
Daar wil ik ook wonen! Dit is de duPont REGISTRY Tower.
Of het nu je eerste, je tweede of je laatste huis gaat zijn. Wij autoliefhebbers kijken toch altijd naar de oprit of eventuele garage bij een huis. Niet alleen jij plus je aanhang gaat er wonen. Ook je auto moet er een plekje hebben natuurlijk.
In een ideale wereld bouw je een eigen huis, waarbij je rekening kan houden met alle wensen voor je auto. Die mogelijkheid is vaak beperkt. Bovendien moet de architect die je inhuurt maar net een autoliefhebber zijn om écht te begrijpen wat je wil. Nou, dat zit wel snor bij dit nieuwe gebouw in Miami.
Niemand minder dan Pininfarina is ingehuurd om een appartementencomplex te ontwerpen. Het Italiaanse designbureau is ingehuurd door een stel autoliefhebbers om hét perfecte complex te ontwerpen voor petrolheads. Miami is het nieuwe walhalla voor dit soort projecten. Vorige week was het nog Mercedes dat met bezig is met een mooi project in de Amerikaanse stad.
duPont REGISTRY Tower
Het complex gaat duPont REGISTRY Tower heten en is onderdeel van de duPont REGISTRY Group. In samenwerking met de Fortune International Group is dit vastgoedproject opgericht.
Het is de bedoeling dat de woontoren komt te staan in de Innovation District van Miami. Naast woonverblijven, komt er een autoclub waar petrolheads uitsluitend op uitnodiging lid van kunnen worden. Exclusieve shizzle dus.

In een eerste impressie krijgen we al meteen een idee wat voor iets dit gaat worden. Met ruimtes waar supercars- en hypercars gestald worden zodat verzamelaars in rust en privacy van hun bolides kunnen genieten met gelijkgestemden.
Het project omvat een club, kantoren, spa en restaurants. Het ultieme verblijf voor rijkelui en hun speelgoed. Geïnteresseerden kunnen bij duPont een formuliertje invullen. Vervolgens zullen ze kijken of je wel interessant genoeg bent om tot deze kringen te kunnen behoren. Een wereldje apart. Maar auto’s spotten bij dit wooncomplex moet een waar feestje worden.





Goh, een verticale gated community in het Innovation District. Zouden die Amerikanen zelf niet doorhebben dat dit op z’n minst toch wel een beetje wonderlijk is?
Hoop dat ze hun fundering diep genoeg steken want anders krijg je problemen zoals het Porsche gebouw.
Zijn er geen normale project ontwikkelaars in Miami? En duPont, waren die niet van die PFAS?
Nee zij zijn van de teflon
Grappenmaker… je weet waar teflon van gemaakt is?
Verzamelaars heb ik nooit echt begrepen.
Ja ik snap dat je bijv de auto van je vader wilt houden vanwege de herinneringen.
Maar wat is toch die dopaminekick als je weer iets aan je collectie kan toevoegen? En de collectie is nooit compleet, er ontbreekt altijd wel iets, waar je dan weer ongelukkig van wordt.
Psychologen hier in de zaal?
We stammen toch af van de jager-verzamelaars? Zijn we niet allemaal altijd op jacht om wat aan de verzameling toe te voegen? Geld op je bankrekening? Vrouwen (m/v/d) waar je het bed mee gedeeld hebt? Het aantal afleveringen “Wie is de Mol” dat je gezien hebt?
“Wie is de mol”, wat een bagger zeg. Sta nog op 0 (complete) afleveringen. Hooguit met een zapmoment voorbij zien komen.
Ja maar waar zit de scheidslijn van verzamelen en het pathlogische hoarden?
Dat heet “hedonisme”, of het streven naar hedonisme oa ooit door Kees van Kooten beschreven. Met spulletjes kopen ga je het iig niet bereiken, maar waarschijnlijk weten de Yankees niet beter dat je wel gelukkig wordt met rotzooi aanschaffen en daarover lekker pochen gedurende de vleesvreterij van de BBQ. Of in Michelinsterrenzaken, in de kringen van de supercar-owners.
Tsja, het zijn toch vaak een soort “gekken”, die toegeven aan een soort oer instinct. We mogen ze ook wel dankbaar zijn. Zonder verzamelaars geen musea of bibliotheken of archieven.
Zonder verzamelwoede geen Jay Leno of Peter Mullin of Evert Louwman. Dit soort figuren houden geschiedenis levend. En ja, ze zijn een beetje gestoord en wat is het nut nu helemaal, maar ik ben blij dat ze het doen.
Dat Pininfarina een flat mag tekenen…
Doet toch een beetje denken aan een zanger die ooit succesvol was en voor 50.000 man stond op te treden, maar op hogere leeftijd enkel nog heel af en toe een schnabbel heeft en mag optreden een zaaltje in een dorpshuis waar het publiek bestaat uit drie hoogbejaarde leden van de plaarselijke plattelandsvrouwenvereniging.
Haha. Mondriaan schilderde in zijn latere leven ook alleen nog maar simpele blokken….
Maar het pijnlijke punt is dat de Italiaanse designhuizen het erg moeilijk hebben. Hoewel ze nog steeds prachtige dingen kunnen ontwerpen is daar steeds minder vraag naar..De mensen lijken design steeds minder te waarderen (ja, ik bedoel jullie, Model Y rijders).
Alle merken denken het design tegenwoordig zelf te moeten doen en vanwege het verplichte gebruik van het onderliggende platformdesign. Ik denk dat de echte topmensen de vroegere designhuizen nu wel mijden als de pest.