• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bang makend: Brabus E V12 (800 pk, 1.420 Nm)

Auteur: robbie, gepost 15 september 2009 om 18:48 – 73 Reacties

Brabus E V12 IAA 2009


Kunnen auto’s zo intimiderend zijn dat je er bang van wordt? Ik denk dat het ze bij Brabus aardig gelukt is met deze E V12. Voorin ligt een 6.3 liter grote V12 die maar liefst 800 pk en 1.420 Nm levert. Daarmee sprint je in 3,7 seconden naar de 100. De topsnelheid ligt op maximaal 370 km/u.

En speciaal voor Autogek heeft onze fotoslaaf ook nog geprobeerd om eens een beursdude vast te leggen. Spot jij em?

Ook interessant!

  • Brabus met 6.9 V12
    Brabus met 6.9 V12 te koop in Nederland
  • Gespot - Nieuwe S-klasse is kneiterdik in Brabus-trim
  • Wil jij de snelste sedan ooit bezitten?
  • Mercedes bevestigt eindelijk V12 voor Maybach S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

brabus, e-klasse, iaa, iaa-2009, Mercedes, tuning

Vorig bericht: « Porsche 911 GT3 RS @ IAA, Frankfurt
Volgend bericht: Live: Ford Grand C-Max, voor vruchtbare papa’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Kryp zegt

    15 september 2009 om 18:48

    Wat een monster. Mooie bak hor.

    Login om te reageren
  2. jan zegt

    15 september 2009 om 18:49

    das een snelle taxi

    Login om te reageren
  3. Ferdinand1 zegt

    15 september 2009 om 18:49

    Die wielkast achter is echt lelijk. En 800 pk en dan nog 3,7 sec naar de 100 km/h….volgens mij kan hij zijn vermogen niet kwijt.

    Login om te reageren
  4. Zoef Jr. zegt

    15 september 2009 om 18:50

    1.420 Nm :O Abnormaal gewoon

    Login om te reageren
  5. m5 zegt

    15 september 2009 om 18:52

    jammer dat ze die achterwielen met potdekseldelen hebben bekleed. voor de rest is het een beul van een auto

    Login om te reageren
  6. AriM6 zegt

    15 september 2009 om 18:52

    Leuke auto, bizar snel
    maar als je je achterbanden wil oppompen..
    dan heb je een klein probleempje lijkt me.

    Login om te reageren
  7. vla zegt

    15 september 2009 om 18:54

    Boodschappenauto van Batman?

    Login om te reageren
  8. ZwerverRoodbaard zegt

    15 september 2009 om 18:54

    Dat 1420Nm zal natuurlijk wel weer zo geregeld zijn dat je pas vanaf een bepaald toerental/snelheid hier pas beschikking over hebt.

    Login om te reageren
  9. TDIfreak zegt

    15 september 2009 om 18:55

    lillik ding

    Login om te reageren
  10. vla zegt

    15 september 2009 om 18:55

    Die achterkant is trouwens wat hem net zo stoer maakt. Echt buitenaards! En zeer origineel!

    Login om te reageren
    • mckroket zegt

      15 september 2009 om 19:37

      @vla: als ze die fucking achterkant eens fotograferen dan, tering. snap dat echt nooit dat van 80% van de auto`s de achterkant niet gefotografeerd wordt..

      Login om te reageren
      • vla zegt

        15 september 2009 om 19:47

        @mckroket:
        Weet je? Je hebt absoluut een punt. Klopt als een bus, ik zoek zelf ook vaak lang naar foto’s van de achterkant van specifieke auto’s. Het heeft volgens mij te maken met de antropomorfische gedachte van “het gezicht” van een auto. De achterkant is dan de reet. :mrgreen:

        Login om te reageren
  11. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 18:56

    Ziet er duister uit in het matzwart. Wel jammer van de kap voor de beide achterwielen welke zonder meer de aerodynamica zal verbeteren. Maargoed, dat is denk ik wel zo handig als je 800 pk, 1.420 Nm koppel en een top van 370km/h tot je beschikking hebt. Het is natuurlijk krankzinnig voor een E-klasse maar ach, één ding weet ik zeker.

