• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley plant extreme straatlegale Continental GT3? [video]

Auteur: sir_smokalot, gepost 10 juni 2014 om 08:43 – 15 Reacties

Bentley Continental GT3 test op de Nurburgring


Over twee weken vindt het Goodwood Festival of Speed plaats, volgens insiders plant Bentley een achterwielaangedreven, hardcore-afgeleide van zijn Continental GT3-racer voor op de openbare weg. Power: zo’n 700 pk. Woei!

Je zou het van Bentley niet direct verwachten, maar de Britten hebben niet voor niets een raceprogramma rond de Continental GT opgezet (met vorig weekend een eerste overwinning). Als ze dan toch al een gestripte, 1.000 kg lichtere racer neerzetten, dan kunnen ze hier ook meteen een straatversie van bouwen, nietwaar? Een dikkere Continental werd de laatste weken tevens regelmatig op de Nordschleife gespot:

Volgens Autocar gaat deze auto net als de extreme modellen van concerngenoot Porsche eveneens de badge ‘GT3’ dragen en de focus ligt uiteraard op gewichtsbesparing. De normale Conti GT is met 2,3 ton zwaarder dan Dikkie Dik, maar hier gaat een hele hap van af, onder andere door het AWD-systeem te vervangen door RWD. De auto krijgt dus om en nabij de 700 paarden die allemaal naar de achterwielen gaan.

We zjn benieuwd in hoeverre de engineers zich laten gaan, of toch het compromis zoeken. Ons advies: als je toch al aan een dergelijk project begint, ga dan helemaal los. Geen airco, geen elektrisch verstelbare stoelen of ramen, maar gewoon rauwe power. Aan de andere kant, waarom zou je dat als rijkaard in hemelsnaam in een Bentley zoeken? Dan koop je toch een 911 GT3, of een snelle Cayman oid?

Kennelijk is er vraag naar sportievere Continentals. Eerder keamen we al dit aangepaste exemplaar tegen.

Ook interessant!

  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, continental, continental-gt, GT3, Lichtgewicht, Video

Vorig bericht: « Tieners verduisteren credit card, huren McLaren 12C
Volgend bericht: Au revoir! Renault duwt Caterham uit Alpine-project »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    10 juni 2014 om 08:49

    Het zou leuk zijn als ze hem onder de 2000kg kunnen krijgen. Nog loeizwaar voor een ‘sportwagen’ maar wel een flinke reductie tov de gewone. Toch vrees ik dat er straks vol trots wordt gemeld dat hij wel 100kg lichter is geworden… Ik hoop dat ze balls out gaan. Ding naar 1700kg en rammen met die tank.

    Login om te reageren
  2. motoragent zegt

    10 juni 2014 om 08:52

    Ik weet het niet hoor, ik krijg er een beetje een ‘Peter Beense op een racefiets’ idee van.

    Login om te reageren
  3. tupperware zegt

    10 juni 2014 om 08:54

    700pk klinkt leuk aan de toog maar ik vrees dat er dan een zware W12 in de neus ligt.
    Om hem echt “hardcore” te maken zie ik liever de V8, misschien iets minder vermogen maar ook een veel lichtere neus.
    Als ik de beelden bekijk duikt hij flink met remmen, wel netjes hoe ze de rol onder controle hebben.
    Al met al ziet het pakket er niet verkeerd uit.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      10 juni 2014 om 10:05

      @tupperware: Die V8 kan prima 700pk aan. Denk dat ze die ook wel gaan gebruiken. Toch wat meer rev happy etc.

      Login om te reageren
  4. mclarenf1lm zegt

    10 juni 2014 om 09:39

    Zou inderdaad wel leuk zijn om het ook echt goed te doen, V8, al het hout eruit, rwd, veel carbon geen achterbank en 2 kuipstoeltjes.
    Wel een beetje tegen het Imago in, maar dat imago is toch al naar de vaantjes.

    Login om te reageren
  5. guusboum zegt

    10 juni 2014 om 10:42

    Moeilijk een concurrent voor te bedenken… Met rwd geen Aventador, te zwaar voor een Mclaren… Een F12 Berlinetta? misschien te krachtig voor een CL-65/S65-coupe? Al zal die laatste het meest in de buurt komen?

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      10 juni 2014 om 12:18

      @guusboum: Een f12 is ook de enige die ik kan bedenken. De CL is meer een concurrent voor de Continental Speed. Maar om een f12 aan te kunnen, moet Bentley toch flink haar best gaan doen.

      Login om te reageren
      • lambo4all zegt

        10 juni 2014 om 16:26

        @berlinetta: de f12 weegt toch al snel 600 kilo minder.. Haal daar 250 kilo van af, wat ik heel knap zou vinden van de bentley boys, en je hebt nogsteeds een verschil van meer dan 300 kilo!

        Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    10 juni 2014 om 10:57

    De standaardversies hebben door de het op FWD ontwikkelde platform van de Phaeton een gewichtsverdeling van zo’n 57/43…

    Om er een echte ‘GT3’ van de maken moeten ze eigenlijk een soort silhouette racer bouwen en dat zie ik nietsnel gebeuren. Het zou wel tof zijn als het wel gebeurt, dat wel.

    Login om te reageren
  7. Arno's zegt

    10 juni 2014 om 11:10

    Ik blijf het een grote lompe bak vinden

    Login om te reageren
  8. markietwo zegt

    10 juni 2014 om 12:06

    Was een beetje klaar met de Continental GT…. maar deze klinkt en oogt wel weer heel bruut !

    Login om te reageren
  9. gregoryverstraelen zegt

    10 juni 2014 om 14:09

    Concurrentie voor de FF?

    Login om te reageren
  10. tvr1974 zegt

    10 juni 2014 om 15:48

    Volgens mij heeft Bentley al jaren een “echte” (zie http://www.bentleymotors.com/world_of_bentley/motorsport/technical_specifications/ ) GT3 van ca 1300 kg.. Dus ergens in de middel een semi racer moet kunnen..

    Login om te reageren
    • carmasterr zegt

      10 juni 2014 om 18:10

      @tvr1974:

      Dat ding is net geintroduceerd.
      “Al jaren” is dan wel heel sterk uitgedrukt.

      Login om te reageren
  11. tvr1974 zegt

    10 juni 2014 om 18:31

    @carmaster ; ik bedoelde Bentley heeft al sinds jaar en dag een race history en zette onlangs volgens mij al een gt3 in. Volgens mij stond ie al een keer bij louwman

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North