• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Barabus TRK – 1000 pk monster

Auteur: Wouter, gepost 22 juli 2006 om 00:02 – 32 Reacties

Barabus TKR


Onze foto’s van de Barabus TRK blijken heel de wereld over te zijn gegaan, blijkbaar waren we de enige in Londen die er kiekjes van hadden gemaakt.

Gezien de specificaties is een vervolg artikeltje niet zo raar. De Barabus TRK levert inderdaad 1005 pk uit een volledig aluminium V8 block dat is uitgerust met twin turbo’s en dual intercoolers. Dat kom aardig van zijn plek af.

De voor Engelsen belangrijke benchmark sprint naar 60 mijl per uur (96 km/u) wordt afgelegd in 1,67 seconden. Dat lijkt onwaarschijnlijk snel, ik vermoed dat Barabus (semi) slicks heeft gebruikt om dat te bereiken.

Topsnelheid dan: 432 km/u…. Wow, sprakeloos, bizar. Uiteraard zijn dit claims van de fabrikant zelf en we zien dan ook uit naar de eerste onafhankelijke test door een journalist.

De Barabus TRK gaat £360,000 kosten exclusief belasting. Mocht je je afvragen wat dat in euro’s wordt in Belgie of Nederland, laat ik je dan gerust stellen: waarschijnlijk kan je de Barabus dan toch niet betalen.

Ook interessant!

  • Gespot - Monster met 750 pk op grijs kenteken
  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
    Een Grand Prix van Londen is zo gek nog niet?
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

keating, londen-2006, Supercars

Vorig bericht: « Japanse Tupperware Party: Fabulous
Volgend bericht: Half uur achtervolgd na nemen van spyshots »

Lees Interacties

Reacties

  1. sacha zegt

    22 juli 2006 om 00:14

    1005Pk? Dat is toch nergens voor nodig jongens!

    Mijn oma zei altijd: overdaad schaadt

    Login om te reageren
  2. Wouter zegt

    22 juli 2006 om 00:19

    LOL@Sacha. Vandaar dat je vorige sedannetje ingeruild moest worden.

    PK’s heb je nooit genoeg. :-)

    Login om te reageren
  3. KeeZ zegt

    22 juli 2006 om 00:23

    Tja… in de vorige post is er genoeg over het uiterlijk van dit apparaat gezegd, meestal niet echt in positieve zin. Daar zal ik mij verder niet over uitlaten.

    De specificaties klinken mooi… 1005 Pk uit een V8 lijkt mij voor een straatauto alleen niet zo realistisch (gezien onderhoud). Ik ben benieuwd naar weggedrag en circuitprestaties, standaardsprints zeggen mij niet zoveel. Niet dat ik in de gelegenheid ben om er één aan te schaffen… maar toch.

    Login om te reageren
  4. dana zegt

    22 juli 2006 om 01:33

    Eerst zien, dan geloven….. (1.6 sec.????)

    Login om te reageren
  5. Micha zegt

    22 juli 2006 om 02:24

    Die v8 met 1005 pk zou met deze prestaties zo agressief te keer gaan dat ik deze auto (en de g-krachten) liever niet op straat in mijn bezit zou willen hebben.

    Login om te reageren
  6. SimonMc zegt

    22 juli 2006 om 05:09

    Wat, 1.67 seconden???Dat is gewoon absurd !Indien waar, denk ik dat deze wagen wel héél licht is ( in verhouding met anderen).
    Deze wagen moet dan wel meer dan 1 pk per kg hebben, want om nu bv de Orca Sc7 te nemen : die heeft 850 pk, en die weegt 850 kg, dus dat is 1/1, en die doet 0-100 in 2.4 seconden!En van 0-300 in 12 seconden ! en dat is al vreselijk snel !

    De orca is al bijna volledig uit carbon en kevlar gemaakt en is de race versie van de al super snelle Orca C113, die 650 pk en 1000Nm haalt uit de audi 4.2 V8 met twinturbo, en weegt ongeveer 850 kg.Top snelheid : 400 kmph.

