• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bestuurder splijt Chevrolet Camaro SS exact door het midden

Auteur: Wouter, gepost 2 februari 2010 om 11:39 – 76 Reacties

Afbeelding Bestuurder splijt Chevrolet Camaro SS exact door het middenAfbeelding Bestuurder splijt Chevrolet Camaro SS exact door het middenAfbeelding Bestuurder splijt Chevrolet Camaro SS exact door het middenAfbeelding Bestuurder splijt Chevrolet Camaro SS exact door het midden

Chevrolet Camaro versus paal
Ons credo is: “Als je dan toch gaat crashen, kun je maar beter goed mikken.” Dat had de bestuurder in deze Camaro ook door.

EuroNCAP doet offset crashtesten, waar slechts een gedeelte van de voorkant op een barrière wordt gezet (leuk werk trouwens). Toch kun je de “tegenstander” het liefst zo goed mogelijk in het midden raken, zodat de volledige voorkant als kreukelzone kan dienen. Dat geldt natuurlijk alleen als de botsing daadwerkelijk onvermijdelijk is. Of als je echt niet wil verliezen tijdens een spelletje chicken. De bestuurder van deze Camaro aarzelde dan ook geen moment toen hij de controle over het stuur verloor. De Camaro werd dan ook netjes door het midden gehakt. Bizar genoeg kon de bestuurder met alleen een schram op zijn hoofd uitstappen. (via Jalopnik)

Ook interessant!

  • Video - Dragracende Camaro kiest het luchtruim
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
    Mijn Auto: Chevrolet Corvette C4 van Peter
  • Chevrolet Bolt EUV is echt een nieuw model

Nieuwste artikelen

  • Politie pakt motor van Brabantse vlogger af
  • Als je de trap niet opkomt, dan ga je maar Le Mans rijden?
  • Deze knotsgekke Lambo staat nu te koop in Nederland
  • VW Touareg in de uitverkoop: tot €10.000 goedkoper
FacebookTweetPinLinkedIn

camaro, Chevrolet, crash

Vorig bericht: « Top 12 redenen waarom de Saab-Spyker deal briljant of oerdom is.
Volgend bericht: Moeten vrachtwagens de weg af tijdens extreem weer? »

Lees Interacties

Reacties

  1. AutoInformatief zegt

    2 februari 2010 om 11:41

    Dat ziet er best heftig uit! Je zou zeker niet zeggen dat de bestuurder het overleefd zou kunnen hebben!

    Login om te reageren
  2. Marijn zegt

    2 februari 2010 om 11:41

    Geluk of gewooon professioneel crasher.. Ik denk beide.

    Login om te reageren
  3. Doekse zegt

    2 februari 2010 om 11:48

    Begin me hier toch af te vragen hoe hard er gereden is?? Niet langzaam sowieso! ;)

    Login om te reageren
  4. 406_v6 zegt

    2 februari 2010 om 11:54

    zo….hoe hard zal die hebben gereden?

    Login om te reageren
    • NLBUURMAN zegt

      2 februari 2010 om 16:39

      @406_v6: ik denk dat hij zich niet aan de maximum snelheid hield, of die is daar te hoog :P
      @lincoln: idd ja :P

      Login om te reageren
  5. Joerek zegt

    2 februari 2010 om 11:54

    Afgeschreven? :)

    Login om te reageren
  6. Lan_Evo zegt

    2 februari 2010 om 11:54

    Vraag me ook af met welke snelheid dit gebeurd is. Vast niet de daar toegestane snelheid in zo’n gewone straat. ;)

    Login om te reageren
  7. jee-oekeloeres zegt

    2 februari 2010 om 11:58

    ik denk total loss

    Login om te reageren
  8. GTRSPEED zegt

    2 februari 2010 om 11:58

    Camaro SS vs boom, boom wint ! niet normaal hoe die camaro doormidden gaat.

    Login om te reageren
    • troublesome88 zegt

      2 februari 2010 om 12:03

      @GTRSPEED: Volgensmij is het een ijzeren paal..

