
Rick van Stippent zet zijn Bugatti nu alweer te koop.
Rick van Stippent heeft het toch maar mooi geflikt, als autopoetser een Bugatti Veyron kopen. Hij had al een vrij uitgebreide collectie met auto’s, maar een Bugatti is natuurlijk next level. Hij kocht de auto in november vorig jaar bij Carlink.
Helaas kon Rick er in eerste instantie weinig van genieten. Hij had namelijk wel een Bugatti, maar geen rijbewijs. Dat was hij nog steeds kwijt naar aanleiding van het akkefietje met zijn Aventador. Overigens haalde hij zijn rijbewijs vijf maanden geleden op in deze Bugatti.




Rick heeft lekker wat views kunnen pakken met de Bugatti, maar de auto staat nu alweer te koop. Via Fabrieksnieuw.nl, waar hij zijn eigen collectie verkoopt, wordt nu ook de Bugatti aangeboden.
Het betreft een Grand Sport, de cabrioversie van de Veyron. Hier zijn er slechts 58 van gemaakt. Het is meer een targa dan een echte cabrio, maar je kunt in ieder geval dakloos 369 km/u rijden. Met het dak dicht kun je nog een stukje harder: 408 km/u.




De auto is uitgevoerd in een two-tone kleurstelling van rood met zwart, gecombineerd met verchroomde velgen. Een bijzondere combinatie, maar de Veyron is zo’n auto die alles kan hebben. Het interieur is volledig uitgevoerd in rood leer. Ook dat zal niet ieders smaak zijn, maar ondergetekende kan een rood interieurtje wel waarderen.
Wat moet dat kosten? Rick wil er €1.895.000 voor hebben. Dat is aan de hoge kant voor een Veyron, maar alle auto’s op Fabrieksnieuw.nl worden voor de hoofdprijs aangeboden. Rick lijkt geen haast te hebben met de verkoop, want veel auto’s staan al 2 jaar te koop. Wellicht zal deze Veyron dus ook nog een tijdje in de collectie blijven.





