• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

McLaren-bestuurder kan bizarre crash op de Autobahn navertellen

Auteur: machielvdd, gepost 4 augustus 2025 om 17:58 – 16 Reacties

Dit is niet met 100 km/u gegaan…

We zien regelmatig beelden van heftige ongelukken, waarbij de inzittenden toch met minimale verwondingen wegkomen. Zo overleefde vorige maand iemand een horrorcrash met een Tesla, waarbij de vangrail de auto van voor tot achteren doorboord had. Nu hebben we weer een ongeluk dat er heel slecht uitziet, maar toch goed afliep.

Het ongeval vond zaterdagochtend plaats op de Duitse A8, in de richting van München. Een McLaren 720S verloor op een nat wegdek de controle en kwam daarbij ónder de vangrail terecht. Op de foto’s is te zien dat de vangrail over een grote afstand in de kreukels ligt. Dat moet dus aardig hard gegaan zijn.

De McLaren is zwaar gehavend, dus de brandweer vreesde bij aankomst het ergste. Wonder boven wonder was de 61-jarige bestuurder slechts lichtgewond. Godzijdank was er geen passagier aan boord, want dan was het anders afgelopen. De passagierskant is zo plat als een dubbeltje, carbon monocoque of niet.

De materiele schade is dus groot. De nieuwprijs van een McLaren 720S lag rond de 3 ton, maar de afschrijving gaat wel hard bij deze auto’s. Tweedehands exemplaren worden in Duitsland aangeboden voor €180.000 à €200.000. We vrezen dat dit exemplaar toch echt total loss is.

Foto’s: Freiwillige Feuerwehr Brunnthal

Ook interessant!

  • 350Z-bestuurder stapt zelf uit na bizarre crash in Arnhem
  • Gloednieuwde driezits supercar in de maak
    Gloednieuwde driezits supercar in de maak!
  • Video: Bestuurder heeft alle geluk van de wereld
  • Gespot - een verpeste of geniale SLR McLaren?

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, McLaren

Vorig bericht: « Koop de fabrieksnieuwe Bugatti van Rick!
Volgend bericht: Tesla het grootste afschrijvingskanon? Nou, dat hangt er maar vanaf »

Lees Interacties

Reacties

  1. ghengiskhan zegt

    4 augustus 2025 om 19:04

    ‘De 61 jarige bestuurder…’
    Eerste gedachte: aardig op leeftijd voor zo’n auto.
    Tweede gedachte: maar over anderhalve maand ben ik 57…
    Zo voelt dat helemaal niet. Ik word gewoon voor de zoveelste keer 27, ook al zijn al mijn kinderen ondertussen meerderjarig.

    Login om te reageren
    • rwdftw zegt

      4 augustus 2025 om 19:13

      Wie weet heb je over 4 jaar een McLaren voor de deur staan ;)

      on topic : ik begrijp niet waarom je met nat weer je 720PK sterke supercar gaat uitlaten. Dat zal met droog weer al een handvol zijn. Traction control kan ook maar zoveel.

      Login om te reageren
      • hotze zegt

        4 augustus 2025 om 23:36

        Gewoon wat rustiger rijden als het nat is.
        Als je goed op het gas gaat is jet vragen om een glijpartij.

        Login om te reageren
    • isleofman zegt

      4 augustus 2025 om 19:28

      It’s strange being the same age as old people 😉

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 augustus 2025 om 00:25

      Mjah dan zit je wel op het randje. Voor iedereen die na 1980 geboren is en geen Darwin Award vangt wordt natuurlijk het eeuwige leven uitgevonden door AI, dus dan maakt het niet meer uit.

      Login om te reageren
  2. mark997gt3 zegt

    4 augustus 2025 om 19:35

    Voor mijn gevoel zijn de Europese eisen wat betreft sterkte van A/B pilaren en het dak nog wel voor verbetering vatbaar. Ongeloofelijk hoe de cabine vervormd wordt bij dergelijke crash. Vraag is of een evt bijrijder het had overleefd.
    Een sportauto van 300k met 720pk zou wel een rolletje aan moeten kunnen. Dat lijkt overigens voor geen enkele (sport)auto te gelden.
    Persoonlijk vind ik de McLarens wel steeds gavere auto’s

    Login om te reageren
    • kniesoor zegt

      4 augustus 2025 om 20:40

      Qua dat ‘rolletje’ : dat zal wel meevallen, zelfs cabines van relatief eenvoudige moderne wagens kunnen één of meerdere rolletjes prima aan, zoals bijna dagelijks bewezen wordt op ‘s heren wegen. Maar een schuivende impact met ergens tussen de 45 en 90 graden tegen – in dit geval – de staanders van een vangrail, is een ander verhaal. Ervanuitgaande, dat de klap van deze McLaren op forse snelheid plaatsvond, is de impactbestendigheid van die A en B zuilen overigens zo slecht nog niet.

      Login om te reageren
    • RUBERG zegt

      4 augustus 2025 om 21:26

      Hoezo? Crashtest uitvoeren onder geleiderails? Auto’s zijn geen tanks.

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 augustus 2025 om 22:14

      Hoe meer de cabine vervormd, heel meer energie het opneemt en hoe minder er door de inzittenden hoeft te worden verwerkt. Goed gekreukeld is dus veiliger.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 augustus 2025 om 00:28

      Ik had idd wel wat meer verwacht van een carbon tub. Dan deed die gt3 rs die laatst biem ging op de Ring het eigenlijk beter zonder carbon monocoque. Maar goed, het zal ongetwijfeld onnoemelijk hard zijn gegaan. Met een alu/staal Ferrari had je dit wss niet overleefd (toch zou ik liever de Fezza hebben maar das een ander verhaal).

      Login om te reageren
      • mc96 zegt

        5 augustus 2025 om 07:30

        Carbonfiber is geen wondermateriaal. Het kan hele grote trekbelastingen aan maar geen hoge duwbelastingen. Hoe de matten met carbon fiber zijn gelegd bij het maken van de tub maakt dus heel veel uit tegen welke belasting op welke plek de tub is bestand. Ander nadeel van carbon is dat het breekt in plaats van vervormt (zoals staal en aluminium). Daarnaast denk ik dat de 720s ook niet de beste crach prestaties biedt. Kijk maar eens naar die foto’s enige tijd geleden hier op de site van die blauwe 720s contra een BMW 3 serie.

        Login om te reageren
      • ttr6 zegt

        5 augustus 2025 om 10:40

        Ik denk toch dat ik liever een kreukelzone alu/staal om mij heen heb dan een keiharde plastic bak die geen energie absorbeert. Zie ook het verhaal van MC96.
        Toch ga ik het niet uitproberen met mijn 488 gtb. Gewoon van het gas als het nat/vochtig is. Ik zie ze in D wel doorknallen ook in volle regen op die betonnen water-Autobahnen….ook blijkbaar 60+’s die ik wat verstandiger inschat (ben er zelf ook 1 😉 )

        Login om te reageren
  3. polpol33 zegt

    4 augustus 2025 om 20:27

    Nix wat Matt Armstrong niet kan fixen 😉

    Login om te reageren
  4. Jurgen zegt

    4 augustus 2025 om 20:45

    Holy sh*t,

    Deze man doet ff een Grosjeannetje!

    Gelukkig leeft hij nog zonder noemenswaardig letsel.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      5 augustus 2025 om 00:26

      Meer een Kubica’tje. Die kwam er echter slechter vanaf.

      Login om te reageren
  5. anthwan zegt

    5 augustus 2025 om 12:09

    Rick Striptent zou zeggen/beweren/liegen dat het zeker niet harder 110 kmh is gegaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North