
Gisteren las ik hier over de AutoRAI Parade. Het Stadionplein in Amsterdam is vlakbij mijn huis, dus ik ben vanmiddag even langs gegaan om wat foto’s te maken.
Toen ik daar arriveerde kwamen de eerste auto’s net van de snelweg af. Die werden geparkeerd bij de buitenring van het oude stadion. Laten kwam de rest van de auto’s aan en werden er nog een paar rondjes binnen in het stadion gedaan, over de atletiek baan.


De interessantste auto’s vond ik de Opel GT (leuk dat de originele versie er ook bij was), de Lotus Europa en de Alfa Spider.








De snelle bakken: de Spyker, de Jag XKR, de CLK63 AMG Cabrio, de ons bekende CLK DTM AMG van onze vrienden bij ASV en de Diablo: (Zoo, wat maakt die Spyker een lekker geluid).











Nog een paar grote bakken: de Caliber, de Escalade en de H3:



Oh ja, er waren ook nog een paar mindere goden, maar niet minder nieuw: bijvoorbeeld de 207CC, de C30, de Mini Cooper S, de Smart ForTwo en de Micra.





Update: wat filmpjes (met dank aan Ernst voor de tip)





Gave wagens! vooral die spyker en lambo!
er zaten maar een paar mooie bij
Die DTM blijft toch een leuke bak. Heeft er iemand een idee wanneer de CLK eigenlijk vervangen wordt? De C staat nu in de showroom, en de E staat op voor 2009, maar valt de CLK ertussen of erna?
PS. Ik heb opgemerkt dat er nog iemand met Egon post, dus vanaf nu zal ik met Egon9 posten (bovenstaande is dus nog wel met de ‘oude’ naam)
Die H3 is nogsteeds mooi alleen die JEEP In het begin die is wel voei lelijk!
Greetz
een caliber is tog niet zoon heel grote bak?
*zucht* :’) een diablo :D wát een wagen is dat toch! heeeeel vroeger is het me een keer gelukt om íets dichter bij die wagen te komen toen die nog op de rai stond. altijd hetzelfde hoekje en ieder jaar was ‘ie een beetje anders :P
spykers hebben inderdaad een práchtig geluid… doe mij uit dit rijtje maar een XKR en een C30 ;)
@ Alwin:
Jij zegt dat een Dodge Caliber een grote auto is. Dus niet, is net een Golf.
goed idee zeg…..auto,s in hun natuurlijke omgeving laten zien….. echt een mega stunt van de rai….of klinkt dit heel sarcasties
(schaamt zich diep) Ik was gisteren niet naar Erasmusbrug geweest, mijn bed lag zo lekker en er kwamen weer andere dingen tussen.
@Alwin bedankt voor het maken van foto’s, pff ik heb echt zin in AutoRai!!
Dodge Caliber is qua prijs in de Golf klasse, maar in afmetingen is hij VEEL groter beste Italian Car Driver. FF je huiswerk overdoen dus!
een Caliber is wel wat groter/hoger dan een golf hoor en zeer aantrekkelijk geprijsd
Die corvette had echt het beste geluid. Maar ook de Spyker kon er zijn.
@ allemaal
De Caliber is ongeveer zo groot als de Touran; iets groter dan de Golf dus.
En ik heb de Lotus Europa op de pers-foto’s nooit zo spannend gevonden, maar ik denk dat ik mijn mening toch echt moet gaan bijstellen…!!
UPDATE: heb wat filmpjes toegevoegd…
Leuke bakken kijken in het wild gaat ook erg goed in Singapore (net nog een Gallardo voorbij horen janken, terwijl ik op mijn hotel-balkonnetje stond). Helaas dus de RAI preview gemist…
En grappig overigens dat uit die hele rij nu juist de Caliber het onderwerp van gesprek wordt. Waarschijnlijk ook omdat de enige realistisch haalbare en bruikbare kar is voor de meeste lezers hier (incl. mezelf). Had alleen gehoopt dat ze een oranje Caliber op pad hadden gestuurd. Zilvergrijs is voor mensen die zich schamen voor hun auto en daarom niet gezien willen worden.
HAHAHA ik ben gespot bij de Spijker. Met men mooie FC UTRECHT dasje.