    Dus hoe kan in godsnaam deze wagen zo veel sneller zijn?De bugatti veyron bv haalt bij lange niet de 1pk per kg waarde en doet 0-100 in 2.5 seconden.
    Deze wagen is zoooooo veel sneller, dus wat is zijn geheim???Is die V8 dan zo super licht misschien?

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    22 juli 2006 om 05:11

    Foutje, de C113 heeft 900Nm koppel, de SC7 heeft 1000Nm koppel.

    Login om te reageren
  8. Mr.X zegt

    22 juli 2006 om 07:55

    Inderdaad, eerst zien dan geloven

    Login om te reageren
  9. stefan zegt

    22 juli 2006 om 08:18

    SimonMC : Volgens mij is de pk/gewichts verhouding niet het belangrijkste maar zoals het artikel al vermeld gaat het om de grip.
    Waarschijnlijk zal die Orca in theorie nog sneller kunnen als hij het vermogen beter kwijt zou kunnen, 25 kilo lichter zal mischien een paar tiende schelen maar daarmee ga je niet onder de 2 seconde (denk ik).
    Hij zal vast op goed opgewarme slicks hebben gestaan, anders krijg je dat vermogen tot die snelheid niet aan de grond in

    Login om te reageren
  10. Remco zegt

    22 juli 2006 om 09:24

    Tel maar eens na….of met behulp van een stopwatch hoeveel 1,67 sec is. Dat is echt onwaarschijnlijk snel! Al je botten worden van je ledematen eruit getrokken.

    Als het waar is…wordt ie dus toch de snelste productiewagen ter wereld en verslaat ie daarmee Veyron en Koenigsegg. Pff…krijgen we straks ook nog een auto dat in 1 sec naar 100 km/u spring, heb je wel een warp-aandrijving voor nodig uit star trek.

    Login om te reageren
  11. dekster zegt

    22 juli 2006 om 09:39

    die 1.67 seconden is onmogelijk zelfs een F1 wagen geraakt niet onder de 2sec voor van 0-96 te doen

    Login om te reageren
  12. Ejay zegt

    22 juli 2006 om 10:26

    Ongelovelijk, zal idd wel goede bandjes gebruikt hebben.

    Login om te reageren
  13. pt0x zegt

    22 juli 2006 om 11:55

    maar het is wel de lelijkste auto van 2006 so far :/

    Login om te reageren
  14. Ejay zegt

    22 juli 2006 om 12:36

    @ ptOx, nietus dat is deze http://www.autoblog.nl/archive/2006/07/13/japans-koninkijk-huis-krijgt-nieuwe-toyota#post-6120

    Login om te reageren
  15. Erik zegt

    22 juli 2006 om 12:52

    Een topfuel dragster zit in +5 sec op de 460-500km/h, dus niets is onmogelijk. Maar met deze auto met deze wielen en geen 4wd in 1,67s tot 100km/h is volgens mij bijna onmogelijk

    Login om te reageren
  16. Autofreak zegt

    22 juli 2006 om 13:15

    @ erik: Die dragsters hebben ook achterwielaandrijving hor, maar hoelang zit ie in z’n eerste versnelling dan want dat kan je nooit schakelen, maar als je dat ding hier zou kopen zou die zeker rond de 1 mil koste ofzo??

    Login om te reageren
  17. KeeZ zegt

    22 juli 2006 om 13:54

    @Erik: alsof Top-Fuel dragsters 4WD hebben :)

    Login om te reageren
  18. Stylez zegt

    22 juli 2006 om 14:42

    1-100 in 1.67 seconden is vrijwel onmogelijk zonder een straalmotor of dragracebanden.

