‘Bekende Braziliaan’ rijdt Ferrari compleet in puinpoeier

Auteur: , 47 Reacties

Nee, het was niet Felipe Massa. Maar wie dan wel?

In de vroege uurtjes van zondag op maandag crashten een Braziliaanse man en vrouw in Sao Paulo met hun Ferrari 458 Spider, en goed ook, als we de foto’s bekijken. Ondanks de forse klapper stapten de inzittenden uit, en maakten zich terstond uit de voeten.

Ooggetuigen wisten te vertellen dat de inzittende een publiek figuur is, maar de logische vervolgvraag ‘wie dan?’ blijft onbeantwoord. Medewerkers van de mysterieuze persoon kwamen de brokstukken (en dan vooral de kentekenplaten!) bij elkaar rapen, en een particuliere takelwagen voerde het wrak af. Toedeledokie.

Veel plezier heeft de eigenaar niet gehad van zijn Italiaanse supercar: het model stond pas 20 dagen geregistreerd. (bron: Globo 1, via @marcbessems)

Ja, dat Brazilianen het gas wel weten te vinden was ons natuurlijk al bekend. Een 458 Spider doet er overigens het lieve sommetje van 800.000 euro.

Foto credits: Edison Temoteo/Futura Press



47 reacties

Waarom?
@norgge: 1 a bij! (Vertalen in het Engels)
De wraak van Rubens Barrichello?
Die kan je wel afschrijven…
Echt jammer dit…..
zeker een voetballer ofzo…
Neymar wellicht?

Sonde vab de 458. Ik vind hem naarmate ik hem vaker zie steeds mooier.
De zoveelste high speed crash waarbij de inzittenden niets mankeren!
Ik lees ook regelmatig over ongelukken met boodschappenwagentjes waarbij doden vallen @ 70km/u. Hard rijden hoeft dus niet per definitie gevaarlijker te zijn, zolang je maar een fatsoenlijke en veilige auto rijdt.
@alcantara: Ja, dat kun je hieruit opmaken, scherp… Goeiedag zeg…
@gerard1710: meneer heeft wel een punt hier, in een hyundai i10 is alles gebouwt voor gangetje 90, ook de remmen en kreukelzones. De onderdelen in een 458 moeten zoveel sterker zijn en het chassis moet zoveel meer kunnen verdragen. Dat werkt ook in je voordeel als je is de vangrail kust.
@lambo4all: Dus als iedereen nou ff een Ferrari haalt, dan daalt het aantal verkeersdoden? (excl. voetgangers)
@lambo4all: Even doorspoelen naar 2.00 minuut :

http://www.youtube.com/watch?v=FGtWc4m8Z2E

Crashtest met een Smart ForTwo. Tegen 112 km/h frontaal tegen een betonnen blok van 20 ton. Resultaat: passagierdeur gaat nog open en dicht alsof er niets aan de hand is.

Hoeveel kost een Smart? Zelfs een Ferrari van 1 miljoen euro, ziet er na zo’n crash slechter uit.
@SimonMc: Je WILT juist dat de boel vervormt. Dit neemt namelijk energie op en zorgt ervoor dat de vertraging geleidelijker verloopt i.p.v. een piek.
@towi1989: Klopt, daarom ook dat die nieuwere ForTwo’s iets groter zijn, zodat die meer kreukelzones hebben. Vergeet ook niet dat die ForTwo’s de motor achterin hebben liggen, zodat de voorkant een heel deel meer kan indeuken, dan bij een gewone auto ( motorblokken hebben niet echt de neiging om erg in te drukken ).

Bij snelheden tot pakweg 60 km/h zal elke andere auto “comfortabeler” crashen, maar ik denk dat juist bij veel hogere snelheden ( zoals die 112 in het filmpje ), de Smart in het voordeel zal zijn omdat de motor niet naar achter kan komen en je zodoende ook niet kan verpletteren…En ook, als je op een andere auto rijdt, zullen zijn kreukelzones ook een dempend effect op jouw auto uitoefenen. Tenzij je tegen iets rijdt dat niet indeukt natuurlijk…
@SimonMc:

“( motorblokken hebben niet echt de neiging om erg in te drukken ).”

lol, lekkere manier om het uit te drukken. Je hebt natuurlijk hartstikke gelijk, daar niet van. Al zou ik zeggen, motorblokken hebben de neiging om te verschuiven en alles te verpulveren wat in hun weg komt.


Uiteindelijk hetzelfde punt.
@SimonMc: Dat de Ferrari er slechter uitziet na zo’n crash is alleen maar gunstig voor de inzittenden. De auto moet immers alle kinetische energie opvangen. Bij die Smart zullen de lichamen van de passagiers dit moeten doen. Zo crash ik ook liever niet in een stalen kooi tegen een betonnen blok, al kan die kooi dan nog zo stevig zijn…
@alcantara: Juist ja, denk aan die Ferrari die laatst met 300km/h crashte in Duitsland door een klapband…. was vrijwel niks van over, maar inzittenden “slechts” lichtgewond.
@SimonMc: Denk dat met 112 km/h in een Smart, je organen inwendig gecrasht zijn, de energie van de botsing moet wel ergens heen… weinig kreukelzone en harde kooi staan garant voor zwaar inwendig letsel… doe mij dan toch maar wat meer “blik” voor de neus.

