• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley schroeft productie nog verder terug

Auteur: robbie, gepost 31 oktober 2008 om 16:23 – 14 Reacties

Bentley Logo

De gevolgen van de kredietcrisis komen hard aan bij luxemerk Bentley. Begin september werd al bekend gemaakt dat de productie dit jaar met maar liefst 15% verlaagd zou worden tot 8.500 stuks (ipv 10.000). En nu kondigen ze nog eens extra maatregelen aan. Zo zal de avondshift verdwijnen en dat heeft gevolgen voor maar liefst 1.200 medewerkers. Ook krijgen de werknemers een hele lange kerstvakantie.

De productie zal namelijk stil gelegd worden van 10 december tot en met 12 januari. Er zullen niet direct mensen ontslagen worden, maar op termijn zullen er toch zo’n 300 van de 3.800 arbeidsplaatsen verdwijnen. In de eerste 9 maanden van dit jaar is de verkoop van Bentley modellen namelijk met meer dan 20% gedaald. En de vooruitzichten zien er volgens Michael Hawes van Bentley niet rooskleurig uit:

“We have to reduce production further, given the ongoing lack of consumer confidence,”
“Clearly, the decline in demand is continuing and getting more severe.”

Is dit dan heel erg slecht nieuws? Nee hoor, want de huidige eigenaren van een Conti hoeven iets minder bang te zijn dat er straks letterlijk op elke straathoek eentje staat. Op deze manier blijf het nog een beetje exclusief. (via: Financial Times)

Ook interessant!

  • De Bentley Continental GT Speed is terug
  • Bentley Continental GT Gymkhana
    Bentley Continental GT Gymkhana video is ongepast
  • Urban Bentley Continental is subtiel bruut
  • Bentley Continental is officieel geen ouwelullenbak meer

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, Bentley, continental, continental-gt

Vorig bericht: « Hoeveel verkeersboetes krijg jij per jaar?
Volgend bericht: Eindelijk officieel: HAMANN Volcano SLR »

Lees Interacties

Reacties

  1. JagUar zegt

    31 oktober 2008 om 16:31

    Keert misschoen toch die exclusiviteit een beetje terug.
    Volgens mij heeft Bentley nog steeds niets te zeuren.

    Login om te reageren
  2. SPK zegt

    31 oktober 2008 om 16:33

    Dat krijg je ervan als je auto’s gaat maken voor internet millionairs, vastgoedmagnaten en effectenhandelaren. Dan wordt je als merk ineens gevoelig voor crisis. Ik denk dat Rolls en Maybach er veel minder last van hebben omdat die meer verkopen aan mensen die toch wel genoeg geld hebben, crisis of geen crisis.

    Login om te reageren
  3. W!d zegt

    31 oktober 2008 om 16:49

    @SPK, Maybach verkoopt überhaupt geen auto’s. en de Azure vind ik veel klasse uitstralen en geen internet millionairs, vastgoedmagnaten en effectenhandelaren auto

    Login om te reageren
  4. W!d zegt

    31 oktober 2008 om 16:51

    @mezelf brooklands en arnage ook natuurlijk

    Login om te reageren
  5. JOnas zegt

    31 oktober 2008 om 17:08

    Mss best, er zijn veel te veel conti’s naar mijn zin

    Login om te reageren
  6. robbie zegt

    31 oktober 2008 om 17:17

    @W!d, de productie van de Arnage, Azure en Brooklands wordt dan ook niet aangepast ;)

    Login om te reageren
  7. w0o0dy zegt

    31 oktober 2008 om 17:18

    Daimler(mercedes) gaat ook allerlei fabrieken 4 of zelfs 5 weken stilleggen rond kerst en nieuwjaar… Autobranche heeft het slecht alleen hebben sommige het zelf nog niet helemaal door.

    Login om te reageren
  8. VonStroke zegt

    31 oktober 2008 om 17:18

    Staat er dan al geen op elke hoek van de straat? Eigenlijk wel.

