• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Autoshow van Genève 2021 nu al in zwaar weer

Auteur: Loek, gepost 27 mei 2020 om 19:09 – 10 Reacties

Genève 2021

De Autoshow van Genève moest dit jaar afgelast worden en in 2021 zouden we er weer van kunnen genieten. Toch?

De Autoshow van Genève in 2020 stond aan het begin van de coronagekte. De eerste gevallen waren hier bekend, die vooral in Oostenrijk en Italië een probleem veroorzaakte. Zwitserland kon begin maart helaas de dans nét niet ontspringen en dus ging op het laatste moment de Autoshow van Genève niet door.

Nieuwe ronde, nieuwe kansen

Voor de bankzitters veranderde er niks. Je kon gewoon nog op Autoblog terecht voor de onthullingen met alle persfoto’s. Alleen het in levende lijve zien ging niet door. Maar goed, hoe relevant autoshows zijn is een hele andere discussie: die van Genève blijft een belangrijke en dat zou niet veranderen. Even wachten tot 2021 dus, dan is het wel weer klaar met alles afgelasten.

Of niet?

Nu is er echter een statement vanuit de organisatie en daaruit blijkt dat de volgende editie van de Autoshow van Genève niet vaststaat voor 2021. De organisatie van de autoshow vroeg het kanton Genève om de verliezen te vergoeden (zo’n 11 miljoen franc). Het kanton bood over met 16,8 miljoen, maar dan als lening. Dat werd geweigerd, want de autoshow vindt dat het gewoon direct betaald moet worden.

Geen garantie op 2021

Eén van de voorwaarden van de lening was echter dat de show voor 2021 weer gepland kon worden. Dat is dus nu niet zeker. En omdat de verliezen nu ‘uit eigen zak’ gefinancierd moet worden, is niet bekend hoe snel er weer genoeg brood op de plank ligt. En geen garantie op een show in 2021. Daarom word er gekeken naar wanneer er meer financiële stabiliteit kon gegarandeerd worden. Of dat al lukt voor 2021 is niet bekend en dus wordt aangeraden om nog een jaartje te wachten.

Ieders favoriete Zwitserse autofeestje wil dus gewoon doorgaan, maar of de Autoshow van Genève in 2021 al genoeg geld in het laatje heeft: dat hangt er vanaf. Zoals gezegd staan de nieuwssites ondertussen niet stil, dus het scheelt wel vliegtickets naar Zwitserland.

Ook interessant!

  • De Autoshow van Genève keert nu écht terug!
  • geneve
    Salon van Genève voortaan in, eh, Qatar?
  • Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
    Autoblog @ IAA 2021 - Hypercut
  • Autoblog @ IAA Mobility 2021 - deel 1
    Autoblog @ IAA Mobility 2021 - Deel 1

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, geneve, Genève 2020

Vorig bericht: « Hofele maakt een GLS Maybach voor koopjesjagers
Volgend bericht: Politie legt beslag op 39 auto’s (o.a. Mercedes G63 en Bentayga) »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    27 mei 2020 om 19:23

    Verliezen vergoeden ??

    Dat soort slappe idioterie doe je maar in kneuzige Europa van jullie ..

    Aldus de Zwitserse woordvoerder ..

    Login om te reageren
  2. arias zegt

    27 mei 2020 om 22:21

    Een lening? Dat slaat nergens op. De organisatoren hebben gelijk. Dit is pure overmacht en konden zij niks aan doen. Geneve heeft er alle belangen bij om de organisatie in stand te houden.Vorig jaar verdiende het kanton aan de autoshow waar 600.000 bezoekers erop afkwamen 200 miljoen franken. Zelf hebben zij er altijd lekker aan verdiend en als het keer misgaat uit overmacht moet men het maar zelf gaan uitzoeken…. beetje krom dit.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      28 mei 2020 om 10:42