    Menig Porsche en Ferrari zal het afleggen.. :)

    Login om te reageren
  12. Steph zegt

    15 september 2009 om 18:56

    Lekker handig als je bandje wil vervangen

    Login om te reageren
  13. Nijntje_ zegt

    15 september 2009 om 18:59

    Ik moet denken aan Batman?

    Login om te reageren
  14. ///M_Powah zegt

    15 september 2009 om 18:59

    om bang van te hebben..

    Login om te reageren
  15. HDM zegt

    15 september 2009 om 19:03

    De enige intimidatie die door die plaatsvuller wordt beoefend is intimidatie op me maag. Zodra ik em zie kom ik te wete, wat ik gistere had gegeten.

    Ik zou zegge, gebruik je prestaties, rij a.s.a.p. de prullebak in.

    Login om te reageren
  16. erikkie39 zegt

    15 september 2009 om 19:04

    Hoe is dat opgelost met de koeling van de remschijven met die afgesloten wielkasten? Zit er een ventilatiesysteem in ofzo?

    Login om te reageren
  17. Emile_Benz zegt

    15 september 2009 om 19:04

    @ alle achterspatbord-bashers: ’t hoeft niet mooi te zijn; als ’t maar functioneel is…
    Ik heb zo ’t idee dat de wielkast afgedekt is om luchtstroom te geleiden (en niet in de wielkast terecht komt)…of gewoon om te voorkomen dat iedereen stenen naar hun kop krijgen, als je met dit monster wegsprint…
    En de plaat zal wel demontabel zijn…

    Login om te reageren
  18. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 19:07

    @Ferdinand1: Hou er even rekening mee dat dit een E-klasse is en geen lichtgewicht Ferrari of Porsche.

    De 0-300 km/h tijd rondt deze Brabus trouwens sneller dan een Bugatti Veyron met 1001 pk.. En Brabussen staan idd niet echt bekendt om hun favoriete 0-100 tijden. De 0-200 en 0-300 tijden worden echter interessanter. Men kan bij Brabus simpelweg veranderingen doorvoeren betreffende de tandwielen en de acceleraties zullen aanzienlijk worden verbetert. Dat is echter niet wat Brabus voor ogen heeft. Brabus bouwt Benzen om en probeert dan om van een standaard Benz een supersnelle limo te realiseren. Oftewel: Een 4-deurs met hypercar performance..

    Tja, functioneel zou ik persoonlijk met een E500 Brabus ook dik tevreden zijn..

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      15 september 2009 om 19:56

      @Benz..:
      En dan nog… Ik bedoel, geeft hem vierwielaandrijving mee en het gaat een stuk sneller. Maar oké, dat is niet de spirit van Brabus. En ik denk toch echt dat de Veyron sneller op de 300 km/h zit. Dat weet ik eigenlijk wel zeker.

      Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 september 2009 om 20:13

      @Benz..: “De 0-300 km/h tijd rondt deze Brabus trouwens sneller dan een Bugatti Veyron met 1001 pk.. ”

      Graag zou ik je bron zien, want officieel doet een Veyron 0-300 in 16,7 seconden.

      Login om te reageren
  19. Stiggie zegt

    15 september 2009 om 19:13

    WAT EEN LELIJKE ACHTERSPATBORDEN.

    @EMILE_BENZ; het hoeft niet mooi te zijn?, waarom zou je anders dit gedrocht kopen? Voor de 800PK die totaal overbodig zijn. Alles draait om gewicht.

    Login om te reageren
  20. Martijn zegt

    15 september 2009 om 19:16

    Wat een !@#$% auto!

    Login om te reageren
  21. ferrari599xx zegt

    15 september 2009 om 19:22

    WAT EEN KOPPEL !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Login om te reageren
  22. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 19:22

    @Martijn: Goh, heel interessant..

