Bentley Bentayga: dit is het productiemodel

Auteur: , 122 Reacties

Maak kennis met de Bentley onder de SUV's.

Het is ruim tien jaar geleden dat de eerste geruchten over een SUV van Bentley opdoken. Het was destijds vloeken in de kerk, een extreem luxe en krachtige offroader, maar anno 2015 val je juist op als er niet zoiets bovenaan je modellengamma staat. Drie jaar geleden dipte Bentley een teen in het SUV-water met de EXP 9 F Concept. De reacties op het uiterlijk van die monstruositeit waren echter vernietigend. Met het schaamrood op de kaken ging Bentley terug naar de tekentafel, met dit als eindresultaat.

Bentley heeft de voorkant minder onooglijk gemaakt door de grote ronde ronde gaten plaats te laten maken voor luchtinlaten die meer in lijn lopen met de rest van Bentley’s line-up. De grille is imposant en enorm, maar dat mag, want het is een Bentley. Aan de zijkant is de raamlijn opnieuw getekend, achteraan zien we een versoberde styling met door chroom omlijstte licht-units. Alsof de Audi Q7 – die niet geheel toevallig op hetzelfde MLB-Evo-platform staat- een fancy maatpak heeft aangetrokken.

Bentley Bentayag

608 pk & 900 Nm

Onder de kap ligt een beest van een motor die de 5,1 meter lange en 2.422 kg wegende Bentayga in een best wel waanzinnige 4,1 seconden naar de 100 km/u schiet. De topsnelheid is wat de teaservideo ons al vertelde: een schofterige 301 km/u. Verantwoordelijk hiervoor is Bentley’s nieuwe 6.0-liter W12 met 608 pk en 900 Newtonmeter koppel, verbonden met een achttraps automaat en all-wheel drive. Dankzij cilinderuitschakeling komt ‘ie uit op een CO2-uitstoot van 292 g/km.

De Bentayga heeft een panoramadak over de gehele lengte, dat licht laat vallen op misschien wel het mooiste onderdeel van deze kolos: het handgemaakte interieur vol hout, leer en een kekke klok van Breitling. Je kunt hem krijgen met vier of vijf zitplekken, afgewerkt met fraaie stiksels en een diamantpatroon. De voorstoelen kunnen op 22 manieren versteld worden en masseert je goedbetaalde aars met zes massageprogramma’s.

Bentley biedt de Bentayga aan met een 8-inch infotainmentsysteem, voorzien van een 60 GB tellende harddisk. Daar bovenop komt een verwijderbaar 10,2-inch Android-tablet met 4G en wifi om de achterpassagiers zoet mee te houden. Qua audiosystemen heeft Bentley drie mogelijkheden, met een systeem van Naim met 18 speakers als het meest uitgebreide.

Mulliner Bespoke Program

De clientèle kan in Bentley’s maatwerkprogramma kiezen uit 90 verftinten, 15 tapijtopties, zeven houtsoorten, 15 interieurtrims en een scala aan velgdesigns die van 20 tot 22 inch variëren. Bij de verkoopstart komt er een Mulliner Hamper Set beschikbaar, bestaande uit een koelkastje, aardwerk en kristalglazen. Het is verdeeld over drie luxe manden, die uitneembaar zijn en als krukje kunnen dienen op de meest pretentieuze picknick ooit.

De Bentley Bentayga debuteert op de IAA, gevolgd door een verkoopstart begin 2016. De W12-motorisering wordt op termijn aangevuld met een diesel een een plug-in hybride.

HIER zie je de Bentley op video.
Bentley Bentayga

UPDATE 1: een video van de onthulling in Frankfurt.

UPDATE 2: we reden de Bentayga in Nederland, de video check je op ABHD.nl.



