• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Belgische E-Klasse-crash is prima reclame voor Mercedes

Auteur: sir_smokalot, gepost 19 oktober 2013 om 09:41 – 21 Reacties

E-Klasse-sandwich


Een man uit het Belgische Wilrijk beleefde gisteren angstige momenten nadat hij door een truck werd gegrepen. Uiteindelijk eindigde het tafereel met een houdgreep tussen de truck en de betonnen barrière, maar de man stapte zonder een schrammetje uit.

De vrachtwagen kreeg op de E19 ter hoogte van Rumst een klapband (een niet te onderschatten gebeurtenis) en raakte stuurloos, precies op het moment dat de Mercedes naast hem reed.

Gelukkig voor hem werd zijn E-Klasse van de vorige generatie aan de passagierskant geraakt en bleef het bestuurdersgedeelte grotendeels intact. Tegenover de Gazet van Antwerpen zegt de man:

“De vrachtwagen was stuurloos en duwde me eerst tegen de betonnen rand en dan erop. Ik werd geplet en meegesleurd. Het leek te blijven duren. Mijn zijruit begon te kraken maar ik had geen schrik, ik zat eigenlijk goed. Ik vreesde alleen dat er brand zou uitbreken of dat ik tegen zo’n afgeknakte verlichtingspaal zou botsen. Ik probeerde te remmen, maar dat lukte natuurlijk niet. Ook de vrachtwagenbestuurder kon niets ondernemen.”

Een ongeluk zit in een klein hoekje, maar als het zo ver is, dan prijs je je gelukkig dat je een stevige auto om je heen hebt. Als ik Mercedes’ PR-man was, dan buitte ik dit ongeval flink uit voor mijn eigen gewin. De beelden zijn veelzeggend.

Foto credit: BFM

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
  • Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
    Mercedes-Benz C-klasse (2021) rijtest
  • Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend
    Video: automobilist in Mercedes E-klasse doet vervelend

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

belgie, crash, e-klasse, Mercedes, snelweg, trucks

Vorig bericht: « Fiat-mafkees Lapo Elkann is seksueel misbruikt
Volgend bericht: Video: mensen trollen in een EV met treinhoorn »

Lees Interacties

Reacties

  1. gearhead zegt

    19 oktober 2013 om 09:46

    Thumbs up voor mercedes. Mooi dat het zonder doden/gewonden is afgelopen.

    Login om te reageren
  2. alcantara zegt

    19 oktober 2013 om 09:48

    Ik denk niet dat de man zo lyrisch was als er nog een passagier naast hem had gezeten.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      19 oktober 2013 om 10:06

      @alcantara:
      Ervan uitgaande dat er dan een vrouw had gezeten, lag die met haar hoofd in zijn kruis.
      Hij was dan minstens zo lyrisch geweest….

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        21 oktober 2013 om 12:54

        @jrk68: Ook als het alleen haar hoofd was denk je… ?

        Login om te reageren
  3. w0o0dy zegt

    19 oktober 2013 om 10:03

    De Mercedes bestuurder heeft vooral ERG veel geluk dat de auto de rand opklom. Tussen de vrachtwagen en de rand wassen het duidelijk minder goed toeven geweest.

    Login om te reageren
  4. MAB zegt

    19 oktober 2013 om 10:18

    Pff kei gevaarlijk.. Maar zoiets kun je niet voorkomen.

    Login om te reageren
  5. gerjan zegt

    19 oktober 2013 om 10:22

    Een groot gedeelte van klap banden wel. Let voor de grap is op profiel van vrachtwagenbanden en van de oplegger.