      De overheid heeft niet “er altijd lekker aan verdiend” een overheid zorgt dat zij de inkomsten krijgt die nodig zijn voor de uitgaven die haar burgers van haar eisen.
      Zo zwart wit als je het stelt is het niet. Als het overmacht is dan valt er niks te claimen en moet je op de blaren zitten. De beurs is gesloten op last van de overheid, de beurs zou dat kunnen claimen bij de overheid. De overheid kan zich op de pandemie als overmacht beroepen en geen geld uitkeren. Vandaar ook dat een lening niet eens zo vreemd aanbod is. Er is nog zoiets als ondernemersrisico, een kermisexploitant bijvoorbeeld weet heel goed dat er dagen in het jaar zijn dat hij op de kermis staat en het regent dat het giet en er niemand komt.

      Login om te reageren
      • arias zegt

        28 mei 2020 om 12:08

        @mashell: In tegenstelling tot de overheid hebben de organisatoren niet beschikking over heel veel geld op korte termijn. Dus is het zeker de taak van de overheid om ze te hulp te schieten. Een lening van 16,8 miljoen? Dat is niet even een bedrag dat je zo terugbetaalt. Mocht de organisatie niet meer zijn vaste lasten kunnen betalen en failliet gaan. Waar gaan ze dan elk jaar die 200 miljoen vandaan halen? dan valt een groot deel van de inkomsten van de kanton weg. Dus Geneve heeft er alle baat bij hen financiëel te ondersteunen.

        Login om te reageren
  3. ericd zegt

    28 mei 2020 om 07:34

    Een vaccin is er op z’n vroegst medio 2021, dus na de Geneve show datum. En dan moet de wereldbevolking nog gevaccineerd worden. Nee, wordt nix. Interessante samenvatting gisteren gehoord over de huidige toestand in de auto industrie: “goes from not producing “for not being able to build cars” (because of Covid-19) to not producing “for not being able to sell cars”. Incentives will not change this, since the car market is already overstocked”.

    Login om te reageren
    • rutgerg zegt

      28 mei 2020 om 07:54

      @ericd: je kunt moeilijk tot 2022 alle grote evenementen niet door laten gaan…. dit gaat om geld niet om een vaccin

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        28 mei 2020 om 10:45

        Ik denk juist dat grote evenementen met veel mensen uit alle hoeken van de wereld (dus ook hoeken waar het probleem nog niet onder controle is) nog wel eventjes gewoon niet verantwoord kunnen.

        Login om te reageren
      • towi1989 zegt

        28 mei 2020 om 12:28

        Het gaat om het niet (opnieuw) aanwakkeren van een pandemie. Dat hangt samen met een bepaalde mate van immuniteit. Grote bijeenkomsten kun je dus vergeten. 2m afstand op een beurs, zie jij het al gebeuren?

        Login om te reageren
        • rutgerg zegt

          28 mei 2020 om 12:49

          @towi1989: met vaste looprichtingen en max aantal bezoekers per tijdslot kom je natuurlijk al een eind. Je kunt de economie niet nog 2 jaar in slaapstand zetten. Beurzen en congressen zijn zeker in bijvoorbeeld Duitsland zeer belangrijk voor het zakendoen.
          Daarnaast las ik dat er in Zwitserland nu alweer bijeenkomsten tot 300 man georganiseerd mogen worden… dat is natuurlijk niks vergeleken bij een autobeurs maar toch een goed begin.

          Login om te reageren
          • towi1989 zegt

            28 mei 2020 om 15:25

            Dit is toch wel even wat anders dan de gemiddelde vakbeurs. 30% van de bezoekers staat de halve dag voor de lamborghini stand te kwijlen. Het mooie aan zo’n beurs is nu net dat je vrijwel overal in en aan mag. Als na iedere persoon de auto ontsmet moet worden schiet het echt niet op, en een restrictie op de ticketverkoop zal zo’n show financieel ook de kop kosten.

            Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North