• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxer

Auteur: ricardo, gepost 16 september 2014 om 13:36 – 26 Reacties

Afbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxerAfbeelding Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxer

Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxer
Mochten de 512 pk’s uit de reguliere Mulsanne niet volstaan, dan biedt Bentley vanaf nu ook een Speed-variant aan. Met meer pk’s en meer luxe.

De nieuwe Mulsanne Speed behoudt de 6.75-liter V8, maar deze levert nu 537 pk en een ontzagwekkende 1100 Nm aan koppel, beschikbaar vanaf een comfortabele 1.750 tpm. Daarmee moet de Mulsanne Speed, met z’n drooggewicht van 2.685 kg, in 4,9 seconden de 100 km/u kunnen aantikken. De topsnelheid komt uit op 305 km/u. Bentley meldt trots dat het blok 13% efficiënter is geworden in de testcyclus. Maar alles is relatief, aangezien de CO2-uitstoot nog steeds 342 g/km bedraagt.

Schakelen gaat met een achttraps automaat van ZF, uitgerust met een extra sportstand. In deze S-stand worden de turbo’s boven de 2.000 toeren op snelheid gehouden, om adequaat te kunnen reageren op input van het gaspedaal. Ook de luchtvering wordt in deze setting een tandje harder gezet, om bodyroll in de bochten tegen te gaan, mocht je van plan zijn de Britse luxeslee op z’n donder te geven.

Bentley Mulsanne Speed: nog sneller & luxer

Bentley heeft de Mulsanne Speed aan de buitenkant enkele subtiele wijzigingen gegeven, zoals een donkere grille en koplampen met een ander binnenwerk. Er liggen nieuwe 21-inch velgen in de wielkasten en de 5,57 meter lange sedan heeft een compleet nieuw tweekleurig interieur gekregen, waar 150 arbeidsuren en 14 koeienhuiden in zijn gaan zitten. Ook de geperforeerde sportpedalen ontbreken niet, we hebben het hier immers over een Speed-variant. Een term die tot voor kort alleen op nouveau riche-modellen als de Continental GT werd geplakt.

De Bentley Mulsanne Speed debuteert volgende maand op de autosalon van Parijs.

Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Continental GT Speed Convertible
    Continental GT Speed Convertible is absolute top
  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, mulsanne, parijs-2014, speed

Vorig bericht: « Citroën maakt de DS3 chique, geeft ‘m een moeilijke naam
Volgend bericht: Kia wil je autosleutel vervangen door een smartwatch »

Lees Interacties

Reacties

  1. 230kompr zegt

    16 september 2014 om 13:47

    Wauw wat een verbetering.

    Niet.

    Login om te reageren
  2. super zegt

    16 september 2014 om 13:49

    op de openbare weg rijd toch nooit 300 (tenzij deathwish), voor het circuit of landweggetje is 2,5t wel erg veel. pen15verlenging is dus het enige doel van al die peekaas…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      16 september 2014 om 15:34

      @super: Het is een echte Bentley, en de bestuurders ervan vinden het prettig dat 305 mogelijk is. Net als hun Breitling horloges, ze kunnen er 200 meter diep meee duiken, maar zullen dit hoogstwaarschijnlijk nooit doen. Maar het is prettig om te weten dat het kan. Dat je geen stoplichtsprintje hoeft te trekken omdat je toch wel weet dat je wint. En rijker bent, waarschijjnlijk.

      Login om te reageren
      • super zegt

        16 september 2014 om 15:56

        @gtwillem:
        Een leuk sprookje voor het klapvee is dat, maar in praktijk zijn het niets meer dan penisverlengers. Het “prettige” voor Vladimir zit er hem in dat Dimitri een modelletje heeft met “maar” 450PK, en Vlad zelf 500pk.

        Monaco logica; een 1,5 liter fles champagne: 300E; een 3 liter champagne fles: 1000E, en toch verkoopt die 1000E fles beter, want duurder is beter.

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          16 september 2014 om 16:29

          @super: Dat heeft ook te maken met vraag en aanbod. Jerobaums zijn veeel zeldzamer dan Magnum flessen, dat speelt ook mee. En je kunt met vintage champagne niet de productie opschroeven. En je kan het als penisverlenger zijn. Als liefhebber kan ik dit soort uitvoeringen zeker waarderen ;-)

          Login om te reageren
          • super zegt

            16 september 2014 om 16:56

            @gtwillem:
            ah mooi, een liefhebber, hoeveel staan er in je garage dan?

