
Ons credo is: “Als je dan toch gaat crashen, kun je maar beter goed mikken.” Dat had de bestuurder in deze Camaro ook door.
EuroNCAP doet offset crashtesten, waar slechts een gedeelte van de voorkant op een barrière wordt gezet (leuk werk trouwens). Toch kun je de “tegenstander” het liefst zo goed mogelijk in het midden raken, zodat de volledige voorkant als kreukelzone kan dienen. Dat geldt natuurlijk alleen als de botsing daadwerkelijk onvermijdelijk is. Of als je echt niet wil verliezen tijdens een spelletje chicken. De bestuurder van deze Camaro aarzelde dan ook geen moment toen hij de controle over het stuur verloor. De Camaro werd dan ook netjes door het midden gehakt. Bizar genoeg kon de bestuurder met alleen een schram op zijn hoofd uitstappen. (via Jalopnik)







Dat ziet er best heftig uit! Je zou zeker niet zeggen dat de bestuurder het overleefd zou kunnen hebben!
Geluk of gewooon professioneel crasher.. Ik denk beide.
Begin me hier toch af te vragen hoe hard er gereden is?? Niet langzaam sowieso! ;)
zo….hoe hard zal die hebben gereden?
@406_v6: ik denk dat hij zich niet aan de maximum snelheid hield, of die is daar te hoog :P
@lincoln: idd ja :P
Afgeschreven? :)
Vraag me ook af met welke snelheid dit gebeurd is. Vast niet de daar toegestane snelheid in zo’n gewone straat. ;)
ik denk total loss
Camaro SS vs boom, boom wint ! niet normaal hoe die camaro doormidden gaat.
@GTRSPEED: Volgensmij is het een ijzeren paal..
@troublesome88:
het is wel hout, maar geen boom, het is een electriciteitsmastje volgens mij. in tegenstelling tot Nederland lopen aan de andere kant van de grote plas, de meeste elektriciteitskabels bovengronds.
die gast zal dan wel door de voorruit zijn uitgestapt na de crash.. als je dan een Isseta wilt, koop dan geen Camaro..
*doet offset crashtesten, waar slechts een gedeelte van de voorkant op een barrière wordt gezet (leuk werk trouwens). Toch kun je de “tegenstander” het liefst zo goed mogelijk in het midden raken, zodat de volledige voorkant als kreukelzone kan dienen*
MERCEDES-BENZ DOET 20!! BOTSPROEVEN MEER ALS DE EuroNcap.
Duct tape erop, zie je niets meer van…
CTS gaspedaal?
Ziedaar het bewijs dat ze in Amerika nog steeds troep maken.
Ik koop nog liever een Huatai.
Stevige paal, hoge snelheid , goed mikken….
Wat een ravage. wel opmerkelijk dat die paal niet eens scheef staat en de bestuuder alleen maar schrammetje heeft!
Amerikaanse prullen :D
Dat is toch ook niet echt “kreukelzone” ;)
Staat hem goed, wit met rood. Heeft er alleen niet meer aan :)
Nou… Die doet ’t niet meer.
Mjah, dit geeft mij toch niet zo veel vertrouwen in die Camaro… Nouja, bij deze crash waren wss meer factoren betrokken die tot deze dramatische crash leidden…
ELKE auto kan je al bij 30 km/u aan gort rijden ..
@lincoln: Pak dan maar eens een oud Dafje van een jaar of 40 terug, die waren van plaatstaal ofzo, daar kon je dwars mee door een huis rijden!
Verder ziet dit er uit alsof hij het paaltje precies op de verkeerde plek geraakt heeft… Maar waarschijnlijk is het een combinatie geweest met de snelheid, want er is een behoorlijke ravage!
Ongelooflijk hard gereden of slechte materiaalkeuze?
@SHFT: Slechte materiaalkeuze denk ik.. Hij had beter een skippybal kunnen rammen..
Doormidden in de breedte kan ook:
http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/02/boom-vs-audi-rs6
das pech camaro weg
Goh, hier gaan we weer, maar daar is wel ongelofelijk veel schade aan voor een paal te raken :S Amerikaanse kwaliteit?!
