Begin je collectie, koop de eerste en laatste BMW M3 Cabrio

Auteur: , 25 Reacties

Je kunt natuurlijk opzoek gaan naar een goede E30 M3 Cabrio én een E93 M3 Cabrio, je kunt ze ook gewoon samen -in één actieverpakking- aanschaffen.

BMW E30 en E93 M3 Cabrio

Had de dichte E30 M3 en flink aangepaste carosserie, met een minder rechtopstaande achterruit en een verhoogd kofferdeksel, de M3 Cabrio van die generatie oogt toch wat ‘gewoner’, ondanks de uitgebouwde wielkasten. Dat maakt deze cabrio overigens niet minder bijzonder, er werden er maar 786 van geproduceerd, terwijl de coupe 16.585 keer van de band liep.

In de jaren die volgden, werden er steeds weer cabrio-versies van de M3 gebouwd. In 2008 komt de E93 M3 op de markt, met dikke V8 in het vooronder en ruim twee keer zoveel vermogen als de eerste M3. Op dat moment weten we nog niet dat het de laatste M3 Cabrio zal zijn, al is de M4 Cabrio gewoon de directe opvolger van deze M3.

In de Verenigde Staten bood iemand via Ebay beide M3 Cabrio’s aan, hij verkocht de wagens enkel in één koop. En dat lijkt gelukt, volgens de advertentie hebben beide BMW’s voor 110.000 dollar (net geen ton in euro’s) een nieuwe eigenaar gevonden.

BMW M3 Cabrio



25 reacties

Ik vind dat geen geld voor 2 M3’s. Beide low miles en die E30 is ook nog is erg zeldzaam. Beetje knappe E30 M3 doet al gauw 35-50k. Mooi spul!
@E34M5Touring: nou zijn auto’s in de vs veel goedkoper dan hier, maar je hebt inderdaad wel twee hele begeerlijke auto’s!
Gezien de staat van beide auto’s helemaal geen slechte koop! De nieuwe eigenaar mag er maar blij mee zijn!
Van de E30 zou ik de 325i Motorsport adviseren: meer koppel en een mooier geluid (en nog zeldzamer) of nog beter een originele Alpina E30, maar die zijn schaars.

De E93 M3 is mijn inziens de minst mooie M3 Cabrio: 1880kg door dat stalen dak.

Value for money is een E36 aan te raden, maar de beste M3 Cabrio is toch de E46. Nog een paar jaar en dan is die het ‘kampervak’ niveau ontstegen en weer smaakvol!

De E30 M3 Cabrio lijkt een redelijke investering te zijn, maar de coupe’s zijn nog altijd gewilder en rijden een stuk beter. Zeker als je een Rivaglia, Cecetto of Evo hebt zit je goed qua financiële luchtbel.
@gtwillem: E36 M3 vind ik de beste keus. Redelijk licht, goeie motor en balans en niet te veel meuk dr op en aan. In de juiste kleur zelfs een beetje ingetogen. E46 is vaak een SMG, zou ik sowieso al niet willen. Dr staat een plaatje van een E36 M3 te koop vlakbij Bluffton Georgia. Sedan, met de correcte M3 kuipjes met M striping, donkergrijs, de 3.2, handbak, weinig gelopen en dat allemaal voor 10k dollar.
Mocht ie er nog staan als ik dr zit gaat ie mee.
Ik ben dol op cabrio’s maar dan wel echte, geen gezinsbakkies waar een onverlaat het dak vanaf heeft gezaagd….
Een M3 hoort gewoon een coupe te zijn, althans in mijn bekrompen brein….
Eigenlijk is de m3 cabrio pas mooi vanaf de E36. Alhoewel het feit die ‘ie uniek is ook wat waard is natuurlijk.
De echte liefhebber zal zichzelf never nooit een M cabrio aanschaffen, simpelweg omdat de cabrio de essentiële stijfheid van de sedan mist en nooit zal krijgen. .

Voor mij de eerste M3 (vooruit dan maar ) als sedan, maar liever nog de qua carrosserie slappere Ford Sierra Cosworth (Coswat!)
@desjonnies: Ja, want het doel van het dak eraf is om een zo laag mogelijk rondetijd op de Nerdschleife neer te zetten.
@desjonnies: Dit vind ik nergens op slaan. Als echte autoliefhebber is het ook heerlijk om met lekker weer met een open dak te rijden. Bijna niemand rijdt met zo’n oude M3 op het circuit.
@e550: Niemand rijdt met een M3 cabrio op het circuit…
Prima aankoop voor dat geld!
Wat is die witte bmw toch een lelijke auto. Helemaal in vergelijking met deze zwarte.
Zou ze liever allebei als coupe zien. Maar lekkere aankoop hoor!
En allebei ongeblazen! Lekker en leuk duo om je collectie te beginnen inderdaad.
Vet maar ben toch niet helemaal van het vloeken in de kerk met cabrio’s als m model. Zie toch beter een coupe eigenlijk gewoon om het idee en de stijfheid
@autofanaat11: En het scheelt gewicht…
M3 cabrio’s kloppen in mijn optiek gewoon niet. Het maakt van een serieuze sportauto, een soort poserbak voor op de boulevard.
@kapitein: helemaal mee eens en is eigenlijk het probleem van alle zeer snelle cabrio’s. De MX-5 is daarom ook zo’n geniaal concept: niet teveel power en net zoveel lol.
@erwh: meer lol volgens mij, in een MX-5 kun je bijna overal plankgas!
Lijkt me een hele goeie deal
Klinkt knullig maar dit is mijn droom combi in de garage!!!
leuk, absoluut maar persoonlijk toch het liefst de e36, blijft de mooiste M3.
Als e30 liefhebber vind ik het natuurlijk een droomcombi, maar indien ik de keuze tussen de coupé en de cabrio zou hebben; graag de dichte versie.
Wat een gemekker over stijfheid van de koets …Tis heerlijk om met de zon op je knar te kunnen rijden met lekker veel pk,s

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).