• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Begin je collectie, koop de eerste en laatste BMW M3 Cabrio

Auteur: Dizono, gepost 11 februari 2015 om 18:58 – 25 Reacties

BMW E30 en E93 M3 Cabrio


Je kunt natuurlijk opzoek gaan naar een goede E30 M3 Cabrio én een E93 M3 Cabrio, je kunt ze ook gewoon samen -in één actieverpakking- aanschaffen.

Had de dichte E30 M3 en flink aangepaste carosserie, met een minder rechtopstaande achterruit en een verhoogd kofferdeksel, de M3 Cabrio van die generatie oogt toch wat ‘gewoner’, ondanks de uitgebouwde wielkasten. Dat maakt deze cabrio overigens niet minder bijzonder, er werden er maar 786 van geproduceerd, terwijl de coupe 16.585 keer van de band liep.

In de jaren die volgden, werden er steeds weer cabrio-versies van de M3 gebouwd. In 2008 komt de E93 M3 op de markt, met dikke V8 in het vooronder en ruim twee keer zoveel vermogen als de eerste M3. Op dat moment weten we nog niet dat het de laatste M3 Cabrio zal zijn, al is de M4 Cabrio gewoon de directe opvolger van deze M3.

In de Verenigde Staten bood iemand via Ebay beide M3 Cabrio’s aan, hij verkocht de wagens enkel in één koop. En dat lijkt gelukt, volgens de advertentie hebben beide BMW’s voor 110.000 dollar (net geen ton in euro’s) een nieuwe eigenaar gevonden.

BMW M3 Cabrio

Ook interessant!

  • M3 Cabrio Individual
    M3 Cabrio Individual heeft de gave kleine wielen
  • BMW M3 E30 Cabrio
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Cabrio, e30, e93, ebay, M3, occasion

Vorig bericht: « Dit zijn de 12 duurste auto’s van Nederland in 2015
Volgend bericht: Een Mercedes CLA 45 AMG met 450 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    11 februari 2015 om 19:04

    Ik vind dat geen geld voor 2 M3’s. Beide low miles en die E30 is ook nog is erg zeldzaam. Beetje knappe E30 M3 doet al gauw 35-50k. Mooi spul!

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      11 februari 2015 om 19:21

      @E34M5Touring: nou zijn auto’s in de vs veel goedkoper dan hier, maar je hebt inderdaad wel twee hele begeerlijke auto’s!

      Login om te reageren
  2. screamgt zegt

    11 februari 2015 om 19:05

    Gezien de staat van beide auto’s helemaal geen slechte koop! De nieuwe eigenaar mag er maar blij mee zijn!

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    11 februari 2015 om 19:05

    Van de E30 zou ik de 325i Motorsport adviseren: meer koppel en een mooier geluid (en nog zeldzamer) of nog beter een originele Alpina E30, maar die zijn schaars.

    De E93 M3 is mijn inziens de minst mooie M3 Cabrio: 1880kg door dat stalen dak.

    Value for money is een E36 aan te raden, maar de beste M3 Cabrio is toch de E46. Nog een paar jaar en dan is die het ‘kampervak’ niveau ontstegen en weer smaakvol!

    De E30 M3 Cabrio lijkt een redelijke investering te zijn, maar de coupe’s zijn nog altijd gewilder en rijden een stuk beter. Zeker als je een Rivaglia, Cecetto of Evo hebt zit je goed qua financiële luchtbel.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      11 februari 2015 om 19:19

      @gtwillem: E36 M3 vind ik de beste keus. Redelijk licht, goeie motor en balans en niet te veel meuk dr op en aan. In de juiste kleur zelfs een beetje ingetogen. E46 is vaak een SMG, zou ik sowieso al niet willen. Dr staat een plaatje van een E36 M3 te koop vlakbij Bluffton Georgia. Sedan, met de correcte M3 kuipjes met M striping, donkergrijs, de 3.2, handbak, weinig gelopen en dat allemaal voor 10k dollar.
      Mocht ie er nog staan als ik dr zit gaat ie mee.

      Login om te reageren
  4. jrk68 zegt

    11 februari 2015 om 19:13

    Ik ben dol op cabrio’s maar dan wel echte, geen gezinsbakkies waar een onverlaat het dak vanaf heeft gezaagd….
    Een M3 hoort gewoon een coupe te zijn, althans in mijn bekrompen brein….