@ SHFT
Heel trieste materiaalkeuze (niet vanuit financieel standpunt natuurlijk :p) & rap op de markt brengen voor snel winsten te halen was ook mijn gedacht..
…. wow!!…. dat moet wel machtig hard gegaan zijn!
Als je goed naar de foto’s kijkt zie je duidelijk dat de paal bij de rechter koplamp de motorkap gepasseerd is. Daarna is de paal langs het motorblok de passagiers stoel in geschoten. De bestuurder mag van geluk spreken dat hij met deze botssnelheid zo lichtgewond wegkomt en dat hij alleen in de auto zat. Een passagier op de voorstoel was onherroepelijk dood geweest.
De schade op die eerste foto lijkt ernstiger dan op de overige 3 foto’s. Misschien stond er voor dat hekje naast bewuste paal wel oud vuil, oude tv’s/vuilnis/fornuis enzo. Enkel van deze Camaro kan niet.
gr.
LOL @ John hahahahaha
Die heeft dus schandelijk veel te hard gereden…..
Wat een kalf zeg.
Deze gast moet meteen aangenomen door de ANWB om auto’s voor ze te testen!
Hoe ernstiger het ongeval, hoe minder verwondingen de berijders oplopen..
Godsamme wat een dreun.. Toch begrijp ik niet hoe die paal zo ver in de auto kan doordringen. Aan het eind van de kreukelzone valt er niets meer te kreukelen. Dan moet daar toch een keiharde buffer zitten die er voor zorgt dat het passagierscompartiment intact blijft? Of is ie daar ook doorheen gebroken?
dit kan alleen met een amerikaan of chinees
hoe? ik wil weten hoe.
Ooit iemand de aflevering van Mythbusters gezien waar ze dit doen met een sneeuwruimer/vrachtwagen? Dit lukte zelfs zo goed (enfin…) niet als de auto op een metalen wig inreed en de motor in de koffer zat… Zegt veel over de bouwkwaliteit van dit bakkie, vrees ik.
@jo:
Ja, heb die aflevering ook gezien. Die Myhtbusters probeerden van alles, maar…die lieten die auto exact doormidden knallen op de sneeuwschuiver!!!
Dan zit de motor heel erg in de weg…En iemand zei al dat de paal via het rechterkoplamp het interieur binnen drong!
Vergelijkbaar met die F50 in Rotterdam-Zuid, enige tijd geleden!
zo, die is kapot!
@ Freewarefreak
Ik zoek net naar de lengte van de stalen bumper. Ik vermoed dat deze aan de korte kant is waardoor de paal de auto in kon treden. Was de bumper iets langer geweest dan had deze zich om de paal heen gevouwen en was de auto 1,5 meter eerder gestopt zonder schade aan het passagiers compartiment. Alle energie was dan door de voorste kreukelzone opgenomen en de voorzijde was flink korter geworden i.p.v. deze bijzonder onveilige opengeknipte schade, waarbij de kreukelzone niet gedeformeerd is. Ergo, geen Camaro kopen!
heeft die toch netjes gedaan, iets harder, en de achterkant was ook in 2 stukjes
GASS!!!!
haha heb dit wel vaker meegemaakt zelfs met ferrari’s in kuwait maar alsnog wel erge crash ;)
dun paaltje. Dikke auto. 2ton druk op een vierkante centimeter. Snap best dat zo’n chassis dat niet trekt. Wss als de hoek net iets anders was geweest was ie minder ver gekomen. Nu had ie mooi 2 meter kreukelzone. Gelukkig geen passagier.
@ Veel mensen:
Pardon???
Zonde van deze, in tegenstelling tot andere Amerikanen, sehr Schöne Wagen!
Die bestuurder heeft echt geluk gehad.
Camaro’s moeten ook terug geroepen worden… gaspedaal kan vast komen te zitten!
daar gaan we weer hoor ff weer afgeven op de zogenaamde slechte amerikaanse kwaliteit , bekijk youtube ff met de aantallen italiaanse raspaardjes die dwars doormidden of geheel aan bonken liggen .
