• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betrapt: Audi (R)S1

Auteur: sir_smokalot, gepost 13 oktober 2011 om 13:29 – 55 Reacties

Audi (R)S1 spyshot
Een heel klein auto’tje met een grote spoiler en een motorcompartiment vol pk’s? Want. Want it bad.

Holy rear wing, Batman! We wisten al wel dat er een superhete, extra lekkere A1 aan zat te komen, gewoon omdat het kán. En omdat hij ook al eens in een garage gespot werd natuurlijk. Nu hebben we een berg foto’s van Audi’s hete A1 in actie in zijn natuurlijke habitat: op en rond de Nürburgring.

En wat ziet ‘ie er stoer uit he? Een dikke vleugel achterop, forse velgjes, maarrrrr wat zit er onder de motorkap verborgen? Een fors geblazen 2.0 TFSI ligt voor de hand, maar stel nou dat er zowel een S1 als een RS1 komt. Zou die laatste dan een 2.5 TFSI kunnen krijgen? Past dat überhaupt? En als dat zo zou zijn (wishful thinking), zou de RS1 dan de volle 340 pk krijgen, of gaat er dan een tikkie afgeschroefd worden?

Hoe dan ook, het is een leuke verschijning op de foto’s. Bekijk ze hier onder, en beantwoord dan meteen de vraag of we hier met een S1 of een RS1 te maken hebben. Hij hangt in ieder geval redelijk vol met RS-kenmerken.

Ook interessant!

  • Supersportieve Audi A1
    Supersportieve A1 Sportback is bijna een S1
  • Gaat Audi eindelijk weer een A2 maken?
  • Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
    Pittige Audi A1 quattro voor nog geen vijftig mille
  • Audi dealerschap onder water

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, Audi A1, nurburgring, rs1, s1, spyshot, zwart

Vorig bericht: « Camaro EV-dragracer levert véél koppel
Volgend bericht: Duitsers verzinnen universele lader elektrische auto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. reinier73 zegt

    13 oktober 2011 om 13:32

    rond de 280-300 pk zal die krijgen waarschijnlijk.

    Login om te reageren
    • reinier73 zegt

      13 oktober 2011 om 13:36

      @reinier73: rs3 heeft 340pk. s1 250pk. 340-250=90:2=45. 250+45= 295pk. denk ik.

      Login om te reageren
      • baap zegt

        13 oktober 2011 om 14:44

        @reinier73: Of… 340-45= 295 pk! Tis maar net hoe je het bekijkt!! :)

        Login om te reageren
  2. Arnoud zegt

    13 oktober 2011 om 13:35

    Mét dakspoiler is de A1 ineens een stuk beter te pruimen. Zonder vind ik hem verschrikkelijk lelijk. Nu de voorkant nog even herstylen, met name de onooglijk lelijke (led) koplampen.

    Login om te reageren
  3. kaasboerin zegt

    13 oktober 2011 om 13:36

    Lekker auto’tje hoor, damn.

    Login om te reageren
  4. drouvenjw zegt

    13 oktober 2011 om 13:42

    Kan het niet een MTM versie ofzo zijn? De pijpen zijn namelijk rond en niet ovaal, de spiegels zwart en er zit een spoiler op.
    Hij lijkt verder ook niet op de oranje die we laatst tegenkwamen..

    Login om te reageren
    • veyronlover zegt

      13 oktober 2011 om 14:45

      @drouvenjw: kan best hoor of er komt daar nog wat omheen !

      Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      13 oktober 2011 om 20:53

      @drouvenjw: Een RS3 heeft ook geen ovale pijpen (wat ik heel jammer vindt) dus het zegt opzich niets.

      Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      13 oktober 2011 om 21:54

      @drouvenjw: ik denk ook dat het een tuner-hok is… lompe opgeplakte side-aero….

      Login om te reageren
  5. drivingpleasure zegt

    13 oktober 2011 om 13:42

    blijf het een afschuwelijke auto vinden…hij doet me ook steeds meer denken aan een Peugeot denken, vraag me niet waarom…

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 13:46

      @drivingpleasure: Waarom?