122 reacties

Geen auto voor mij, maar valt me ook echt niet tegen. Heel herkenbaar Bentley vanaf alle kanten. Zelfs in de flanken. Best netjes gedaan.
@dondeboer: Al doet ie mij van schuinachter denken aan de vorige Q7. Niet per se negatief bedoeld.
@dondeboer: doe mijn die eerste designstudie maar
Ik vind hem vet!
Doe maar in het donkerblauw svp.
@BmwMPower:
denk dat ie in een donkere kleur precies op een londense taxi lijkt.
Well, it isn’t exactly my cup of tea…
Ziet er goed uit. De diesel zal goede afzet vinden in België.
Het uiterlijk is nog niet bepaald een feestje, maar dat interieur…dat is echt geen straf om dagelijks in te mogen stappen!
Prachtige kleur.
(Ja, dat is ook een reactie op de auto zelf)
Rebody van een Cayenne… Koop dan een Cayenne. Zal wel weer een hit worden bij de witte jurken brigade en voetballers.
@w0o0dy: mee eens, koplampen 15 cm naar binnen geplaatst tov dat concept is de grootste wijziging, zal wel vol zitten met vag technologie maar voorzien van een geil Bentley sausje.
@w0o0dy: alleen is de Cayenne zo lelijk als de nacht en is de Bentley best aardig gelukt. Maar als het dan toch een SUV MOET zijn, dan svp een landrover.
@dondeboer: Een Land Rover een SUV? Ga je mond spoelen aub…
@SimonMc: Het merk Landrover bouwt volgens mijn laatste info de range rover, de range rover sport en de evoque. Die weliswaar behoorlijk goed zijn off road, maar toch echt tot de SUVs moeten worden gerekend. En ik gok dat je ook wel hebt begrepen dat ik het niet over de defender of de discovery had…
@dondeboer: Absoluut begrepen dat je het niet over een Defender of Discovery had, maar die Range Rovers mag je ook niet echt onder SUV klasseren.

Die Evoque daarentegen…daar geef ik je wel gelijk in. Neemt niet weg dat 80 % van het Land Rover/Range Rover gamma serieuze off-road capaciteiten heeft en dus zeker niet het SUV predicaat verdient.
Tja… Geen mening… Succes ermee.
Een pak karnemelk op wielen. Leuk om mee te hoereren; niet om ook echt te hebben.
Ah, een q7 in een bentley jas.
Vind m echt.prachtig. schitterend gelijnd
Interieur is wel uniek te noemen voor een SUV!! Exterieur meer klasse
dan een Range? Maar zeker niet lelijk.
Ik wist wel dat ie er goed uit ging zien.
Puristen moeten gewoon hun mond houden nu. Bentley snijdt een nieuw segment aan en als er één merk is die dit met zijn status en allure mag doen, is Bentley het wel.
Why? Omdat Bentley. Omdat Bentley dit kan, het merk heeft altijd gestaan voor excessieve luxe, unieke producten en een mate van onbereikbaarheid. Als dit verkoopt, waarom tegenhouden?
@granlusso: bentley snijdt een nieuw segment aan? Luxury suv segment bestaat al. De Cayenne en misschien zelfs de eerste Q7 opereren al jaren in dit segment.
@duell: Dit is eventjes een ander prijssegment maat
@duell: maar ook het luxueuze SUV segment is onderste verdelen. Zo is er de Q7, GLE, Cayenne, X5, RX450, F-Pace, XC90, Discovery en Range Rover Sport. En een half segment daarboven heb je De Echt Grote Jongens: Mercedes GLS, Range Rover, Lexus LX570 en dus deze Bentayga.
@granlusso: hahahhahhaha. Sorry, maar werk jij op de PR afdeling bij Bentley ofzo?
@granlusso: je bent er van op de hoogte dat JLR de Range Rover en Range LWB produceert??
@gtwillem: Range Rover zit meer in de klasse 130.000-250.000 euro, ik denk dat deze pas bij 230 begint ofzo?
Qua luxe zal het zeker niet veel verschillen, maar ik denk dat Bentley de auto wat hoger wil positioneren dan de Range Rover.
Beetje hetzelfde als het verschil tussen een 6-serie cabrio en de nieuwe S-klasse cabrio. Ligt dicht bij mekaar, maar toch net even anders.
@granlusso: En ja, bij dat laatste voorbeeld weet ik het verschil in platform, maar ik doel puur op prijsklasse, luxe en uitrusting.
@granlusso: de 6-serie cabrio is gewoon een volle klasse lager dan de S-klasse cabrio. De 6-serie is gebaseerd op de 5-serie (rechtstreekse concurrent van de E-klasse).

