• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Best Motoring battle: Skyline vs. Europe’s finest

Auteur: Wouter, gepost 16 maart 2007 om 10:33 – 64 Reacties

Skyline versus Europa

Het zou lastig kiezen zijn, mochten we ooit voor het probleem komen te staan. Best Motoring International nam twee BMW’s, een Porsche, een Lambo en een Skyline mee het circuit op. Is een Nismo Skyline GT-R Z-Tune snel genoeg om het gevecht aan te gaan met een M5, M3 CSL, 911 Carrera S en Gallardo. De meegebrachte 500+ pk’s zouden in ieder geval voldoende moeten zijn om de met vele carbon delen getooide en dus lichtere carrosserie van de Skyline tot leuke prestaties te brengen.

Via Autobeat.

Ook interessant!

  • Paarse Skyline
    Paarse Skyline R34 V-Spec is eindelijk kneiterduur!
  • WTF: bedrijf wil 1,9 miljoen euro vangen voor Nissan Skyline
  • Skyline GT-R R34
    Skyline GT-R R34 prijs is officieel krankzinnig hoog
  • Ferrari introduceert 812 VS aan trouwe klanten

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist schrikt zich het apezuur
  • Gespot – De enige echte Rimac op Nederlands kenteken
  • Ford maakt standaard onderdeel een betaalde optie (en met een goede reden)
  • Automerk maakt revven bewust onmogelijk in deze sportcoupé met verbrandingsmotor
FacebookTweetPinLinkedIn

997, BMW, gallardo, Lamborghini, M3, m5, Nissan, Porsche, skyline, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Wallpapertje: Alfa Babes in Geneve
Volgend bericht: Auto’s schetsen in Frankrijk »

Lees Interacties

Reacties

  1. NISMO GTR zegt

    16 maart 2007 om 10:47

    HAHAHHAHHAHAHAHAH LOL

    als eerst die jappen kunnen rijden… hij drift heel die M5 over het circuit… maar die GTR pakt ze in de laatste bocht… LOL… hahahahahahahaha nu ben ik benieuwd naar al die DEUTSCHE praat… er zwerven tal van filmpjes op het net waar de JAPANESE PRIDE de MANNSCHAFT van de baan knalt…

    Let the party begin… ik wacht op response???

    and don’t forget it’s just a NISSAN… HAHHAHHAHAHAH LOL

    Login om te reageren
  2. Bryan zegt

    16 maart 2007 om 10:48

    hahaha had niet verwacht dat hij zou winnen :D sja eigelijk wel verwacht maar had niet veel hoop tijdens de race

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    16 maart 2007 om 10:48

    Of die M3 CSL vliegt even naar voren bij de start! Geweldig filmpje! Alleen beetje raar dat die Nismo GT-R op het allerlaatst toch iedereen eruit trekt op het stukje naar de finish..

    Login om te reageren
  4. Fej zegt

    16 maart 2007 om 10:51

    Leuk filmpje, maar het lijkt me een beetje in scene gezet. De Skyline en de Gallardo beginnen pas echt te rijden in de laatste ronde. Natuurlijk dat de M5 dan eerste blijft, die heeft 100 pk’s meer dan de M3 en de 4S.

    Login om te reageren
  5. breinstein zegt

    16 maart 2007 om 10:56

    Respect voor de M5, maar mijn keuze zou toch de Gallardo zijn.

    Login om te reageren
  6. The master zegt

    16 maart 2007 om 10:58

    Ik vond het einde dus echt niet geloofwaardig. Ik geloof niet dat dit de daadwerkelijke uitslag is.

    Login om te reageren
  7. Cheech zegt

    16 maart 2007 om 11:01

    Leuk Battle tussen de BMW’s, maar de skyline heeft weer gewonnen!

    Login om te reageren
  8. Jonas zegt

    16 maart 2007 om 11:02

    Geloof ik ook niet!!

    Login om te reageren
  9. nashua zegt

    16 maart 2007 om 11:06

    leuke video, beetje dubieus einde, maar toch altijd fijn om hun voetenwerk te zien, ze zijn goed zonder twijfel!

    p.s. The Porshe does have good brakes!! :)

    Login om te reageren
  10. CSL zegt

    16 maart 2007 om 11:13

    haha, oude filmpje maar altijd leuk.
    Geef de CSL 500pk, dan wordt het interessant ;)

    Login om te reageren
  11. Mpower zegt

    16 maart 2007 om 11:14

    Prachtig, de Skyline was in dit geval ”de lachende vierde”

    Login om te reageren
  12. OJ zegt

    16 maart 2007 om 11:16

    Die Skyline heeft zich inderdaad ingehouden tot het einde. Wat ik persoonlijk echt stoer vind, is dat twee degelijke Duitse auto’s die in de basis ook met minder dan 200 pk verkrijgbaar zijn, zo goed meekomen. Geef mij maar zo’n M3!
    (had overigens graag nog een RS4 hier tussen gezien)

    Login om te reageren
  13. Richard zegt

    16 maart 2007 om 11:17

    Geloof er dus ook géén *** van.. Bedoel.. Even op het rechte inhalen terwijl het de hele tijd niet lukt.