            Login om te reageren
  3. steef2 zegt

    16 september 2014 om 13:50

    Dat is nog is in comfort reizen.! Maar toch blijft de continental mooier..

    Login om te reageren
  4. maniaxdream zegt

    16 september 2014 om 13:55

    Kost dat?

    Login om te reageren
    • krizus zegt

      16 september 2014 om 15:45

      @maniaxdream: twee keer de helft ;-)

      Login om te reageren
  5. sydney zegt

    16 september 2014 om 13:55

    Fantastische auto,maar aan die koplampen kan in maar niet wennen.Jammer want hij heeft wel wat van de elegantie die de Brooklands zo tijdloos mooi maakt.

    Login om te reageren
  6. Corrado16v zegt

    16 september 2014 om 14:29

    300 kilometer per uur in je gemiddelde 2-onder-1-kap? Gewaagd.

    Login om te reageren
  7. Donstil zegt

    16 september 2014 om 14:34

    Doet u hem mij maar precies zo, behalve dat Carbon in de deuren, daar heb ik liever hout.

    Login om te reageren
  8. Michiel1 zegt

    16 september 2014 om 14:34

    Ik mis nog steeds heel vaak de gallery bij de app….
    Ontopic: Bruut hoor! Onnodig maar gewoon omdat het kan wil je het!

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      16 september 2014 om 19:47

      @michiel1: Ik mis een foutloze app. De nieuwe vind ik dramatisch.

      Login om te reageren
  9. gtwillem zegt

    16 september 2014 om 14:35

    Mooie uitvoering. Uiteraard een beetje overbodig, maar dat zijn eigenlijk alle Bentley’s. Maar een (deels) handgebouwde auto vind ik zeker zijn charme hebben.

    Het blijft overigens opmerkelijk dat de kathedralen (Mulsanne en Phantom) minder presteren dan hun kleine broertjes (Continental & Ghost).

    Login om te reageren
  10. nvn1993 zegt

    16 september 2014 om 14:42

    Dikkkkkkk

    Login om te reageren
  11. jaapiyo zegt

    16 september 2014 om 14:49

    Ik vind de Mulsanne top maar deze zwarte gril doet ‘m geen goed, ten minste niet in combinatie met deze kleur. Verder kan je het interieur natuurlijk sowieso al krijgen in elke kleurencombinatie die je wilt als je daarvoor betaalt dus dat is eigenlijk niet nieuw.

    De motorupdate is leuk maar had gewoon in een opgefriste Mulsanne moeten liggen en niet in een ‘Speed’ variant. 25 Pk extra is meer iets voor een Golf GTI ‘edition’.

    Login om te reageren
  12. knipperlichtje zegt

    16 september 2014 om 15:40

    Dat front met het kippengaas en de olijke koplampunits is echt zo’n wangezicht.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      16 september 2014 om 16:20

      @knipperlichtje: Nee joh…Wie is er nou geen fan van een stel mooie grote ronde koplampen…

      Login om te reageren
  13. jaapaap15 zegt

    16 september 2014 om 16:05

    De turbo’s boven de 2000 rpm??? Denk dat je de krukas bedoelt niet?

    Login om te reageren
  14. callyromeo166 zegt

    16 september 2014 om 16:39

    Voorkantje klopt op de een of andere manier niet helemaal, Continental daarin tegen wel

    Login om te reageren
  15. gerjan zegt

    16 september 2014 om 20:43

    Liever dit dan die andere Engelse. Dit is echt gave auto !!

    Login om te reageren
  16. TimoBac zegt

    16 september 2014 om 22:36

    I WO, waarom die Wereldoorlog op je nummerplaat?

    Login om te reageren
    • sabrerator zegt

      17 september 2014 om 00:13

      @timobac:
      Serieus??

      Ten eerste: in het Engels is de afkorting voor die oorlog WW (world war).
      Ten tweede: de oprichter van Bentley was dhr. Walter Owen Bentley.
      W.O. Bentley dus.
      Door vrienden werd hij WO genoemd.

      Dus 1WO is geen raar kenteken voor Bentley.

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        17 september 2014 om 15:23

        @sabrerator: ik had geen serieuze reactie verwacht maar hartelijk dank voor de moeite! xD

        Login om te reageren
  17. toyotafortuner zegt

    17 september 2014 om 08:26

    Heerlijk toch? 500+pk in je zeer statige Bentley! Zo veel fijner dan zo’n saaie Continental. Altijd liever een Mulsanne

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North