• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Duitsers verzinnen universele lader elektrische auto’s

Auteur: Alwood, gepost 13 oktober 2011 om 14:15 – 28 Reacties

Elektrisch tralala

Audi, BMW, Daimler, Porsche en Volkswagen zijn met z’n allen rond dezelfde tafel gaan zitten en hebben uren over elektrische auto’s gepraat. Resultaat we hebben er weer een universele standaard bij! Met dank aan de Duitsers kunnen in de toekomst de meeste elektrische auto’s aan dezelfde lader.

Het zat er natuurlijk dik aan te komen, allemaal je eigen stekker bedenken kan niet uit. Knap is dat de nieuwe standaard alle bestaande laadmethodes ondersteunt. Of je nu met gelijk- of wisselstroom, snel of langzaam wil laden. Straks dus niet met verloopstekkertjes en transformatoren op weg, maar gewoon in je Tesla Model S heel de wereld rond. De Amerikanen zijn ook bij de besprekingen betrokken. (via: Groen7.nl)

Ook interessant!

  • Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
    Mercedes EQS rijtest: de beste elektrische auto!
  • Goodyear ElectricDrive GT
    Echt stilte in je elektrische auto met nieuwe Goodyear band?
  • Niet eerder werden er zo weinig auto's verkocht in de EU in april
    Handen bij de knoppen voor subsidie elektrische auto
  • Ook deze smartphonemaker gaat elektrische auto's maken

Nieuwste artikelen

  • Max Verstappen gaat echt voor Mercedes
  • Dit zijn de hoogtes van de boetes in 2026 (snelheid, telefoon, parkeren)
  • Video: Met een motor van de trap rijden
  • Hierom worden auto’s in 2026 nog duurder
FacebookTweetPinLinkedIn

Elektrisch

Vorig bericht: « Betrapt: Audi (R)S1
Volgend bericht: Deze auto’s rijdt Nederland #fortherecord »

Lees Interacties

Reacties

  1. bottled zegt

    13 oktober 2011 om 14:17

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • tuning zegt

      13 oktober 2011 om 14:20

      @bottled: ga terug naar youtube en ga daar spammen als je niks te melden hebt.

      Login om te reageren
    • Den zegt

      13 oktober 2011 om 14:21

      @bottled: blijvend werkloos!

      Login om te reageren
  2. Den zegt

    13 oktober 2011 om 14:20

    Tsja, die Günthers weten wel hoe ze dingen moeten aanpakken. Maar die hele techniek is toch nog in ontwikkeling? Is het dan niet een beetje vroeg om dingen te standaardiseren?

    Login om te reageren
    • Hubert zegt

      13 oktober 2011 om 14:23

      @Den:
      Nee, want hier wordt altijd het hardst geroepen dat de infrastructuur niet klaar is, dat de stekkers niet passen, dat het ’tanken’ te lang duurt.
      Dus zeer verstandig om in deze fase al direct enkele basiszaken af te spreken.
      (Kon de GSM industrie met al hun laders nog wat van leren)
      Kost niets en wellicht heb je er straks veel voordeel van.

      Login om te reageren
      • Den zegt

        13 oktober 2011 om 15:18

        @Hubert: goed punt

        Login om te reageren
    • desoper zegt

      13 oktober 2011 om 14:27

      @Den: Met zulke dingen moet je er vroeg bij zijn.

      De universele telefoonlader is nu ook nog steeds niet helemaal ingeburgerd. Dit heeft ook dik 10 jaar (voornamelijk bureaucratische) tijd gekost omdat die arrogante-kud-bedrijven niet mee willen werken. En de kansloze consument heeft ondertussen wel 25 verschillende adapters thuis rondslingeren

      Login om te reageren
      • bempi zegt

        13 oktober 2011 om 14:36

        @desoper:

        Ach ja mijn lijstje valt nog wel mee met adapters en opladers. Mobiele telefoonoplader + fototoestel accuoplader + video camera accuoplader + externe hardeschijf oplader + Ipod oplader + Laptop oplader + Batterij oplader.

        Login om te reageren
  3. tuning zegt

    13 oktober 2011 om 14:23

    Trouwens wel slim van de duitsers, aangezien ze het toch al voor elkaar hebben om in sommige landen 50% van de auto’s te bezitten (kuch nederland), waarom dan dit niet gelijk makkelijker maken. Volgens mij is het nog best nuttig.

    Login om te reageren
  4. robbie zegt

    13 oktober 2011 om 14:28

    Günther: +1000

    Alleen jammer dat het een Zweed is en géén Duitser.