      Login om te reageren
      • trigger565 zegt

        13 oktober 2011 om 14:00

        @kaasboerin: omwille van de grote gaten in de grote gaten in de voorbumper? Doet me wat hieraan denken…

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 oktober 2011 om 14:07

          @trigger565: Haha, op auto’s hou ik wel van die grote gaten.. Op vrouwen wat minder.. :)

          Login om te reageren
    • luis zegt

      13 oktober 2011 om 14:00

      @drivingpleasure: Ben wel benieuw eigenlijk.

      OT; Echt heel lekker bakje, RS1 denk ik…

      Login om te reageren
  6. Joerek zegt

    13 oktober 2011 om 13:42

    Als die maar niet sneller wordt dan de TTRS vind ik het best

    Login om te reageren
  7. TDI-goeroe zegt

    13 oktober 2011 om 13:56

    ik denk een 2.0TFSI met 240pk.
    maak ook maar meteen een versie met een 170pk TDI :D

    Login om te reageren
  8. flutterby zegt

    13 oktober 2011 om 14:09

    Mini > A1

    Login om te reageren
    • nomar zegt

      13 oktober 2011 om 20:42

      @flutterby: sure, when you’re gay, sure. Voor alle andere gevallen: A1>>>>>Mini…

      Login om te reageren
      • posteldude zegt

        13 oktober 2011 om 22:08

        @nomar:
        En dan, de mito heeft ook de gay car of the year gewonnen.
        Als er meer dan 1 miljoen auto’s verkocht zijn wereldwijd is het ook normaal dat er veel homo’s ermee zullen rijden.
        En dan nog, smaken verschillen. Ik vind de mini cooper s en jcw prachtauto’s.

        OT:
        Die (r)s1 zal zeker een goeie concurrent zijn voor de jcw. Maar ik denk eerder dat het een 220pk s1 zal worden met de 2.0l tsi. Dan is er nog ruimte voor een rs1 in de loop der jaren.

        Login om te reageren
  9. bempi zegt

    13 oktober 2011 om 14:29

    Ik denk dat ze tussen de 200 en 280pk gaan kiezen. 245 pk of 275pk staat niet slecht op papier. Gelijkwaardig aan een BMW 130i.

    Login om te reageren
    • Nino zegt

      13 oktober 2011 om 14:57

      @bempi: Liever een 130i dan!

      Login om te reageren
  10. Bart_V zegt

    13 oktober 2011 om 14:30

    die spoiler deed me meteen denken aan de Focus RS
    maar 300 pk lijkt me echt RS waardig voor een a1 maar ik Ben bang dat het te dicht bij de RS3 komt
    Denk ook niet dat VW het goed keurt dat een A1 meer vermogen heeft dan een Golf GTI

    Login om te reageren
    • Bart_V zegt

      13 oktober 2011 om 14:31

      @Bart_V: dus hetzelfde blok als de GTI en 211 pk

      Login om te reageren
  11. motherlover zegt

    13 oktober 2011 om 14:35

    Volgens mij is dit de S(jonnie) 1…

    Login om te reageren
  12. Bart_V zegt

    13 oktober 2011 om 14:36

    @sir_smokalot:
    http://www.autoblog.nl/archive/2011/07/17/als-je-ballen-hebt-324kmu-in-een-audi-a1

    ;)

    Login om te reageren
  13. veyronlover zegt

    13 oktober 2011 om 14:45

    Lijkt mij een leuke auto

    Login om te reageren
  14. gedwongenleaser zegt

    13 oktober 2011 om 15:08

    Hij zal in ieder geval rapper zijn dan een Polo GTI maar ik denk niet heel erg veel. Ik blijf het overigens een rare auto vinden, hij oogt eigenlijk best prima maar onderwijl doet ie me helemaal niets (ik zou hem niet nakijken).

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 15:11

      @gedwongenleaser: Omdat het niet bepaald een unieke auto is misschien?

      Login om te reageren
  15. vwally zegt

    13 oktober 2011 om 15:25

    Ziet er best wel gaaf uit zo in het zwart! ben benieuwd hoeveel vermogen die krijgt, ik denk zelf tegen de 300 pk want hij mag natuurlijk niet net zo snel worden als de Audi RS3

    Login om te reageren
  16. Supra1981 zegt

    13 oktober 2011 om 15:39

    Ziet er zeker leuk uit en is weer eens heel wat anders, maar ik denk dat je val je stoel valt als ze de prijzen bekend maken.

