• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

AutoRai parade impressie

Auteur: alwin, gepost 4 maart 2007 om 09:00 – 34 Reacties

AutoRai Parade

Gisteren las ik hier over de AutoRAI Parade. Het Stadionplein in Amsterdam is vlakbij mijn huis, dus ik ben vanmiddag even langs gegaan om wat foto’s te maken.

Toen ik daar arriveerde kwamen de eerste auto’s net van de snelweg af. Die werden geparkeerd bij de buitenring van het oude stadion. Laten kwam de rest van de auto’s aan en werden er nog een paar rondjes binnen in het stadion gedaan, over de atletiek baan.

AutoRai parade
AutoRai parade

De interessantste auto’s vond ik de Opel GT (leuk dat de originele versie er ook bij was), de Lotus Europa en de Alfa Spider.

Opel GT
Opel GT

Opel GT
Opel GT

Lotus Europa
Lotus Europa

Alfa-Romeo Spider
Alfa-Romeo Spider

De snelle bakken: de Spyker, de Jag XKR, de CLK63 AMG Cabrio, de ons bekende CLK DTM AMG van onze vrienden bij ASV en de Diablo: (Zoo, wat maakt die Spyker een lekker geluid).

Spyker
Spyker

Jaguar XKR
Jaguar XKR

Mercedes-Benz CLK63 AMG
Mercedes-Benz CLK63 AMG

Mercedes-Benz CLK DTM AMG
Mercedes-Benz CLK DTM AMG
Mercedes-Benz CLK DTM AMG

Lamborghini Diablo
Lamborghini Diablo

Nog een paar grote bakken: de Caliber, de Escalade en de H3:

Dodge Caliber
Cadillac Escalade
Hummer H3

Oh ja, er waren ook nog een paar mindere goden, maar niet minder nieuw: bijvoorbeeld de 207CC, de C30, de Mini Cooper S, de Smart ForTwo en de Micra.

Peugeot 207CC
Volvo C30
Mini Cooper S
Smart ForTwo
Nissan Micra

Update: wat filmpjes (met dank aan Ernst voor de tip)

Ook interessant!

  • Gespot - Nieuwe Lotus Emira
  • Gespot: Maserati MC12 op Nederlandse bodem
  • Gespot - Prachtige DeTomaso Pantera
  • Gespot: een Alpina D3-buikschuiver

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

autorai, autorai-2007, Gespot

Vorig bericht: « BMW X5 op twee wielen
Volgend bericht: Porsche 997 GT3 op de ring »

Lees Interacties

Reacties

  1. Leon zegt

    4 maart 2007 om 09:02

    Gave wagens! vooral die spyker en lambo!

    Login om te reageren
  2. bmw850 zegt

    4 maart 2007 om 09:36

    er zaten maar een paar mooie bij

    Login om te reageren
  3. egon zegt

    4 maart 2007 om 09:59

    Die DTM blijft toch een leuke bak. Heeft er iemand een idee wanneer de CLK eigenlijk vervangen wordt? De C staat nu in de showroom, en de E staat op voor 2009, maar valt de CLK ertussen of erna?

    Login om te reageren
  4. egon9 zegt

    4 maart 2007 om 10:00

    PS. Ik heb opgemerkt dat er nog iemand met Egon post, dus vanaf nu zal ik met Egon9 posten (bovenstaande is dus nog wel met de ‘oude’ naam)

    Login om te reageren
  5. JEEPY zegt

    4 maart 2007 om 10:05

    Die H3 is nogsteeds mooi alleen die JEEP In het begin die is wel voei lelijk!

    Greetz

    Login om te reageren
  6. gerrit zegt

    4 maart 2007 om 10:05

    een caliber is tog niet zoon heel grote bak?

    Login om te reageren
  7. Alwood zegt

    4 maart 2007 om 10:17

    *zucht* :’) een diablo :D wát een wagen is dat toch! heeeeel vroeger is het me een keer gelukt om íets dichter bij die wagen te komen toen die nog op de rai stond. altijd hetzelfde hoekje en ieder jaar was ‘ie een beetje anders :P

    spykers hebben inderdaad een práchtig geluid… doe mij uit dit rijtje maar een XKR en een C30 ;)

    Login om te reageren
  8. Italian Car Driver zegt

    4 maart 2007 om 10:42

    @ Alwin:
    Jij zegt dat een Dodge Caliber een grote auto is. Dus niet, is net een Golf.