Als je niet overtuigd bent… vraag je dan eens af waarom een zij waartse aanrijding -meestal-zoveel ernstiger is als een frontale.
@SimonMc: Helaas heb je, als je in die smart zou zitten, geen benen meer over mocht je nog niet dood gegaan zijn aan inwendige bloeding. Daarbij rijd hij niet frontaal op het betonblok maar staat het blok schuin zoals je ook ziets aan de manier hoe de smart wegketst. Daarbij verlies je ook al veel energie, bij een compleet frontale botsing zou je een nog slechter resultaat krijgen
@darkpluisje:
Ga eerst eens voor je zelf denken ipv van types napraten die ook niet weten waar de klepel hangt….
Waar het stads ukkies betreft kan je geen veiliger auto krijgen.
Decelleratie van de passagiers geschiet bij Smart in de veiligheidscel. Dit doen ze door slim gebruik te maken van gordelspanners, stoelen met een harde kuip (ipv strandstoeltjes) en een systeem met breekbouten waardoor de motor meehelpt met het verminderen van de krachten die vrijkomen bij de klap.
@jrk68: Ow god daar hebben we JRK weer, onze ridder te smart… Als jij even goed mijn reactie leest in plaats van te reageren puur alleen omdat iemand zijn smart aangevallen voelt en zich weer even moet laten gelden… Ik zeg nergens dat een smart niet veilig is dus doe maar rustig. Het enige wat ik meld is dat in dat filmpje, waarbij je met 112 op een betonblok rijd (niet frontaal) je waarschijnlijk als inzittende geen benen over houd, daar waar Simon zegt ”de passagiersdeur (niet de kant waar hij het blok raakte) is nog helemaal normaal”, alsof dit zou betekenen dat mensen er dus ook zonder kleerscheuren uit komen.
@darkpluisje:
Een kooi die niet vervormd wordt niet kleiner en dus neemt de beenruimte niet af, ergo geen beenletsel anders dan het risico wat veroorzaakt wordt door de pedalen. Dat geldt voor iedere auto.
Zelf heb ik trouwens geen Fortwo maar een Roadster. Die heeft gewoon een kreukelzone van 90cm aan de voorzijde.
Eerst even nadenken voordat je volledig in strijd met de huisregels iemand op de persoon gaat aanvallen….
@lambo4all: Helaas werkt het toch niet helemaal op die manier..
Na de F12 nu weer een 458. RWD too hard to handle? Xd
Jammer dat de aandelen van Ferrari niet te koop zijn, anders was dit een mooi moment om in te stappen. De ene na de andere crasht.
Een 458 Spider doet er overigens het lieve sommetje van 800.000 euro.

Klopt dit wel?
@maurits123: Leek mij inderdaad ook al erg hoog.
@SimonMc:
“O Grupo Via Italia, importador oficial da Ferrari no Brasil, vende o modelo 458 Spider, a versão conversível da 458 Italia, por R$ 2,1 milhões.”

Reken zelf maar om hoeveel 2,1 miljoen Braziliaanse real in euro’s is.
@sir_smokalot: Dus je neemt klakkeloos dat bedrag uit hun verhaal over, zonder te factchecken of dit wel klopt? Smoke!! Foei!!
@SimonMc: volgens mij lag de prijs in de buurt van de 300.000?
@maurits123: Tsja, Brazillië word gerund door een socialistiche regering hè, dus de rijken zullen dan boeten voor het feit dat ze zo verderfelijk veel geld hebben door exorbitant hoge belastingen op dergelijke exotische auto’s. Is in Argentinië ook zo. Gewoon 50% importbelasting op alles(echt alles, ook medicijnen :-S) wat niet in Zuid-Amerika gebouwd is. Tsjakkaaaa…
@lemans96: Klopt idd. Daarom willen veel techfabrikanten ook fabrieken in Brazilie op gaan zetten om zo die importbelasting te ontlopen. Omdat het toch een sterk groeiende markt is die al heel groot is.
@lemans96: ah joh, daar geniet de gemiddelde AB’er juist van..
Als je hier de gemiddelde comment leest in een voetballertopic begrijp ik waarom dictators nog bestaansrecht hebben.
@kaasboerin: Ja, de haat jegens mensen met geld is er hier goed ingestampt. Het gros is er sowieso van overtuigd dat rijke mensen nooit op eerlijke wijze aan hun geld zijn gekomen…
Verder niet verwonderlijk natuurlijk. Ik bedoel, van de lagere school tot en met de universiteit word de rode leer er met de paplepel ingegoten en bij het s’avonds thuiskomen doet onze rode staatsomroep het nog even dunnetjes over.
@maurits123: 290.000 euro in NL !!
Dit kut BPM/co tax landje is de auto stukken duurder als elders.
Het linker achterlicht doet het nog, dus je kan hem nog altijd gebruiken als tafellamp.
Seedorf?
@wantthegreen: Zou zo maar kunnen als je alleen aan voetballers en snelle wagens denkt ;)
@wantthegreen: .. is nog altijd een Nederlander.
enige “bekende’ Braziliaan die ik ken is Bob Burnquest maar die heeft niet zoveel geld denk ik
@redneckdarian: Geschat vermogen $8.000.000.
@barryb: toch meer dan ik dacht dus
Wat dacht je van Pele of Romario?
Ik doe maar een wilde gok, Argusto Farfus?
Volgende keer eerst uitvinden wie het nou was….
Nosa nosa
@bmw7: Michel Telo (of hoe je het maar schrijft) daar dacht ik ook nog aan inderdaad!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).