Dit zijn de 12 duurste auto’s van Nederland in 2015

Auteur: , 83 Reacties
Mercedes G65 AMG

Moet je snel je geheime Zwitserse rekening leeghalen? Op deze twaalf auto's sla je je centen dit jaar het eenvoudigst stuk.

Er zijn van die kringen waarin niet de kleur of uitvoering van je auto telt, maar alleen de aanschafprijs. Voor wie zich graag in dat soort kringen begeeft hebben we dit handige lijstje opgesteld. Stond de lijst vorig jaar nog vol met exoten, dit jaar is de lijst toch een tikkie gewoontjes. Van Pon Luxury Cars hebben we namelijk te horen gekregen dat je de Veyron niet meer kunt bestellen en ook het bekende hypercartrio van Porsche, Ferrari en McLaren is al lang en breed uitverkocht.

12 Aston Martin Vanquish Volante (347.958 euro)
Aston Martin Vanquish Volante
Bestel je Aston Martin Vanquish vooral zonder dak, want de coupe valt met 332.706 euro net buiten de lijst en dat kan in 2015 écht niet meer.

11 Ferrari FF (352.932 euro)
Ferrari FF
Ferrari’s grand tourer, met ruimte voor vier en evenveel aangedreven wielen. Voor dit geld krijg je overigens een behoorlijk praktische auto. Voor een Ferrari dan.

10 Rolls-Royce Wraith (360.000 euro)
Rolls-Royce Wraith
Niet afgeronde cijfers zijn voor plebs. Driehonderdzestig mille, geen wisselgeld. Voor die 3.578 euri die nodig was om af te ronden gaat je dealer lekker een avondje stappen. Meer weten? Onze rijtest check je HIER.

9 Ferrari F12berlinetta (372.802)
Ferrari F12berlinetta
Met het uitverkocht zijn van de LaFerrari is de F12berlinetta weer het topmodel. Je kunt hem ook krijgen met een rare gele streep voor een meerprijs waardoor de bolide ongetwijfeld minstens vier plaatsen stijgt.

8 Mercedes-Benz G65 AMG (381.250 euro)
Mercedes G65 AMG
Met dank aan onze overheid zijn uitstoot van 398 gram CO2 per kilometer is deze terreinbeul met V12 duurder dan welke andere Benz op dit moment. Het komt hem te staan op een BPM-bedrag van ruim een ton! Je kunt ook een AMG GT S kopen én een S63 AMG en nog flink wat wisselgeld overhouden.

7 Bentley Mulsanne (385.032 euro)
Bentley Mulsanne
Kijken we naar de vanafprijzen, dan verliest Bentley het met afstand van zijn voormalige adoptievaders Rolls & Royce. Voor minder dan vier ton mag je al een ‘kale’ Mulsanne meenemen, een koopje! Onze review check je hier.

6 Bentley Mulsanne Speed (412.209 euro)
Bentley Mulsanne Speed
Het lijkt een grote sedan, maar onder de huid van dit slagschip gaat een atheet schuil: 537 pk, 1100 Nm en 0-100 km/u in 4,9 seconden. Do you want me to drive a little faster Sir?

5 Lamborghini Aventador LP700-4 (421.776 euro)
Lamborghini Aventador
Wie een Ferrari te gewoontjes vindt, moet zeker even naar deze avantgardistische Lambo gaan kijken. Afgezien van z’n eigen open variant is het de duurste sportwagen die je momenteel kunt kopen in Nederland. Het wachten is nu op de nog snellere -en duurdere- Super Veloce.

4 Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster (458.076)
Lamborghini Aventador Roadster
Nog leuker dan een ‘gewone’ Aventador is natuurlijk de Roadster. Het kost je zo’n 36 mille, maar dan worden tunnels nóg leuker. Urenlang gestoei met een canvas kapje, zoals bij de Murcielago Roadster, behoort tot het verleden. Het dak bestaat uit twee 6kg lichte delen die je in de neus kunt opbergen.

3 Rolls-Royce Phantom Coupe (534.000 euro)
rr phantom coupe
Hoe krijg je ruim tweeënhalve ton hout, leer, en staal in 5,5 seconden naar de honderd? Door een 460 pk sterke V12 in het vooronder te lepelen. Laat je niet misleiden door die cijfers of door de naam van deze Rolls, met sportiviteit heeft dit niks te maken. Onze review check je hier.

