• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bekijk BMW’s nieuwe verkoopknaller [updated]

Auteur: Author, gepost 14 september 2017 om 08:52 – 35 Reacties

Bekijk BMW's nieuwe verkoopknaller
Compacte SUV in het premium segment. Need I say more?

Ooit waren SUV’s vooral gewild bij lieden die daadwerkelijk iets hadden aan terreinvaardigheden en een interieur dat wel tegen een stootje kon. Tijden veranderen en dus wel tegenwoordig alles en iedereen zo’n ding, al is het maar omdat je “lekker hoog” zit. Bovendien voelt zo’n grote, hoge koets een stukje veiliger en dat is wel zo fijn als je de koters naar de hockeytraining brengt.

BMW kan er in het genoemde segment weer een poosje tegenaan met de kakelverse X3. De nieuwe generatie werd in alle richtingen groter dan z’n voorganger en tegelijkertijd schraapte BMW 55 kilogram van het gewicht af. Je kunt ‘m bestellen als xLine, M Sport of Luxury Line. Wie écht de blits wil maken op de zaak gaat los met BMW Individual, met de wetenschap dat het kostenplaatje dan natuurlijk wel stevig kan oplopen.

Het motorenaanbod bestaat uit twee diesels met 190 pk en 265 pk en drie benzinemotoren met 184, 252 of 360 pk in de M40i. Deze versie doet 0-100 km/u in 4,8 seconden en is begrensd op een vorstelijke 250 km/u. Prijzen zijn op moment van schrijven helaas nog niet bekend.

UPDATE 1: Er zijn al wel prijzen bekend, mea culpa! De derde generatie staat vanaf 11 november in de showroom en is in eerste instantie leverbaar met keuze uit twee diesel- en een benzineversie:

X3 M40i (360 pk) – €96.896
X3 xDrive 20d (190 pk) – € 68.396
X3 xDrive 30d (265 pk) – € 79.596

UPDATE 2: Vanaf december komen daar nog twee benzinevarianten bij: de BMW X3 xDrive20i en BMW X3 xDrive30i.

X3 xDrive20i – € 59.995
X3 xDrive30i – € 72.510

Ook interessant!

  • BMW X3 facelift is gelekt
  • BMW X3 xDrive30e rijtest
  • Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
    Manhart MHX3 600: een gelimiteerde BMW X3
  • Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt
    Video: nieuwe BMW 7 Serie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, blauw, BMW, iaa, iaa-2017, SUV, x3

Vorig bericht: « Vergaap je aan de elektrische MINI van de toekomst
Volgend bericht: Lambo Huracán Performante in een sappige livery »

Lees Interacties

Reacties

  1. Silverarrow zegt

    14 september 2017 om 08:59

    Is de 265 pk diesel inmiddels ook al de 2.0 liter 4-cilinder?

    Login om te reageren
    • alexnaoumov zegt

      14 september 2017 om 09:02

      @silverarrow: nee

      Login om te reageren
      • karhengst zegt

        14 september 2017 om 09:11

        @alexnaoumov: Jammer, was anders een leuke voor de 1-serie geweest. Dit zal nog wel de oude 6 in lijn zijn. Ook geen straf.

        Login om te reageren
        • Gulli zegt

          14 september 2017 om 13:07

          @karhengst: past gewoon een 6-in-lijn in een 1-serie hoor. Of is de diesel te groot?

          Login om te reageren
          • karhengst zegt

            14 september 2017 om 13:11

            @gulli: Geen idee of het past, maar het gewicht wordt mogelijk ook te gortig. Plus prijs. Meer dan een I4 wordt er als diesel niet geleverd iig.

            Login om te reageren
      • Silverarrow zegt

        14 september 2017 om 09:12

        @alexnaoumov: Mooi! Ander wordt dat hele premium verhaal ook lastig om te verkopen. De X5 25d met 245 pk haalt het in de verste verte niet vergeleken met de op papier niet eens zo heel veel krachtigere 6-cilinder.

