• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Best wel geel: Ferrari 458 Italia Milano van DMC

Auteur: ricardo, gepost 31 oktober 2011 om 09:03 – 26 Reacties

SEMA 2011, het veredelaarsfeestje in de VS, krijgt bezoek van de Duitsers van DMC. En ze nemen een opgefokte 458 Italia mee.

U heeft het vast wel gemerkt: de nationale tuningshow van Amerika staat wederom voor de deur en barst op 1 november los. Chevrolet is erbij met sinistere Camaro’s en Corvette’s, Toyota showt 3 getunede iQ’s en Mazda brengt een MX-5 Spyder mee, om maar een kleine selectie aan blikvoer te noemen. Toko’s als DMC zijn ook aanwezig en zij hebben voor de gelegenheid een 458 Italia door de mangelmolen gehaald en er wat extra pk’s uitgeperst.

Om met het subtiel gewijzigde uiterlijk beginnen: aan de voorkant zijn de vleugels in de voorbumper nu uitgevoerd in koolstofvezel. Hetzelfde geldt voor de zijskirts, zijspiegels en de diffuser in de achterbumper. De lichtmetaaltjes zijn aan de voorkant 21 inch (255/30-banden), en aan de achterkant 22 inch (335/25-banden) groot.

Het nieuwe rubber kan vervolgens worden opgebrand door de aangename vermogensstijging in deze gele rakker. Niet dat de 458 dat nou bepaald nodig heeft met standaard 570 pk (redline @ 9.000 RPM), maar een nieuwe bruluitlaat (19 kg lichter) die het vermogen naar 610 pk en het koppel richting de 569 Nm schopt is een leuke optie. De Vmax zou ermee op 330 km/u komen te liggen, een plusje van 5 km/u. DMC vermeldt er trouwens even heel duidelijk bij dat er een zéér goed hitteschild wordt gemonteerd, we weten immers wat er kan gebeuren met 458’jes die over falende hitteschilden beschikken.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • DMC Ferrari Roma
    DMC Ferrari Roma is net dat tandje agressiever
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

458, dmc, Ferrari, italia, sema, sema-2011, tuning

Vorig bericht: « Nederland Supercarpark. Deze exoten rijden wij
Volgend bericht: VW Polo en Peugeot 508 zijn populairste leasehokken »

Lees Interacties

Reacties

  1. massarati zegt

    31 oktober 2011 om 09:07

    Ik heb helemaal niets met SEMA maar ik vind deze best wel lekker.

    Login om te reageren
  2. ilovecar zegt

    31 oktober 2011 om 09:13

    Best wel geil

    Login om te reageren
  3. cassiewollie zegt

    31 oktober 2011 om 09:15

    Jammer van die zwarte achterlichten… K’vind gewoon rood met wit toch mooier

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      31 oktober 2011 om 09:32

      @cassiewollie: back to the eighties… Allemaal weer achterlichten zwart maken whoei!

      Die achterlichten verpesten het hele plaatje

      Login om te reageren
      • adyton zegt

        31 oktober 2011 om 10:37

        @baasbas: Daar heb je gelijk in. Lichten laten ze beter met rust.

        Login om te reageren
  4. doewap zegt

    31 oktober 2011 om 09:50

    bieke auto

    Login om te reageren
  5. Sonnyvd zegt

    31 oktober 2011 om 09:53

    Hoe kan een uitlaat zorgen voor 40 pk meer? Ik lees wel eens vaker dat een uitlaat ook een paar kg ligter is enz enz. Maar waarom zetten de sportauto merken, zoals Ferrari in dit geval er zelf niet zo een betere uitlaat onder?

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      31 oktober 2011 om 10:39

      @Sonnyvd:

      De fabrikanten moeten aan strenge milieu-eisen voldoen, aftermarket spullen niet mits het erbij vermeld staat.

      Login om te reageren
      • Sonnyvd zegt

        31 oktober 2011 om 23:14

        @jack_abarth:
        Oh oke vandaar, thanks! :D

        Login om te reageren
  6. masterstig zegt

    31 oktober 2011 om 10:04

    Rijdende banaan….

    Login om te reageren
  7. ukbob zegt

    31 oktober 2011 om 10:22

    Doe dan ook wat met ‘geel’ in ’t interieur.. Beetje saai nu vergeleken met exterieur!!
    Enige ‘gele’ is ’t Ferrari logo op het stuur en dat zit er standaard al op.

    Login om te reageren
    • adyton zegt

      31 oktober 2011 om 10:35

      @ukbob: Dan is het weer teveel. Nu kan het er best wel mee door eigenlijk.

      Login om te reageren
      • EJS zegt

        31 oktober 2011 om 10:54

        @adyton:

        Het interieur is anders nu wel erg somber zwart.. Gele stiksels zouden het wat mij betreft wel afmaken..

        Login om te reageren
  8. Captain zegt

    31 oktober 2011 om 10:29

    die vleugels vooraan zijn toch die speciale rubbers die vervormen onder hoge snelheid?? zodat die minder luchtweerstand hebben en je geen downforce nodig hebt op rechte stukken. Dat zal de topsnelheid misschien wat tegenhouden (als de originele rubbers werkelijk hun functie uitoefenen uiteraard)

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      31 oktober 2011 om 11:59

      @Captain: ze vervormen niet maar de hele vleugel zakt iets (alsof ze aan een veer zitten zegmaar) waardoor ze onder een grotere hoek komen te staan en met downforce geven.

      Login om te reageren
  9. florisw zegt

    31 oktober 2011 om 10:31

    Hij kan nog een heel stuk ge(i)ler hoor…

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    31 oktober 2011 om 10:46

    echt zo,n ding voor mannen met een verzorgt kapsel ..
    en een perfect zittend maatpak ..

    zwaar gay dus ..

    Login om te reageren
  11. wimmm zegt

    31 oktober 2011 om 11:43

    Die kleuren staan ‘m niet verkeerd! Doe mij maar! :D

    Login om te reageren
  12. moondustfocus zegt

    31 oktober 2011 om 13:04

    Het komt te vaak voor dat tuning bij dit soort auto’s te ver doorschiet, deze is een keertje ‘bescheiden’ gebleven.

    Login om te reageren
  13. AlwinH zegt

    31 oktober 2011 om 13:27

    Dat ziet er dus echt niet uit, een geel-met-zwarte 458…

    Login om te reageren
    • moondustfocus zegt

      31 oktober 2011 om 20:06

      @AlwinH: Als je het aan de heren netjes vraagt, willen ze ‘m heus in het rood afleveren

      Login om te reageren
  14. JMWPvG zegt

    31 oktober 2011 om 13:30

    Oooh, Ik dacht aan de mannen van RUN DMC ;-)

    Login om te reageren
  15. reality2030 zegt

    31 oktober 2011 om 14:42

    Mooi zo hoerige geile ( geel) kleurtje dat pas bij zo’n flitspaal bak…

    Login om te reageren
  16. Lamborghini60 zegt

    31 oktober 2011 om 17:00

    Gewoon porno op wielen

    Login om te reageren
  17. dustin24 zegt

    31 oktober 2011 om 17:23

    Die geile velgen doen het ‘em

    Login om te reageren
  18. dmk94 zegt

    31 oktober 2011 om 22:13

    super mooie auto maar mis tog een subtiel spoiletje achterop

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North