@corvettez06:
je suggereert dus dat de bouwkwaliteit van italiaanse autos vergelijkbaar is met die van italiaanse.
Als je een beetje handig bent, kun je ‘m zo met een hamer, schroevendraaier en wat verf helemaal weer de oude maken ;)
http://www.youtube.com/watch?v=r5WuphVn2oMhttp://www.youtube.com/watch?v=BoMcqT5hYmU
http://www.youtube.com/watch?v=BoMcqT5hYmU
http://www.youtube.com/watch?v=OiBYcYE44Xc
Goeie paal;
“Weet je hoe die dingen testen bij TNO?”
“Ze rijden er met een Camaro SS tegen aan….”
@ super oordeel zelf maar elke auto hoe duur ook ,onder de juiste hoek de perfecte crash laten maken , kan tot fatale gevolgen lijden of een auto compleet doormidden krijgen , dus ? heeft dat niks met italiaans of amerikaans te maken lees me opmerking dus nogmaals , ik ben gewoon dat eewige gezeik van al die amerikaanse vooroordelen zat , iedereen mag zeggen wat die wil ,dat respecteer ik, en dit is mijn tegen reactie dus .
http://www.youtube.com/watch?v=orhyNIyfmZo
dit gebeurt bij Italiaanse super-cars nooit ..
dat komt omdat ze voor dat ze een paaltje tegenkomen in de fik vliegen ..
Damn, wat zal je wel denken momenten na de crash, zit je bijna ongeschonden in je auto en toch is de helft weg :S
Diene verlichtings paal moet massive staal geweest zijn. Die verlichtings paalkes hier in onze omgeving breken direct bij licht contact.
Het kan aan mij liggen maar ik meende ooit iets gehoord te hebben dat je beter alle energie door de auto kan laten opvangen dan door je eigen lichaam… En de bestuurder leeft nog, dat er dan nog mensen zijn die wat te miepen hebben! :lol:
“January 9, 2006
The Camaro coupe concept vehicle debuted at the 2006 North American International Auto Show. It was awarded “Best in Show” by Autoweek editors.”
“April 17, 2009
The first deliveries of production 2010 Camaros are reported by regular owners.”
Veel te snel op de markt inderdaad… :roll:
zonde van die camaro
@Alle jongentjes hierboven met een fiets of een auto met 85 PK en die de Camaro dissen om zijn bouwkwaliteit:
De Camaro heeft 425 PK, met die power kan dit idd gebeuren.
Jullie driewieler zal er ongetwijfeld beter hebben uitgezien na een botsing met die paal.
Opvallend dat de bestuurders dit soort crashes ALTIJD overleven, conclusie is dat zwaar crashen veiliger is dan met een gangetje van 50?
Zo iemand nooit meer een rijbewijs geven of een auto kopen die je wel kan handelen. Koop dan een Twingo of een Fox.
Zeker geen afknappaal!
@Rob USA: Als jij denkt dat deze Camaro-driver zich aan de snelheid heeft gehouden ben je niet alleen rasoptimist maaar heb je ook een US-bril op je neus..
Al heb je 650 pk.. Als je je gewoon aanpast aan de (weers)omstandigheden is er toch niets aan de hand?
Met de kwaliteit zal het wel snor zitten maar niet met de betreffende chauffeur. :?
Met zo’n Made-in-China-koekblik was die auto verpulverd!
Hij had ook wel gewoon aan kunnen geven dat ie van zn auto af wilde. Wel triest van de auto:D
haha, die kan gewoon rechts uit z’n auto stappen langs de middenconsoleXD
@Benz: Dat heb ik toch niet gezegd ??
Hij zal zeker te hard hebben gereden maar hij gaat ook in maximaal 4.7 tellen naar de 100 (als hij/zij er niks aan heeft gedaan) :)
Aan de motor bedoel ik.
Er is toch een site met foto’s van bestuurders die het er minder goed vanaf brengen?
Dat is toch echt wel geluk hebben zeg!
En ik hoor nog steeds geen geluiden uit de tweede kamer dat er toch minimaal een versnellingspookairbag verplicht moet gaan worden?