Of zwarte, als je maar over de nodige oliedollars beschikt, want Bentley verscheept de Mulsanne Majestic alleen naar Doha, Saudi-Arabië en de Verenigde Arabische Emiraten.
Overigens is het zelfs als je daar woont nog maar de vraag of je de gelimiteerde Bentley kunt kopen, want de Britten bouwen er in totaal slechts vijftien. Elke oliestaat krijgt er exact vijf, dus dat wordt ongetwijfeld knokken om deze exemplaren. Er werd er vandaag alvast eentje neergezet in Doha, waar ook de Continental GT3-R te zien was.
De naam van deze slee doet het al vermoeden, maar het gaat erom dat de eigenaar zich op de achterbank zo koninklijk mogelijk voelt. Zo krijgt de auto de Special Ivory-lak, 21-inch velgen van Mulliner en Majestic-badges op alle denkbare plekken. Het interieur is grondig onder handen genomen en is bijvoorbeeld voorzien van een luxe tapijtje, terwijl je de gordijnen even dicht kunt doen als je even privacy nodig hebt.
Het zal ook geen verrassing zijn dat de lijst met opties langer is dan de Mulsanne zelf. Zo kunnen de tafeltjes voorzien worden van iPads, kan ook de bekerhouder voorzien worden van een Majestic-badge en is het mogelijk om twee kussentjes op de achterbank te laten leggen. Inderdaad: een beetje Bentley kan natuurlijk niet zonder.
Wat toch een super gave auto. vele malen mooier als die andere Engelse. Gewoon super mooi. Dit is gewoon appert klasse. ik kocht mij 1 als ik het geld had.
@gerjan:
Super gaaf: ja
Mooier dan de Phantom: betrekkelijk. Vele malen en super mooi is wat overdreven, maar qua uiterlijk idd beter dan de Rolls.
Klasse apart: nou nee…
@e1000bmw523i: vele malen mooier dan de continental. En zeker wel een klasse apart.
@e1000bmw523i: zo veel auto’s zijn er toch niet in deze klasse. De 7 de a8 en s klasse vind ik persoonlijk een klasse lager. Daarbij heb ik de phantom nog nooit een mooie auto gevonden. Komt misschien ook om dat al die muziek makers er in rijden en hem verneuken. Doe mij maar een mulsanne.
@gerjan: , en in het midden-oosten woonde.. ; )
@gerjan: Je hebt toch 20% van je zinnen goed weten te schrijven. Bravo.
@gerjan: vind je die koplampen ook super gaaf en mooi? Past totaal niet bij de rest vd vorm.vd auto
@maarten020: ja vind ik ook mooi. mulsanne is echt gave auto.
@maarten020: ik vind die koplampen er wel bij passen. Ze zijn apart maar als We alles maar het zelfde zouden houden konden ze net zo goed allemaal pheatons kopen.
Imposante auto, maar het front van de Mulsanne kan me nog steeds niet bekoren.
ik raak daar toch zo moe van hea…al die speciale edities die uitsluitend naar China en het Midden-Oosten gaan
@janmetdelangeachternaam: tja, wij Europeanen kopen alleen eenheidsworsten…
Maken ze een speciale versie zit het er alsnog niet uit….. Achja past goed bij de smaak van arabieren
Ik googlde even om te kijken of er ook een mulsanne van 2005 was, en jullie raden nooit wat voor afbeelding ik op mn netvliezen gedrukt kreeg..
@marikoelolo: Een auto met kloten.
Van voren lijkt t echt nergens op valt me nu op. Verder vind ik t altijd wel een mooie bak!
Geld staat niet gelijk aan smaak, blijkt maar weer. War een kitscherige uitvoering. Ongetwijfeld topkwaliteit, en logisch dat Bentley zich richt op de arabische markten waar dure artikelen erg populair zijn. Nu nog een foute Mansory bodykit erover heen en carbon velgen.
Vind hem een best wel hoge Rolls Royce factor hebben zo
Mooi, jammer van die jurken
Waarom dragen die mensen daar eigenlijk die jurken? Hitte kan geen argument meer zijn; alles airco. Geloof? Cultuur? Kan me het zo moeilijk voorstellen… Wij lopen toch ook niet meer in klederdrachten hier?
OT; hee, een auto
@camber24: Lees eens wat vaker een krant.
@sydney: Ik lees elke dag het FD. Denk niet dat je je zorgen hoeft te maken over hoe belezen ik ben. In plaats van bijdehand te doen had je ook gewoon antwoord kunnen geven. Maar goed, stukje bekrompenheid is blijkbaar niet iedereen vreemd.
@camber24: of beter verdiep je eens in andere culturen. De krant Is ook niet alles.
@rolov: Deze cultuur heeft over het algemeen inderdaad mijn minste interesse. Maar goed, van jou word ik ook niet wijzer dus.
Buiten de centen zou ik deze auto laten staan om z’n koplampen.De rest van de auto is werkelijk prachtig, maar zo moet de Mulsanne samen met de Morgan Aeromax en de tweede Scorpio wel in de top drie van ‘schele’ auto’s staan.Valt me nog mee dat er geen one-off bestaat die esthetisch wél klopt.Of ik ben zelf bijziend,en heb ‘m nog niet gezien.
De Mulsanne is een van de weinige VAG producten die ik echt top vind…misschien wel omdat het ook een van de weinige is die voor de verandering eens geen platforms of motoren deelt met andere VAG producten. Dat MMI gebeuren uit de A8 kan ik wel door de vingers zien.
Juist het front wat door velen bekritiseerd wordt kan mij wel bekoren, maar wat ik vooral tof vind zijn details -nerd alert- zoals de dichtgelaste panel gaps tussen het dak en de achtersteven. Normaal zit daar een naad tussen de verschillende panelen maar bij de Mulsanne lassen ze die dus naadloos aan elkaar waardoor je een subtiele ‘uit een stuk’ indruk krijgt. Dat soort oog voor detail daar zou ik wel een paar ton voor over hebben (als ik die had dan), die gun je dan de producent ook meer op een of andere manier. Eigenlijk het tegenovergestelde van dat platform deel gebeuren; dat wil je dus niet als je veel geld neerlegt, alles moet dan de hoogste standaard hebben IMO en dat heeft deze Mulsanne wat mij betreft wel.
@jaapiyo: ik keek toevallig ff naar hetzelfde punt bij mijn eigen wagen (E39), maar daar is de naad ook niet te bespeuren, al vermoed ik dat hij net boven de taillelijn of erop zit.
Praalwagen……
Om Nederlandse kopers te lokken zit de showroom in hetzelfde gebouw als het NL consulaat hier in Dubai.
Dat het Midden-Oosten van Bentley zoveel aandacht krijgt, is niet ver te zoeken, tot 1970 was Engeland namelijk baas over de regio, en heeft het hedendaags nog aandelen met BP.