    Login om te reageren
  14. Mpower zegt

    16 maart 2007 om 11:18

    Gezien het verloop van de race kan ik best begrijpen dat er mensen zijn die dit niet geloofwaardig vinden. Maar, als ik dit filpje niet had gezien en mocht inzetten voor 1 auto zou het zonder twijfels voor de R34 zijn. Dat ding is technisch al zo ver. Een standaard uitvoering maakt menig sportauto al moeilijk laat staan een aangepaste versie met nog meer vermogen.

    Login om te reageren
  15. renny zegt

    16 maart 2007 om 11:24

    Ja, de Porsche wordt door iedereen als diegene met de beste remmen omschreven maar wordt toch laatste.

    Raar einde idd als je ziet dat de M5 iedereen achter zich laat bij het accellereren in de rechte lijn bergop, en dat opeens de Nissan en de M3 voorbij schieten…

    Login om te reageren
  16. Marcello zegt

    16 maart 2007 om 11:33

    Volgens mij klopt t niet helemaal, want die skyline zou veel eerder al erlangs moeten blazen net als op dat laatste eind.. dus t is wel een beetje in scene gezet!

    Login om te reageren
  17. sven zegt

    16 maart 2007 om 11:40

    B*llsh*t dit filmpje….

    Login om te reageren
  18. kay zegt

    16 maart 2007 om 11:47

    heel gaaf filmpje zo, die jappaners zijn echt goed (left foot braking technique)

    Kgeloof wel dat er int filmpje ook gezegd wordt dat de gallardo en de R34GTR zich int begin inhouden… laatste rond werd de japanse motor pas warm dacht ik te horen ;)

    Login om te reageren
  19. Porsche Fan zegt

    16 maart 2007 om 12:00

    we hebben het dan wel over de 911 S met 355 PK’S

    Had er een 911 Turbo of GT3 neergezet en hij had ze van de baan geblazen

    :D

    en de 911 S is een betere Wagen dan een M3 CSL vind ik

    Login om te reageren
  20. FrankH zegt

    16 maart 2007 om 12:01

    Jammer dat de Skyline “wint”, blijf het een verschrikkelijke auto vinden. De specs zijn heel goed, maar het is en blijft een Fast ’n Furious bakkie. Ik vind elke auto uit de race prima, behalve de Nissan.

    Login om te reageren
  21. Marco zegt

    16 maart 2007 om 12:02

    Tsja…….japanse auto’s, japanse coureurs………wat had je dan verwacht dat er zou winnen?
    Als het een duits filmpje was geweest, dan had de m5 of m3csl gewoon gewonnen

    Login om te reageren
  22. Dreier zegt

    16 maart 2007 om 12:15

    Al niet eerder gezien hier?

    [OT]
    Is er een of andere rally aan de gang ala Gumball? Zag vandaag op de A1 van Deventer naar Hengelo een Bentley Conti, F430, Gallardo en een Lotus “rijden”. Er tussen nog een motormuis met zwaailichten….

    Login om te reageren
  23. June zegt

    16 maart 2007 om 12:22

    Idd ja, volgens mij is dit filmpje hiero al eens langs gekomen, maar alleen in het Japans .

    Login om te reageren
  24. bisazza zegt

    16 maart 2007 om 12:36

    Leuk hoor die platte jappen maar ik kies toch meer voor de duitse auto’s plus het feit dat de Nissan eerst zwaar gekieteld moet worden wil hij meekomen.

    Nee sorry… maar ik zal never nooit in zo’n aso fastandthefurious bak gaan rijden….

    Login om te reageren
  25. Bart v K zegt

    16 maart 2007 om 13:00

    Leuk filmpje maar als je het mij vraagt ook nogal ongeloofwaardig dat een japanse auto op het eind ineens wint.
    Als je er dan een m3csl in doet doe er dan ook een gt3 in, die auto’s vind ik een betere vergelijking.