    Login om te reageren
    • rrk147 zegt

      19 oktober 2013 om 10:48

      @gerjan:

      Profielhoogte en klapbanden staan zeker niet direct in relatie met elkaar. Een beschadigde bandenwang is een veel groter risico, en ook vaker de oorzaak van een klapband

      Daarnaast is een klapband op een oplegger niet direct een probleem omdat die meestal nog 3 of 5 andere wielen aan de grond heeft. Een klapband op de vooras van de truck zorgt voornamelijk voor gevaarlijke situaties, de vrachtauto is dan vaak niet meer bestuurbaar. Wat bij deze vrachtauto ook zo was denk ik, aangezien de Mercedes zich ter hoogte van de truck bevindt

      Login om te reageren
  6. hdla zegt

    19 oktober 2013 om 10:26

    Waarom zou dit prima reclame zijn voor Mercedes? Of zijn er soms vergelijkende, exact dezelfde ongelukken, waarin de auto’s van andere merken het er minder vanaf brachten? Of hoort het bij het onderhouden van een positief aura dat Duitse auto’s op autoblog moet omringen?

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      19 oktober 2013 om 10:55

      @hdla: je geeft zelf het antwoord al… roze bril kom je ook hier tegen.

      Is die vrachtwagen niet ook een Mercedes trouwens? 1klapband en dat uitgeknepen kreng zonder ESP is gelijk een ongeleid projectiel… niet zo heel erg goede reclame lijkt me.

      Login om te reageren
      • tupperware zegt

        19 oktober 2013 om 11:03

        @w0o0dy:
        De vrachtwagen is een Scania, als ik het goed zie.

        Login om te reageren
        • Onehp zegt

          19 oktober 2013 om 13:00

          @tupperware: U ziet goed.

          Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      19 oktober 2013 om 11:59

      @hdla: ben je nou zo stom om te zien dat als een mercedes geplet wordt tussen een muur en een vrachtwagen en de man er zonder problemen uitstapt het een goede reclame is?! Natuurlijk is dit goede reclame.. Een tip, ga geen marketing studeren

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        19 oktober 2013 om 14:27

        @lambo4all:
        Reclame voor bescherm engelen idd.
        Voor Mercedes was het reclame geweest als deze Benz slechts de re-styler had moeten bezoeken.

        Login om te reageren
      • hdla zegt

        19 oktober 2013 om 15:06

        @lambo4all: En als ik jou was zou ik eens goed lezen gaan leren. Er is totaal geen referentie…. Als het een Renault geweest zou zijn…. Misschien had een eend het er net zo goed vanaf gebracht etc. nu leest het dankzij Mercedes.

        Login om te reageren
        • lambo4all zegt

          19 oktober 2013 om 15:16

          @hdla: 9 van de 10 mensen zullen in de media zien: “mercedes wordt geplet tussen vrachtwagen en muur, bestuurder stapt ongedeerd uit” en dan zullen ze doorscrollen. Welzeker reclame dus, duidelijk geen reclameboys jullie!

          Login om te reageren
    • ropbp zegt

      20 oktober 2013 om 12:14

      @hdla: ik denk dat de meeste moderne auto’s (mits ze ook zo op de vangrail terecht komen) ervoor zorgen dat in ieder geval de bestuurder dit overleeft.

      Login om te reageren
  7. wheelerjorn zegt

    19 oktober 2013 om 10:49

    Was er bij de truck sprake van loopvlakvernieuwing van de banden? In landen waar veel loopvlakvernieuwing van truckbanden plaatsvind gebeuren er naar mijn idee meer ongelukken met klapbanden…

    Login om te reageren
  8. burninrubber zegt

    19 oktober 2013 om 13:27

    Toch zit ik liever in een Volvo

    Login om te reageren
  9. schellekens006 zegt

    19 oktober 2013 om 15:59

    Het ziet er wel uit zeg… Pfff.. Je zou het maar meemaken. Klap komt achteraf wel.

    Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    20 oktober 2013 om 10:37

    Goede reclame? De helft van het dak is op de hoogte van de motorkap…
    Als hij een passagier bij had was die bijna zeker dood geweest. Ik weet dat een vrachtwagen een enorme massa heeft, maar dat het dak zo plooit dat lijkt me toch echt niet veilig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North