Qua positionering klopt het wel wat je zegt. De Bentayga gaat beginnen waar de Range Rover ophoudt. Dus topmodellen als een Range Rover Supercharged Autobiography en de Mercedes-Benz GLS63 AMG S zullen net overlappen met de Bentayga V8. Maar de Bentayga gaat dan nog wat verder omhoog met W12’s en handmatig gelooid leer voor de buitenspiegels enzo ;-).
@gtwillem: Binnekort de maybach versie, overigens 12 cilinders in gelände? Gaat toch nooit werken. G65 en die lambo lm002 zijn gaaf maar voor offroad? Ik weet dat deze wagen weinig zand onder z’n sloffen krijgt maar toch. Onpraktisch.
@gtwillem: ‘maar toch net even anders’ had beter ‘echt even anders’ kunnen zijn.

Ja precies, die overlap zal er zeker zijn :)
@granlusso: Volgens mij maakt een ieder nog steeds voor zichzelf uit of hij/zij hierover zijn mening wil geven. Dus dat ‘bek houden’ kun je beter voor een andere site bewaren.

OT: Goed gedaan, Bentley. Degenen die een hoge auto willen maar een Q7 of X5 te volks vinden hebben een alternatief. Deze zul je binnenkort ongetwijfeld wel op het CHIO zien staan.
@CRX: Sorry, wist niet dat je boos werd.
@CRX: Nee, even zonder gekkigheid.
Tuurlijk is dat iemands mening, maar het wordt soms uitgesproken alsof dat de enige en juiste manier om een automerk te besturen. En dat vind ik erg stom, want het verstand moet en zal altijd de overhand houden bij de bedrijfsvoering, dan heb je niet veel aan dat emotionele geneuzel van mensen die bijv. blijven roepen dat Porsche nooit een Cayenne had moeten bouwen, of BMW een SUV.
@granlusso: Dan zijn we het wel eens. Ieder merk zal geld willen verdienen, al was het maar om het voortbestaan te waarborgen. Maar mooi of niet blijft een mening. En juist de verschillende meningen zorgen dat ik hier dagelijks terug kom.
@crx: Niets aan toe te voegen! Fijne avond :D
Heeft me positief verrast. Maar toch, ik vind hem er nu al enigszins gedateerd uitzien. Misschien zorgt dat juist wel voor een langere houdbaarheid?
Duidelijk VAG. Totaal geen fantasie, alles moet op elkaar lijken. Een beetje opblazen en iets andere achterlichten, klaar!!
@fordnut:
Nee.
Helemaal super knappe marketing, want iedereen, echt iedereen trapt erin in deze dure Touareg.
En dat is heel knap van ze omdat mensen badge-geil zijn en dat weten ze bij VAG als de beste.

De hele echte rijken kopen dan weer kunst en geven zo’n bedrag nooooit aan een auto uit.
Hoogstens een ouwe Range Rover omdat ‘íe zo verrekte praktisch is.
@desjonnies:
Zijn er prijzen te winnen in het marketingwereldje?
Zo ja, dan neem ik aan dat ze ALLEMAAL gewonnen worden door VAG?

