• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bescheiden modificaties ineens populair?

Auteur: willeme, gepost 12 februari 2023 om 12:58 – 10 Reacties

bescheiden modificaties

Over the top tuning is niet meer salonfähig, maar we zien meer en meer bescheiden modificaties.

Het mooie van een auto auto is dat je er van kunt maken wat je wil. Sneller, dikker, lager, lichter, luxer: het kan allemaal. Mocht jij een persoon zijn met een BMW M4 voor de deur, dan heb je niet heel erg veel te klagen. Die auto’s komen uiterst competent de fabriek uitrollen. Je kan er een trackday mee doen, over de Autobahn knallen of je oma ophalen. Van alle markten thuis.

En toch zijn er voldoende eigenaren van zo’n dikke coupé van de Beierse autobouwer uit München die meer willen. We hebben al veel voorbeelden voorbij zien komen van wat er allemaal mogelijk is. In veel gevallen gaat het om zeer uitgebreide pakketten. Logisch: hoe meer onderdelen je in de aanbieding hebt, hoe meer je kunt verkopen.

Bescheiden modificaties voor M4 Coupé

Maar in plaats van heftig uitgedoste exemplaren, zien we de laatste tijd wat meer ingetogen exemplaren voorbij komen. Vorige week was daar de Manhart MH4 en nu is er een G4M van G-Power, wederom voorzien van bescheiden modificaties. Natuurlijk, alles is relatief.

bescheiden modificaties

Aan de buitenzijde zijn er meer drie wijzigingen. Nu kun je discussiëren of het bescheiden modificaties zijn. Zo zijn de velgen verwisseld. Nu liggen er gesmede velgen van G-Power onder. Ook staat de G4M iets lager dan de standaard M4.

Niet dat die M4 te hoog staat, maar één a twee centimetertjes lager doet elke auto goed. Tenslotte is er een iets minder subtiele achtervleugel. Deze functioneert ook dusdanig, niet alleen om het uitzicht te spoilen (ha ha), maar ook om te zorgen voor meer neerwaartse druk op hoge snelheid.

190 pk en 190 Nm EXTRA (da’s minder bescheiden)

En een hoge snelheid kan deze auto halen! Dankzij een nieuwe ECU en een sportuitlaatsysteem is de auto namelijk aanzienlijk krachtiger geworden. Standaard levert de S58B30T0 namelijk 510 pk en 650 Nm.

Waar je bij Manhart een aparte ECU krijgt, modificeert G-Power de bestaande ECU. Zoals bekend heeft deze motor gewoon enorme reserves.

bescheiden modificaties

Want de G-Power G4M levert na deze twee bescheiden modoficaties maar liefst 700 pk aan vermogen (+190!) en 840 Nm aan koppel (+190!). Dat betekent dat je waarschijnlijk in no-time de begrenzer tegenkomt tijdens een ‘sprintje’. Bij de G-Power G4M is de begrenzer verwijderd, waardoor een snelheid van (ver) over de 300 km/u mogelijk is.

Check hieronder hoe snel ‘ie dan is:

Videocredits: GERCollector via YouTube.

Ook interessant!

  • BMW M4 Coupe Competition
    BMW bevestigt sappige M4 CSL details
  • G-Power verandert BMW M2 en M4 in dikke krachtpatsers
  • Video: BMW M4 rijden met alleen je handen werkt zo
    Video: BMW M4 rijden met alleen je handen werkt zo
  • Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL
    Video: nieuwe beelden van BMW M4 CSL

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, g-power, m4, tuning

Vorig bericht: « Tesla-bestuurster slaapt al rijdend op de snelweg
Volgend bericht: Autoblog Spot van de Week: Lamborghini Huracán STO »

Lees Interacties

Reacties

  1. O plaat zegt

    12 februari 2023 om 13:54

    De enige modificatie die ik zou willen op een 4 serie is een grill die de boze Bever look weg haalt. Maar ik begrijp het wel geen enkele auto van mij is origineel gelaten. Ik beperk het wel tot period correcte tuning en subtiele zaken zo als velgen.

    Login om te reageren
  2. AudiRS zegt

    12 februari 2023 om 14:04

    En toch vergeten ze steeds die neus!!

    Login om te reageren
    • HZW zegt

      12 februari 2023 om 23:13

      Die neus is de grootste moderne design stap die BMW de afgelopen 30 jaar gemaakt heeft.
      Eindelijk zijn ze van die oubollige gril designs afgestapt.

      Login om te reageren
      • rollingstoned zegt

        13 februari 2023 om 03:27

        Heeft alleen weinig met design te maken, om de hoofddesigner van BMW maar te citeren:

        “Sommige kopers willen gewoon een irrationele en polariserende auto op de oprit hebben staan.” –Domagoj Dukec

        Login om te reageren
  3. rob5nismo zegt

    12 februari 2023 om 14:06

    Bescheiden modificatie zijn al jaren populair nadat de trend van fast and furieus naar cleanstyle ging en vanuit daar werd OEM spul populair

    Login om te reageren
  4. Johanneke zegt

    12 februari 2023 om 14:13

    Heb je gezien hoe debiel sportpakketjes eruit zien. 4 plastic uitlaten op je polo R line, luchthappers groter dan een Dodge Demon op je BMW M pakketje. De modificatieboeren kunnen alleen maar terug, gekker kan het al niet meer.

    Login om te reageren
  5. awesome zegt

    12 februari 2023 om 17:13

    Ik heb de badges van mijn auto gehaald. Close enough!

    Login om te reageren
  6. kennone zegt

    12 februari 2023 om 21:23

    De meest bescheide aanpassing plus must!, op het gebied van tuning vind ik tegenwoordig toch wel de OPF delete👌🏼

    Login om te reageren
  7. HZW zegt

    12 februari 2023 om 23:11

    Onderstel, velgen en banden, meer uiterlijke veranderingen mogen achterwegen blijven, wat mijn betreft.

    Login om te reageren
  8. Fernando zegt

    15 februari 2023 om 09:56

    Dat verlagen en aanpassing ECU is ok maar die velgen en taartschep vind ik erover

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North