    Login om te reageren
  9. lincoln mark8 zegt

    4 maart 2007 om 10:45

    goed idee zeg…..auto,s in hun natuurlijke omgeving laten zien….. echt een mega stunt van de rai….of klinkt dit heel sarcasties

    Login om te reageren
  10. Benny1 zegt

    4 maart 2007 om 10:54

    (schaamt zich diep) Ik was gisteren niet naar Erasmusbrug geweest, mijn bed lag zo lekker en er kwamen weer andere dingen tussen.

    @Alwin bedankt voor het maken van foto’s, pff ik heb echt zin in AutoRai!!

    Login om te reageren
  11. Dennis The Hulk zegt

    4 maart 2007 om 10:56

    Dodge Caliber is qua prijs in de Golf klasse, maar in afmetingen is hij VEEL groter beste Italian Car Driver. FF je huiswerk overdoen dus!

    Login om te reageren
  12. Mpower zegt

    4 maart 2007 om 10:57

    een Caliber is wel wat groter/hoger dan een golf hoor en zeer aantrekkelijk geprijsd

    Login om te reageren
  13. Tim (de Hummergek) zegt

    4 maart 2007 om 11:21

    Die corvette had echt het beste geluid. Maar ook de Spyker kon er zijn.

    Login om te reageren
  14. Danny zegt

    4 maart 2007 om 11:29

    @ allemaal
    De Caliber is ongeveer zo groot als de Touran; iets groter dan de Golf dus.

    En ik heb de Lotus Europa op de pers-foto’s nooit zo spannend gevonden, maar ik denk dat ik mijn mening toch echt moet gaan bijstellen…!!

    Login om te reageren
  15. autoblogger zegt

    4 maart 2007 om 12:09

    UPDATE: heb wat filmpjes toegevoegd…

    Login om te reageren
  16. Base zegt

    4 maart 2007 om 12:10

    Leuke bakken kijken in het wild gaat ook erg goed in Singapore (net nog een Gallardo voorbij horen janken, terwijl ik op mijn hotel-balkonnetje stond). Helaas dus de RAI preview gemist…
    En grappig overigens dat uit die hele rij nu juist de Caliber het onderwerp van gesprek wordt. Waarschijnlijk ook omdat de enige realistisch haalbare en bruikbare kar is voor de meeste lezers hier (incl. mezelf). Had alleen gehoopt dat ze een oranje Caliber op pad hadden gestuurd. Zilvergrijs is voor mensen die zich schamen voor hun auto en daarom niet gezien willen worden.

    Login om te reageren
  17. Diamond zegt

    4 maart 2007 om 12:33

    HAHAHA ik ben gespot bij de Spijker. Met men mooie FC UTRECHT dasje.

    Login om te reageren
  18. Jeanke zegt

    4 maart 2007 om 13:57

    Sorry voor alle trotse hollanders maar ik snap niet dat die spyker zooo duur is, die auto heeft niks nieuws te bieden. en die motor van de RS4 is volgens mij toch niet echt supercar-materiaal…

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    4 maart 2007 om 14:07

    Die nieuwe Lotus nogwat is zeer geslaagd!

    Login om te reageren
  20. Jappy zegt

    4 maart 2007 om 14:37

    Vette bakken! Mooi geluid van die Spyker!

    Login om te reageren
  21. alfa156 zegt

    4 maart 2007 om 15:07

    @Jeanke,
    snap het ook ni echt, mooie wagen daar ni van, maar dat geluid is echt wel tristig als die stationeer draait, net mijn stofzuiger.

    Die Jag vond ik ook wel best een aardig geluidje hebben.

    Login om te reageren
  22. Base zegt

    4 maart 2007 om 15:35

    @Jeanke: dan heb je nog niet door dat een auto veel meer is dan alleen een motor met een stuur. Heb je al eens goed naar het interieur gekeken? Naar de hele belevenis van het ding? Je kunt lullen wat je wilt Jeanke, maar een Spyker is een uniek apparaat en daar mag best wat voor gevraagd worden!
    (Overigens: de Audi RS4 motor is in ieder geval een supercar waardig, alleen jammer dattie standaard in een Audi zit…).