    Login om te reageren
  23. Volvo_440_turbo zegt

    15 september 2009 om 19:23

    Da’s wel veel koppel! Hoe lang zou die aandrijving het volhouden in feite? Vermits ik met 300 Nm al een gereputeerde cardanasvernieler ben kan ik me wel inbeelden dat dat ding redelijk rap kapot kan gaan…

    Maar mijns inziens is dit een ideale sleurhuttrekker! Iets voor Nederlanders dus ;)

    Login om te reageren
  24. CarWasher zegt

    15 september 2009 om 19:26

    het draait niet eens zozeer om gewicht als aero dynamica, vuistregel: vanaf 100km/h gaat aero dynamica mee tellen

    daaronder kun je zoveel pk’s en gewicht toevoegen als je wilt, in principe zijn de zelfde 0-100km/h tijden mogelijk

    maar als het met zo’n auto moet, liever nog sneller, dat mensen je niet herkenne, want ik zou me dood schamen in zo’n auto

    das egt voor mensen die denken dat ze geweldig zijn in een over, de over de top auto, waar 90% van de mensen met afschuw naar kijkt.

    Login om te reageren
  25. EnzoR zegt

    15 september 2009 om 19:29

    wtF? Pimpin Taxi ja :D:D

    Login om te reageren
  26. arnold zegt

    15 september 2009 om 19:33

    dag record van die bmw tuner :O dit is heerlijk ziek dit komt al aardig in de buurt van een bugatti

    Login om te reageren
    • niels_92 zegt

      3 november 2009 om 18:34

      @arnold: nietes, de m6 ging 372 ;)

      Login om te reageren
  27. cardesigner@USA zegt

    15 september 2009 om 19:38

    Wat is die wielkast lelijk afgewerkt zeg!

    Login om te reageren
  28. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 19:39

    Precies, mede daarom is de 0-100 km/h bij de gemiddelde Brabus niet echt bijzonder als je het vermogen en de trekkracht erbij neemt. Echter, boven de 100 km/h wordt het een monster..

    “maar als het met zo’n auto moet, liever nog sneller, dat mensen je niet herkenne, want ik zou me dood schamen in zo’n auto
    das egt voor mensen die denken dat ze geweldig zijn in een over, de over de top auto, waar 90% van de mensen met afschuw naar kijkt.”

    Is dat soms niet (helaas..) dé mentaliteit van de gemiddelde Hollander..

    Rijdt meneer een dikke wagen? Ooh, dan zal meneer wel in de drugshandel zitten. Daar krijg je wel de nodige vooroordelen de wereld in.

    Login om te reageren
  29. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 19:43

    @Arnold: Welke record bedoel je precies?

    Login om te reageren
    • arnold zegt

      15 september 2009 om 22:32

      @Benz..: nou ik zoek het net even op het was dan geen record maar bedoelde dit artikel ;) http://www.autoblog.nl/archive/2009/02/06/foto-topic-750-pk-sterke-bmw-m5-aka-g-power-hurricane-rs

      Login om te reageren
  30. cardesigner@USA zegt

    15 september 2009 om 19:51

    Is autogek homo dan? :D

    Login om te reageren
  31. mckroket zegt

    15 september 2009 om 19:56

    auto’s zijn vrouwelijk, die kan je uit elke hoek fotograferen.

    Login om te reageren
  32. Clowntje zegt

    15 september 2009 om 20:03

    tis nu al een oldtimer met die kappen aan het einde :p

    Login om te reageren
  33. maarten zegt

    15 september 2009 om 20:04

    eerst zou het koppel toch begrensd worden op 1100 NM?
    is dat nog steeds zo of ben ik nou gek?

    Login om te reageren
  34. maarten zegt

    15 september 2009 om 20:07

    Bugatti Veyron 0-300 15,9 seconden
    Brabus E V12 0-300 23,9 seconden

    Login om te reageren
  35. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 20:13

    @Ferdinand1: Tja, de feiten spreken toch echt voor zich..

    Brabus E V12S
    0-100km/h: 3,7 sec.
    0-200km/h: 9,9 sec.
    0-300km/h: 23,9 sec.

    Bugatti Veyron 16.4
    0-100km/h: 2,5 sec.
    0-200km/h: 7,3 sec.
    0-300km/h: 16,7 sec.

