Belg verkoopt z’n Maserati om wel heel bijzondere reden

Auteur: , 48 Reacties

Heb je na lang sparen eindelijk een prachtige Italiaanse drietand op je oprit staan, blijkt na een poosje dat 't toch niet helemaal je ding is. Niet omdat je 'm lelijk vindt of omdat de rijeigenschappen niet aan je verwachtingen voldoen...

Maserati Granturismo Sport

… maar omdat-ie simpelweg te snel is! Het overkwam Pascal de Vos, een pomphouder uit het Belgische Loppem. De man trakteerde zichzelf op een Maserati Granturismo Sport, maar mocht zich onlangs voor de rechter verantwoorden wegens een vette snelheidsovertreding.

De Vos werd eerder namelijk geflitst met een snelheid van 128 km/u, waar 70 km/u was toegestaan. Een rijontzegging van ruim twee weken en een boete van 660 ekkermannen later, viel het kwartje: deze auto was te snel voor de pomphouder en moest zo snel mogelijk in de verkoop.

Aldus geschiedde, voor de Granturismo kwam een Mercedes CLA in de plaats. Niet per se een slome auto, wel een stukken rijbewijsvriendelijker dan de gemiddelde Maserati. Chapeau in elk geval voor de zelfreflectie, dat hebben we weleens anders gezien.

Afijn, de moraal van het verhaal: verhuis naar België, wordt pomphouder, vul je zakken, verhuis naar Duitsland, koop de supercar die je wilt, neem deze kentekenplaathouder en gassen maar. (bron: nieuwsblad.be via quotenet)



48 reacties

Wie wordt er Vakantieauto van het jaar in de FUN categorie, bekijk het HIER!
Het moraal spreekt mij aan!
Had hetzelfde met m’n vrouwtje toen ik een mini cooper s voor haar kocht, nadat ze jaren lang een twingo heeft gehad vond ik dat ze toe was aan wat serieuzer spul(voor vrouwenbegrippen dan) na 2 weken weigerde ze nog in te stappen en smeekte ze om een normalere auto. Ipv met de auto ging ze met het ov naar haar werk, inmiddels rijdt ze een polo’tje, moraal van t verhaal: mini cooper s’jes zorgen voor minder uitstoot, dus zijn ze beter voor t milieu.
@ziekegeest:
Dat is van de regen in de drup, nu moet ze met het OV omdat het hokje weereens in een andere garage staat dan de jouwe….
@ziekegeest: dát is nog eens een moraal!
Beetje dom.. Je kan je zelf toch wel een beetje inhouden
@casperfcb: ik kan het wel begrijpen. Laatst een week de A8 van mijn vader mee gehad. Hele fijne auto, maar je rijdt er zonder dat je door hebt zo makkelijk te hard.

Zo’n GranTurismo is naast comfortabel ook nog eens erg vlot, dus voordat je het door hebt zit je op te hoge snelheden.

Uiteraard is het je eigen verantwoording, maar verleidingen zijn soms erg verleidend…
@gtwillem: Überhaupt rij je met een auto met automatische versnellingsbak vaak ongemerkt harder t.o.v. een handbak. Zeker als de auto goed geïsoleerd is (weinig motorgeluid).
Had ik ook toen ik automaat ging rijden :)
@123bat: zeker. Je rijdt de snelweg op, invoegen, even de vrachtwagen voorbij en oh, 170km/h… Dat is het voordeel van een Impreza: dankzij het hoge geluidsniveau en de korte vernsellingsbak is de snelheidsbeleving een stuk hoger.
@gtwillem: Dat had ik ook met mijn handgeschakelde 205. Als je 110 reed leek het net alsof je 2x zo hard ging (al haalde iedereen je nog in)…
Praten tegen ’t meisje werd eerder schreeuwen en om de radio nog te horen kon je bij 120kmh een zwieperd aan de volumeknop geven.
Dat doet z’n broertje met automaat (een 205 Automatic) wel beter! (Ben geïnfecteerd met het 205-virus). Heb het idee dat die beter geïsoleerd is en minder toeren maakt. Daarentegen zuipt ‘ie ook wat meer!
@123bat: Ja dan kan ik het me wel voorstellen. Heb je geen enkel geen idee in welke versnelling je rijd en als je dan op de weg let rijd je vanzelf snel tehard
@gtwillem: Ja maar die auto is wel iets anders dan een A8. A8 is volgens mij meer luxe en rust. Allebei nog nooit in mee gereden. Maar als je toch motor geluid hoort heb je wel n idee hoe hard je rijd.
@casperfcb: ik weet dat de spatieringen van de transmissie van de Maserati behoorlijk groot zijn. In zijn 1 haal je dik 70, twee is goed voor 135 en in zijn 3 haal je de 200 al bijna. Dat zo een groot aandeel kunnen hebben.
@gtwillem: weet je dat dat echt zeker? De mijne doet ca 160 in 3 en 200 in zn 4. Volgens mij hebben ze allemaal een 6bak.
@casperfcb: dit gebeurt vaker dan je denkt .
@casperfcb: ja natuurlijk, maar de verleiding is wel groter. Wel eens met mivec/vtec gereden? Dan rijd je constant op die grens van ingrijpen. Gewoon het gevoel
@almera-ga16det: Dat is zo, de S2000 van mijn broertje is een heerlijke auto om boven de 5.750 toeren te rijden, maar je hebt absoluut door dat je al snel te hard gaat. Een grote auto met veel koppel en fijne automaat is wat dat betreft veel ‘gevaarlijker’.
@gtwillem:

Juist, dat is een van de redenen waarom ik in auto’s rij waarin de snelheidsbeleving relatief hoog is.
Hoe stiller de auto hoe hoger de kans is dat je ongemerkt over de schreef gaat..
@almera-ga16det: Nee, ben 15.
@mauritsh: Nog altijd HET moraal van het verhaal.

