• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt facelift

Auteur: nicolasr, gepost 23 februari 2016 om 13:16 – 40 Reacties

Afbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt faceliftAfbeelding Bentley’s vlaggenschip Mulsanne krijgt facelift

mulsannes
En de Mulsanne krijgt meteen ook maar even wat nieuwe versies!

Bentley is lekker bezig. Eerst een Flying Spur V8 S en nu een ander uiterlijk voor de grootste telg. Dat verdient wel even wat aandacht, waarvan akte. Vooral de voorkant is onder het mes geweest, zo is ie getooid met een nieuwe motorkap, andere lichtunits, een andere grille en de bumpers zijn ook gewijzigd. Maar dat is niet waar hem het grootste nieuws zit, neenee, er zijn wat nieuwe versies op de markt gebracht.

Te beginnen met de Mulsanne EWB. Die drie letters staan natuurlijk voor Extended Wheel Base. De achterpassagiers krijgen de beschikking over 25 extra centimeters. Op deze manier kunnen de Duitsers Britten weer een beetje mee in het geweld van de Maybachs en de Phantoms van deze wereld. Leuk hebbedingetje is het schuifdak, speciaal voor de achterpassagiers. Een beetje als een Landaulet, maar net niet.

En dan is er de Mulsanne Speed. Bij die versie draait het om snelheid, de naam zegt het eigenlijk al. En hard kun je ermee, 537 pk en een achterbandverschroeiende 1100 Nm aan koppel haalt ie uit zijn 6,8 liter V8. Daarmee sleur je dit slagschip in 4,9 seconden naar de 100 en de luchtweerstand wint het gevecht pas bij 305 kilometer per uur. Met een gewone versie ben je overigens ook geen stakker, die heeft nog altijd 512 pk.

De vernieuwde Mulsanne wordt onthuld op de Autosalon van Geneve, wat ie gaat kosten en wanneer hij bij de dealers staat is nog onbekend.

Ook interessant!

  • Nog iemand interesse in dé ultieme Bentley?
  • Ook de Bentley Bentayga facelift ontkomt er niet aan
  • https://www.autoblog.nl/nieuws/twaalfcilinder-limousines-door-de-jaren-heen-894390
    Bentley Flying Spur Mulliner moet Mulsanne doen vergeten
  • De Bentley Continental GT Speed is terug

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Bentley, facelift, geneve-2016, mulsanne, mulsanne-ewb, mulsanne-speed, speed

Vorig bericht: « Eindelijk officieel; de prijs van de Volvo S90
Volgend bericht: Omdat een gewone C63 AMG natuurlijk maar een stakker is »

Lees Interacties

Reacties

  1. subaru555 zegt

    23 februari 2016 om 13:19

    Gemiste kans, andere lichtunits (a la Arnage) zouden de Mulsanne zoveel mooier maken

    Login om te reageren
    • mcaa zegt

      23 februari 2016 om 21:21

      @subaru555: foto 17, 2 gezichten in de koplampen. Illuminati shaiz.

      Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    23 februari 2016 om 13:19

    Blijft toch zo een heerlijk, statige wagen

    Login om te reageren
    • till zegt

      23 februari 2016 om 23:51

      @toyotafortuner: mee eens ,A true Classic Beauty

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    23 februari 2016 om 13:19

    De grill vind ik er nou niet echt beter op geworden als je het mij vraagt. Plus dat ie nog steeds scheel kijkt. En toch vind ik dit een ongelooflijke bazenbak!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 februari 2016 om 13:29

      @viezefreddyw: Wat ik overigens veel toffer vind is dit: http://ag-spots-2013.o.auroraobjects.eu/2013/07/11/bentley-arnage-t-24-mulliner-c945811072013175309_3.jpg

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        23 februari 2016 om 14:18

        @viezefreddyw: Eens, ultieme Bentley. Veel mooier dan wat ze nu maken.

        Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        23 februari 2016 om 15:57

        @viezefreddyw: Tijdloos design

        Login om te reageren
  4. fit4fun zegt

    23 februari 2016 om 13:20

    Hopelijk nu ook betrouwbaarder….

    Login om te reageren
    • desalen zegt

      23 februari 2016 om 19:06

      @fit4fun: Ah heb jij er ook last van dat je net heerlijk aan het cruisen bent met je Bentley en dat ‘is het laat afwegen?sta je wéér stil met je Bentley.