2 Rolls-Royce Phantom Drophead Coupé (551.000 euro)
RR Phantom Drophead
Zie bovenstaande, maar dan met een stoffen dakje. De laatste tijd stikt het van de actiemodelletjes dus met een beetje geluk scoor je een Phantom Drophead Coupe met een leuk kleurtje en bijbehorende striping.

1 Rolls-Royce Phantom (579.000 euro)
RR Phantom EWB
Je moet maar durven, ruim een half miljoen kapot slaan op een auto die al dertien jaar op de markt is. Gezien de prijzen van gebruikte Rolls’ uit de jaren ’90 is het ook geen al te beste investering, maar ach, goede investeringen gaan niet altijd over geld. Deze verlengde Phantom is de duurste, de standaard wielbasis (503.000 euro) hebben we om een Rolls Royce-overkill te voorkomen maar buiten beschouwing gelaten. Maar ach, die wil je ook niet zolang je ook voor deze EWB kunt gaan.



83 reacties

Doe mij maar Lamborghini Aventador Roadster
@mab: En de FF voor boodschappen en kinderen van school ophalen
@MAB: precies zoals deze hier boven staat in baby smurfen blauw, helemaal goed.
@dutchdriftking: Ze zijn wit en zilver?
@berlinetta: Er zit een blauwe gloed over in de zilvere lak.
F12 Berlinetta voor mij als ik het geld had..
Naarmate de prijs stijgt wordt het er niet fraaier op, met nr.12 ben ik meer dan tevreden….
@jrk68: Neem ik 11, want ik wil in de Winter ook kunnen rijden hier..
@norge:
Geen verkeerde keuze, het is dat ik solidair ben met de daklozen….
FF.
Een F12 is gewoon 50k goedkoper dan een Aventador. Vind het geen verkeerd ding hoor maar als ik mocht kiezen werd het elke keer de Ferrari. Vind ik veel mooier en ik vind hem ook veel beter klinken. Verbaast me eerlijk gezegd wel, had echt verwacht dat de Ferrari duurder zou zijn.
Uit dit lijstje, de Drophead graag. Wat een imposante bak, heb in Miami een Phantom en Drophead naast elkaar gespot (zelfde eigenaar, had opvolgende kentekens, private uiteraard). Vind ik zo’n Drophead toch net effe leuker.
@E34M5Touring: die ferrari is de basisprijs lijkt mij. Dan zit je er zo overheen. Dat heeft de lambo ook natuurlijk. Maar ik denk dat je met de Ferrari meer kwijt bent. Gok ik…
@rolov: Nope, Aventador is duurder!
@rolov: Avorio is een basislak dus dat kost me niks. Leer zit er al in. Airco ook. Radio idem. Al die carbon frutseltjes en spoilertjes hoef ik niet. Ik denk dat ie mij niet heel veel meer had gekost. Maar ik ben vrij snel tevreden als ik dit zou gaan kopen :-)
@E34M5Touring: maar pik, je moet de scudera schildjes hebben ;) idd 50 k is een hoop geld. En de f12 is een geweldige bak.
@rolov: Die tank ik wel bij mekaar met Shell zegels :p
@E34M5Touring: Eens, de F12 is voor mij ook de grote winnaar in vergelijking met de Aventador. Hoewel het prijsverschil in deze klasse toch mineer uit maakt, vind ik het verschil wel opvallend te noemen.
@berlinetta: 50k minder voor een auto die ik liever wil, all good here ;)
Hmm moeilijk de Aventador of de F12 of gewoon allebei :)
De Wraith in deze kleurstelling please!
En pegani en koeningsegg ? Of zijn die ook niet meer leverbaar?
@dnadave: ja of een boegattie
@casperfcb: En Madzeratie?
@casperfcb:
Volgens mij kan je in de tekst lezen dat je die niet meer kan bestellen….

@dnadave, ik vermoed dat het hebben van een importeur een voorwaarde was. Beide merken die jij noemt hebben hier te lande geen officiële vertegenwoordiging.
@jrk68: stukje tekst gelezen? Het gaat over 2015 en de p1 etc zijn al uitverkocht.
@thomcarspotter:
Je meent het niet Tom, zeg ik ergens dat die wel in het lijstje moet staan….?