    Idd, je hebt gelijk.. Ben waarschijnlijk in de war met een andere auto, kan gebeuren.. :)

    Login om te reageren
  36. Juist zegt

    15 september 2009 om 20:13

    Bugatti Veyron 1.250 Nm.
    Brabus E V12 1.420 Nm.

    Login om te reageren
  37. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 20:14

    Maarten & SimonMc: Ja, ik weet het, was in de war met een ander. Zoals ik al zei tegen @Ferdinand1.

    Login om te reageren
  38. AlfaGTV zegt

    15 september 2009 om 20:19

    Wielspin, wielspin, wielspin, wielspin, BAM, band geklapt. Maar wel in matte zwart stijl!

    Login om te reageren
  39. BOHH zegt

    15 september 2009 om 20:34

    BOOOOHHH, wat een kanon!!

    Login om te reageren
  40. R1k zegt

    15 september 2009 om 20:37

    Een vraagje jongens, aan zowel het aantal Pk’s als het aantal Nm kan je zien hoe krachtig de auto is, waar kan je beter naar kijken? Hoe gaat dat te werk zeg maar?

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      15 september 2009 om 21:52

      @R1k: Graag verwijs ik je door naar volgend verhelderend toppic ! :

      http://www.autoblog.nl/archive/2007/02/16/koppel-of-vermogen-wat-is-beter

      Login om te reageren
      • R1k zegt

        15 september 2009 om 21:59

        @SimonMc: Bedankt! Precies wat ik zocht.

        Login om te reageren
  41. Jesper zegt

    15 september 2009 om 20:42

    Als Darth Vader een auto was, zou dit hem zijn! :o
    Wat een angstaanjagend monster. Als je dat in je spiegel ziet, weet je niet hoe snel je naar rechts moet gaan, al is daar geen asfalt :P

    Login om te reageren
  42. Benz.. zegt

    15 september 2009 om 20:43

    Aan paardenkrachten alleen heb je niet genoeg, zeker niet met een E-klasse. Het is zaak om het grote aantal Nm’s aan koppel zodanig te beheersen. Meestal moet de versnellingsbak ingrijpend worden verbetert om het aantal nm’s de baas te kunnen..

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    15 september 2009 om 20:53

    Mensen kopen deze auto voor het uiterlijk, om op te vallen. Was het een E500 geweest, dan was het net zo stoer geweest. Maar om in lijn met het exterieur te blijven hebben ze toch maar een ander motortje erin gelepeld. Mag ook, maar in de praktijk heb je er natuurlijk niet veel aan.

    Login om te reageren
  44. Rick dos zegt

    15 september 2009 om 21:15

    Je moet tegenwoordig toch wel heel wat uit de kast halen om klanten te trekken als taxichauffeur zijnde. Maar of je nou met plasticcovers klanten trekt…

    Login om te reageren
  45. ggj zegt

    15 september 2009 om 21:19

    Nu heeft Autogek z’n zin, nu de rest van de reaguurders nog: een foto van de ACHTERKANT!

    Login om te reageren
  46. slappehap zegt

    15 september 2009 om 21:21

    Ik zie 800 lijkkoetspaardenkrachten.

    Login om te reageren
  47. Gert zegt

    15 september 2009 om 21:22

    Hoeveel nm?? Is die 1 niet een “slip of the keyboard”? Dat zijn vrachtwagen cijfers ;) wat nou caravan mee, dat ding kan je huis verslepen! Met zulke performance cijfers mag die wagen eruit zien als een fiat multipla… :p

    Login om te reageren
  48. Rolf zegt

    15 september 2009 om 21:56

    Lelijk beest.

    Login om te reageren
  49. pica zegt

    15 september 2009 om 21:59

    Achterste wielcovers er af en dan is ie perfect !!!

    Login om te reageren
  50. RBH zegt

    15 september 2009 om 23:02

    Wat een beest zeg.. Maar dit is me dan weer wat te extreem eigenlijk…

    Login om te reageren
  51. BOHH zegt

    16 september 2009 om 00:08

    Horses sell the car, torque wins the race.

    Login om te reageren
  52. MacReady zegt

    16 september 2009 om 01:41

    Wielspin tot in het oneindige, of een TC die tot in het oneindige ingrijpt.