Sorry voor alle trotse hollanders maar ik snap niet dat die spyker zooo duur is, die auto heeft niks nieuws te bieden. en die motor van de RS4 is volgens mij toch niet echt supercar-materiaal…
Die nieuwe Lotus nogwat is zeer geslaagd!
Vette bakken! Mooi geluid van die Spyker!
@Jeanke,
snap het ook ni echt, mooie wagen daar ni van, maar dat geluid is echt wel tristig als die stationeer draait, net mijn stofzuiger.
Die Jag vond ik ook wel best een aardig geluidje hebben.
@Jeanke: dan heb je nog niet door dat een auto veel meer is dan alleen een motor met een stuur. Heb je al eens goed naar het interieur gekeken? Naar de hele belevenis van het ding? Je kunt lullen wat je wilt Jeanke, maar een Spyker is een uniek apparaat en daar mag best wat voor gevraagd worden!
(Overigens: de Audi RS4 motor is in ieder geval een supercar waardig, alleen jammer dattie standaard in een Audi zit…).
-edit: nutteloze bijdrage-
Spijker is een uniek lelijke auto. Het ontwerp zegt niks, ziet er niet uit… ik bedoel, is het een boot, vliegtuig of een auto??? Straalt geen passie uit en is geen supercar. Dus wat mij betreft kunnen ze beter meer tijd en geld aan de exterieur besteden dan aan de interieur. NL’ers vinden het mooi puur door de vaderlandse liefde. Want als ze het geld hebben zouden ze voor een echte supercar gaan!
Zelf de lambo die wat ouder is straalt meer uit dan een Spijker
geweldig hier zit een lotus fan en de Europa lijkt geslaagd. Nou is de oude europa natuurlijk wel mooier
ik ga ook! (-:
ff geylen op mooi staal
@June: Jij begrijpt de historie van Spyker blijkbaar niet.
Spyker was na 1922 een vliegtuig fabrikant, vandaar de vliegtuig elementen, de rest is meer functioneel.
Dit kwam om remmen op de Spyker Silvestris te heet schenen te worden, vandaar de luchtgaten. (let op, dit weet ik niet zeker meer, ik heb die ergens gelezen)
Tevens legt dit de turbine-vormige velgen uit die de remmen ventileren.
De passie vind ik er juist afstralen, die zelfde passie die Lamborghini en Ferrari hadden is de laatste jaren bijna vergaan.
@ Nick: bedankt voor de geschiedenis les, zo leer ik nog eens wat op een blog. Meeste supercar bouwers deden eerst iets anders voor de kost voor dat ze auto’s gingen bouwen. Maar bij Spijker zeg ik: schoenmaker blijft bij je leest. Help fokker de winter door ofso
@ Wat een gezeik: Je maakt je naam echt waar. Ik ben trots op je ;)
De Lotus Europa vind ik op deze foto’s net als anderen hier zeer geslaagd.
De Opel GT oogt wat vadsig, maar ik denk dat het wel een hit gaat worden. Mij zal je er overigens niet in zien.
“De interessantste auto’s vond ik de Opel GT (leuk dat de originele versie er ook bij was), de Lotus Europa en de Alfa Spider.”
Uhhh, even serieus… is dit een grap?
Je staat tussen de Jaguars en Maybachs en jij vond een Opel het interessants?
Goeie grap ;)
Nee, dat is geen grap. Natuurlijk waren er dikkere auto’s, maar allemaal minder nieuw. Ok, de Jag XKR was nieuw, maar toch niet veel anders dan een Jag XK en die zie je toch regelmatig rijden.
Die Opel GT, die Lotus Europa en de Alfa Spider waren voor mij nieuw, nooit eerder gezien.
alleen had ik een betere doorstroom verwacht op de atletiek baan, i.p.v hele tijd remmen en optrekken, en was het niet beter geweest om op de dam een rondje te doen.. veel meer bekijks
Ik ben hier ook geweest ik sta zelf 3 x op een foto hier maarja
ik heb ook naar paar filmpjes gemaakt.
en ook nog heel wat foto’s was echt een topdag
ik mocht mee rijden in de stoet door het stadion..
foto’s kan ik wel ff eropzetten
Respect for June!!