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        2 februari 2010 om 12:48

        @troublesome88:

        het is wel hout, maar geen boom, het is een electriciteitsmastje volgens mij. in tegenstelling tot Nederland lopen aan de andere kant van de grote plas, de meeste elektriciteitskabels bovengronds.

        die gast zal dan wel door de voorruit zijn uitgestapt na de crash.. als je dan een Isseta wilt, koop dan geen Camaro..

        Login om te reageren
  9. Zub-zero zegt

    2 februari 2010 om 11:59

    *doet offset crashtesten, waar slechts een gedeelte van de voorkant op een barrière wordt gezet (leuk werk trouwens). Toch kun je de “tegenstander” het liefst zo goed mogelijk in het midden raken, zodat de volledige voorkant als kreukelzone kan dienen*

    MERCEDES-BENZ DOET 20!! BOTSPROEVEN MEER ALS DE EuroNcap.

    Login om te reageren
  10. Nr0jb zegt

    2 februari 2010 om 12:06

    Duct tape erop, zie je niets meer van…

    Login om te reageren
  11. dotternetta zegt

    2 februari 2010 om 12:06

    CTS gaspedaal?

    Login om te reageren
  12. Doewap zegt

    2 februari 2010 om 12:16

    Ziedaar het bewijs dat ze in Amerika nog steeds troep maken.
    Ik koop nog liever een Huatai.

    Login om te reageren
  13. Nijntje_ zegt

    2 februari 2010 om 12:22

    Stevige paal, hoge snelheid , goed mikken….

    Login om te reageren
  14. 8C_Competizione zegt

    2 februari 2010 om 12:31

    Wat een ravage. wel opmerkelijk dat die paal niet eens scheef staat en de bestuuder alleen maar schrammetje heeft!

    Login om te reageren
  15. Stino zegt

    2 februari 2010 om 12:42

    Amerikaanse prullen :D

    Login om te reageren
  16. Maarten zegt

    2 februari 2010 om 12:47

    Dat is toch ook niet echt “kreukelzone” ;)

    Login om te reageren
  17. mhijnen zegt

    2 februari 2010 om 12:48

    Staat hem goed, wit met rood. Heeft er alleen niet meer aan :)

    Login om te reageren
  18. Klojum zegt

    2 februari 2010 om 12:51

    Nou… Die doet ’t niet meer.

    Login om te reageren
  19. vla zegt

    2 februari 2010 om 12:55

    Mjah, dit geeft mij toch niet zo veel vertrouwen in die Camaro… Nouja, bij deze crash waren wss meer factoren betrokken die tot deze dramatische crash leidden…

    Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    2 februari 2010 om 12:58

    ELKE auto kan je al bij 30 km/u aan gort rijden ..

    Login om te reageren
    • Cantago zegt

      2 februari 2010 om 18:27

      @lincoln: Pak dan maar eens een oud Dafje van een jaar of 40 terug, die waren van plaatstaal ofzo, daar kon je dwars mee door een huis rijden!

      Verder ziet dit er uit alsof hij het paaltje precies op de verkeerde plek geraakt heeft… Maar waarschijnlijk is het een combinatie geweest met de snelheid, want er is een behoorlijke ravage!

      Login om te reageren
  21. SHFT zegt

    2 februari 2010 om 12:58

    Ongelooflijk hard gereden of slechte materiaalkeuze?

    Login om te reageren
    • John zegt

      2 februari 2010 om 13:02

      @SHFT: Slechte materiaalkeuze denk ik.. Hij had beter een skippybal kunnen rammen..

      Login om te reageren
  22. AMG zegt

    2 februari 2010 om 13:01

    Doormidden in de breedte kan ook:
    http://www.autoblog.nl/archive/2007/03/02/boom-vs-audi-rs6

    Login om te reageren
  23. Johan-SV zegt

    2 februari 2010 om 13:03

    das pech camaro weg

    Login om te reageren
  24. Mardec zegt

    2 februari 2010 om 13:04

    Goh, hier gaan we weer, maar daar is wel ongelofelijk veel schade aan voor een paal te raken :S Amerikaanse kwaliteit?!