    Login om te reageren
  19. Erik zegt

    22 juli 2006 om 18:46

    Keez en Autofreak, ik zeg toch niet dat een dragster 4wd heeft. Ik beweer alleen maar dat het zonder dragracebanden met diameter van +/-1mtr of 4wd zoals bugatti dat het onmogelijk 1005 pk op het asfalt neer te leggen met als resultaat 0-100 in 1,67 seconden.

    Login om te reageren
  20. Junior (BMW Liefhebber) zegt

    22 juli 2006 om 22:18

    1.67 seconden is niet helemaal onmogelijk. Op de weg is dat wel onmogelijk voor deze auto met deze banden spec. Maar op een testbank moet dat zeker lukken.

    Login om te reageren
  21. Romeo zegt

    23 juli 2006 om 01:08

    Als dat ding licht genoeg is om zo hard op te trekken en hij heeft constant grip, dan maakt hij een salto man! :P
    Zon auto heeft toch zoiezo nooit genoeg contragewicht voorin om hem aan de grond te houden.
    Kijk naar de dragracers van nu, die kunnen echt niet zonder wheeliebar hoor!

    http://www.imvfilms.com/video_nopi_finals.php

    Login om te reageren
  22. LPH zegt

    24 juli 2006 om 22:50

    Misschien heeft men met de brandstof geknoeit? (vb. Benzine 100 ipv 98 en er een beetje nitro bijgestoken…) En een beetje met de banden geknoeit? En een circuit met meewind uitgekozen? Alle beetje kunnen helpen om zoon exorbirant cijfer uit te komen

    Login om te reageren
  23. roderik zegt

    1 augustus 2006 om 11:56

    hij is wel de snelste, zelfs als hij deze specs niet helemaal haalt

    Login om te reageren
  24. Nick zegt

    6 augustus 2006 om 16:29

    Deze auto is zo lelijk dat ik hem geeneens gratis wil hebben.
    Je zou je gewoon hier in moeten schamen! :S

    Login om te reageren
  25. cpufreak zegt

    5 december 2006 om 16:31

    lol@nick,, ik zou hem ook niet willen hebben, maar als ik hem kan verpatsen dan maar al te graag!

    Login om te reageren
  26. keislair zegt

    29 juni 2007 om 14:53

    of deze wagen moet extreem licht zijn, inderdaad meer dan die 1pk/kg!, of ze hebben een speciaal launch control systeem in combinatie met slicks. anders is dat inderdaad niet te verklaren.

    Login om te reageren
  27. Frasker zegt

    4 november 2007 om 18:02

    360.000 pond is niet veel. (voor zo’n auto) De prestatie’s zijn echt top!!!. Alleen zouden ze de achterkant moeten herontwerpen. Ik vind het er niet uitzien.

    Login om te reageren
  28. crackster zegt

    29 juni 2008 om 09:43

    De auto gaat in nederland inc. belasting zo rond de 540.000 euro…
    Maarja als je bekijkt dat een bugatti veyron zo’n 1.800.000 kost en mindere prestaties levert dan valt het wel mee…..

    Login om te reageren
  29. Harrison zegt

    30 december 2008 om 13:10

    Sorry, bij vorige post had ik ‘Brabus’ en geen Barabus gelezen. Maarja, 432 km/u is toch wel veel he jongens… Wie heeft zoveel km/u nodig? De wereld is toch klein… =.=

    Login om te reageren
  30. Nederlandse Stig zegt

    17 maart 2009 om 22:06

    ik heb zitten rekenen, en die auto zelf moet minder wegen dan zijn hele motor om zo snel te kunnen gaan… Maar ik vind de Buggatti beter dan deze… hij is veel mooier!!!

    Login om te reageren
  31. Jon zegt

    18 mei 2009 om 18:37

    Sneller dan de veyron maar ik vind hem nergens op lijken.

    Login om te reageren
  32. vini zegt

    4 april 2010 om 23:46

    ik denk dat die twin turbo’s en dan nog es dual intercoolers… hun werk wel doen ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North