    Login om te reageren
  17. Edge zegt

    13 oktober 2011 om 15:40

    Ik durf vrijwel zeker te zeggen dat er zowel een S1 als een RS1 gaat komen. Kijk maar naar de uitlaten van die garagespot en de uitlaten van deze. Het zal echt niet all show, no go zijn.

    Login om te reageren
  18. larsdbs9 zegt

    13 oktober 2011 om 16:02

    Uitenraard is dit gewoon een RS1, omder er 2 grote pijpen op zitten i.p.v. vier uitlaten (of 2 kleine op de RS3) en er in de bumper duidelijke kenmerken zijn. Ik denk dat de 2.0 erin komt te liggen met ongeveer 220 tot 245/250 pk. Dat zal ook zeker genoeg zijn. En dat overtreft ook zijn concurentie als de DS3R (met ongeveer 200 pk) en de mini cooper S. Eigenlijk hoop ik natuurlijk ook op een 2.5 met dik 300 pk, maar dat gaat hem gewoon niet worden, wel jammer!

    Login om te reageren
  19. larsdbs9 zegt

    13 oktober 2011 om 16:06

    Sorry ik bedoelde 2 kleine net als een S3

    Login om te reageren
  20. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 16:40

    ziet er best wel heel erg goed uit :) zag op de snelweg nog een A1.. gaaf autootje.. alleen de achterkant kan wel mooier.. maar deze is ook goed te doen

    Login om te reageren
  21. Tommy2 zegt

    13 oktober 2011 om 16:57

    “Zou die laatste dan een 2.5 TFSI kunnen krijgen? Past dat überhaupt?”

    http://www.autoblog.nl/archive/2011/05/31/audi-a1-clubsport-quattro-met-503-pk

    Login om te reageren
  22. tvr1974 zegt

    13 oktober 2011 om 17:00

    Wel lullig als je dan naast een Juke komt te staan bij het stoplicht; http://www.autoblog.nl/archive/2011/10/04/de-nissan-juke-r-is-realiteit-geworden

    NB. Ik vermoed dat er een S3 2.0 TFSI (GOLF – GTI blok 210-235pk) en een RS3 2.0 TFSI (uit de S3/VW GOLF R/Scirocco R 265/270 PK) zullen verschijnen.. Die 2.5 V5.. vergeet t maar.

    Login om te reageren
  23. norge zegt

    13 oktober 2011 om 17:22

    Lekker snel boodschappen doen .

    Login om te reageren
  24. taxman zegt

    13 oktober 2011 om 17:29

    Met mcdonalds voorwielophanging moet er wel quattro in om het op de weg te krijgen. Of zou ie dubbele dragarmen krijgen? Nee, veel te sophisticated spul voor in een auwdi.

    Login om te reageren
  25. The360box zegt

    13 oktober 2011 om 17:40

    Alsof we hier op zitten te wachten, en beetje aangeklede kost al dik €50K laat staan een Rs’er. Dat komt dicht in de buurt van dat andere overbodige ding, Mini Goodwood S.

    Login om te reageren
    • ds3thp zegt

      13 oktober 2011 om 17:50

      @The360box: wou ik net zeggen! Een standaard 1.4 TFSI S-Line kost al 32k. Dan zal een standaard S1 wel ongeveer 39.995 kosten en een RS1 ongeveer 47.995 als het niet meer is. Denk trouwens voor beide een 2.0 TFSI. De S1 met 230pk en de RS1 met 285pk. De 2.5 zal wel te zwaar zijn schat ik!

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        13 oktober 2011 om 18:42

        @ds3thp: Audi heeft er zelf weleens een 2.5 ingelegt maar dat gaat als een beest, maar ik dacht toch echt aan €60K voor de S1 en €70K voor de RS1.

        Login om te reageren
        • ds3thp zegt

          13 oktober 2011 om 20:07

          @The360box: Nee, dat denk ik niet. Zou wel heel bizar duur zijn.
          Een S1 moet uiteindelijk wel concureren met bijv. een Mini Cooper JCW of een Citroën DS3R
          Ook moet je uitgaan van een kaal model, en Audi is goed in optielijsten, dus denk nog steeds 39.995 voor een S1

          Zou me verder trouwens niet verbazen als er alleen een RS1 komt met bijv. 245pk, dit aangezien ze al een soort S1 hebben in de vorm van een 1.4 TFSI met 185pk

          Login om te reageren
  26. HZW zegt

    13 oktober 2011 om 18:02

    De S1 krijgt met grote zekerheid een nieuwe 1.6TFSI met 220 pk.
    Dit betekend dat een eventuele RS1 waarschijnlijk een 2.0TFSI zal krijgen.
    Het heeft weinig zin om er een zware 5 cilinder in te hangen met bv 280 pk.
    De nieuwe S3 krijgt ook gewoon weer een 2.0TFSI en geen vijfcilinder.
    Dus ik verwacht geen 5 cilinder in de A1 body als productie model.

