• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Gumpert Apollo Sport – 800 pk (update: met video)

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2007 om 12:10 – 37 Reacties

Gumpert Apollo Sport


Gumpert komt ook dit jaar naar de autosalon van Genève. Dit keer neemt het bedrijf van de voormalig Audi-werknemer Roland Gumpert wederom een Apollo mee. Lekker origineel zou je denken, maar deze Apollo, met de toevoeging Sport, zou zijn opgekieteld van 650 naar 800 pk. Voor de sprint van 0-100 staan 3 seconden en de topsnelheid ligt op 360 km/u. Hiermee klopt de Apollo Sport qua performance op de deur bij de Italianen FXX en MC12 XX.

De Apollo Sport maakt nog steeds gebruik van de 4,2 liter V8 biturbo, die we ook in de RS6 vinden. Bij de Gumpert is deze voor de achteras geplaatst, waardoor sprake is van een middenmotor-layout. Het gewicht is wat toegenomen naar een nog steeds zeer nette 1220 kg. Een simpel rekensommetje leert dat elke pk ongeveer 1,5 kg moet voortstuwen. Aan de veiligheid is veel aandacht besteed, de Apollo Sport heeft een buizenframe van Chroom-Molybdeen-staal met een geïntegreerde koolstofvezel monocoque en een crashbox.
Wat mag deze auto gaan kosten? Verrassend weinig: als basisversie betaal je er in Duitsland €295 500,- voor, dus da’s ongeveer 4 ton in Nederland, give or take.

Gumpert Apollo Sport
Gumpert Apollo Sport

-Update-: hier een promofilmpje van de Apollo, of het om een Sport of een ‘gewone’ Apollo gaat is ons niet duidelijk, aangezien het filmpje zelf niet heel recent is, maar er op de auto wel de vleugel is gemonteerd die op de Apollo Sport zit, terwijl de Apollo een spoiler heeft.


Hier een filmpje (slechte kwaliteit) van een drietal Gumperts (vanuit de comments)

Ook interessant!

  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Dit is de nieuwe bizarre hypercar van Apollo
  • Toyota GR Super Sport: 1.000 pk en AMG One concurrent
  • Polestar update
    Polestar update: 68 pk voor 1.000 euro!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

apollo, geneve-2007, gumpert, Supercars

Vorig bericht: « Autoblog Comedy: (P)impreza review
Volgend bericht: (Nog?) Geen buitenlandse motoren voor BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klassiekerrally zegt

    27 februari 2007 om 12:30

    [Scene in het café]
    Man schept op over zijn Gumpert Apollo…
    [Einde scene in het café]

    Op dat punt verliest ‘ie het van de gevestigde orde.

    Buitenkant vind ik wel aardig, maar het interieur vind ik niet echt € 400.000,- uitstralen. Het is niet kaal genoeg om racy te zijn, en het is niet fraai genoeg om luxe te zijn.

    Login om te reageren
  2. Dennis Asselbergs zegt

    27 februari 2007 om 12:45

    Videootje van de test van de verschillende versies mag niet ontbreken toch?

    Login om te reageren
  3. Egon zegt

    27 februari 2007 om 12:45

    BAGGER!!!

    Login om te reageren
  4. Dennis Asselbergs zegt

    27 februari 2007 om 12:46

    Mmm, dat ging niet goed, linkje dan maar:

    http://www.youtube.com/watch?v=lb3LCihnqrA

    Login om te reageren
  5. Dennis Asselbergs zegt

    27 februari 2007 om 12:47

    @ Egon.
    Fantastisch onderbouwde mening zeg.
    Ik ga ineens heel anders tegen dit stukje techniek aankijken…

    Login om te reageren
  6. DavkeG zegt

    27 februari 2007 om 12:52

    Ik twijfel er geen moment aan dat deze wagen bliksemsnel is, en exclusief is hij ongetwijfeld ook, maar ik vind hem er nogal plastiekerig uitzien.
    Het geluid valt in mijn ogen ook wat tegen. Hij klinkt nogal metalig, sommigen zouden het zelfs een luide stofzuiger durven noemen. Zelf heb ik liever een iets “voller” geluid.

    Login om te reageren
  7. Stephan zegt

    27 februari 2007 om 13:00

    Beter een Orca SC7

    Login om te reageren
  8. PieterA zegt

    27 februari 2007 om 13:05

    Wat een troep-ding zeg, gooi maar weg. (iedereen kan trouwens 800pk uit een motor persen)

    Login om te reageren
  9. david USA zegt

    27 februari 2007 om 13:23

    Mooi spul!

    Login om te reageren
  10. Tenck zegt

    27 februari 2007 om 13:27

    Jammer dat het geen 3 ton uitstraalt, zit er nogal uit als een kitkar.

    Login om te reageren
  11. pb zegt

    27 februari 2007 om 13:40

    in het promofilmpje is het een gewone (die blauwe aant begin en de rode later) want die heeft die ’teletubie’ luchtinlaat op het dak! bij de sport-versie(zie foto’s boven) heeft een ‘platte’ luchtinlaat op het dak.

    Login om te reageren
  12. shockey zegt

    27 februari 2007 om 13:42

    @Dennis thanks voor de link!
    Kijk er nu helemaal anders tegen aan, die kan zo naar de FIA GT!

    Login om te reageren
  13. DavkeG zegt

    27 februari 2007 om 13:59

    @PB:
    Die platte luchthapper kon je ook op het gewone model al krijgen.

    Login om te reageren
  14. TM rijder(12 jaar) zegt

    27 februari 2007 om 14:25

    prachtige auto, bagger interieur!

