
Onze foto’s van de Barabus TRK blijken heel de wereld over te zijn gegaan, blijkbaar waren we de enige in Londen die er kiekjes van hadden gemaakt.
Gezien de specificaties is een vervolg artikeltje niet zo raar. De Barabus TRK levert inderdaad 1005 pk uit een volledig aluminium V8 block dat is uitgerust met twin turbo’s en dual intercoolers. Dat kom aardig van zijn plek af.
De voor Engelsen belangrijke benchmark sprint naar 60 mijl per uur (96 km/u) wordt afgelegd in 1,67 seconden. Dat lijkt onwaarschijnlijk snel, ik vermoed dat Barabus (semi) slicks heeft gebruikt om dat te bereiken.
Topsnelheid dan: 432 km/u…. Wow, sprakeloos, bizar. Uiteraard zijn dit claims van de fabrikant zelf en we zien dan ook uit naar de eerste onafhankelijke test door een journalist.
De Barabus TRK gaat £360,000 kosten exclusief belasting. Mocht je je afvragen wat dat in euro’s wordt in Belgie of Nederland, laat ik je dan gerust stellen: waarschijnlijk kan je de Barabus dan toch niet betalen.
1005Pk? Dat is toch nergens voor nodig jongens!
Mijn oma zei altijd: overdaad schaadt
LOL@Sacha. Vandaar dat je vorige sedannetje ingeruild moest worden.
PK’s heb je nooit genoeg. :-)
Tja… in de vorige post is er genoeg over het uiterlijk van dit apparaat gezegd, meestal niet echt in positieve zin. Daar zal ik mij verder niet over uitlaten.
De specificaties klinken mooi… 1005 Pk uit een V8 lijkt mij voor een straatauto alleen niet zo realistisch (gezien onderhoud). Ik ben benieuwd naar weggedrag en circuitprestaties, standaardsprints zeggen mij niet zoveel. Niet dat ik in de gelegenheid ben om er één aan te schaffen… maar toch.
Eerst zien, dan geloven….. (1.6 sec.????)
Die v8 met 1005 pk zou met deze prestaties zo agressief te keer gaan dat ik deze auto (en de g-krachten) liever niet op straat in mijn bezit zou willen hebben.
Wat, 1.67 seconden???Dat is gewoon absurd !Indien waar, denk ik dat deze wagen wel héél licht is ( in verhouding met anderen).
Deze wagen moet dan wel meer dan 1 pk per kg hebben, want om nu bv de Orca Sc7 te nemen : die heeft 850 pk, en die weegt 850 kg, dus dat is 1/1, en die doet 0-100 in 2.4 seconden!En van 0-300 in 12 seconden ! en dat is al vreselijk snel !
De orca is al bijna volledig uit carbon en kevlar gemaakt en is de race versie van de al super snelle Orca C113, die 650 pk en 1000Nm haalt uit de audi 4.2 V8 met twinturbo, en weegt ongeveer 850 kg.Top snelheid : 400 kmph.
Dus hoe kan in godsnaam deze wagen zo veel sneller zijn?De bugatti veyron bv haalt bij lange niet de 1pk per kg waarde en doet 0-100 in 2.5 seconden.
Deze wagen is zoooooo veel sneller, dus wat is zijn geheim???Is die V8 dan zo super licht misschien?
Foutje, de C113 heeft 900Nm koppel, de SC7 heeft 1000Nm koppel.
Inderdaad, eerst zien dan geloven
SimonMC : Volgens mij is de pk/gewichts verhouding niet het belangrijkste maar zoals het artikel al vermeld gaat het om de grip.
Waarschijnlijk zal die Orca in theorie nog sneller kunnen als hij het vermogen beter kwijt zou kunnen, 25 kilo lichter zal mischien een paar tiende schelen maar daarmee ga je niet onder de 2 seconde (denk ik).
Hij zal vast op goed opgewarme slicks hebben gestaan, anders krijg je dat vermogen tot die snelheid niet aan de grond in
Tel maar eens na….of met behulp van een stopwatch hoeveel 1,67 sec is. Dat is echt onwaarschijnlijk snel! Al je botten worden van je ledematen eruit getrokken.