    Login om te reageren
  27. vale46 zegt

    13 oktober 2011 om 18:25

    MTM heeft er laatst wel een 5-cil in gekregen (link staat hier boven ergen).
    Dus een 2.5L 4cil moet we passen vind ik!
    Als ze er dan nog een turbo op schroeven en er een gezonde 275pk uit halen dan zit het wel snor denk ik :)

    Ik vind hem op het eerste zicht niet zo bijzonder mooi, maar met een ander kleurtje staat ‘ie vast stukken beter.

    Login om te reageren
  28. walter zegt

    13 oktober 2011 om 18:26

    http://www.youtube.com/watch?v=PGQDX_Icbmw

    http://www.youtube.com/watch?v=3PyEVpnvWQc

    Login om te reageren
  29. JvT zegt

    13 oktober 2011 om 19:19

    The definte return of the ‘hot hatch’.

    Login om te reageren
  30. circlestorm69 zegt

    13 oktober 2011 om 21:02

    Ik zie eindelijk een nieuw type velg! Joehoe! Dat werd tijd. Gezien de twee grote(re) uitlaten en de behoorlijk sportieve stoelen (foto 9 een beetje uitvergroten) moet dit haast wel een RS1 zijn. Hij ziet er behoorlijk dik uit. Denk alleen wel dat er nog een ander type grille opkomt.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      13 oktober 2011 om 22:43

      @circlestorm69: t’is een Audi, dus die stoelen zullen optioneel zijn, net als op de RS3. Ik vraag me ook af waarom mensen zoveel menen te kunnen afleiden van uitlaat eindstukjes.

      Login om te reageren
      • circlestorm69 zegt

        13 oktober 2011 om 23:22

        @mashell: das waar, die stoelen kunnen optioneel zijn, maar het feit dat ze er al in zitten zegt wel iets. Audi is redelijk voorspelbaar als het om de uitlaat gaat. Veel merken trouwens.

        Login om te reageren
  31. mashell zegt

    13 oktober 2011 om 22:41

    Wat noemen jullie toch allemaal hoge PK aantallen. De S1 krijgt 200 en de RS1 vast niet meer dan 225. Het kan toch niet zo zijn dat een klein gebakje als een S1 meer pk’s heeft dan de Golf GTI? Er is een pikorde bij VAG en de S1 hoort echt onder de GTI.

    Login om te reageren
    • Tommy2 zegt

      13 oktober 2011 om 22:48

      @mashell: Dacht niet niet, een S3 is ook veel sterker dan een Golf GTI. En een A1 1.4 TSI is al sterker dan een Polo GTI. Een S moet je vergelijken met een Volkswagen R. Een GTI is alleen leuk speelgoed, maar niet serieus snel. Dus een S1 zal zeker wete meer dan 200 pk krijgen, de S3 zal wel richting de 300 gaan namelijk.

      Login om te reageren
  32. pikes83 zegt

    13 oktober 2011 om 23:33

    ik vind de audi A1 een leuke auto voor een homo die gezien wil worden door een andere homo.ik weet niet straalt niks mannelijks uit,en dan kan je nog zo veel pk’s er in proppen en de auto wat optisch veranderen maar het blijft een auto voor de homo.

    Login om te reageren
  33. rijgewoonbmw zegt

    14 oktober 2011 om 09:09

    eindelijk iemand die het begrijpt… lelijk hok

    Login om te reageren
  34. mout zegt

    14 oktober 2011 om 09:50

    Zo’n spoiler op een boodschappenauto vind ik wel wat. Ik mis alleen dat kettinkje met slot om je euro in te doen.
    Dat had een andere boodschappenauto ook zo leuk. De Wagon R.

    Login om te reageren
  35. speedie zegt

    14 oktober 2011 om 23:37

    Zou anderzijds beter passen in de komende sportback met iets langere wielbasis

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North