Geen enkel bedrijf die haar marketingzaakjes beter op orde heeft dan VAG. Dat kan haast niet…..
@Rob: Er zijn ook nog Apple en Samsung.
@desjonnies: klopt. ‘Vorsprung durch marketing’…
@desjonnies:
Het idee dat er zoiets bestaat als een soort “echte rijken” die nobeler zijn en betere smaak hebben dan de minder rijken is echt een romantisch waanidee. Kom eens kijken in monaco en omgeving als je wilt zien hoe het er in werkelijk aan toe gaat, miljardairs rijden echt niet in een clio oid en de bentagay gaat hier goed verkopen, net als alle andere rijdende handtasjes.
@super:
lieverd, de echte rijken zitten daar niet.
Die hebben een halve county van Schotland in hun bezit zoals de Fenteners.
Dat soort lieden die al generaties steen en steenrijk zijn.
Die bedoel ik
En 1 van die familie reed in een tweedehands Mondeo maar de schilderijtjes aan de muur ……………
Lelijk vanuit alle hoeken. Vooral de achterlichten en achterkant. Kan echt niet. Ze proberen er makkelijk mee weg te komen en dat lukt ook nog, Because bentley
Not bad, not bad at all… Deze zou ik best voor de deur willen hebben en dat zeg ik niet snel over een SUV.
Het ziet er nog altijd niet uit, maar het is alleszins een PAK beter dan wat ze indertijd presenteerden als concept car. That thing made me puke, this just makes me feel some stumach acid.
Dat asbakje langs de pook, en die tablet zijn tof. De rest mag naar Saoedi Arabië van mij
@zetje: dezelfde asbak als in mn A3 op het logo na!
Vind het altijd jammer als een auto die de potentie had om anders te zijn als de concurrentie uiteindelijk achter de kudde aanhobbelt. De Bentley boys laten met deze auto zien geen ballen, meer(?) te hebben. Het ziet er prima uit maar het had afgezien van de grille net zo goed een Audi Volkswagen of zelfs een Toyota kunnen zijn. Oh dear…
Mooie klok, als dat een vrij draaiende tourbillion is zal hij als optie tussen de 7,5 en 10k op de lijst staan.
@porsche928: ja, maar ben ik dan de enige die het raar vind om een tourbillion in zo’n auto in te bouwen? Alhoewel ik een tourbillion ook heel mooi vind, het heeft geen enkel nut in dit geval. Alsof je de auto liggend of op de kop weg zet… ;-)
Wayne Rooney heeft er alvast 3 besteld
Ziet er niet verkeerd uit. Maar ik snap niet waarom iemand in een rijk ontwikkeld land voor een SUV kiest ipv een comfortabele sedan. In ‘apenlanden’ snap ik het nog wel met de wegen daar. Al kan een sedan ook een hoop glad strijken.
@lekbak: ik had laatste in amsterdam toch wel een suv willen hebben hoor.
@MAB: ik heb het over ontwikkeld en ‘apenlanden’. Amsterdam is nou niet echt ontwikkeld…
Zeer fraai. Maar kan ‘ie ook offroad?
HAHA hij rijdt offroad.
Koop een GL of een range rover anders niets. De achterkant komt rechtstreeks van de q7 af en dat is geen compliment. Overigens vond ik dat concept best wel gaaf hoor
Welke voetballert zullen we hier als eerste in zien? @autoblog maar hier over een poll
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Ziet er beter uit dan ik had verwacht, maar ik hoef m nog steeds niet
Zal wel aan mij liggen maar zie even niet wat deze auto toevoegt aan het SUV segment. Behalve dan dat je kunt roepen dat je een paar ton meer kwijt bent aan een SUV dan je buurman, en dat het een Bentley is.

Van een Bentley verwacht ik meer. Ik verwacht dat ze de standaard van luxe naar een veel hoger niveau tillen dan de rest. Dat zie ik bij deze auto niet. Ik denk dat als je een SUV van de Duitse 3, Porsche, RR en straks van Jag net zoveel luxe hebt alleen voor een “schappelijker” prijs.
Het interieur geeft mij ook wel een heel erg VAG gevoel. Het is dat er veel leer in verwerkt is, dat er wat zilveren tierlantijntjes zijn en een Breitling klokje waardoor het gecamoufleerd wordt maar als je er langer naar kijkt dan is VAG duidelijk aanwezig. Ook zonde.
Al geef je een aap een gouden ring, het is en blijft een lelijk ding.
Duur, nutteloos en niet bijzonder fraai. Zelfde recept als de Cayenne, zal wel een hit worden dus.
Zoals Rob Geus altijd zegt: “Hier word ik niet vrolijk van!”
Plak er een ssangyong logo op en ik geloof het ook. Van binnen is die prachtig maar die buitenkant gaat helemaal nergens over
Wat een inspiratieloos apparaat, die EXP9 had nog iets eigens, iets unieks. Dit is gewoon een opgeblazen Continental.

