Mulliner en Bentley eren de 85 jaar oude racer met een extra dik aangeklede Mulsanne Speed.
De Blue Train is waarschijnlijk één van Bentleys meest bekende racewagens uit het verleden. Deze geweldige oldtimer werd eerder al geëerd met een speciale Arnage, maar nu is het de beurt aan de nieuwe kingpin onder de Bentleys: de Mulsanne Speed.
Waar de gewone Mulsanne al geen bescheiden jongen is, doet de Speed daar nog een schepje bovenop. Deze versie met meer paarden en andere extra’s krijgt nu een nog dikkere versie in de vorm van de Blue Train Mulliner Limited Edition.
Hij wordt deze week in ’t echt onthuld op de Techno Classica in Essen en waarschijnlijk is dat je enige kans om er één in ’t echt te bewonderen. Er worden namelijk maar vier(!) exemplaren met de hand gebouwd. Voor Europese klanten, dat dan weer wel.
Uiteraard worden inzittenden er van alle kanten aan herinnerd dat ze oprecht in een hele bijzondere Bentley zitten. Verder vertoont de grille gelijkenissen met die van de originele Speed Six en komt er ‘Blue Train 85 Years’ op de treeplanken te staan.
henkhupelschoten zegt
ziet er nogal fout uit…..
moatie zegt
Ik vind héle mooi!
scottishcarspotter2000 zegt
Nog even en Mansory is niet meer nodig… Voetballersgedrocht
rolov zegt
@scottishcarspotter2000: voetballers rijden in een continental. in een mulsanne heb ik ze nog nooit gezien.
jrk68 zegt
@rolov:
Dat was ze bij VW ook opgevallen, dus vandaar deze uitvoering….
sydney zegt
Catch the Blue train..
https://vimeo.com/63951919
clarkson zegt
Zal ik jullie wat leren. Mulsanne is een verwijzing naar de Franse plaats Mulsanne. Waar je ook het Le Mans circuit zal vinden. En toevallig won Bentley 85 jaar geleden met de Speed Six de Le mans. Leuk he?
sydney zegt
@clarkson: Ik leer zo veel van jou.
w0o0dy zegt
@clarkson: en ik kwam vandaag zo’n donkergroene Bentley uit die tijd tegen, gaaf dat er mensen zijn die zo’n ding gewoon gebruiken voor een ritje met een lekker voorjaarszonnetje op de bol
scottishcarspotter2000 zegt
@w0o0dy: idd prachtig dat dat nog gebeurt
clarkson zegt
@scottishcarspotter2000: inderdaad geweldig en 100x beter als bij een rijke olieboer in de schuur!
henkhupelschoten zegt
@clarkson: Weer wat geleerd voor vandaag :)
desjonnies zegt
1. the blue train is niet the blue train maar le train bleu die in het toeristen seizoen van Calais (de Veerboot uit Engeland) Britse toeristen via Parijs naar de Riviera bracht.
2. De treinmaatschappij die de trein met blauwe wagons exploiteerde heette P.L.M (Paris Lyon Marseille) oftwel Pour La Mort (voor de dood ) de nickname.
3. Bentley kan wel bluffen, maar het was een Rover die als eerste een race heeft gehouden tegen deze trein om een nieuw model te promoten
4. Die trein moest eerst Parijs in, dan er weer uit om er omheen te gaan, Parijs heeft namelijk alleen zgn kopstations, stations die niet doorlopen qua rails maar stoppen.
Dus eigenlijk is dit gewoon pronken met andermans veren, iets wat Bentley de laatste decennia niet vreemd is, hun laatste Le Mans racer was een omgekatte Audi …
gtwillem zegt
@desjonnies: wel een erg fraaie race auto was dat, die EXP Speed 8.
OT: best een aantal azijnurineerders hier want VAG haat en zo. Maar ik kan dit soort uitvoeringen wel waarderen. Daarnaast alle lof hoe VAG dit heeft aangepakt. De Continental GT bij Bentley, de Gallardo/Huracan bij Lamborghini en de Cayenne en Panamera bij Porsche voor de aantallen om de merken bestaansrecht te geven qua omzet, de Mulsanne, Aventador en 911 GT3 RS/918 als paradepaardje van technisch kunnen.
Ik mag de Mulsanne wel, alhoewel ik hem iets traditioneler zou samenstellen. British Racing Green of Royal Blue, met een ivoor of creme interieur is meer mijn ding.
Dutchdriftking zegt
@gtwillem: Helemaal mee eens! Alleen die velgen vind ik niks. Zwarte velgen is iets voor fel gekleurde auto`s…
gtwillem zegt
@dutchdriftking: eens. Zwarte velgen zijn zelden een succes. Op een 911 Sport Classic, Nissan GT-R Spec V, Ford Focus RS500 en Lotus Exige S na is het meestal geen verbetering.
SDM zegt
@clarkson: Leuk om te weten, maar je krijgt nog steeds geen biefstuk.
michaelcorleone zegt
Hij is fout maar o zo lekker.
marikoelolo zegt
@michaelcorleone: smaken verschillen abla!
michaelcorleone zegt
@marikoelolo: Gelukkig wel en geen abla maar abi hehe :)
bohica zegt
Vond de gewone versie maar flauwtjes . Deze versie maakt er een dikke wagen van
jpoers zegt
Vind m nogal op een Lincoln Continental Concept lijken :)
papa zegt
@jpoers: das de flying spur
jpoers zegt
@papa: ;)
papa zegt
Zo veel dikker als een phantom
jrk68 zegt
Moddervette, ik mag aannemen dat het een verwijzing naar het gewicht is…?
ko3n zegt
Best vet
rolov zegt
Vreselijk dik
toyotafortuner zegt
Wat een mooie wagen is het!
dillon zegt
Mocht ik in de positie zijn om deze auto te mogen aanschaffen, dan zou ik dat al doen vanwege het wel heel erg fraaie houtwerk. Uiteraard wordt het schoeisel verwisseld. Deze velgen zijn als Nikes onder een Armani suit.
Edge zegt
@dillon: Kan best hoor. Vraag maar aan deze overbetaalde voetbalmeneer
mercedesbenz63 zegt
Kijk die uitvoering wil ik gewoon naast me villa in mijn mooie garage
Benny_Weisz zegt
Het zal wel vloeken in de kerk zijn maar de Mulsanne doet mij helemaal niks. Zelf zou ik voor een RR Phantom kiezen. Maar dat is meer kwestie van persoonlijke smaak
guusboum zegt
Die ga ik zo uploaden, heb er pas een gezien! De originele, een beest en een van mijn favorieten!
mrrallycross zegt
Lijkt wel hoog op z’n poten te staan. Mooie auto!