• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Baby Rolls-Royce gaat 380.000 euro kosten

Auteur: Wouter, gepost 31 januari 2009 om 12:22 – 28 Reacties

Rolls Royce RR4


De Nederlandse Rolls-Royce importeur Hessing mikt op een prijs van 380.000 euro voor de nieuwe kleinere Rolls-Royce, die waarschijnlijk de naam Silver Ghost zal gaan dragen (dus geen Silver Seraph). Daarmee gaat de nieuweling direct de concurrentie aan met de Bentley Arnage T die ongeveer hetzelfde prijskaartje heeft.

De kleine Roller met codenaam RR4 wordt circa 50 centimeter korter dan de Phantom. Met een lengte van 5 meter 30 blijft het dan overigens nog steeds een forse jongen met ongetwijfeld voldoende binnenruimte. Niet verbazingwekkend zal de Silver Ghost stevig lenen van technologieën van de BMW 7-serie. Wel zou de RR4 een eigen bodemplaat (hoewel een sterk aangepaste 7-serie bodenplaat logischer lijkt) krijgen, maar de kale carrosserie komt straks wel uit Duitsland. Natuurlijk krijgt de Silver Ghost de bekende “suicide doors” die we kennen uit de Phantom.

Onder de motorkap vinden we straks de twinturbo V8 uit de 750i of de nieuwe V12 die straks in de 760i te vinden zal zijn. De RR4 wordt in 2010 officieel gelanceerd. Over diesels en hybrides wordt nagedacht, maar voorlopig komen die niet. (via telegraaf)

Ook interessant!

  • Rolls-Royce haar namen worden weer zo cool als voorheen
  • Rolls-Royce Spectre
    Lol: elektrische Rolls-Royce gaat 'te luidruchtig' worden
  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

geneve-2009, Rolls-Royce, rr4, silver-ghost

Vorig bericht: « American beauty
Volgend bericht: Videotime: Audi R8, 911 GT3 RS en Viper SRT10 op de autobahn »

Lees Interacties

Reacties

  1. Jorden zegt

    31 januari 2009 om 12:30

    ik ben vol verwachting!!!! :D
    Het enige lullige is dat deze kleine waarschijnlijk beter rijdt dan de phantom! :P
    maar daar koop je natuurlijk geen RR voor.

    Login om te reageren
  2. FiXeR zegt

    31 januari 2009 om 12:31

    En zo gaat ie er ongeveer uitzien. Als een Maserati 300C mix.

    Login om te reageren
  3. pd zegt

    31 januari 2009 om 12:34

    moet je eens kijken wat voor geld dat is € 380.000
    en wat heb je dan een auto en voor de rest niks.

    Login om te reageren
  4. Phoenix zegt

    31 januari 2009 om 12:38

    @ PD:
    Het is leuk voor degene die net geen phantom van boven de 5 ton kunnen kopen

    Login om te reageren
  5. autoblogger zegt

    31 januari 2009 om 12:44

    Dat ding is nog niet eens onthuld en er is nu al een prijs? Misschien kunnen ze ook vast aangeven hoeveel de drophead en coupe gaan kosten…

    Login om te reageren
  6. 9000cse zegt

    31 januari 2009 om 12:55

    @ Phoenix

    Denk je dat nou werkelijk? Of zou het ook kunnen zijn, dat er mensen zijn, die geen 5 ton over hebben voor een Phantom? Ik denk, dat het nodige geld er wel zal wezen. En nog véél meer……

    Login om te reageren
  7. Guan zegt

    31 januari 2009 om 12:59

    Lol @ pd.
    Stel jij bent mijn buurman die net voor 25k een nieuwe jap heeft gekocht. Ik koop een leuke occasion voor 5k en kan precies het zelfde zeggen als wat jij nu doet.
    Kijk eens uit je tunneltje joh!

    Login om te reageren
  8. Esprit_de_Flandre zegt

    31 januari 2009 om 13:21

    Hoe ver naar beneden zullen ze gaan? Of hoe breed? Komt er een Crossman-versie van of zo, en een CC, en een vierdeurscoupé, enz…

    Login om te reageren
  9. H zegt

    31 januari 2009 om 13:31

    @ Espirit de flandere

    Er is altijd al een grotere phantom en de “normale” versie geweest, voorbeeld: Phantom vier – silver cloud; Phantom twee – 20/25 Hp, … ; chauffeur – zelf rijden.