    Login om te reageren
  5. dwersbongel zegt

    11 februari 2015 om 19:14

    Eigenlijk is de m3 cabrio pas mooi vanaf de E36. Alhoewel het feit die ‘ie uniek is ook wat waard is natuurlijk.

    Login om te reageren
  6. desjonnies zegt

    11 februari 2015 om 19:27

    De echte liefhebber zal zichzelf never nooit een M cabrio aanschaffen, simpelweg omdat de cabrio de essentiële stijfheid van de sedan mist en nooit zal krijgen. .

    Voor mij de eerste M3 (vooruit dan maar ) als sedan, maar liever nog de qua carrosserie slappere Ford Sierra Cosworth (Coswat!)

    Login om te reageren
    • jochempie zegt

      11 februari 2015 om 20:08

      @desjonnies: Ja, want het doel van het dak eraf is om een zo laag mogelijk rondetijd op de Nerdschleife neer te zetten.

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      11 februari 2015 om 20:29

      @desjonnies: Dit vind ik nergens op slaan. Als echte autoliefhebber is het ook heerlijk om met lekker weer met een open dak te rijden. Bijna niemand rijdt met zo’n oude M3 op het circuit.

      Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        11 februari 2015 om 21:30

        @e550: Niemand rijdt met een M3 cabrio op het circuit…

        Login om te reageren
  7. thomcarspotter zegt

    11 februari 2015 om 19:38

    Prima aankoop voor dat geld!

    Login om te reageren
  8. gerjan zegt

    11 februari 2015 om 19:47

    Wat is die witte bmw toch een lelijke auto. Helemaal in vergelijking met deze zwarte.

    Login om te reageren
  9. berlinetta zegt

    11 februari 2015 om 19:49

    Zou ze liever allebei als coupe zien. Maar lekkere aankoop hoor!

    Login om te reageren
  10. mrrallycross zegt

    11 februari 2015 om 19:53

    En allebei ongeblazen! Lekker en leuk duo om je collectie te beginnen inderdaad.

    Login om te reageren
  11. autofanaat11 zegt

    11 februari 2015 om 20:04

    Vet maar ben toch niet helemaal van het vloeken in de kerk met cabrio’s als m model. Zie toch beter een coupe eigenlijk gewoon om het idee en de stijfheid

    Login om te reageren
    • e1000bmw zegt

      11 februari 2015 om 20:14

      @autofanaat11: En het scheelt gewicht…

      Login om te reageren
  12. kapitein zegt

    11 februari 2015 om 20:12

    M3 cabrio’s kloppen in mijn optiek gewoon niet. Het maakt van een serieuze sportauto, een soort poserbak voor op de boulevard.

    Login om te reageren
    • erwh zegt

      11 februari 2015 om 20:57

      @kapitein: helemaal mee eens en is eigenlijk het probleem van alle zeer snelle cabrio’s. De MX-5 is daarom ook zo’n geniaal concept: niet teveel power en net zoveel lol.

      Login om te reageren
      • jochempie zegt

        11 februari 2015 om 21:46

        @erwh: meer lol volgens mij, in een MX-5 kun je bijna overal plankgas!

        Login om te reageren
  13. philipf zegt

    11 februari 2015 om 20:14

    Lijkt me een hele goeie deal

    Login om te reageren
  14. truckertje zegt

    11 februari 2015 om 22:00

    Klinkt knullig maar dit is mijn droom combi in de garage!!!

    Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    11 februari 2015 om 22:47

    leuk, absoluut maar persoonlijk toch het liefst de e36, blijft de mooiste M3.

    Login om te reageren
  16. Thunderstruck zegt

    11 februari 2015 om 23:14

    Als e30 liefhebber vind ik het natuurlijk een droomcombi, maar indien ik de keuze tussen de coupé en de cabrio zou hebben; graag de dichte versie.

    Login om te reageren
  17. matto zegt

    23 februari 2015 om 19:33

    Wat een gemekker over stijfheid van de koets …Tis heerlijk om met de zon op je knar te kunnen rijden met lekker veel pk,s

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North