• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betrapt! Dit is de gefacelifte Saab 9-3!

Auteur: robbie, gepost 24 januari 2011 om 09:10 – 34 Reacties

Saab 9-3 facelift


Voordat Saab de huidige 9-3 eind 2012/begin 2013 met pensioen stuurt krijgt het model nog 1x een opfrisser om de verkopen enigszins op peil te houden. Eigenlijk was Saab van plan om deze lichtjes gefacelifte Saab pas in Geneve te onthullen, maar het eerste beeld is nu al uitgelekt.

In een TV interview met Victor Muller waren wat (recente) beelden uit de Saab fabriek gemonteerd en toen diehard Saabfans die beelden bekeken viel het ze meteen op dat er een ‘vreemde’ 9-3 van de band afrolde. Dat bleek dus de (lichtjes) gefacelifte 9-3 ‘Griffin’ te zijn. Wat kunnen we verwachten voor deze facelift? Zoals je bij de rode 9-3 kan zien is de voorbumper enigszins aangepast (oa rondom de mistlampen) en ook lijkt de grille wat anders te zijn van vorm.

Daarnaast schijnt de 9-3 hetzelfde 2.0T motorblok onder de motorkap te krijgen als de 9-5. Dat zou betekenen dat het vermogen stijgt van 210 pk naar 220 pk. En de boel zal ongetwijfeld ook een stukje zuiniger worden. Ook verwachten Saab-watchers dat de 9-3 Sport Estate leverbaar zal worden met nog zuinigere dieselmotoren. Ook schijnt het interieur wat opgefrist te zijn. Wat hier allemaal van waar is zullen we waarschijnlijk in Geneve te horen krijgen. (via: saabsunited.com)

PS Nog even voor de zekerheid. Dit is dus NIET de gloednieuwe 9-3 die door Jason Castriota ontworpen zal worden. Dat model zal pas ergens in 2012 onthuld worden. Het model dat we hier zien is een laatste opfrisser voor de oude 9-3.
Saab 9-3 facelift

De huidige Saab 9-3, spot de verschillen!

Huidige Saab 9-3

PPS Het interview met Victor Muller kan je hieronder bekijken:

Ook interessant!

  • Fabrieksnieuwe Saab Turbo
    Fabrieksnieuwe Saab Turbo is letterlijk fabrieksnieuw
  • 9-3 Viggen
    Duurste 9-3 Viggen van NL is ideale wintercabrio!
  • gele 9-3 Aero Cabrio
    Gele 9-3 Aero Cabrio is de ultieme wintercabrio
  • Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot
    Video: Alpina B4 Gran Coupe spyshot

Nieuwste artikelen

  • Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
  • Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
  • Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
  • Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na
FacebookTweetPinLinkedIn

9-3, fabriek, Saab, spyshot

Vorig bericht: « Autoblog 2011 flashback: week 3
Volgend bericht: Lotus zegt fuck you tegen Toyota »

Lees Interacties

Reacties

  1. FungHo zegt

    24 januari 2011 om 09:22

    Lekker vergelijken met zo’n donkere foto! Toppertje!

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 januari 2011 om 09:44

      @FungHo: er staan 2 foto’s van die rode 9-3 in het artikel he ;) Of is iets meer moeite doen teveel gevraagd?

      Login om te reageren
  2. timmy zegt

    24 januari 2011 om 09:33

    Dat interview is best lachwekkend. Ik vraag mij af of deze vrouw uberhaubt wel op de antwoorden zit te wachten en vervolgens begrijp wat er verteld wordt. Ze laat zo veel kansen om door te vragen liggen…
    .
    Wat betreft de facelift: Euh… Duidelijk ;)

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      24 januari 2011 om 09:46

      @timmy: er hadden idd wat betere vragen gesteld kunnen worden. Het ‘probleem’ is alleen dat je nogal sterk in je schoenen moet staan als je Victor wil interviewen. Hij zal het namelijk altijd ‘beter’ weten. Je moet echt alles cijfers, feitjes en andere dingen weten om goed met hem het gesprek aan te kunnen. Helaas zal dat bijna niemand lukken.

      Login om te reageren
  3. extuned zegt

    24 januari 2011 om 09:48

    ik weet het! er zitten geen koplamp spuiters dingen op…

    Login om te reageren
  4. Den zegt

    24 januari 2011 om 09:50

    ondanks dat bijna niemand meer een saab durft te kopen, blijven de modellen die maken mooi. ben benieuwd naar de echt nieuwe 9-3.

    Login om te reageren
  5. Simpson zegt

    24 januari 2011 om 09:51

    in foto 1 staat er iemand voor met een karretje, in foto 3 niet!

    *noumaarhopendatikgewonnenheb*

    Login om te reageren
  6. zdev zegt

    24 januari 2011 om 10:15

    Tsja. Een Insignia doet hier niet voor onder. Oh wacht, het IS een Opel!

    Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      24 januari 2011 om 10:57

      @zdev: jij wacht op onze Svenska!

      Login om te reageren
    • Lucb zegt

      24 januari 2011 om 15:13

      @zdev: Al zullen sommigen dat zeggen van een Maserati, bij een Saab 9-3 blijft het te duidelijk dat het toch wel meer een Opel is.

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      24 januari 2011 om 15:48

      @zdev: idd , kvind de 9-3 ook mr niks (al outdated) , enkel voor de badge kopen mensen het ( persoonlijk vind ik de saab badge maar niks)

      Login om te reageren
  7. Ferdinand1 zegt

    24 januari 2011 om 10:57

    Ik vind de 9-3 nu écht niet meer kunnen..

