• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bavaria City Racing II – Jos Verstappen donuts

Auteur: Wouter, gepost 20 augustus 2006 om 20:25 – 32 Reacties

Jos Verstappen A1GP donuts


Ook grindbak-artiest en F1-held Jos Verstappen was aanwezig in zijn A1GP bolide. Aan het eind van het parcours moesten de bandjes nog even opgerookt worden. Voor de goede orde Jos the Boss kwam aangereden van rechts en flipte zijn oranje racert al vast achterstevoren.

Erg veel ruimte was er niet, maar genoeg voor regenkoning Verstappen. Op een half metertje afstand van een rode Corvette die als pacecar fungeerde, zette Jos zijn handtekening op het asfalt. Grootse autobeheersing of geluk?

Aan het eind van de serie foto’s komt Jan Lammers in een geleende A1GP bolide het beeld in gegleden.

Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts
Jos Verstappen A1GP donuts

Ook interessant!

  • Jos Verstappen praat over toekomst van Max Verstappen
  • Video: magistrale herstart Verstappen
  • Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
    Max Verstappen gaat je Viaplay aansmeren
  • Video: Jos Verstappen schiet rechtdoor op publiek af
    Jos Verstappen naar ziekenhuis tijdens GP Zandvoort

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

a1gp, city-racing, Formule 1, Jos Verstappen

Vorig bericht: « Bavaria City Racing I – Wet & Wild
Volgend bericht: Bavaria City Racing III – Christijan Albers donuts »

Lees Interacties

Reacties

  1. Klaas zegt

    20 augustus 2006 om 20:52

    Ik zou niet zo dichtbij durven staan als Verstappen truukjes met zijn auto uithaalt. ;)

    Ik snap de aantrekkelijkheid niet van al deze presentaties. Balkenende verregend zien is leuk. Maar al dat spelen met raceauto’s zonder dat er geracet wordt is toch beetje raar. Raceauto’s horen te racen.

    Login om te reageren
  2. PigPen zegt

    20 augustus 2006 om 21:29

    Ik hoorde Olaf Mol vertellen dat een F1 bolide van 0-200-0 in 4,5 seconde doet. Heb ik dat goed gehoord: 200 of was het toch honderd… toch ongelooflijk snel.

    En Jos, waarschijnlijk 90% ervaring, 10% geluk… want hij kan toch echt wel goed rijden, getuige de A1GP.

    Login om te reageren
  3. m5 zegt

    20 augustus 2006 om 21:47

    olaf mol had het over point 8 start van 0- 100kmh in 0.8 sec
    dus dat 0-200kmh zal wel ongeveer kloppen

    Login om te reageren
  4. Marco zegt

    20 augustus 2006 om 21:49

    Was wel leuk om te zien hoe z’n baas, ons aller Jantje Lammers, bijna een A1 GP in de vangrails drukte ;-)

    Login om te reageren
  5. Franqie zegt

    20 augustus 2006 om 21:57

    @Klaas: Het is toch prachtig dat je dan zo’n grote verscheidenheid aan race-auto’s langs ziet komen op de openbare weg…

    Login om te reageren
  6. Dink zegt

    20 augustus 2006 om 22:13

    Wat ziet die bak er in ’t oranje toch lekker uit.

    Login om te reageren
  7. JeffreyG zegt

    20 augustus 2006 om 22:21

    wat zien ik daar op de achtergrond: een Seat Leon met de optionele bodykit :shock:
    prachtig ding :D
    alleen jammer dat die oranje F1 ervoor staat :?
    tenslotte was de donut van CA mooier :D
    maar gelukkig gaat het niet om donuts, en is Verstappen een betere coureur ;)

    Login om te reageren
  8. EVO zegt

    20 augustus 2006 om 22:27

    KNEUSJE Mol zei 0-100 en weer naar 0 in 4,5 seconden

    Login om te reageren
  9. EVO zegt

    20 augustus 2006 om 22:29

    Idd die verstappen stal wel de show (zonder schade dit keer)

    Login om te reageren
  10. Franqie zegt

    20 augustus 2006 om 22:42

    @ EVO volgens mij zei hij ook 0-200-0 in 4,5 sec… En als zo’n wagen van 0-100 gaat in .8 seconden, is dat nog best aannemelijk…

    Login om te reageren
  11. ddrik zegt

    20 augustus 2006 om 23:32

    0,8 seconden naar 100… ?
    hoe kan dat nu?
    onzin!! dan hangen de piloot zijn ogen ergens in zijn hypothalamus..

    Login om te reageren
  12. Franqie zegt

    20 augustus 2006 om 23:56

    Het leek mij ook al erg snel, op de Engelse Wikipedia-pagina staat 0-100 kph in 1,9 sec, wat denk ik realistischer is…

    Forward acceleration
    The 2006 F1 cars have a power-to-weight ratio of 1250 hp/tonne (930 W/kg). Theoretically this would allow the car to reach 100 km/h in less than 1 second. However the massive power cannot be converted to motion at low speeds due to traction loss, and the usual figure is 2 seconds to reach 100 km/h. After about 130 km/h traction loss is minimal due to the combined effect of the car moving faster and the downforce, hence the car continues accelerating at a very high rate. The figures are (for the 2005 Renault R25):

    0 to 100 km/h: 1.9 seconds
    0 to 200 km/h: 3.9 seconds
    0 to 300 km/h: 8.4 seconds, may be slightly more or less depending on the aerodynamic setup.
    The acceleration figure is usually 1.4 g (14 m/s²) up to 200 km/h, which means the driver is pushed back in the seat with 1.4 times his bodyweight.