    En nu phantom (mark 1 bmw) en de silver ghost (mark I bmw).

    Niet meer dan normaal dat het er komt.

    Alleen de naam stoort me wat, silver …… (alles behalve ghost) was goed geweest.

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    31 januari 2009 om 13:39

    @FiXeR, waar zie jij Maserati dan?

    @autoblogger, het is een indicatie he ;)

    Login om te reageren
  11. freek zegt

    31 januari 2009 om 13:48

    Hmmm, zaken gaan toch nog voldoende bij RR, mooi is dat.
    lijkt me best een interresante wagen in die categorie

    hahah lekker bezig FiXeR

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    31 januari 2009 om 13:51

    @robbie: ik ga binnenkort ook een indicatie geven van de prijzen voor de Audi S1 en de A7, ik heb al wat ideeen;)

    Login om te reageren
  13. Marko zegt

    31 januari 2009 om 13:51

    leuk, helaas blijft het veel geld

    Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    31 januari 2009 om 13:57

    Nog steeds errug groot hoor!
    Maar heb je wel eens naast een Phantom gestaan???
    Pas als je die dingen ni het echt ziet besef je hoe GI-GAN-TISCH GROOOOOOOT die dingen zijn…

    Deze ben ik erg benieuwd naar, zeker fraaie foto die Fixer postte…

    Login om te reageren
  15. Chinees_ter_plaatse zegt

    31 januari 2009 om 14:04

    我認為它是太消耗大的,但是好和冷靜

    Login om te reageren
  16. Autojunkje zegt

    31 januari 2009 om 14:11

    @chinees_ter_plaatse Het is autoblog.NL de meeste mensen hier kunnen geen chinees :) of licht dat nouw aan mij ??

    Login om te reageren
  17. Michael zegt

    31 januari 2009 om 14:11

    http://babelfish.yahoo.com/translate_txt dude :p

    Login om te reageren
  18. Vincent007 zegt

    31 januari 2009 om 14:33

    I thought that it is too consumes in a big way, but is good and is calm

    haha, snap ik niet helemaal

    Login om te reageren
  19. AJ zegt

    31 januari 2009 om 14:35

    Waarom hebben schetsen van nieuwe types altijd hele lage raampjes, die in de uiteindelijke versie een stuk hoger zijn?

    Login om te reageren
  20. Yeelen zegt

    31 januari 2009 om 14:53

    “I thought that it is too consumes in a big way, but is good and is calm ”
    zelfs de afhaal chinees versta ik beter

    Login om te reageren
  21. robbie zegt

    31 januari 2009 om 15:04

    @autoblogger, je mag er toch wel vanuit gaan dat iemand die zo’n hok gaat verkopen ook ongeveer weet wat de prijs gaat worden :D

    Login om te reageren
  22. MurcieBoy zegt

    31 januari 2009 om 15:04

    jammer dat het geen babyprijs is geworden anders kon ik hem me ook veroorloven :P

    Login om te reageren
  23. JordiV8 zegt

    31 januari 2009 om 15:33

    Lekker hoor

    Login om te reageren
  24. WieAndersDasAuto zegt

    31 januari 2009 om 16:54

    Dit doen ze puur om meer winst te maken. Best strategisch toch? Alleen 380.000 dat zijn geen prijzen van een S-klasse. Ik meende dat hij daarmee moest concurreren? Maar ik ben zeer benieuwd naar het model!

    Login om te reageren
  25. BmwMPower zegt

    31 januari 2009 om 17:01

    Hessing MIKT op een prijs van 380k.
    Wil dat dan zeggen dat de auto ook zo duur is…?

    Login om te reageren
  26. WieAndersDasAuto zegt

    31 januari 2009 om 17:02

    Hessing zou er ook niet 100.000 naast zitten gok ik…

    Login om te reageren
  27. Luc zegt

    31 januari 2009 om 17:20

    Hier hebben we niks aan, eerst eens afwachten wat de auto in zijn toaal ons brengt

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    1 februari 2009 om 19:04

    Was de Phantom dan geen concurrent voor de Arnage? Was de kleine Rolls niet bedoeld als concurrent voor de Conti? :?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North