    @ SHFT

    Heel trieste materiaalkeuze (niet vanuit financieel standpunt natuurlijk :p) & rap op de markt brengen voor snel winsten te halen was ook mijn gedacht..

    Login om te reageren
  25. Lotus-Omega zegt

    2 februari 2010 om 13:08

    …. wow!!…. dat moet wel machtig hard gegaan zijn!

    Login om te reageren
  26. T16 zegt

    2 februari 2010 om 13:11

    Als je goed naar de foto’s kijkt zie je duidelijk dat de paal bij de rechter koplamp de motorkap gepasseerd is. Daarna is de paal langs het motorblok de passagiers stoel in geschoten. De bestuurder mag van geluk spreken dat hij met deze botssnelheid zo lichtgewond wegkomt en dat hij alleen in de auto zat. Een passagier op de voorstoel was onherroepelijk dood geweest.

    Login om te reageren
  27. willemseles zegt

    2 februari 2010 om 13:14

    De schade op die eerste foto lijkt ernstiger dan op de overige 3 foto’s. Misschien stond er voor dat hekje naast bewuste paal wel oud vuil, oude tv’s/vuilnis/fornuis enzo. Enkel van deze Camaro kan niet.

    gr.

    Login om te reageren
  28. Naamloos zegt

    2 februari 2010 om 13:15

    LOL @ John hahahahaha

    Login om te reageren
  29. TWJ zegt

    2 februari 2010 om 13:19

    Die heeft dus schandelijk veel te hard gereden…..
    Wat een kalf zeg.

    Login om te reageren
  30. Gamekiller zegt

    2 februari 2010 om 13:20

    Deze gast moet meteen aangenomen door de ANWB om auto’s voor ze te testen!

    Login om te reageren
  31. Thomas Bol zegt

    2 februari 2010 om 13:23

    Hoe ernstiger het ongeval, hoe minder verwondingen de berijders oplopen..

    Login om te reageren
  32. Freewarefreak zegt

    2 februari 2010 om 13:27

    Godsamme wat een dreun.. Toch begrijp ik niet hoe die paal zo ver in de auto kan doordringen. Aan het eind van de kreukelzone valt er niets meer te kreukelen. Dan moet daar toch een keiharde buffer zitten die er voor zorgt dat het passagierscompartiment intact blijft? Of is ie daar ook doorheen gebroken?

    Login om te reageren
  33. fubar zegt

    2 februari 2010 om 13:27

    dit kan alleen met een amerikaan of chinees

    Login om te reageren
  34. killioq zegt

    2 februari 2010 om 13:28

    hoe? ik wil weten hoe.

    Login om te reageren
  35. jo zegt

    2 februari 2010 om 13:34

    Ooit iemand de aflevering van Mythbusters gezien waar ze dit doen met een sneeuwruimer/vrachtwagen? Dit lukte zelfs zo goed (enfin…) niet als de auto op een metalen wig inreed en de motor in de koffer zat… Zegt veel over de bouwkwaliteit van dit bakkie, vrees ik.

    Login om te reageren
    • Frankypanky zegt

      2 februari 2010 om 18:41

      @jo:

      Ja, heb die aflevering ook gezien. Die Myhtbusters probeerden van alles, maar…die lieten die auto exact doormidden knallen op de sneeuwschuiver!!!

      Dan zit de motor heel erg in de weg…En iemand zei al dat de paal via het rechterkoplamp het interieur binnen drong!

      Vergelijkbaar met die F50 in Rotterdam-Zuid, enige tijd geleden!

      Login om te reageren
  36. Box zegt

    2 februari 2010 om 13:41

    zo, die is kapot!

    Login om te reageren
  37. T16 zegt

    2 februari 2010 om 13:42

    @ Freewarefreak
    Ik zoek net naar de lengte van de stalen bumper. Ik vermoed dat deze aan de korte kant is waardoor de paal de auto in kon treden. Was de bumper iets langer geweest dan had deze zich om de paal heen gevouwen en was de auto 1,5 meter eerder gestopt zonder schade aan het passagiers compartiment. Alle energie was dan door de voorste kreukelzone opgenomen en de voorzijde was flink korter geworden i.p.v. deze bijzonder onveilige opengeknipte schade, waarbij de kreukelzone niet gedeformeerd is. Ergo, geen Camaro kopen!