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 14:41

      @robbie: Haha, wilde ik net gaan zeggen inderdaad.. :lol:
      OT: Sja dit lijkt mij het beste, zou immers nergens opslaan als je 30 verschillende opladers per tankstation zou moeten plaatsen, daar is niemand bij gebaat.

      Login om te reageren
  5. Kvgorp zegt

    13 oktober 2011 om 14:59

    Ik denk dat ik eens een bedrijfje ga starten. Aanbregen en aansluiten van laadpalen bij bedrijven en thuis e.d. Regel ik alles van de paal tot het aanpassen van P-vakken en verzwaring van de electra aansluiting. Gezien ik al in de wegenbouw zit moet dit appeltje eitje zijn. Denken jullie dat daar markt voor zal zijn?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 15:09

      @Kvgorp: Ik zal 1 van de investeerders zijn! :)

      Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      13 oktober 2011 om 15:16

      @Kvgorp:

      Login om te reageren
  6. Brum zegt

    13 oktober 2011 om 15:28

    Deze stekker zat 2 jaar geleden al in mijn afstudeerproject, naar mijn idee heeft het dan ook een laag nieuws-gehalte. Niet alleen de duitsers hebbben er hun plasje over gedaan, vanaf het begin zijn er wereldwijd bedrijven betrokken geweest. Goeie stap om de boel het zelfde te maken voordat een en ander groots uitgerold wordt!

    Login om te reageren
  7. bigcar zegt

    13 oktober 2011 om 15:35

    discrimineren de Duitser’s nu de japanners..??

    Login om te reageren
    • desoper zegt

      13 oktober 2011 om 15:59

      @bigcar: In jouw ogen misschien wel ja.
      maar de duitsers hoeven de japanners niet uit te nodigen voor overleg, die kopieren het toch wel.

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 16:18

      @bigcar: Die waren al bezig, de Duitsers zijn juist zo dom geweest niet gelijk mee te doen…

      ” It’s important to note that there are other plug designs and standards in the works as well, most notably the IEC 62196-2 Type 1 (which is favored by Japanese automakers and is the same as the SAE J1772 proposal in the U.S.). In other words, there could be one standard plug in Japan and the States, and another one in Europe. Sounds familiar, no?

      Not surprisingly, the SAE has issued something of a response to this new development from Germany, highlighting that its plug and receptacle are ready to go and available now.”

      Login om te reageren
  8. autogedrocht zegt

    13 oktober 2011 om 16:01

    waar zijn de fransozen?

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 16:15

      @autogedrocht: Die weten alles beter en komen waarschijnlijk met een fantastisch idee waar iedereen over een paar jaar een hekel aan heeft en waardoor hun auto’s niets meer waard zijn.

      Maar dan ben je wel ‘uniek’. ;)

      Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 16:38

    vandaag ook les gehad over EV’s.. allemaal best interessant.. die techniek.. maar het resultaat spreekt me nog lang niet aan.. maar OT: lijkt me wel handig.. toch ?

    Login om te reageren
    • kaasboerin zegt

      13 oktober 2011 om 16:44

      @dennisr: Het gaat om de emotie en plezier, praktisch is het natuurlijk wel, maar het heeft gewoon niets met autorijden te maken vind ik… :twisted:

      Login om te reageren
      • dennisr zegt

        13 oktober 2011 om 16:47

        @kaasboerin: emotie en plezier.. nou plezier sowieso niet.. en emotie.. tja welke.. het is wel om te janken..

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 oktober 2011 om 17:01

          @dennisr: Ik bedoelde eigenlijk rijden gaat om emotie en plezier, tenminste, bij mij dan. En dat heb je met een leuke benzinemotor (ook wel met een turbodiesel natuurlijk) :)

          Login om te reageren
          • dennisr zegt

            13 oktober 2011 om 17:18

            @kaasboerin: achzo, jaa daar heb je wel gelijk in.. rijden is vooral plezier :D heb het zelfs leuk in de auto als ik ga inhalen. best zielig.. maja heb hem nog maar net :mrgreen:

            Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    13 oktober 2011 om 16:47

    patentenhandel is noooooooit fris ..

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    13 oktober 2011 om 17:20

    Update !De eerste foto van het universele Duitse laadpunt is ook binnen.
    Echt herkenbaar Duits. ;)

    Login om te reageren
  12. audicoupe84 zegt

    13 oktober 2011 om 19:34

    De volgende stap: Universele accu afmetingen. En een snel accu wissel systeem. Zodat we bij een tankstation in 10 minuten de lege voor een volle accu omwisselen kunnen. Dan is het beperkte actieradius probleem opgelost. Kunnen we geruisloos naar Zuid Frankrijk en verder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North