Ach, hij zal wel gretig aftrek vinden onder de voetballers en saudis, zijn de flappentellers van Bentley/VAG ook weer tevreden.
Hoewel de gelijkenis met een Q7 goed te zien is, is deze Bentley extra lomp, extra protserig en extra overpriced. Hij moet de doelgroep dus helemaal aanspreken. Waarom zouden de ‘Bentley puristen’ hier over vallen? Dit is volledig in lijn de essentie van Bentley.

Dat andere puristen (die überhaupt niet begrijpen waarom iemand een SUV zou willen hebben) het een afschuwelijk ding vinden, ligt voor de hand. En die geef ik helemaal gelijk.
Damn that steering wheel, love it.
De concept is met opzet een lelijke neus aangemeten. Dat het commentaar vernietigend zou zijn wisten ze heus wel. Plak er vervolgens een normale neus op en opeens zie je overal ‘ziet er goed uit’ ‘stukken beter’, ‘zeer fraai’ en ‘valt me mee’.

…en je hebt met succes een Bentley fuckin’ SUV gelanceerd!
Haha hij is sneller van 0 naar 100 dan de meeste Continental GT’s
Hè, Huntley S. Is that you? (voor hen die weg blijven van games: tik op Google “huntley S GTA V” in).
Een omgekatte Q7, maar stiekem best heel mooi!
Ik vind hem lelijker dan die nieuwe Prius..
Lijkt net een fiat 500 joh met die achterlichten
De samenstelling van kleuren op en in de auto’s die je ziet op persplaten is ronduit walgelijk.
Niet zo mooi als de Jaguar F-pac!!
Ik vind two-tone leder in deze auto niet geslaagd. Of in ieder geval niet wanneer het contrasterende kleuren zijn. Wordt het veel te pompeus van.
Het exterieur vind ik ook niet wat. Te veel Audi Q7. En most of all, het idee van een Bentley SUV staat me enorm tegen. Laat dat gewoon lekker aan de Range Rover…
Doe mij maar een Range Rover. Mooier interieur maar de buitenkant kan niet tippen aan een RR imho.
Wat een knapperd.Emotie op wielen.En dat is ze.
Ik vind deze omgekatte Q7 stiekem wel dik!
Ik vind het altijd een beetje een anti-climax als je dan zo’n dikke auto hebt en er zitten nog steeds knopjes in die van hetzelfde materiaal gemaakt zijn als de knopjes in de eerste de beste A-segmenter. Het gevoel zal misschien anders zijn, maar eigenlijk verwacht ik dan toch knopjes bekleed met leer, alcantara of glas ofzo. Ben ik de enige? Het ziet er zo alledaags uit, beetje te simpel voor zo’n verdere zee van luxe.
@Gulli:
Te simpel? Dus eigenlijk wil je moeilijk doen om het moeilijk doen?
Knopjes met leer of van glas…. “Tierlantijntjes” is het eerste woord wat mij te binnenschiet. Zou voor mij juist een enorme afknapper zijn….
@Rob: Die auto is een grote tierelantijn, why stop there? :) Ik denk dat de mensen die zich een dergelijke auto laten aanmeten het wel kunnen waarderen.
@Gulli:
Ja, dat is ook weer zo….