    Login om te reageren
  26. Jurrian zegt

    16 maart 2007 om 13:08

    ik vind het wel frappant dat je gewoon kan zien dat de csl sneller is in de bocht als de m5. helemaal in die lange bocht is hij sneller als de anderen. wat voor gallardo is dat trouwens? of is het een standaard met een spoiler. en ik geloof niet dat het in scene is gezet, maar helemaal voluit eerlijk is het natuurlijk niet. er word gewoon netjes gereden.

    Login om te reageren
  27. El_Grande zegt

    16 maart 2007 om 13:13

    @ FrankH en Bisazza

    Praat toch niet zo raar dat die Skyline in de Fast zat maakt het gelijk een aso of flut auto. Welke auto komt er neit voorbij in die film. Het zijn gewoon auto’s waar een hoop aan te doen is nadat hij uit de showroom komt en daarom zijn ze thema voor de film. Jaren geleden was de Skyline al een superauto (begin jaren ’90) en de modellen rond het jaar 2000 zijn er genoeg die gekieteld zijn tot 1000pk of meer. RESPECT SKYLINE

    Login om te reageren
  28. Mycom zegt

    16 maart 2007 om 13:18

    Doe mij de porsche maar. Met het minst aantal PK en dan zo goed meekomen.

    En dan de verschijning van die prachtige auto!!!
    De Nissan, vind ik een leuke auto, alleen geloof niet dat hij ineens de pot wint!

    Wel leuk filmpje

    Login om te reageren
  29. Lampredi zegt

    16 maart 2007 om 13:30

    Mogen we de conclusie trekken dat de Porsche goede remmen heeft?

    Login om te reageren
  30. freek zegt

    16 maart 2007 om 13:52

    inderdaad…goede remmen haha :lol:
    maar uh… ’t filmpje is inderdaad wel in scene gezet…. of de motoren zijn opgeblazen op ’t einde :lol:

    Login om te reageren
  31. Sven zegt

    16 maart 2007 om 13:58

    @ Lampredi
    Echt he…dat zegtie wel 10 keer :P
    Wat slaken die gasten trouwens voor rare kreten als ze er bijna voorbij komen?:P

    Login om te reageren
  32. martijnn zegt

    16 maart 2007 om 14:03

    100% zeker dat dit in scene is gezet, de gallardo zou gehakt maken van de 911 en de m3, pas de laatste ronde zie je dat de gallardo een beetje zn best gaat doen

    Login om te reageren
  33. AlwinH zegt

    16 maart 2007 om 14:11

    @NISMO GTR:
    Verder alles goed met je?

    Login om te reageren
  34. 911 zegt

    16 maart 2007 om 14:37

    leuke test, maar niet een realistische uitslag
    die krijg je alleen als je ze los van elkaar laat rijden en dan de tijden vergelijkt, wel leuk filmpje……
    mooie gallardo tuning trouwens

    Login om te reageren
  35. Baron zegt

    16 maart 2007 om 15:26

    De enige reden waarom de Skyline won was dat de rest opgehouden werd door de M5 in de laatste bocht, hierdoor had de Skyline een veel betere snelheid uit de bocht en kon ‘ie erlangs.
    Respect voor dei gasten, ze kunnen écht heel goed rijden.
    En ja, ik hoef geen van deze auto’s te hebben, doe mij maar een Supra of NSX.

    Login om te reageren
  36. Egon zegt

    16 maart 2007 om 15:26

    Elke flapdrol die niet in de gaten heeft dat op het einde de BMW’s inhouden heeft geen verstand van autorijden!!!!! Natuurlijk die Nissan heeft een veeeeel hardere acceleratie op het einde dan in het begin van de race… uh-huh. Ze wilde gewoon even de japaners gelukkig maken. @: NISMO GTR die gasten kennen niet eens rijden, het laatste wat een goed coureur wil is: driften! Ze willen juist grip.

    Login om te reageren
  37. golf 4 zegt

    16 maart 2007 om 15:49

    zet er maar es die golf van dahlback racing bij die kan ze allemaal hebbe:P
    en die gallardo die loopt wel her hardst op de rechte stukken.
    en die gasten kunne egt wel rijden

    Login om te reageren
  38. GOD zegt

    16 maart 2007 om 15:52

    1. Ik vind dat einde maar nep het is ook een japanse programma
    2. respect voor alle ‘merken in dat filmpje
    3. zo goed kunnen japanners nou ook weer niet rijden als je bekijkt dat sato een van de beste rijders is
    4. porsche beste remmen maar word laatste dat kan zijn omdat de remmen te warm waren van eerste paar ronden maar dat weet je niet.

    leuk om te zien maar niet om de echte kwaliteiten te zien van de auto’s
    dan moet je ze toch even apart nemen en zo snel mogelijk tien ronden laten rijden

    Login om te reageren
  39. Bart v K zegt

    16 maart 2007 om 15:54

    Inderdaad nogal apart dat een coureur tijdens een race gaat driften. Bij driften ga je dwars en dus niet vooruit hierdoor verlies je snelheid.

