat:

    1. Subaru Impreza WRX Sti – 18,59
    2. Lotus Exige 240R – 18,76
    3. Lotus Exige – 18,89
    4. Mitsubishi Evo VII – 18,92
    5. BMW M3 CSL – 18,94
    6. Mitsubishi Evo IX – 19,22
    7. Wiesman MF3 SMG – 19,28
    8. Mitsubishi Evo VI – 19,35
    9. Audi TT Quattro Sport – 19,42
    10. Porsche 911 GT3 Bj. 2003 – 19,49

    maar fabrikanten en tuners doen wel vaker dingen waar mensen zo hun vraagtekens zetten, alleen kan je niet in hun hoofd kijken. Misschien eens een mailtje sturen?

    Login om te reageren
  14. Noisemaker zegt

    27 februari 2007 om 13:48

    @ TheGreatAtuin

    “maar de 630 pk en 750 Nm die Audi uit zijn S2 haalde in de jaren 80 uit een 2.4 liter blokkie is nog steeds de max: nog geen enkele tunert heeft zo’n hoge ratio gehaald”

    Da’s niet waar…de 2.6 uit de Skyline R34 heeft ’t al tot 1700pk geschopt en de 3.0(2JZ-GTE) uit de Supra heeft er al 1520pk uit gehaald…kwa top niet zo snel als ’n veyron maar op de dragstrip zeker wel sneller :)

    Login om te reageren
  15. Fej zegt

    27 februari 2007 om 14:24

    @ Noisemaker

    maar doen ze dit niet met NOS?

    Login om te reageren
  16. Bertram zegt

    27 februari 2007 om 14:31

    Whoahahah wat een lache accent … zeg de britten ook altijd van de Nederlanders, maarja dit is wel heeeeel erg slecht :)

    Login om te reageren
  17. Dr.Bob zegt

    27 februari 2007 om 14:38

    Franse vrouwen die Engels (proberen te) spreken > Geil !
    Franse mannen die Engels (proberen te) spreken > Onnozel !!

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    27 februari 2007 om 16:27

    Oh! Nou snap ik het. Ik dacht al, wat loop de de Fransen af te zeiken! Daar was ik even niet blij mee… ;) Maar na het filmpje begrijp ik het wel. Wat een accent zeg. Laten zij het maar bij hun Frans houden, prachtige taal (alleen niet zo gemakkelijk :( ). Btw ik dacht eerst dat het een Japanner was die zo sprak, pas aan het eind van het filmpje, toen je die man zag, dacht ik: O! Vandaar dat Frans. :P

    Login om te reageren
  19. IFI zegt

    27 februari 2007 om 16:48

    @Sir Smokalot

    WTF!!!!! Een Evo VII is sneller dan DE Evo IX. Wow…… ik moet even bijkomen.

    Login om te reageren
  20. redrum zegt

    27 februari 2007 om 17:16

    waarom deed hij nu die ramen open en toe? whahahaha

    Login om te reageren
  21. MrSelected zegt

    27 februari 2007 om 17:56

    Importeur zou hier informatie over hebben?

    @IFI; De EVO VII is sneller dan een VIII en een IX. De VIII heeft nml. minder vermogen en de IX is zwaarder..

    Login om te reageren
  22. vaos zegt

    27 februari 2007 om 18:35

    Het lijkt wel Renee van allo allo…

    Login om te reageren
  23. casey zegt

    27 februari 2007 om 19:06

    too bad he didn”t mention ‘zie tsyers’…

    Login om te reageren
  24. Joris zegt

    27 februari 2007 om 19:30

    Lelijke auto vind ik wel zkr in het geel
    :)

    Login om te reageren
  25. IFI zegt

    27 februari 2007 om 20:10

    @MrSelected
    Hoe zit het dan met de Evo IX MR edition? wat heeft ie voor extra`s?

    Login om te reageren
  26. Benny1 zegt

    27 februari 2007 om 21:38

    Wanneer gaat autoblog over op HD :) ??

    Login om te reageren
  27. jan zegt

    27 februari 2007 om 23:12

    Is het geen 2.5 liter in de impreza ipv 2.0
    Ze halen er wel 500pk uit (ergens in fifth gear laatste seizoen)

    Login om te reageren
  28. Bartholomeo zegt

    27 februari 2007 om 23:23

    They removed all unnecassary materials en reduced comfort to a minimum
    word :

    Thiej riemoovd’ oll un-neccecarie materieals end reducet komfort toe a mieniemum.

    irritante fransoos

    Login om te reageren
  29. stefan zegt

    27 februari 2007 om 23:29

    De evo IX mr FQ360 heeft 360pk.

    Login om te reageren
  30. TekNak zegt

    28 februari 2007 om 19:29

    Hele fijne wagen qua gewicht en snelheid:D

    Login om te reageren
  31. mr honda zegt

    28 februari 2007 om 21:23

    kan niet wachten op de new impreza hot hatch dat wordt een klapper ha ha

    Login om te reageren
  32. TheGreatAtuin zegt

    1 maart 2007 om 17:48

    @Noisemaker

    Sorry voor de late reactie, pc was paar dagen dood (RAM kaputt)

    *Ahum …* Audi deed dit met low pressure 100 cc turbo systemen, dus kleine turbo’s,

    maar die tunerts hebben er MINSTENS 2 900 cc highpressure fuel pumps en turbo’s voor nodig: kortom: ze veranderen het motorblok volledig,

    dit in tegenstelling tot de Audi S2, die deed dit met een standaard blokkee :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North