@ziekefgeest: Jouw verhaal heeft een hoge concentratie bledderitus, gemixt met wat Fanta en een heleboel van jezelf en vrijwel niks van Maggi.
Tuurlijk champ, lees dit nog even door.
Haha, ik kan wel begrijpen dat je die heerlijke V8 zo vaak mogelijk wilt aanspreken. Maar een beetje inhouden en opletten waar je ’t gas intrapt moet toch geen probleem zijn.
Edit: De moraal, grapje!
Hij kan ook ergens een Lexus LS oppikken…
Mercedes CLA vind ik zo’n vreemde auto om te zien. Auto klopt niet en heb er tot nu toe alleen nog verkeerd volk in gezien.
@BmwMPower:
Wat voor “fout” volk, mensen die van BMW en Audi zijn overgestapt naar een echte premium automobiel…? 2
@tupperware: Nee lijkt me niet. Het BMW en Audi volk zal ren zwaardere rechtervoet hebben.
Voor saai en safe koop je inderdaad een CLA..
@BmwMPower:
Yep, wat was ik denkende, een 2 active touren of een A3 zijn natuurlijk veeel spannenderder dan een CLA..
@tupperware: ja of een of B klasse.
@tupperware: een a3 sedan vind ik eerlijk gezegd wel een knappe auto. ik ben meer een Mercedes fan maar de cla zijn wielen kloppen niet. Te klein voor de auto.
@rolov:
Dat is wat mij betreft de leukste Audi van het moment, maar om die nu spannend te noemen.?
Dat was het argument waar hij mee kwam, dus om de discussie een beetje zuiver te houden..
@BmwMPower: fout volk weet ik niet, maar de looks komen ook op mij raar over.
Heb ik nou nooit last van..
@JamesBond007: maar jij bent James Bond
Heb zelf een paar keer met een GranCabrio gereden. Het is wel een stukje hemel op aarde, maar je moet je ook eens kunnen inhouden.
Sinds wanneer kun je als pomphouder een nieuwe Maserati veroorloven? OT, wat een flutreden, de eerste beste 1,4 Turbo rijdt ook in no time 128km/u.
@bartsmit:
In de Nederlandsche grensstreek gaat dat misschien niet lukken, maar ik ken er hier wel een paar die dat probleemloos kunnen.

Zo ken ik er eentje die zijn pompjes af rijdt met een fijne M3, om niet al te dik te doen..
@bartsmit: Maar dat naaimachientje nodigt je niet uit tot hard rijden. Die acht brullende Italiaanse cilinders doen dat wel.
Hij zal wel geen Maserati hebben kunnen (blijven) rijden dat is nog wat anders dan kopen.
Mijn vriendin wilde per sé weer een gti hebben omdat ze andere auto’s maar sloom vond. Wtf ze vind zelfs de Clio RS traag af en toe! Eén keer is ze gezwijnd toen ze aan het racen was met een Golf Gti, werd de Golf gepakt met 170 ofzo en zij niet. Verder bijna nooit boetes. Het is maar net hoe en wanneer je de power gebruikt.
@PeugeotGTI: Als iemand een Renault Clio RS traag vindt, dan vermoed ik dat die persoon nog niet veel met atmosferische motoren heeft gereden.

Ze maken allemaal dezelfde fout, ze schakelen véél te vroeg, net alsof ze met een diesel onderweg zijn, en dan verbaasd zijn dat het allemaal zo snel niet aanvoelt. ( geen verwijt naar je vriendin overigens )
@SimonMc: jij krijgt van mij een duim omhoog met speciale vermelding.
@SimonMc:
Je slaat de spijker op z’n kop!
Tot 4000 toeren gebeurt er niet veel bij die Clio en echt doortrappen doet ze bijna nooit.
Een 106 GTI reageert veel feller en directer, daar zit ’t verschil inderdaad.
No offense taken (gebeurt al genoeg op AB).
Begrijp dit hélemaal. Ik had vroeger zelf jaren een snelle eend (1-serie) gehad waar het probleem was dat het pas plezant rijden was als je een goed stuk boven de toegelaten limieten reed. Sindsdien droom ik niet langer over snelle auto’s maar over plezante auto’s en heb nu met mijn GT86 zowat de auto van mijn dromen: erg veel rijplezier zonder overdreven snel te moeten rijden*, en toch dagelijks leefbaar.

*en zelfs hier valt nog te argumenteren dat ie te snel is, menig klein autootje (Mini, Swift Sport) kan nog leuker zijn in het werkelijk verkeersbeeld…
in Belgie zijn er veel wegen die vroeger 90 waren nu 70 of zelfs 50 kmu geworden zijn dus dan wordt je automatisch aanzien als wegpiraat oftewel crimineel.
@Jantje_555:
In tegenstelling tot hier (waar je dezelfde trend ziet) is het bij jullie voor de veiligheid, die kraters wil je niet induiken met 90..
Dit heeft iedereen met zo’n elektrokar tegenwoordig. Oneindig koppel, veels te snel allemaal.
Te traag moeten rijden is hemeltergend, dat kan ik begrijpen, dat je een wagen wil waarbij die limieten dichter bij de wettelijk toegelaten snelheden liggen kan ik begrijpen, maar een CLA (lelijk ding trouwens) is toch ook al ver verwijderd van wat toegelaten is.
Toen ik van 55 naar 174pk ging moest ik ook wel even opletten. Maar vermogen went snel.
Haha hij heeft wel zelfkennis.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).