    Login om te reageren
  9. Gregorius zegt

    31 oktober 2008 om 18:09

    Was ik laatst weer eens in NY; je merkt ze geeneens meer op. Net zoveel 4 deurs als 2 deurs trouwens. Ze staan op elke straathoek geparkeerd vanaf 30th tot 90th street. Ze zijn al zo normaal dat mensen die voor de Starbucks staan; omdat het daar altijd vol zit, of omdat ze een peukie bij de bak met melk willen, gewoon casual tegen dat ding aan staan te leunen.

    Trouwens, met die stijgende dollar, zal dat ding er ook niet duurder op worden!

    Login om te reageren
  10. Bertus zegt

    31 oktober 2008 om 19:03

    Pfff, de duurste VAG verkoopt wat minder…

    Nou de rest nog. Zo ’t straatbeeld uit graag…

    Login om te reageren
  11. Tommy zegt

    31 oktober 2008 om 20:36

    @Bertus: Ja net als al die andere Oosterse, Europese en Amerikaanse rommel zeker. Nou dan mogen alle autohaters ook wel uit het straatbeeld verdwijnen van mij, daar maak je meer mensen blij mee.

    Login om te reageren
  12. Stephan Tast zegt

    31 oktober 2008 om 21:54

    Wie een exclusieve VW wil schaffe dus een Phaeton aan. In de periode dat Bentley een Rolls met een ander logo was, was het nog een echt zeldzame verschijning. Tussen 1965 en 1995 werden er 3029 Bentleys geproduceerd, gemiddeld dus zo’n 100 per jaar, de totale Rolls Royce Motors productie in die periode bedroeg bijna 41.000 stuks. Rolls Royce was in die dagen een stuk minder exclusief dan tegenwoordig. In 2006 werden er 805 verkocht, vorig jaar, op maximale productie draaiend, de vraag was groter, 1010.

    ~had niets beters te doen reactie~

    Login om te reageren
  13. 9000cse zegt

    1 november 2008 om 01:56

    @SPK

    Je aanname, dat Bentley bewust auto’s heeft ontworpen voor een doelgroep, die bestaat uit internet millionairs, vastgoedmagnaten en effektenhandelaren is buitengewoon speculatief!
    Bij de overname van Bentley door Volkswagen in 1998 is men begonnen na te denken over een strategie, die het merk levensvatbaar zou kunnen maken. Besloten werd om de toen reeds bestaande modellen te verfijnen en te perfectioneren, maar tevens een modellenreeks te ontwerpen, die qua verkoopaantallen het merk rendabel zou maken. Dat plan is buitengewoon goed geslaagd.
    Dat er zich ook internet millionairs, vastgoedmagnaten en effectenhandelaren onder hun cliënten bevinden zal zeker waar zijn; dat die auto’s voor hen zijn ontworpen zeker niet.
    Overigens zullen de klappen, die Bentley door de kredietcrisis zal oplopen, naar mijn gevoel wel meevallen, omdat hun doelgroep over het algemeen
    – voor wat betreft hun bestedingspatroon – niet héél erg gevoelig is voor enige procenten minder inkomen.
    Die klappen zullen naar mijn mening voor met name de duurdere Europese merken veel groter zijn. En ik doel daarmee op de duurdere merken vanaf het D-segment. Ik vrees, dat daarmee meer arbeidsplaatsen verloren zullen gaan dan die 300 bij Bentley.
    Maar ik ga er ook vanuit, dat deze crisis niet zo lang zal duren en dat er over niet meer dan drie jaar een krachtig herstel zal plaatsvinden.

    Login om te reageren
  14. JH zegt

    1 november 2008 om 16:57

    Zoals Woody zegt sluit Mercedes van 11 december voor 5 weken zijn productielijn(en) en dat zullen meer fabrikanten gaan doen (zoals BMW Leipzig bijvoorbeeld)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North