    Dit soort vermogens op de achterwielen werkt niet op straatauto’s. Met een atmosferische motor is het nog enigzins nauwkeurig te doseren, maar in dit geval… leuk voor de folders, niet echt bruikbaar.

    Login om te reageren
  53. Benno zegt

    16 september 2009 om 01:41

    Lelijk apparaat zeg… lijkt wel een huifkar!

    Login om te reageren
  54. MacReady zegt

    16 september 2009 om 01:46

    @BOHH

    Torque op de achterwielen. Laat dat nu het resultaat zijn van HP i.c.m. overbrenginsverhouding en aandrijfverliezen.

    Maximum koppel zegt zo goed als niets, vorm van de koppelkromme meer (stijging vermogen bij de diverse toerentallen).

    Login om te reageren
  55. Dub Tee F. zegt

    16 september 2009 om 08:23

    van de voorkant kan ik nog wel bang worden, maar angst maakt plaats voor een hysterische lach zodra ik die covers over de achterwielen zie. kom op jongens, we leven niet meer in de jaren ’80, misschien was dat toen nog nèt cool…

    Login om te reageren
  56. Sorcerer zegt

    16 september 2009 om 08:30

    Lekker driften en *knal* klapband… oververhitte achterband. Oeps…

    Wel fijn dat ze sneller opwarmen voor wat beter wegkleven natuurlijk, vindt ook de bandenboer leuk, vooral met de maat die hierop ligt ;)

    Login om te reageren
  57. Treff zegt

    16 september 2009 om 10:40

    Was een beest, ik zou er ook wel bang van worden!! Alleen vind ik die achterbandcover heel lelijk en slecht! Die mogen ze van mij wel weglaten!

    Login om te reageren
  58. BananaFlip zegt

    16 september 2009 om 17:39

    Bruut, zwaar idioot, verschrikkelijk overbodig en bovendien enorm gangster.
    Oh wat lekker!

    Login om te reageren
  59. mercedess500 zegt

    16 september 2009 om 18:33

    Wat benz al een aantal keren heeft proberen uit te leggen, dienen die spatborden voor een goede luchtflow. dit heeft niks met koppel te maken, wel met de uitmuntende topsnelheid van 370 km/u !!!

    je kunt ook denken haal die spatborden weg en het verlies kan ik wel hebben, maar ik denk dat ze hier een statement willen neerzetten om de 320 km/u grens van menig tuner grof willen overschijden.

    Login om te reageren
  60. mark zegt

    16 september 2009 om 19:56

    Sta je toch raar te kijken denk ik, als je met je Murcielago wordt ingehaald door zoiets… ;)

    Login om te reageren
  61. Benz.. zegt

    16 september 2009 om 20:53

    @mercedess500: Ach, het is net alsof je tegen de stroom in probeert te zwemmen.. ;)
    En zonder die spatborden zal hij waarschijnlijk wel de 340-350 aantikken?!

    Tja, Brabus is dan toch weer de overtreffende trap!

    Login om te reageren
  62. Cantago zegt

    17 september 2009 om 01:16

    1420Nm? Dat is gestoord? En dan lelijke wielkasten? WAAROM!! Nee, dit verdient niet mijn waarderling, zorg eerst maar eens dat hij er uit ziet als de DBS in Mansory vorm, en kom dan maar eens terug met je 800pk.

    Login om te reageren
  63. dominique zegt

    17 september 2009 om 20:25

    ik vind die wielkasten achter echt afschuwlijk.
    en volgens mij kan de auto veel meer dan 3.7 seconden naar de 100. hij heeft tenslote 800pk ik snap het niet.

    verder is hij wel echt gaaf dat nu ook in een e klasse een v12 in zit.

    Login om te reageren
  64. Benz.. zegt

    18 september 2009 om 16:28

    @dominigue: De vorige E-klasse Brabus was ook met V12 leverbaar meen ik..

    Login om te reageren
  65. Sjors zegt

    24 januari 2010 om 16:06

    Wat een bom zeg wauw supercar :lol:

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North