    Login om te reageren
  38. mrB zegt

    2 februari 2010 om 13:49

    heeft die toch netjes gedaan, iets harder, en de achterkant was ook in 2 stukjes

    Login om te reageren
  39. slappehap zegt

    2 februari 2010 om 14:13


    GASS!!!!

    Login om te reageren
  40. spykerboy zegt

    2 februari 2010 om 14:17

    haha heb dit wel vaker meegemaakt zelfs met ferrari’s in kuwait maar alsnog wel erge crash ;)

    Login om te reageren
  41. Laus zegt

    2 februari 2010 om 14:25

    dun paaltje. Dikke auto. 2ton druk op een vierkante centimeter. Snap best dat zo’n chassis dat niet trekt. Wss als de hoek net iets anders was geweest was ie minder ver gekomen. Nu had ie mooi 2 meter kreukelzone. Gelukkig geen passagier.

    Login om te reageren
  42. Camaro zegt

    2 februari 2010 om 14:59

    @ Veel mensen:
    Pardon???

    Login om te reageren
  43. Kuukske zegt

    2 februari 2010 om 15:18

    Zonde van deze, in tegenstelling tot andere Amerikanen, sehr Schöne Wagen!
    Die bestuurder heeft echt geluk gehad.

    Login om te reageren
  44. Leonuz zegt

    2 februari 2010 om 15:23

    Camaro’s moeten ook terug geroepen worden… gaspedaal kan vast komen te zitten!

    Login om te reageren
  45. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 15:32

    daar gaan we weer hoor ff weer afgeven op de zogenaamde slechte amerikaanse kwaliteit , bekijk youtube ff met de aantallen italiaanse raspaardjes die dwars doormidden of geheel aan bonken liggen .

    Login om te reageren
    • super zegt

      2 februari 2010 om 15:50

      @corvettez06:
      je suggereert dus dat de bouwkwaliteit van italiaanse autos vergelijkbaar is met die van italiaanse.

      Login om te reageren
  46. YaSo zegt

    2 februari 2010 om 15:54

    Als je een beetje handig bent, kun je ‘m zo met een hamer, schroevendraaier en wat verf helemaal weer de oude maken ;)

    Login om te reageren
  47. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 15:59

    http://www.youtube.com/watch?v=r5WuphVn2oMhttp://www.youtube.com/watch?v=BoMcqT5hYmU

    Login om te reageren
  48. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 16:00

    http://www.youtube.com/watch?v=BoMcqT5hYmU

    Login om te reageren
  49. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 16:04

    http://www.youtube.com/watch?v=OiBYcYE44Xc

    Login om te reageren
  50. JM zegt

    2 februari 2010 om 16:05

    Goeie paal;
    “Weet je hoe die dingen testen bij TNO?”
    “Ze rijden er met een Camaro SS tegen aan….”

    Login om te reageren
  51. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 16:08

    @ super oordeel zelf maar elke auto hoe duur ook ,onder de juiste hoek de perfecte crash laten maken , kan tot fatale gevolgen lijden of een auto compleet doormidden krijgen , dus ? heeft dat niks met italiaans of amerikaans te maken lees me opmerking dus nogmaals , ik ben gewoon dat eewige gezeik van al die amerikaanse vooroordelen zat , iedereen mag zeggen wat die wil ,dat respecteer ik, en dit is mijn tegen reactie dus .

    Login om te reageren
  52. corvettez06 zegt

    2 februari 2010 om 16:16

    http://www.youtube.com/watch?v=orhyNIyfmZo

    Login om te reageren
  53. lincoln zegt

    2 februari 2010 om 16:19

    dit gebeurt bij Italiaanse super-cars nooit ..

    dat komt omdat ze voor dat ze een paaltje tegenkomen in de fik vliegen ..