    Login om te reageren
  8. hectorae86 zegt

    24 januari 2011 om 10:57

    Groter Saab embleem in de grill :P

    Login om te reageren
  9. RaKiM zegt

    24 januari 2011 om 10:59

    die donker grijze 9-3 die er achter staat is ook nog de ”oude”.
    ik zie dat grotendeels de gaten in de bumper wat groter zijn geworden maar dat is het dan ook

    Login om te reageren
  10. cisn zegt

    24 januari 2011 om 11:00

    de zwarte vakken enfin, ‘luchthappers’, waar de mistlampen inzitten zijn nu à la 9-5 maar voor de rest zie ik weinig verschil. op de tweede foto is de grijze wagen achter de rode volgens mij nog een oude dan?!!

    Login om te reageren
  11. mashell zegt

    24 januari 2011 om 11:04

    Een nieuwe bumper. Spannend… Als we dit nou gewoon een model jaar update noemen dan heeft de Saab 9-3 niet de zware last van 2 facelifts te dragen.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      24 januari 2011 om 12:38

      @mashell: Ja inderdaad een update. Snap echt wel dat Saab hier geen vette investering meer in gaat doen. Volgend jaar komt de nieuwe. Zo is die weer vers en kan hij nog een jaartje mee.

      Login om te reageren
    • PortRo zegt

      24 januari 2011 om 12:42

      @mashell: Tja, vinden we de Mercedes C een facelift? Of de Ford Mondeo? Die zijn net zo minimaal.
      Vind de Saab 9-3 een paar jaar terug wel de best geslaagde facelift in jaren gehad hebben. Op wat verouderde techniek na hebben zelfs de 180pk diesels nu wel 119gr CO/km, nog een paar grammetjes eraf en ze zitten in de leukere bijtellingsklassen.

      Login om te reageren
  12. Tommy2 zegt

    24 januari 2011 om 11:15

    Wereldschokkend!

    Login om te reageren
  13. schnitzerken zegt

    24 januari 2011 om 11:31

    Saab logo staat ook anders in de grill..

    Login om te reageren
  14. 325i zegt

    24 januari 2011 om 12:46

    komt goed met Saab, heb de 9-3 altijd al knap gevonden en nu met deze kleine facelift komt ie wat meer in de lijn van de nieuwe 9-5 en 9-4… mss komt de achterkant ook wel met een doorlopend achterlicht… ben benieuwd!

    Login om te reageren
  15. duckje zegt

    24 januari 2011 om 12:56

    klote voor saab, maar ach, wat maakt het.

    en hey!
    waarom is dat filmpje in het chinees, euh zweeds?

    Login om te reageren
    • mclarenf1lm zegt

      24 januari 2011 om 18:11

      @duckje:
      Omdat het me een Zweeds programma lijkt,
      En ik neem aan dat Victor Muller geen Zweeds kan spreken doen ze het in het engels met Zweedse ondertiteling eronder.

      Login om te reageren
  16. MichaelvdBroek zegt

    24 januari 2011 om 13:06

    ik kan et niet echt goed zien, wacht wel op foto’s vanuit saab zelf :P

    Login om te reageren
  17. xilver zegt

    24 januari 2011 om 15:00

    Ze hebben er een nieuw kleurtje op gezet?

    Login om te reageren
  18. potver7 zegt

    24 januari 2011 om 15:25

    Het grootste probleem van de 9-3 vind ik al een tijdje dat de voorkant behoorlijk scherp/strak gelijnd is, terwijl de rest van het ontwerp een veel vloeiender ontwerp is. Dat kan mooi zijn, maar bij deze auto botst het.
    Dit verschijnsel komt helaas vaker voor bij auto’s waarvan (vooral) de neus een vrij ingrijpende midlife face-lift heeft gehad.

    Login om te reageren
  19. mashell zegt

    24 januari 2011 om 15:36

    Dat sjaaltje van die Victor, diep in zijn hart blijft het toch een truienverkoper… Niks mis mee maar mode types hebben het zwaar in de door techneuten gerunde automotive.

    Login om te reageren
  20. Atenza zegt

    24 januari 2011 om 19:05

    Bij de eerste facelift was ie al gedateerd.. (behalve neus)

    Login om te reageren
  21. viggen zegt

    24 januari 2011 om 22:13

    Ik ben benieuwd naar het interieur. nog even wachten op geneve dus :)

    Login om te reageren
  22. Atenza zegt

    24 januari 2011 om 23:34

    3 facelifts.. moet niet gekker worden..

    Stop er aub weer de rode achterlampen op..

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      25 januari 2011 om 20:13

      @Atenza: Mja, zo zijn er wel meer hé?

      Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    25 januari 2011 om 20:13

    Iets ronder vooraan, zowel de bumper als de grille. Niet mis. Maar wel tijd voor de nieuwe. Het is nog niet zo erg als Rover, maar ze mogen toch niet meer te lang verder boeren met hetzelfde model. Zeker aangezien dat model het belangrijkste is van het gamma.

    Login om te reageren
  24. Dimglor zegt

    27 januari 2011 om 20:06

    Ik zie er echt geen verschil in… Is echt miniem gewijzigd…

    Login om te reageren
  25. Justawheelchairguy zegt

    29 januari 2011 om 14:40

    Jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North