    Login om te reageren
  13. dekster zegt

    20 augustus 2006 om 23:58

    @m5
    dat is onmogelijk, een mclaren F1-wagen doet 0-100 in 2.3 sec

    Login om te reageren
  14. Franqie zegt

    21 augustus 2006 om 00:01

    Onze grote vriend Olav Mol had het over een ‘point 8’-start. Maar goed zo betrouwbaar is hij nooit geweest…

    Login om te reageren
  15. silasse zegt

    21 augustus 2006 om 00:38

    Kwaadaardige specs heb je daar Franqie!
    En ja het was 100 procent geluk!

    Login om te reageren
  16. sacha zegt

    21 augustus 2006 om 01:19

    Geluk? Nah, die gasten weten wel wat ze doen hoor. Vorig jaar in R’dam ook zo’n maneuvre, weet niet meer wie het was, maar volgens mij op 20cm van de vangrail met z’n achterkant.

    Login om te reageren
  17. hans zegt

    21 augustus 2006 om 02:25

    ik weet niet of het klopte wat olaf zei, maar hij zei toch echt. 0-200 en terug in 4,5 sec,

    Login om te reageren
  18. Ruben zegt

    21 augustus 2006 om 09:07

    @sacha: Volgens mij bedoel je die manoeuvre van Doornbos, heel link wat die deed met z’n F1… Maar wel briljant.

    Login om te reageren
  19. koen zegt

    21 augustus 2006 om 09:18

    Grootse autobeheersing of geluk?
    ik seg beheersing

    Login om te reageren
  20. koen zegt

    21 augustus 2006 om 09:24

    wat is eiglijk de topsnelheid van een aigo auto? en van f1?

    Login om te reageren
  21. w0o0dy zegt

    21 augustus 2006 om 09:35

    als je weet dat coureurs op dit niveau rondje na rondje op 0,3 sceonde nauwkeurig rond kunnen rijden dan hoeven we het toch niet meer over geluk te gaan hebben? Kom op nou…. 20 jaar race ervaring en een enorme hoeveelheid talent zijn genoeg op dit soort stunt uit te kunnen halen zonder brokken.

    @Koen: BAR heeft dit jaar het record voor een “gewone F1-auto” naar ongeveer 400km/u gebracht. De A1GP auto’s zijn een stuk langzamer, maar 330 tot 350 zal waarschijnlijk wel haalbaar zijn.

    Login om te reageren
  22. dekster zegt

    21 augustus 2006 om 09:43

    @w0o0dy
    ja, maar dan zonder de achtervleugel

    Login om te reageren
  23. Rens zegt

    21 augustus 2006 om 12:28

    @dekster
    Hoe wil je dat doen. Er moet altijd wel ee achtervleugel opzitten. Anders gaat de auto echt alle kante op.

    Login om te reageren
  24. silasse zegt

    21 augustus 2006 om 14:14

    @iedereen ik lolde maar, ik weet dat het wel een ervaren rijder is; en het wel kan doen mogelijk maken (donuts).

    nee dekster door de downforce gaat die dan een stuk minder.

    Login om te reageren
  25. Franqie zegt

    21 augustus 2006 om 15:21

    @Rens: BAR had de achtervleugel vervangen door een soort haaienvin.
    Ik dacht dat er op Autoblog ook een stukje over stond, maar ik kan hem zo snel ff net vinden…

    Login om te reageren
  26. Franqie zegt

    21 augustus 2006 om 15:26

    En hier nog een (ietwat klein) plaatje:

    Login om te reageren
  27. m5 zegt

    21 augustus 2006 om 17:08

    @ dekster klopt maar olav had het zeker weten over 0.8 sec naar de 100 maar

    Login om te reageren
  28. m5 zegt

    21 augustus 2006 om 17:09

    maar dat kan natuurlijk nooit

    Login om te reageren
  29. Kees zegt

    24 augustus 2006 om 08:10

    Appelmoes zegt Olav Rules! Deze man heeft altijd gelijk. En als ie geen gelijk heeft heeft ie toch gelijk. Als hij zegt dat je dat 0-400-0 in 5.3 seconden doet geloof ik het ook!

    Login om te reageren
  30. mark zegt

    3 september 2006 om 17:38

    een f1 doet ook van 0 naar 200 naar 0 binnen
    de 10 seconden.. geen idee hoeveel precies,,
    iemand die het wel ergens heeft?

    Login om te reageren
  31. Robii zegt

    25 augustus 2007 om 00:38

    Geef een F1 4-wiel aandrijving en die dingen gaan nog een halve second sneller naar 100. mja, mag niet.

    Login om te reageren
  32. Sjaak zegt

    25 april 2008 om 15:29

    Een F1 auto doet 0-100 in 2.5 seconden en 100-200 in 2.3 seconden. 0-200 in dus iets minder dan 5 seconden. 0-250 in minder dan 7 seconden. Daarboven gaat het wat minder vlot door de energievretende downforce op de vleugels. De kwart mijl wordt afgelegd in 9 seconden bij een eindsnelheid van 270 km p.u. De auto is op de kwartmijl dus best ook heel snel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North