    Login om te reageren
  15. RA999 zegt

    27 februari 2007 om 14:38

    maar de normale gumpert apollo gaat ook van 0 naar 100 in 3 sec. en heeft ook een topsnelheid van 360 km/h, dus die extra 150 pk maakt niets uit

    Login om te reageren
  16. patrick zegt

    27 februari 2007 om 14:47

    deze moeten ze bij top gear testen

    Login om te reageren
  17. phantom zegt

    27 februari 2007 om 15:27

    de voorlichten lijken op die van een opel speedster vind ik

    Login om te reageren
  18. Bram zegt

    27 februari 2007 om 15:29

    wat te zwaar lijkt me

    Login om te reageren
  19. June zegt

    27 februari 2007 om 15:30

    Leuk dingetje, leuke moter & exterieur… nu nog de interieur en een vettere sound richting F1

    Login om te reageren
  20. Pieter-Jan zegt

    27 februari 2007 om 15:58

    @RA999: Optrekken is beperkt door de grip (nog geen downforce bij 0-100km/h), en topsnelheid door de banden/aerodynamica. Die extra 150pk word waarschijnlijk besteed aan die grote achtervleugel.

    Ik kan het wel smaken. De spirituele opvolger van de Ferrari F40: Buizenframe, CF (Kevlar) kleedje met een puur functionele vormgeving, geblazen V8, en geen beetje praktisch.

    Login om te reageren
  21. Loe zegt

    27 februari 2007 om 16:13

    voor iets wat uit een schuur komt uit duitsland, Respect! ik heb hem vorig jaar in duitsland zien rijden. Ik moet zeggen dat ik het wel wat vind hebben.
    MAAR er is maar 1 auto die duur mag zijn, geen interieur mag hebben en niet eens over een scheefliggende stoeptegel heenkomt, en dat is de F40!

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    27 februari 2007 om 16:30

    Ja, hij is ‘goedkoop’ idd, maar hij ziet er ook goedkoop uit. Als hij duurder was geweest had ik het niet terecht gevonden.

    Login om te reageren
  23. nicky zegt

    27 februari 2007 om 16:37

    ziet er een beetje slap uit, maar de auto is echt prachtig gedesined

    Login om te reageren
  24. berry zegt

    27 februari 2007 om 17:28

    stond dat ding 3 jaar geleden niet al in essen?

    Login om te reageren
  25. sjoerd zegt

    27 februari 2007 om 18:27

    walgelijke auto

    Login om te reageren
  26. marcel zegt

    27 februari 2007 om 18:36

    wat een afschuwelijke auto zeg maar wel snel ik ging dan tog liever voor wat mooiers en dan maar wat minder snel

    Login om te reageren
  27. Hansie! zegt

    27 februari 2007 om 18:36

    IK snap jullie kritiek dus echt niet he

    man dat ding is bruut
    snel en no nonsence

    Login om te reageren
  28. WTS zegt

    27 februari 2007 om 19:00

    -edit: ip ban-

    Login om te reageren
  29. Stephan zegt

    27 februari 2007 om 19:05

    Maar deze stond een hele tijd terug ook in het GTO blad, maar als ik het me goed herinner waren de mensen van Gumpert de “gewone” versie aan het testen en waren toen 2 van de 3 auto’s kapot gegaan?

    Login om te reageren
  30. Wally zegt

    27 februari 2007 om 19:06

    Op de een of andere manier straalt deze wagen helemaal niets uit.
    Natuurlijk is dit een superbak qua prestaties en wat het interieur betreft hoeft het niet allemaal gepimpt te zijn (juist niet).
    Geef mij dan maar het heerlijke rauwe geluid van de FXX. Dan maar 340 km/u in plaats van 360 km/u ;-)

    Login om te reageren
  31. Klassiekerrally zegt

    27 februari 2007 om 19:10

    WTS: wauw, wat een woordenschat… De kennis en ervaring die jouw reactie uitstraalt is van ongekend niveau.

    * zucht *

    Ik hoop dat het niveau van de reacties niet verder daalt?

    Login om te reageren
  32. Solstice zegt

    27 februari 2007 om 19:19

    Voorwaar geen stumpert. ;-)

    Login om te reageren
  33. Markus zegt

    27 februari 2007 om 22:00

    Best leuke auto. Maar het wordt een beetje overkill om over al die duizelingwekkend snelle auto’s te lezen. Het wordt tijd dat ik er eens eentje kan rijden.

    Login om te reageren
  34. Lebastille zegt

    28 februari 2007 om 09:00

    Voor een auto van een mederwerker van Audi vind k ‘m een behoorlijk professionele uitstraling hebben. Mooi bodywork, er is goed gedacht aan veiligheid en opbouw van de auto. Bovendien zijn de verschillende compartimenten goed bereikbaar. Slim om er een Audimotor in te hangen, levert meteen veel vermogen (met biturbo) en het is voor die man bekende techniek. Alleen het geluid valt me wat tegen, geef mij maar een hoogtoerige motor. Maar hij heeft zowel de topsnelheid als aerodynamica zo te horen goed voor elkaar.

    Login om te reageren
  35. MurcieBoy zegt

    28 februari 2007 om 21:04

    de auto ziet er supervet uit
    alleen één minpuntje: waarom een auto kopen van 800 pk als je die niet eens kwijtraken :D

    Login om te reageren
  36. classic fan zegt

    17 juni 2009 om 14:08

    perfect 8-)

    Login om te reageren
  37. classic fan zegt

    17 juni 2009 om 14:10

    Citrofiel schrijft:
    Tsjalaliii! Tsjalalaaa!

    27 February 2007 om 16:30
    Ja, hij is ‘goedkoop’ idd, maar hij ziet er ook goedkoop uit

    ikvind dat wel waar maar het is een race wagen geen luxe limo

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North