      Ik niet iig, never nooit dat ik zo’n ding kan veroorloven..

      Maar hoor graag je praktijkervaringen!

      Login om te reageren
      • desalen zegt

        23 februari 2016 om 19:07

        @desalen: afwegen doet ‘ie niet knul! Weegt al genoeg, hoeven we niet voor te gaan wegen.

        Afweten moet het natuurlijk zijn

        Login om te reageren
  5. rvds15 zegt

    23 februari 2016 om 13:21

    Hé bah… Raar neusje zeg.

    Login om te reageren
  6. stationcar zegt

    23 februari 2016 om 13:24

    Oké, dat onderste grille-ding en die luchtinlaten ernaast hadden dan weer niet op deze manier gehoeven :-s
    Beetje jammer dus.

    Login om te reageren
  7. berlinetta zegt

    23 februari 2016 om 13:24

    Rolls Royce belde: ze willen hun grille terug.

    Gemiste kans die grille. Wat mij betreft heeft een Rolls een grille met spijlen en een Bentley een honinggraatgrille. Dat past bij het gezicht van beide merken.

    Verder vind ik het nog steeds een erg statige auto die ik in deze klasse zeker zou kiezen. Gewoon de normale. De Speed voegt niks toe en de EWB is alleen leuk als je een chauffeur hebt. Ik rij liever zelf.

    Die lichtblauwe met het bruine interieur is perfect, op de houtinleg na. Daar zou ik een ander kleurtje voor uit zoeken.

    Login om te reageren
  8. stfu zegt

    23 februari 2016 om 13:25

    De koplampen gaan er steeds zieliger uitzien. Tijd om dat eens overboord te gooien en met wat nieuws te komen. Verder veel te patserig dit ding.

    Login om te reageren
  9. mcstradale8 zegt

    23 februari 2016 om 13:29

    Vind het nog altijd de mooiste toplimousine!

    Login om te reageren
  10. fromtheg zegt

    23 februari 2016 om 13:31

    De nieuwe neus lijkt net een slechte Chinese kopie van het origineel.

    Login om te reageren
  11. MAB zegt

    23 februari 2016 om 13:39

    Dit is een auto wat helemaal geen facelift nodig heeft. het is er niet mooier op geworden

    Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      23 februari 2016 om 15:33

      @MAB: die.

      Login om te reageren
  12. knipperlichtje zegt

    23 februari 2016 om 13:39

    Met die enorme grille en al dat gaas doet hij me aan de Hongqi L5 denken, de koplampen zijn ook nog steeds veel te groot. Het interieur van de grijs/bronzen versie ziet er wel erg mooi uit. Naar mijn mening mooier dan wat je bij Rolls Royce ziet.

    Login om te reageren
  13. dberkwood zegt

    23 februari 2016 om 13:41

    Wauw. Net een Geely GE dit.

    Login om te reageren
  14. kapiteinaudi zegt

    23 februari 2016 om 13:42

    Ik heb de Mulsanne altijd al prachtig gevonden, maar deze facelift is eerder een achteruitgang. Die voorkant… Het begint bijna Rolls Royce verhoudingen te krijgen, en dat is geen compliment…

    Login om te reageren
  15. gtwillem zegt

    23 februari 2016 om 13:45

    Als ik dan toch een hoop geld moet betalen aan wegenbelasting, benzine en onderhoud, dan zou ik niet bij een Mulsanne beginnen. Vanaf prijs is te hoog.

    Voor 21 mille heb je deze parel. Qua prestaties en ruimte hetzelfde, alleen is dit zeldzamer. Tikkeltje fout, maar een Bentley is ook niet bepaald een Alfa of een Prius.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      23 februari 2016 om 13:49

      @gtwillem: Zeker een strakke bak, absoluut. Alleen jammer van de dakspoiler en kofferbakspoiler.

      Login om te reageren
      • kilum zegt

        23 februari 2016 om 14:04

        @viezefreddyw: Eens in combinatie met die velgen zeker wel een hoog kamp gehalte. Maar geen gekke prijs voor een bak als dat voor 21K. En KM-stand is ook niet gek.

        @gtwillem Afschrijving is een B*tch. Van 300K naar 21K in 12 jaar met een jaarkilometrage van 10K per jaar. Dat is 23.250 euro per jaar. Daarnaast een heerlijk 2,33 euro per kilometer. Alleen al aan afschrijving.