Alleen vrees ik dan dat we over 50 jaar Bentleys bij “Tussen Kunst & Kitsch” gaan zien. En dan wel als kitsch natuurlijk ;-)
Hij ziet er uit of hij al tien jaar op de markt is en nodig vervangen moet worden. Die EXP 9 ziet er dan uit als een (voorbode van) zijn opvolger.
Dikke wagen. Dat ze hier niet eerder mee gekomen zijn. De ‘normale’ Bentleys zijn onderhand ook formaat vrachtwagen. Oogt niet geknutseld zoals een porsche cayenne
Een HD van 60 gb?? Komt wel een beetje cheap over, Bentley
Ik had het veel lelijker verwacht. Niet dat ik het een plaatje vind, maar het is een ontwerp dat herkenbaar is als een Bentley. Interieur is werkelijk prachtig. Alleen al vanwege de hoge zit en dat interieur gaan er sowieso een hoop van verkocht worden. Ik ben benieuwd hoe de V8 geprijsd gaat worden. Zal wel een procentje of 20 boven de Range Rover zitten.
@gtwillem: Ik denk wel zeker dat de badge en het feit dat het weer iets nieuws is,100 mijloenmiljard meer doen dan die hoge zit waaraan je refereert.Dat intreseert de doelgroep geen ene fuck.Ik bedoel, hoe vaak zie jij oude vandagen(danwel rode broeken)in een gloednieuwe Range Rover danwel Cayenne rijden?

Het zal wel weer door mijn buurt komen waarom ik zo een eenkenig wereldbeeld heb.
@sydney: ondanks dat we overal foto’s zijn van jonge voetballers in Conti’s, is het overgrote deel van de Bentley rijders lekker oud, en die kunnen het zeker waarderen.

Daarbij, in de VS is juist een sedan een oudelullen auto, en een SUV een teken van succes.

En dan als laatste, inde groeiende economieën (Rusland, China, India) en andere rijke landen (VAE) zijn de wegen soms tot vaak niet al te best, daar zijn SUV’s ook enorm populair.
Wat werkt de iOS-app ruk zeg, als je van landscape naar portrait wisselt en dan weer terug, is er wel getest??

OT nice ride, interieur beter dan exterieur
Komt er nu ook een ombouwkit voor de q7, zoals destijds de chrysler 300 werd voorzien van bentley gril?
Bij RR moeten ze nu wel hameren op hun terreinvaardigheid. Mensen die de Bentayga kunnen betalen zullen massaal overstappen.
Snelste qua topsnelheid, van 0 tot 100 zal de Tesla Model X een halve seconde sneller zijn denk ik. Bij LaRo kan men gerust zijn: een Range Rover is en blijft toch een stuk exclusiever en (tot op zekere hoogte) smaakvoller dan deze gepimpte Q7.
Nu we het toch over SUV’s hebben, iemand een idee waar ik een range rover (nieuw type) of een range rover sport (nieuw type) kan huren??? Heb me een week of anderhalf nodig.
Benieuwd wat mansory ermee gaat doen
Het is altijd even wennen als een sportautomerk een andere markt aanboort. Toen Lamborghini met de LM002 kwam, waren de reacties ook niet mals. Nu is het een kostbare klassieker. Zelfs toen Porsche met de Cayenne op de proppen kwam zetten kwam dat ze op veel kritiek te staan! Terwijl deze bak nu een grote hit is en ik hem persoonlijk nog wel een van de meest elegante SUV´s vind (voor zover dat woord gebruikt mag worden voor auto’s in deze klasse).
@stephano: Heb je het over de Porsche Salontractor of over de Porsche Zitmaaier? De laatste ziet er niet verkeerd uit, maar de Cayenne mag van mij zo in de metaalpers. Zelfs na al die tijd, ja. Aan echte lelijkheid wen je niet.
@bentley, wat vind je er zelf van?
Die voorkant… letterlijk een kippenhok met al dat gaas. Hoe langer ik naar de foto’s kijk hoe meer ik denk aan een Cayenne met kinkhoest en setje dikkere heupen. Marktwerking is een b*tch.
Hij is best geslaagd. Interieur ziet er helemaal top uit. Of ik deze voor een Range Rover zou ruilen? Dat dan weer niet.
Eindelijk weer eens een echte auto met een fatsoenlijk blok!! Mooi vind ik hem niet. Maar ben blij dat er nog merken zijn die dit durven zonder 4pitter!! +1
Lelijk… Dag Bentley.. Een prachtig merk vergooien voor geld..
Die achterlichten wat een giller; dat is gewoon copy paste van de Daihatsu Applause uit de jaren 90, inclusief chroom randje!!
De koplampen zien er niet uit en de C stijl ook niet, voor de rest aardig, met name het interieur is erg mooi. Nouja, voor de buitenkant zou ik hem niet hoeven in elk geval.