    Login om te reageren
  23. Wat_een_gezeik zegt

    4 maart 2007 om 16:38

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  24. June zegt

    4 maart 2007 om 16:19

    Spijker is een uniek lelijke auto. Het ontwerp zegt niks, ziet er niet uit… ik bedoel, is het een boot, vliegtuig of een auto??? Straalt geen passie uit en is geen supercar. Dus wat mij betreft kunnen ze beter meer tijd en geld aan de exterieur besteden dan aan de interieur. NL’ers vinden het mooi puur door de vaderlandse liefde. Want als ze het geld hebben zouden ze voor een echte supercar gaan!

    Zelf de lambo die wat ouder is straalt meer uit dan een Spijker

    Login om te reageren
  25. Bram zegt

    4 maart 2007 om 17:48

    geweldig hier zit een lotus fan en de Europa lijkt geslaagd. Nou is de oude europa natuurlijk wel mooier

    Login om te reageren
  26. hanz zegt

    4 maart 2007 om 18:05

    ik ga ook! (-:

    ff geylen op mooi staal

    Login om te reageren
  27. Nick zegt

    4 maart 2007 om 18:20

    @June: Jij begrijpt de historie van Spyker blijkbaar niet.

    Spyker was na 1922 een vliegtuig fabrikant, vandaar de vliegtuig elementen, de rest is meer functioneel.

    Dit kwam om remmen op de Spyker Silvestris te heet schenen te worden, vandaar de luchtgaten. (let op, dit weet ik niet zeker meer, ik heb die ergens gelezen)
    Tevens legt dit de turbine-vormige velgen uit die de remmen ventileren.

    De passie vind ik er juist afstralen, die zelfde passie die Lamborghini en Ferrari hadden is de laatste jaren bijna vergaan.

    Login om te reageren
  28. June zegt

    4 maart 2007 om 19:41

    @ Nick: bedankt voor de geschiedenis les, zo leer ik nog eens wat op een blog. Meeste supercar bouwers deden eerst iets anders voor de kost voor dat ze auto’s gingen bouwen. Maar bij Spijker zeg ik: schoenmaker blijft bij je leest. Help fokker de winter door ofso

    @ Wat een gezeik: Je maakt je naam echt waar. Ik ben trots op je ;)

    Login om te reageren
  29. Klassiekerrally zegt

    4 maart 2007 om 20:59

    De Lotus Europa vind ik op deze foto’s net als anderen hier zeer geslaagd.
    De Opel GT oogt wat vadsig, maar ik denk dat het wel een hit gaat worden. Mij zal je er overigens niet in zien.

    Login om te reageren
  30. FrieZ zegt

    4 maart 2007 om 21:00

    “De interessantste auto’s vond ik de Opel GT (leuk dat de originele versie er ook bij was), de Lotus Europa en de Alfa Spider.”

    Uhhh, even serieus… is dit een grap?
    Je staat tussen de Jaguars en Maybachs en jij vond een Opel het interessants?
    Goeie grap ;)

    Login om te reageren
  31. AlwinH zegt

    5 maart 2007 om 09:30

    Nee, dat is geen grap. Natuurlijk waren er dikkere auto’s, maar allemaal minder nieuw. Ok, de Jag XKR was nieuw, maar toch niet veel anders dan een Jag XK en die zie je toch regelmatig rijden.

    Die Opel GT, die Lotus Europa en de Alfa Spider waren voor mij nieuw, nooit eerder gezien.

    Login om te reageren
  32. the stig zegt

    5 maart 2007 om 12:05

    alleen had ik een betere doorstroom verwacht op de atletiek baan, i.p.v hele tijd remmen en optrekken, en was het niet beter geweest om op de dam een rondje te doen.. veel meer bekijks

    Login om te reageren
  33. Nigel zegt

    5 maart 2007 om 19:48

    Ik ben hier ook geweest ik sta zelf 3 x op een foto hier maarja
    ik heb ook naar paar filmpjes gemaakt.
    en ook nog heel wat foto’s was echt een topdag

    ik mocht mee rijden in de stoet door het stadion..
    foto’s kan ik wel ff eropzetten

    Login om te reageren
  34. Wat_een_gezeik zegt

    16 april 2007 om 19:03

    Respect for June!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North