    Login om te reageren
  40. Jellert zegt

    16 maart 2007 om 16:49

    Carrera s is toch een klasse lager als de rest of ligt dat nou aan mij. De Gt2/3 of turbo had korte metten met de m5 gemaakt.

    Login om te reageren
  41. 200sx zegt

    16 maart 2007 om 17:58

    de driver in die Z-tune hield hem stil tijdens de race anders zou hij al lang eerder op kop gelegen hebben

    Login om te reageren
  42. Speedlimit zegt

    16 maart 2007 om 18:14

    Niet zo moeilijk om te zien dat dit in scene gezet is…die skyline had ze al veel eerder te pakken moeten hebben :)

    Login om te reageren
  43. kaleoma zegt

    16 maart 2007 om 18:25

    nos ?

    Login om te reageren
  44. Nissan Skyline zegt

    16 maart 2007 om 18:44

    In het begin werd al gezegd dat de skyline de gallardo liet passeren omdat de Gt-R de auto was van waaruit alles werd geobserveerd. niet vreemd dus dat het lijkt dat het in scene is gezet

    Login om te reageren
  45. Ruud zegt

    16 maart 2007 om 19:03

    echt vet om te zien hoe die CSL doe M5 in de bochten een lesje leert. btw de m5 is op het rechte stuk sneller dan een gallardo cheak M5board.com

    Login om te reageren
  46. Ruud zegt

    16 maart 2007 om 19:03

    -0

    Login om te reageren
  47. stefan zegt

    16 maart 2007 om 19:07

    Jullie mogen zeggen wat jullie willen maar als je de nordschleife tijden bekijkt van all deze auto’s dan is de skyline de snelste.En ik weet zeker dat geen een van deze europeanen kans maakt tegen de nismo skyline.

    Login om te reageren
  48. Nick zegt

    16 maart 2007 om 19:19

    Tsja, ik kan ook een Golfje (GTI) pakken, chiptunen voor een hoger koppel en slechter verbruik, de turbodruk opschroeven alles vervangen door carbon, de vering aanpassen en al die auto’s op de baan zoek rijden.

    De standaard Skyline GT-R met de RB36DETT is bij lange na niet zo snel.
    Sterker nog, ik denk dat zelfs de standaard Golf GTI Mk. V geen probleem heeft met de Skyline bij te houden op de baan!

    Login om te reageren
  49. Nick zegt

    16 maart 2007 om 19:21

    Deze Skyline R34 heeft een RB26DETT Z2 (Z-tune) motor, deze heeft een emissie van een tractor (bij wijze van spreke uiteraard) en betrouwbaarheid is helemaal ver te zoeken.

    Login om te reageren
  50. GOD zegt

    16 maart 2007 om 20:02

    als je het zo bekijkt M5 tikkeltje sneller met optrekken als Gallardo maar Gallardo is veel lichter dus wat sneller door de bochten (beide N.A.)

    M3 CSL & Porsche aan elkaar gewaagd (beide N.A.)

    respect voor nissan maar die skyline is een twin turbo haal die turbo’s eraf en je houwt nog 40pk over en 3 ronden achterstand

    Login om te reageren
  51. Heyhuub zegt

    16 maart 2007 om 20:05

    @stefan

    Als je Nordschleife tijden goed bekijkt zie je dat de sttandaard skyline een ringtijd van 8:14 heeft.
    De M5 heeft een ringtijd van 8:13, de Porsche een 7:59, de Gallardo een 7:52 en de M3 CSL een ringtijd van 7:50 minuten.
    De snelste tijd ooit op de ring door een japanse auto was een tot 750pk getunede Toyota Supra met een tijd van 7:50 minuten.

    Login om te reageren
  52. eisema zegt

    16 maart 2007 om 20:55

    superfilmpje!!!
    lachen dat commentaar van die japanners en geweldig hoe die M5 driftend iedereen heel lang achter zich weet te houden!!!

    Login om te reageren
  53. stefan zegt

    16 maart 2007 om 21:01

    Heyhuub maar de ring tijd van 8:14 voor de skyline klopt voor geen meter.De ring tijd voor de standaard skyline gtr is 7:52.