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9e/MHV_Daihatsu_Applause_02.jpg
Mogen we even overgeven!!
Uber dik. Onbegrijpelijk dat jullie hier van walgen.
Beter dan de EXP 9 F, maar ik vind hem niet mooi.
Nog geen plaatjes van een Dakar-versie? Tsss…

En ja, ik sluit me bij de kotsers aan…
En ineens wist ik weer wat voor dag het was.

Wansmaak woensdag, geen betere dag om dit te presenteren.
Wat een lelijk pleuris ding.
Hieruit blijkt maar weer dat rijke mensen dus geen smaak hebben, als ze dit gedrocht mooi vinden. Dit gedrocht zal vast heel populair worden bij voetbalsle… ehhh… vrouwen.
Het enige wat ik Bentley wel moet nageven, zo vd. voorkant gezien, zie je niet echt dat ’t ’n SUV is, zegt misschien ook wel wat over de “gewone” Bentley’s :-)
Heel erg dik met prachtig interieur, maar is het ook mooi?
Vind die 4,1 sec naar 100 toch wel best aardig klinken!!
Of je nu een voorstander bent of niet, toch jammer dat dit een overduidelijk VAG product is. Met de flying spur (phaeton, A8) kwamen ze nog weg, maar dit??? Waar wordt deze schuit gebouwd? In dezelfde fabriek als de Q7? Drie vouwen in het exterieur, carbon ipv leer in het interieur en violá, de Lambo weet-ik-veel-hoe-die-heet is ook bekend. AUTOBLOG; gooi deze eens in de vergelijk met de andere SUV’s van VAG zoals de artikelen over de Mulsanne versus de Chiron en het ene artikel van Michiel vd Brink….(you know what I am talking about) Zo jammer dit… RR is wat mij betreft het enige luxemerk. Hopen dat die X7 er nooit komt, bouwen ze er ook geen variant van met een griekse tempel op de neus…
Excuse me? Dus ik geef een tonnetje of drie uit voor een voertuig waar de naam Bentley op prijkt, en ik krijg als asbak een bekertje met een dekseltje?
Tsssss.

Vroeger. Toen ze nog volledig VAG-vrij waren. Toen zaten er nog asbakken in.
Waar je gewoon je Churchill op neer kon leggen zonder dat die er afviel. Nee, dit valt tegen.
Ik heb het al gezien, ik rook mijn Cohiba’s en Montecristo’s wel in een andere auto.
Als je ooit een Touareg of Phaethon hebt gehad weet je dat een Bentley niets anders is dan een Volkswagen gemaakt door VW individual.Gewoon luxer dan VW maar voor de rest VW en Audi onderdelen.
Mooie auto die van achteren doet denken aan de oude Q7, concurrenten zijn de RR LWB en de MB-Maybach GLS. Bentley kon mij al bekoren met de Flying Spur ook deze vind ik geslaagd.
De acterlichten mochten wat mij betreft wel iets groter, voor de rest best geslaagd :)
Ik vind het wel een dik apparaat, cayenne vond ik in het begin ook niet mooi, maar aan sommige dingen moet je wennen.

De eerste die deze Bentayaga in ontvangst neemt is “The Queen of England”, en wordt gebruikt om te jagen op haar landgoed in Schotland.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).