Ik mag dan oud worden en een prothese nodig hebben om de tekst te lezen, maar dementeren doe ik nog niet….
@jrk68: whoopsie, verkeerde persoon gereplied
@dnadave: geen dealer in nederland dus niet via normale weg te kopen. En buggati is uit verkocht dus ook niet meer leverbaar
Aventador voor mij
FF en de G65 voor mij aub
Zo’n Ferrari FF is toch stiekem wel een hele mooie auto. Een auto met echte klassieke GT lijnen en stijl (in tegenstelling tot BMW die de term uit zijn verband haalt met die grote X hokken)
Zou hands down de F12 nemen. Of anders de Aventador, maar wel de Roadster please.
Degene met een handbak natuurlijk.
Die F12 is echt een toekomstige klassieker, hoe vaker ik de plaatjes zie, hoe mooier hij wordt! Met de 458 heb ik juist het tegenovergestelde, die is het telkens net niet. Gelukkig de facelift een stuk mooier!
Mercedes G 6×6 kost toch ruim 6 ton als ik me niet vergis?
@sr20det: die en de pagani zijn ze even vergeten te vermelden want dat die zijn pas echt onbetaalbaar
@sr20det: ja idd. Die hoort er zeker wel bij.
@sr20det: die zal wel in beperkte oplage gemaakt zijn en uitverkocht. De P1, Laferarri, Veyron en 918 staan er ook niet tussen. Ik zou ook voor een mooie F12 gaan. Mooie Ingetogen S klasse voor door de week en een zware GL diesel voor op vakanties en voor de boot.
@kvgorp: nee de 6×6 is te koop voor ieder die het wil neerleggen. Onbeperkt
@kvgorp: 918, p1, laf zijn al uitverkocht, vandaar.
@thomcarspotter:
De Bugatti na 10 jaar leuren ook, toch zijn er schrikbarend veel mensen die dat niet uit de tekst hebben kunnen halen….

Nu snap ik beter waarom mensen zo’n moeite hebben met de rekentoets, ze snappen de vragen echt niet.
Misschien moeten we eerst eens aandacht besteden aan lezen.
@sr20det: Voor 563k mag hij als tweedehandsje met je mee naar huis, dus 6 ton nieuw zou zomaar kunnen kloppen. http://www.autotrader.nl/auto/mercedes-benz-g-klasse/2014/veghel/5t4wl/mercedes-benz-g-klasse-63-amg-automaat-6×6/?zoekopdracht=sorteer-op-prijsvolgorde-en-prijs-aflopend
Ik denk alleen dat deze niet op de standaard prijslijsten voorkomt en daarom niet in dit lijstje is meegenomen.

Overigens leuk detail, deze link haalde ik uit een ouder AB-artikel waar dezelfde auto te koop stond voor 480k. Huh!?
De vanquish volante en de F12 graag. En puur voor de heb de Aventador roadster :)
Mn baas heeft 3 van die auto’s in deze lijst de rolls op 1en 2 en de aventador roadster
@rob5nismo: zo zo wat een bazige baas
@rob5nismo: Lijkt me de hoogste tijd om om opslag te vragen dan.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Zo een mulsanne voor het dagelijkse werk en een aventador roadster voor het weekend en nachtelijke werk.
Doe mij de goedkoopste in deze lijst maar en de G Klasse en de bentley voor het dagelijks gebruik. De rest vind ik persoonlijk niet echt mooie auto’s.
F12 graag!!
McLaren heeft toch vertegenwoordiging in NL? Dat zou de P1 de duurste moeten maken… (918 en LF zullen er wel niet op staan daar ze allen zijn uitverkocht).

Van deze 10 vind ik de Aston nog het mooist, maar veel te duur. Geldt voor alle auto’s in dit lijstje. Voor 2 ton heb je ook veel leuk speelgoed.
@gtwillem: staat in de tekst. Is uitverkocht.