        Dat moet toch pijn doen. Hoeveel geld je ook verdient.

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          23 februari 2016 om 14:10

          @kilum: Afschrijving is zeker een bitch. Om even bij de S65 AMG te blijven. Hier
          eentje die, laten we zeggen, een ton heeft afgeschreven na 28.000 kilometer in een jaar tijd.

          Login om te reageren
          • kilum zegt

            23 februari 2016 om 14:16

            @viezefreddyw: Auw! Alleen daarom al. Gewoon schorsen die bak en nooit meer wegdoen. Zo nu en dan even even uit de schorsing halen en lekker mee buiten spelen. Of anders gewoon helemaal oprijden. 100K in een jaartje. Zelfs met 25 miljoen op de bank doet dat toch pijn.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              23 februari 2016 om 14:21

              @kilum: Ach, de kopers van auto’s als deze liggen daar wat minder wakker van dan wij ons zouden kunnen bedenken.

              Login om te reageren
            • gtwillem zegt

              23 februari 2016 om 22:56

              @kilum: Waar helaas velen in trappen is dat de nieuwprijs een goede is. Waar AMG de S55/S63 constant heeft aangepast en verbeterd, bleef bij de S65 AMG veel bij het oude. De S65 AMG is altijd een 6.0 liter V12 Twin Turbo geweest met 612 paarden (later 630) geweest met 1.000nm. Dat blok is nooit doorontwikkeld. Alleen heeft is deze later gekoppeld aan een 7G automaat, maar de motor is al sinds 2003 min of meer ongewijzigd. En dé attractie van een S65 is altijd die motor geweest. Dus doe mij dan mij de allereerste ;-). Het liefst met blauwe kentekenplaten :-D

              Login om te reageren
  16. Dizono zegt

    23 februari 2016 om 13:52

    Ha, mooi ook dat er versies zijn mét en zonder mistpitten. Die krijg je natuurlijk niet op de instappert. De hoeveelheid ijzerwerk aan de voorzijde is ook om te huilen trouwens.

    @kilum: hoe kom je daar nu bij..? ;)

    Login om te reageren
    • kilum zegt

      23 februari 2016 om 14:05

      @Dizono: Laat me raden. jij hebt wel een edit knop voor je eigen reacties. ;-)

      Login om te reageren
  17. dutchcorvette zegt

    23 februari 2016 om 13:57

    Ik heb dit liever dan een RR, ik wil een grijze met zwarte onderdelen en grill. Kan dat?

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    23 februari 2016 om 14:09

    Doe mij maar een donker groene met heel veel hout. Kan geen Rolls tegenop!

    Login om te reageren
  19. utregcity zegt

    23 februari 2016 om 14:12

    Ah, Heras hekwerk, is nu één van de leveranciers geworden zie ik…

    Login om te reageren
  20. Jeyo zegt

    23 februari 2016 om 14:23

    Wat een walgelijk chinees aandoende vulgaire grill, zonde van die wagen!

    Login om te reageren
  21. audiisthebest zegt

    23 februari 2016 om 14:31

    Heel mooi, ik heb het altijd al een mooie wagen gevonden, veel mooier dan een Phantom

    Login om te reageren
  22. mrB zegt

    23 februari 2016 om 15:23

    Ik krijg hier kriebels van, en niet de goede kriebels. Wat hebben ze met de grill gedaan?!!! Ten eerste zijn verticale spijlen gewoon een stuk minder lekker dan een mooi gaasje. En ten tweede is het echt afschuwelijk lelijk dat ze dat onder de bumper doortrekken.
    Zonde, als ze voor de grill en lampen iets meer naar hun eigen exp 10 speed 6 concept hadden gekeken had deze bazen auto nog baziger kunnen zijn.

    Login om te reageren
  23. pinut187 zegt

    23 februari 2016 om 18:07

    Zoooo, die kanarie gele!

    Login om te reageren
  24. ko3n zegt

    23 februari 2016 om 19:38

    Zouden ze op speciaal verzoek nog de oude leveren?

    Login om te reageren
  25. Esprit_de_Flandre zegt

    25 februari 2016 om 12:52

    Parkeer ‘m in de haag en je hebt een duur tuinpoortje. Geen vooruitgang iig…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North