    En Nick zo te zien van je op merking weet je geen ene moer van auto’s ik weet niet hoe je het in je hoofd haalt om de golf V gti met de skyline gtr te vergelijken.De gti kan niet eens de civic type r aan.
    De ring tijd van de gti is 8:52 dat is een minuut sloomer dan de R34 gtr,en het is RB26DETT.En over betrouwbaarheid gesproken de RB26DETT is gemaakt om voor rond de 1000pk dus 500 is geen probleem.

    En de z-tune komt gewoon door de emissie eisen anders mochten ze hem niet verkoopen Dat zou je geweten hebben als je ook maar iets van de nismo wist dus ga maar is eerst googelen.

    En god de skyline mag 2 turbo’s hebben maar hij heeft maar 2,6 en in de nismo 2,8 liter.De bmw m5 heeft 5 liter en de gallardo ook, ik zou wel willen zien hoe die twee het zouden doen met maar de helft van hun cilinder inhoud.

    Login om te reageren
  54. flierace zegt

    16 maart 2007 om 23:11

    er zijn ook duitse auto

    Login om te reageren
  55. flierace zegt

    16 maart 2007 om 23:12

    face it de skyline is gewoon beter ha ha .

    Login om te reageren
  56. flierace zegt

    16 maart 2007 om 23:13

    en er zijn ook duitse auto.s die afen toe wiinnen bij best motering kijk maar op you tube.com groeten

    Login om te reageren
  57. mgs013 zegt

    17 maart 2007 om 08:45

    eigenlijk zouden de jappen eens mee moeten doen aan de FIA WTCC . honda heeft een paar races meegedaan maar bakte er weinig goeds van.
    eens kijken wat de jappen doen in de F1. ook niet geweldig dus.
    BTW de beste rondetijd op de schleife tot nu toe is in handen van een Nederlandse autobouwer. ik kan als belg alleen maar knarsetanden.
    als je het mij vraagt geef mij maar een BMW alhoewel de goedkopere oplossing voor oerhard te kunnen gaan wel bij porsche te vinden is. De snelste sedan echter is afhankelijk waar je dat gaat meten. op de schleife is het nog steeds de M5.

    Login om te reageren
  58. Hansie! zegt

    17 maart 2007 om 11:13

    Ja kan Zeggen wat je wilt of dit echt is of niet

    ik bedoel ze hadden het met rondetijden moeten doen
    ze krijgen amper de kans om degene voor hun in te halen

    Login om te reageren
  59. Tombnolz zegt

    17 maart 2007 om 12:34

    De beelden uit het interieur van de M3 laten toch nogmaals zien dat het hier om een prachtig handelbare racer gaat. Helemaal geen mooie madammen auto, maar een klein monster dat serieus z’n mannetje staat naast een Gallardo!

    Login om te reageren
  60. Heyhuub zegt

    17 maart 2007 om 18:03

    @stefan

    Dat is lulkoek, de snelste skyline ooit gemeten deed een 7:56, did was er alleen 1 met serieuze aanpassingen.
    Maakt niet uit hoe goed hij handled, een auto van 1600kg met maar 300pk krijg je nooit en te nimmer onder de 8 minuten rond de ring met standaard sport banden.

    Login om te reageren
  61. stefan zegt

    17 maart 2007 om 19:30

    Heyuub

    Ik weet niet waar je die info haalt maar het klopt niet.Ten’eerste de skyline weegt 1560KG en hij heeft rond de 350pk op papier stond er 276 van wegen de japanse regels van toen.Dus ik weet niet van waar jij je 300pk hebt.

    En je de skyline gt-r is veel ingewikkelder dan welke duitser ook, hij heeft ATESSA-ETS 4WD en HICAS 4WS dat is een van de redenen waarom hij zo snel is.

    En hier kan je zien dat de nordschleife tijd echt gewoon 7:56
    http://www.sportcompactcarweb.com/features/0608sccp_2008_nissan_gtr/

    Login om te reageren
  62. stefan zegt

    17 maart 2007 om 19:32

    Een corectie de tijd is 7:52

    Login om te reageren
  63. 1xaston, 1xmurci zegt

    7 april 2007 om 15:41

    Stefan heeft idd gelijk, de gt-r heeft lang een record gehad op noordelijke ring.
    Als je ook maar een beetje serieus met auto sport en techniek bezig bent dan hoor je zoiets toch te weten.

    Login om te reageren
  64. w0o0dy zegt

    19 januari 2008 om 00:35

    dezelfde race met engels commentaar… de Lambo en de GT-R hielden zich aan het begin afzijdig en gingen pas het laatste rondje echt voluit.

    http://www.clipfish.de/player.php?videoid=NzU3NzY5fDEwNzYzMjU%3D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North