        Login om te reageren
  2. cupsport zegt

    14 september 2017 om 09:01

    Huh? Prijzen niet bekend? Maar je kan hem wel configureren op BMW.nl…

    Volgens mij is er iemand nog niet wakker. :)

    Login om te reageren
  3. poekoek zegt

    14 september 2017 om 09:03

    In welk opzicht is een X3 compact?

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      14 september 2017 om 09:14

      @poekoek: als je hem vergelijkt met de aanstormende X7

      Login om te reageren
    • karhengst zegt

      14 september 2017 om 09:18

      @poekoek: In Nederland wellicht niet. In andere markten zit je bij Mid Size SUV al bij een X5 en zelfs de Q7. Fullsize is de categorie Escalade. De Nederlandstalige en Engelstalige Wikipedia pagina’s verschillen hier ook in mening.

      Login om te reageren
      • poekoek zegt

        14 september 2017 om 09:19

        @karhengst: ik kwam gisteren in mijn normale C-segment auto een huidige X3 tegen en vond het al een behoorlijk bakbeest.

        Login om te reageren
        • karhengst zegt

          14 september 2017 om 09:24

          @poekoek: Ik zag vanochtend in m’n buitenspiegel slechts een paar spijlen van een grille en verder niks: Dodge Ram Hemi V8.

          Al moet ik je wel gelijk geven, met die nieuw (overdreven) neus van de X1 oogt zelfs dat model tegenwoordig al fors.

          Login om te reageren
  4. neleev zegt

    14 september 2017 om 09:08

    Binnen 5 sec naar de 100, lekkerrrrrrr

    Login om te reageren
  5. VeniVidiVici zegt

    14 september 2017 om 09:16

    Ik blijf die onderste schuin omhoog lopende lijn van het achterste raam maar mega truttig en lelijk vinden.
    En tja, de stoelen zijn zo te zien wederom simpelere platgeslagen dingen i.p.v. de fijne volle comfortseats van de X5. Verder een geslaagde auto de nieuwe ‘ik wil wel, maar kan niet X5’.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 09:27

      @venividivici: die oplopende lijn is wat een X3 tot een X3 maakt. Die stoelen lijken me prima. Standaard BMW sportstoelen en dat zijn fijne stoelen (voor mij de hoofdreden een BMW te rijden). Het lijkt me dat de X5 er een heel groot probleem bij heeft, z’n kleinere broertje ziet er beter uit (geen dakkapel en koplampen die niet tot aan de neusgaten doorlopen) en heeft een heel veel moderner interieur. De enige reden om nu nog voor een X5 te gaan is omdat daar X5 achterop staat en dat voor sommigen bij de golfclub meer prestige heeft.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        14 september 2017 om 09:43

        @mashell: Ja klopt, die lijn hoort bij de X3, maar toch heb ik dat er altijd truttig uitzien.
        Tja, de X5 staat er nu al wat gedateerd bij inderdaad. Ik denk dat BMW dat al had zien aankomen en dat er daarom geen facelift komt van de huidige X5. Volgens de geruchten zou in het najaar 2018 de nieuwe X5 komen (hoop niet met dezelfde concept nieren look als van de X7 ?)

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          14 september 2017 om 11:28

          @venividivici: laten we inderdaad hopen dat die X7 nieren op het concept op zoveel afschuw kunnen rekenen dat ze in het productiemodel halveren. Dus aan alle IAA bezoekers, als je langs de X7 gaat, even naar de neus kijken en “Juch” roepen.

          Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        14 september 2017 om 09:45

        @mashell: hum… eerste zin is lekker krom getypt haha

        Login om te reageren
    • defl8 zegt

      14 september 2017 om 12:08

      @venividivici: Natuurlijk zijn comfiseats heerlijk. Je ‘wil wel maar kan niet’ opmerking vind ik wat arrogant. Alsof iemand met miljoenen op de bank niet kan denken : Goh lekker wagentje zo’n X3 en niet zo lomp als een (X)5(GT).
      Als gezonde vent vraag ik me ook wel eens af welk comfort en ruimte je nou eigenlijk nodig hebt voor die drie kwartier per dag in de auto.. 5 minuten daarvan worden al veroorzaakt doordat ik een gaatje moet vinden voor 5 meter blik in plaats van 4m.