Ligt het aan mij of is die lak heel erg dof? Vind de foto’s niet heel geweldig. Technisch hoogstandje destijds (nu ook nog) maar droogt niet heel lekker op..
Idd
Het is een unilakrood. Dus heel lastig om die echt weer mooi glimmend te krijgen.
Laat Rick daar nou net de juiste spulletjes voor hebben (lees: aanbieden)…
De auto moet waarschijnlijk nog even langs een goede poetsert om m echt weer te laten schitteren.
Voor 1,8 Miljoen staan er ook hele leuke Ferrari’s te koop.
De Veyron kan mij persoonlijk niet zo bekoren een EB110 vind ik veel gaver
Het heeft wel wat, maar deze kleuren zijn het niet wat mij betreft. En de Chiron is ook wel echt een stukje beter gelukt. Rikkert probeert natuurlijk weer een goede marge te maken. Ik meen mij te herinneren dat hij trots verkondigde deze ‘voordelig ingekocht’ te hebben. Net als bij veel van zijn andere auto’s zie ik het zelf niet per se zitten om voor de absolute hoofdprijs neer te tellen voor een schoongemaakte auto, die na drie maanden de normale marktprijs (die veel en veel lager ligt) van een dergelijk model waard is. Ondanks dat ik het an sich wel gaaf vind om zo’n oud gebakje helemaal netjes te maken. Leuk, maar niet zóóó leuk en waardevol wat mij betreft. Zo’n Bug is -als je ‘m niet twee keer wil rijden en daarna wil flippen- ook alleen maar te doen als je (minimaal) 100 miljoen hebt gezien de onderhoudskosten.
Ik vrees on a different note dat Rikkert de Nederlandse Salt Bae gaat worden en de mensen deze formule en de klikbeet -ietwat hypocriet oke- filmpjes uiteindelijk niet meer zullen ‘vreten’. Maar goed, in de tussentijd heeft hij wel best wat bereikt, dat moet je ‘m nageven. Ik zou stoppen nu je nog voor staat, de poet in wat pandjes stoppen om van te rentenieren en van de auto’s weer gewoon hobby maken.
Ben het niet altijd met je eens, maar hier zijn we het roerend. Is voor het internet an sich ook wel fijn als deze geilponum ervan zou vertrekken en van z’n knikkers gaat genieten.
Of de foto’s zijn slecht of Rick heeft m met een fijnkorrelig papiertje van de Gamma fabrieksnieuw gemaakt. Ziet er slecht uit, helemaal gezien prijs en aanbieder.
Rood is sowieso een erg moeilijke kleur op deze auto, helemaal icm het rode interieur. Het exterieur begint ook wel zn leeftijd te verraden links en rechts en het rood helpt daar niet bij. Dit is niet een uitvoering die de prijs rechtvaardigt.
is rijden zonder rijbewijs geen strafbaar feit? want die was ie kwijt, en opgehaald in de Bugatti, heeft ie dan technisch gezien geen strafbaar feit gepleegd?
Vroeg ik me ook af maar ik vermoed dat het rijbewijs de dag dat je ‘m mag ophalen weer vanaf 00:00 uur geldig is. Gelukkig nog geen ervaring mee ;)
Hij heeft ‘m opgehaald met deze auto. Als bestuurder of bijrijder?
Pas als je hem in je handen hebt officieel. Maar de hit is van de aan jouw gekoppelde auto’s af vanaf middernacht inderdaad.
Mooie boekhoudkundige truc om de auto’s op deze manier voor forse prijzen te adverteren.
Even een lesje boekhouden: je mag pas winst opschrijven als je het realiseert. De boel herwaarderen tegen een fictieve hoofdprijs trapt geen enkele echte boekhouder in.
Het is meer een enorm opportunistische marktkoopman: zo hoog mogelijke waarde schreeuwen, proberen kan altijd.
Ze staan eeuwig in de bedrijfsvoorraad, dus hoeft hij geen wegenbelasting te betalen en is er geen APK plicht. En ze zijn verzekerd op een garagepolis.
Precies dit.
Is het mogelijk deze Rik minder aandacht te geven?
Is dat geleuter over fabrieksnieuw nog steeds niet afgelopen? Met een paar spuitbusjes en kwastjes dingen “bijwerken” die er origineel nooit zaten is een beetje gek. Onderdelen als een uitlaat van een auto zilver spuiten? Nog gekker.
Ik ben er jaren geleden een keer ingetrapt. In de (toegegeven) naïeve veronderstelling dat er echt aan mijn auto gewerkt zou worden heb ik een flinke rekening betaald. Na een paar maanden is de matzwarte lak van de zijspiegels en deurgrepen afgebladderd, de pook zag er na een paar honderd kilometer precies weer zo uit als voordat hij weer “fabrieksnieuw” werd gemaakt. Het stuur is fabrieksnieuw gemaakt door over het versleten leer een soort structuurlak heen te spuiten die bijzonder naar aanvoelt.
En een vervelende geldwolf is het ook nog. Ongevraagd andere dingen doen dan afgesproken zodat hij nog steeds het geld kan vangen dat vooraf is geoffreerd, terwijl een deel van de afgesproken werkzaamheden niet mogelijk bleek. En dan heb ik het niet eens gehad over de ononderbroken pogingen om te upsellen. Heel eerlijk? Ik vind het schandalig dat deze kerel wordt gepromoot door autoblog.
Was jij die peer met de 968?
Ik weet niet of onze berichtgeving als ‘promoten’ gezien kan worden. Hoe je het ook went of keert; de beste man is voor beter en slechter ‘een bekende figuur’ in het Nederlandse autolandschap geworden. Volgens mij berichten wij daar vrij neutraal over. Er is ooit een samenwerking geweest doch dat is nu reeds jaren geleden. Iedereen mag zijn eigen keuzes maken. Ik koop zelf over het algemeen Maguiars/3M maar heb ook niet de illusie dat de maakprijs daarvan in de buurt komt van wat ik ervoor betaal (en het is nog van die pfas schurken ook)…It’s a dog eat dog world helaas.
Nee. Ik heb geen 968…
Ah oke…er was ook iemand met een 968 not best pleased
Veyron.. ik zou em 3-4 ton geven. Als ik het had liggen. Maar onderhoudsbeurtje voor Rick was 65 mille. Met nog wat vergeten zaken. Nee, liever een dikke GT3 RS Touring. Is het beurtje maar 10 mille. Haha.
“GT3 RS Touring” ? 🤔
Je weet wel, die met zonder spoiler
Maar het is wel een bijzonder fraaie Veyron!
Welnee. De enige auto’s die zwart met rood mogen dragen zijn ’t A-Team busje en Knight Rider. Alle andere zijn ordinair.
Er staat ook een Ford Focus Ghia 1.6 in de “collectie” met meer dan een ton op de teller met een vraagprijs; €19.950,-
Sorry, maar ik kan die hele tent niet serieus nemen.
De collectie bestaat toch uit de auto’s die zijn poetsende hoogheid Rick ooit zelf gehad heeft? Dat kun je narcistisch noemen maar ook divers. Vandaar een kenners auto als de Focus.
Wat houd dat “fabrieksnieuw” in komt daar ook een monteur aan te pas. Of wordt alles grondig schoongemaakt en ziet het er alleen maar fabrieksnieuw uit. Want dan had ik liever een fabrieksnieuwe op technisch vlak ipv een glimmende motorruimte
Ik heb niet de hele advertentie gelezen dat Rick zijn auto wil verkopen maar was benieuwd naar de reakties over Rick.
Zijn precies zoals ik een beetje had verwacht had.