De f12 any day, ik snap niet hoe lamborghini de extra 50.000 kan verklaren voor een minder competente aventador.
Am en de f12 aub dan ben ik de gelukkigste op aarde.
Niks van dit lijstje kan mij echt bekoren. Als ik persee zou moeten kiezen zou ik voor de G65 gaan. Motor er uit en verkopen en een wat oudere diesel met handbak erin. Terreinbandjes er onder en de uitlaten weer normaal, dan is de G zoals die hoort te zijn.
’69 camaro, 997 gt 3 RS, nieuwe z06. Klaar. Ben ik denk ik klaar voor de prijs van de goedkoopste uit dit lijstje.
Die Gklasse zou ik alleen gratis willen hebben. Wat een lelijk hok.
@mobieler: Je weet niet wat je zegt! De G-klasse is een onafhankelijkheidsverklaring op wielen.
@vlammenindefiatpanda:
Echt niet. Een multipla is nog aantrekkelijker. Mensen zeggen dat ze ‘m mooi vinden omdat het ding alleJezus duur is en van je wordt verwacht dat je het ding mooi vindt. Ik vind het een wanstaltig gedrocht van een kar. Hoe goed hij ook is.
@mobieler: Jammer, ik kan juist het hoekige design van G-klasse ontzettend waarderen, waar de Multipla een soort van van uitgezakte taart is..
@mobieler: nee ik vind een g klasse echt wel mooi. En dan mag het ook gewoon een 320 zijn.
Toch raar dat de gewone Phantom duurder is dan de coupe en cabrio, de S classe is ook goedkoper dan de S klasse coupe en een cabrio is altijd duurder dan de normale versie
@junior540 ah zie al dat het om de lange versie gaat
Alle prachtige auto’s! nu de loterij meerdere keren winnen…
De FF voor dagelijks gebruik, de Phantom DHC voor als ik met mijn chickie wil cruisen en de F12 voor als ik haast heb. Dan hoor je mij nooit meer klagen.
via Android app
Mooie kleur oranje op de Mulsanne. Oranje, maar zonder dat je voor het staatshoofd aan word aangezien.
De Ferrari FF in Pozzi Blue en de Rolls Royce Phantom EWB, in de kleur van de Drophead Coupé, zo staan zij op mijn favorieten lijstje.
Die G65 AMG is in alles een achterhaalde auto.Geeft op zich niet,maar iets zegt mij dat als er een jaar of wat geleden geen AMG motoren met bijbehorend belachelijk prijskaartje in die auto geplaatst waren, de stekker er al lang uitgetrokken was.Ik heb meer respect voor het idee achter de Defender: zonder al te gekke fratsen en heel grote wijzigingen is die auto nog veel langer op de markt geweest.
@sydney: je beseft wel dat Mercedes gewoon een commercieel bedrijf is? Ik vind het bizar knap hoe Mercedes de G gereïncarneerd heeft als rijkelui speeltje. Overigens zijn er ook nog sobere G versies te bestellen.
Leuk lijstje met auto’s die ik allemaal NIET zou willen hebben.
Zelfs die Aston niet. Dat is ook maar een ordinair ding als je kijkt wat ze nog niet eens zo heel lang geleden maakten……

Die rijdende zeecontainers (Rollers, Bentleys en die kleine pikkies Benz) mogen ze al helemaal houden, wat een kleffe kitsch is dat zeg….
Eerst even naar België verhuizen en dan kopen. Alleen al uit principe zou ik geen 100.000 euro voor de aanschaf van een auto aan de Nederlandse staat afdragen.
@jippie: of Duitsland.
Of je koopt een Toyota Celica GT4 ST205, pompt er 10 000 euro in en rijdt al deze wagens vierkant naar huis? :’)
@G-Ammo: leuk als je met je vrouw en Kids een dagje naar de efteling wil. Gaat beter in een Bentley.
@rolov: Denk je dat ik kinderen uberhaupt heb met zo’n GT4? Geen geld voor ;)
Jullie zijn de Porsche Panamera Turbo S Excecutive MKII vergeten ;)
@wolfssjrd: Zover ik weet kost die net iets minder dan tweeënhalve ton. Nu kun je daar met de optielijst van Porsche vast een tonnetje aan toevoegen, maar hé, dat kan met bovenstaande wagens ongetwijfeld ook!
Er zijn wel meerdere modellen vergeten lijkt me. Verder wel leuk geschreven.

Maar doe miu maar een G65 of G63 6×6 beide getuned door Brabus omdat je na aankoop toch nog geld over hebt.
Noem mij een zeikerd, maar voor t idee zou t leuk zijn om een tablletje van deze jongens te zien met de kale prijs, daarna de CO2 tax, daarop de btw en dan dus deze prijs.
Voor die G65 betaal je dus alleen al 107151 co2 tax. Plus de 66k aan btw, is dus van je 381k ‘nieuwprijs’, 173k belasting.

overal boven de 180 gram betaal je dus 434 euro per gram. 180 gram komt neer op een verbruik van 7.75 liter per 100km. ’t Gaat echt te ver met de CO2 tax in NL! Heb medelijden met jullie!
Pagani, mclaren p1, porsche 918,… zijn allemaal goedkoper?
@Hupke: uitverkocht?
Geen lexus LFA??
@philipf:
Kan je die anno 2015 nog nieuw bestellen bij Louwman..?
Kan je geen Koenigsegg kopen in Nederland?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).