      Login om te reageren
    • gasderop zegt

      14 september 2017 om 19:48

      @venividivici: zei de fietser

      Login om te reageren
  6. cpp1 zegt

    14 september 2017 om 09:28

    Gelukkig lopen die koplampen bij deze niet door tot de grill. Vind dat maar een mislukte design move bij nieuwe modellen. Met name bij de 3 serie lijkt het he-le-maal nergens op. Heb de nieuwe 3 daarom laten staat en maar weer voor een e91 gegaan.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    14 september 2017 om 09:52

    Nu ik hem steeds vaker zie, begin ik hem toch wel mooi te vinden. Het is geen echte schoonheid zoals een Velar of een F-Pace, maar wel een hele nette SUV. Een stuk mooier dan de X5.

    Login om te reageren
  8. thomasthomas zegt

    14 september 2017 om 10:28

    Vind dit echt een heel geslaagd model zeker in vergelijking met de huidige X3 dat is het nog net niet. Deze zou ik zo kopen mocht ik mijn 5 serie ooit beu zijn.

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      14 september 2017 om 10:38

      @thomasthomas: ik vind de nieuwe er ook een beter uitzien, verhoudingen kloppen beter

      Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    14 september 2017 om 10:48

    Hoe zit de band eigenlijk met de X4? Is die nog gebaseerd op het oude model en lopen er dus een redelijk verouderd en een nieuw model langere tijd naast elkaar? Of is deze X3 weer gebaseerd op de X4 van 1/2 jaar geleden?

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 11:45

      @teerdz: er zijn al ongecamoufleerde spyshots van de nieuwe X4. Dus verwacht de nieuwe X4 gewoon op de volgende autoshow.

      Login om te reageren
  10. berlinetta zegt

    14 september 2017 om 11:05

    Deze auto is wel absurd duur. Bijna 70k voor de instapper. Voor 25k minder rij je in een 3-serie Touring met dezelfde motor. Biedt net zoveel ruimte en rijdt ook nog eens sneller en beter.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 september 2017 om 11:47

      @berlinetta: BMW 320d xDrive Touring kost €54.425,00, de X3 €68.396. Dat is 14k voor een grotere moderne SUV met 5 serie techniek. Lijkt me het geld waard.

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        14 september 2017 om 13:57

        @mashell: Oh dan zat ik er even ver naast. Ik had de xdrive dan even niet meegerekend, maar dat is wel zo eerlijk. Maar toch… 14k. Het is dat de 3-serie erg oud is en de X3 hagelnieuw.

        Login om te reageren
  11. ff40 zegt

    14 september 2017 om 11:39

    Bmw met hoge wielen

    Moet ik nu een nog hogere auto kopen om weer boven jou uit te kunnen?

    Login om te reageren
  12. arias12 zegt

    14 september 2017 om 12:25

    Mooie auto!

    Login om te reageren
  13. imakker zegt

    14 september 2017 om 13:10

    X3 M40i (360 pk) – €96.896. Vlaamse prijzen: € 67.850
    X3 xDrive 20d (190 pk) – € 68.396. € 49.200
    X3 xDrive 30d (265 pk) – € 79.596 € 51.450

    eens zo lekker ;-)

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      14 september 2017 om 13:53

      @imakker: De rest van het geld heb je nodig voor de reparaties aan je ophanging.

      Login om te reageren
      • imakker zegt

        14 september 2017 om 13:55

        @berlinetta: een goeie, maar het is natuurlijk al een hoge SUV dus dat zit wel snor

        Login om te reageren
  14. jippie zegt

    14 september 2017 om 19:15

    Het wordt tijd dat de hele ontwerpafdeling van BMW eruit wordt gekieperd. Dit gaat niet goed zo, het lijkt helemaal nergens op waar die gasten mee bezig zijn.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North