Als het waar is…wordt ie dus toch de snelste productiewagen ter wereld en verslaat ie daarmee Veyron en Koenigsegg. Pff…krijgen we straks ook nog een auto dat in 1 sec naar 100 km/u spring, heb je wel een warp-aandrijving voor nodig uit star trek.
die 1.67 seconden is onmogelijk zelfs een F1 wagen geraakt niet onder de 2sec voor van 0-96 te doen
Ongelovelijk, zal idd wel goede bandjes gebruikt hebben.
maar het is wel de lelijkste auto van 2006 so far :/
@ ptOx, nietus dat is deze http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/13/japans-koninkijk-huis-krijgt-nieuwe-toyota#post-6120
Een topfuel dragster zit in +5 sec op de 460-500km/h, dus niets is onmogelijk. Maar met deze auto met deze wielen en geen 4wd in 1,67s tot 100km/h is volgens mij bijna onmogelijk
@ erik: Die dragsters hebben ook achterwielaandrijving hor, maar hoelang zit ie in z’n eerste versnelling dan want dat kan je nooit schakelen, maar als je dat ding hier zou kopen zou die zeker rond de 1 mil koste ofzo??
@Erik: alsof Top-Fuel dragsters 4WD hebben :)
1-100 in 1.67 seconden is vrijwel onmogelijk zonder een straalmotor of dragracebanden.
Keez en Autofreak, ik zeg toch niet dat een dragster 4wd heeft. Ik beweer alleen maar dat het zonder dragracebanden met diameter van +/-1mtr of 4wd zoals bugatti dat het onmogelijk 1005 pk op het asfalt neer te leggen met als resultaat 0-100 in 1,67 seconden.
1.67 seconden is niet helemaal onmogelijk. Op de weg is dat wel onmogelijk voor deze auto met deze banden spec. Maar op een testbank moet dat zeker lukken.
Als dat ding licht genoeg is om zo hard op te trekken en hij heeft constant grip, dan maakt hij een salto man! :P
Zon auto heeft toch zoiezo nooit genoeg contragewicht voorin om hem aan de grond te houden.
Kijk naar de dragracers van nu, die kunnen echt niet zonder wheeliebar hoor!
http://www.imvfilms.com/video_nopi_finals.php
Misschien heeft men met de brandstof geknoeit? (vb. Benzine 100 ipv 98 en er een beetje nitro bijgestoken…) En een beetje met de banden geknoeit? En een circuit met meewind uitgekozen? Alle beetje kunnen helpen om zoon exorbirant cijfer uit te komen
hij is wel de snelste, zelfs als hij deze specs niet helemaal haalt
Deze auto is zo lelijk dat ik hem geeneens gratis wil hebben.
Je zou je gewoon hier in moeten schamen! :S
lol@nick,, ik zou hem ook niet willen hebben, maar als ik hem kan verpatsen dan maar al te graag!
of deze wagen moet extreem licht zijn, inderdaad meer dan die 1pk/kg!, of ze hebben een speciaal launch control systeem in combinatie met slicks. anders is dat inderdaad niet te verklaren.
360.000 pond is niet veel. (voor zo’n auto) De prestatie’s zijn echt top!!!. Alleen zouden ze de achterkant moeten herontwerpen. Ik vind het er niet uitzien.
De auto gaat in nederland inc. belasting zo rond de 540.000 euro…
Maarja als je bekijkt dat een bugatti veyron zo’n 1.800.000 kost en mindere prestaties levert dan valt het wel mee…..
Sorry, bij vorige post had ik ‘Brabus’ en geen Barabus gelezen. Maarja, 432 km/u is toch wel veel he jongens… Wie heeft zoveel km/u nodig? De wereld is toch klein… =.=
ik heb zitten rekenen, en die auto zelf moet minder wegen dan zijn hele motor om zo snel te kunnen gaan… Maar ik vind de Buggatti beter dan deze… hij is veel mooier!!!
Sneller dan de veyron maar ik vind hem nergens op lijken.
ik denk dat die twin turbo’s en dan nog es dual intercoolers… hun werk wel doen ;)