    Login om te reageren
  54. PyroZnype zegt

    2 februari 2010 om 16:38

    Damn, wat zal je wel denken momenten na de crash, zit je bijna ongeschonden in je auto en toch is de helft weg :S

    Login om te reageren
  55. Prisma zegt

    2 februari 2010 om 16:48

    Diene verlichtings paal moet massive staal geweest zijn. Die verlichtings paalkes hier in onze omgeving breken direct bij licht contact.

    Login om te reageren
  56. C6_R zegt

    2 februari 2010 om 17:36

    Het kan aan mij liggen maar ik meende ooit iets gehoord te hebben dat je beter alle energie door de auto kan laten opvangen dan door je eigen lichaam… En de bestuurder leeft nog, dat er dan nog mensen zijn die wat te miepen hebben! :lol:

    “January 9, 2006
    The Camaro coupe concept vehicle debuted at the 2006 North American International Auto Show. It was awarded “Best in Show” by Autoweek editors.”

    “April 17, 2009
    The first deliveries of production 2010 Camaros are reported by regular owners.”

    Veel te snel op de markt inderdaad… :roll:

    Login om te reageren
  57. Tostitje zegt

    2 februari 2010 om 18:49

    zonde van die camaro

    Login om te reageren
  58. Rob USA zegt

    2 februari 2010 om 19:21

    @Alle jongentjes hierboven met een fiets of een auto met 85 PK en die de Camaro dissen om zijn bouwkwaliteit:
    De Camaro heeft 425 PK, met die power kan dit idd gebeuren.
    Jullie driewieler zal er ongetwijfeld beter hebben uitgezien na een botsing met die paal.

    Login om te reageren
  59. Alcantara zegt

    2 februari 2010 om 19:23

    Opvallend dat de bestuurders dit soort crashes ALTIJD overleven, conclusie is dat zwaar crashen veiliger is dan met een gangetje van 50?

    Login om te reageren
  60. Patrick zegt

    2 februari 2010 om 20:14

    Zo iemand nooit meer een rijbewijs geven of een auto kopen die je wel kan handelen. Koop dan een Twingo of een Fox.

    Login om te reageren
  61. realcar zegt

    2 februari 2010 om 20:27

    Zeker geen afknappaal!

    Login om te reageren
  62. Benz.. zegt

    3 februari 2010 om 11:27

    @Rob USA: Als jij denkt dat deze Camaro-driver zich aan de snelheid heeft gehouden ben je niet alleen rasoptimist maaar heb je ook een US-bril op je neus..

    Al heb je 650 pk.. Als je je gewoon aanpast aan de (weers)omstandigheden is er toch niets aan de hand?

    Met de kwaliteit zal het wel snor zitten maar niet met de betreffende chauffeur. :?

    Met zo’n Made-in-China-koekblik was die auto verpulverd!

    Login om te reageren
  63. Bobbie zegt

    3 februari 2010 om 11:42

    Hij had ook wel gewoon aan kunnen geven dat ie van zn auto af wilde. Wel triest van de auto:D

    Login om te reageren
  64. Thijsj zegt

    3 februari 2010 om 17:35

    haha, die kan gewoon rechts uit z’n auto stappen langs de middenconsoleXD

    Login om te reageren
  65. Rob USA zegt

    3 februari 2010 om 17:48

    @Benz: Dat heb ik toch niet gezegd ??
    Hij zal zeker te hard hebben gereden maar hij gaat ook in maximaal 4.7 tellen naar de 100 (als hij/zij er niks aan heeft gedaan) :)

    Login om te reageren
  66. Rob USA zegt

    3 februari 2010 om 17:49

    Aan de motor bedoel ik.

    Login om te reageren
  67. DafMaf zegt

    3 februari 2010 om 21:13

    Er is toch een site met foto’s van bestuurders die het er minder goed vanaf brengen?

    Login om te reageren
  68. Mr. Dj M. zegt

    4 februari 2010 om 13:52

    Dat is toch echt wel geluk hebben zeg!

    Login om te reageren
  69. johnny23 zegt

    7 augustus 2011 om 13:44

    En ik hoor nog steeds geen geluiden uit de tweede kamer dat er toch minimaal een versnellingspookairbag verplicht moet gaan worden?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North