• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Betrapt op de Ring: Audi RS3!

Auteur: robbie, gepost 1 april 2009 om 21:07 – 54 Reacties

Audi RS3 testmule


We schreven twee weken geleden al dat Audi een hetere versie van de A3 zou overwegen met onder de motorkap het 2.5 liter vijfcilinder blok uit de gloednieuwe TT-RS. En tadaaa! Daar rijdt een hevig verbouwde A3 over de Nurburgring die ons ernstig het idee geeft dat Audi er daadwerkelijk mee bezig is.

Het blok zal (als de RS3 op de markt komt) naar alle waarschijnlijkheid, net als in de TT-RS, 340 pk en 450 Nm leveren. Genoeg voor een sprintje van 0 naar 100 in zo’n 5 seconden. Bye, bye BMW 135i! Het grote vraagteken is echter wel wanneer en uberhaubt of deze RS3 ook echt op de markt gaat komen. Het is goed mogelijk dat Audi dit model ontwikkelt als een soort van uitzwaai model voor de huidige generatie A3, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat Audi wacht tot dat de nieuwe generatie A3 er is. En als de economische crisis aanblijft houden zien we deze auto misschien wel nooit op de weg. Only time will tell!

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Audi RS3 gespot
    Video: nieuwe Audi RS3 gespot
  • Audi RS3 2022: POV op het circuit
    Audi RS3 2022: POV op het circuit
  • Gespot - De gloednieuwe Audi RS3 Sedan
  • Audi RS3 in puin na dollemansrit in Rotterdam

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, RS3, spyshot

Vorig bericht: « MTM geeft de Audi TT-S maar liefst 380 pk
Volgend bericht: Voorbeschouwing: Le Mans Series 2009 »

Lees Interacties

Reacties

  1. Don Leon zegt

    1 april 2009 om 21:08

    Pretty nice, lijkt me echt zo’n geweldig bommetje te gaan worden!

    Login om te reageren
  2. Johnny Berra zegt

    1 april 2009 om 21:09

    Met de stig erin:P

    Login om te reageren
  3. JP zegt

    1 april 2009 om 21:11

    Mooie fotosoep…..blij als het 2 April is
    -edit: niet alles is een grap…-

    Login om te reageren
  4. hp zegt

    1 april 2009 om 21:12

    vet ding wat zal de prijs worden als ie uit komt?

    Login om te reageren
  5. kowalsk zegt

    1 april 2009 om 21:12

    De wielen lijken me wat te groot voor de wielkasten…

    Login om te reageren
  6. YaSo zegt

    1 april 2009 om 21:12

    lijp ding man, vet gaaf, deze zal echt wel aanslaan hoor!!

    Login om te reageren
  7. kowalsk zegt

    1 april 2009 om 21:12

    Valt behoorlijk op…

    Login om te reageren
  8. wotevajjjj zegt

    1 april 2009 om 21:14

    dit is geen rs3 denk ik, waarom zou audi beginnen testen met een 5deurs i.p.v. de 3 deurs ? en hoe kunnen ze hem nu al op nummerborden hebben ?
    en de badge zegt “S3” dit is volgens mij een tuning project.
    en nog iets, waarom zouden ze er een 2.5 inleggen als ze evengoed de 3.2 kunnen voortontwikkelen ?

    Login om te reageren
  9. Eric zegt

    1 april 2009 om 21:16

    Laat maar komen, ook al is het 1/4.

    Login om te reageren
  10. Erik zegt

    1 april 2009 om 21:22

    Zeker geen 1 april grap, stond gisteren al op AMS.

    http://www.auto-motor-und-sport.de/news/erlkoenig-audi-rs3-der-spitzensportler-unter-den-kompakten-1092399.html

    Login om te reageren
  11. freek zegt

    1 april 2009 om 21:23

    Graag gedaan, de tip :oops: :mrgreen:

    Wat een briljant apparaat zeg!
    Jammer dat de achterkant niet afgebeeld staat, die op Motor Authority wel staat.
    Erg mooie achterkant namelijk!

    Laat maar komen hoor! de RS6 in het klein

    Login om te reageren
  12. WieAndersDasAuto zegt

    1 april 2009 om 21:24

    Leuke fotosoep… 1 april. Maar als hij er zo uitzag dan was de RS3 best wel mooi.
    -edit: niet alles is een grap…-

    Login om te reageren
  13. freek zegt

    1 april 2009 om 21:24

    @kowalsk: Dat lijkt denk ik zo, omdat hij wat over helt in de bocht :)

    Login om te reageren
  14. Dennis zegt

    1 april 2009 om 21:28

    De toekomstige petjesauto.

    En alle andere goedkope variantjes van de A3 gaan hier straks op lijken.

    Login om te reageren
  15. rakim zegt

    1 april 2009 om 21:30

    bye bye 135i….tot ze met een m1 komen jah dan is het bye bye rs3

    Login om te reageren
  16. jdm zegt

    1 april 2009 om 21:31

    Zoals Dennis al zegt, toekomstige petjes/finnen auto -1

    Login om te reageren
  17. York zegt

    1 april 2009 om 21:33

    @ JP

    Check bron.. Al van gisteren + Extra foto’s.. Dit is geen photosoepke:p ookal smaakt ze wat bitter:p

    Login om te reageren
  18. -[E`46]^. zegt

    1 april 2009 om 21:36

    Bye Bye 135i zegt hij dan.. tis ook geen concurrent ;)

    Login om te reageren
  19. Jochem zegt

    1 april 2009 om 21:38

    Ik vind het leuk,
    Hier in weert rijd een a3 s-line, en dan ook als station rond, en ik heb het jammer gevonden dat ie nog zo tam is, maar nu komt er zo een rs3 versie van :D:D

    Zijn andere auto is een 599 xd

    Login om te reageren
  20. York zegt

    1 april 2009 om 21:38

    Pfff…

    Audi’s zien er altijd saai uit.. Alleen de R8 is wat men noemt ” gedurfd “.

    Login om te reageren
  21. Martijn zegt

    1 april 2009 om 21:46

    nee…Audi knalt deze en de RS5 allebei op de markt!
    Geen probleem…!

    En als we moeten kiezen, dan duidelijk de RS5..veel mooier en bruter!

    Login om te reageren
  22. Erwin zegt

    1 april 2009 om 21:49

    @ wotevajjjj

    waarschijnlijk een 5 deurs “mule”.

    Login om te reageren
  23. JP zegt

    1 april 2009 om 21:49

    Dat er een RS3 zou komen was al eerder vermeld door Audi, alleen de foto’s van een overigens verder niet gecamoufleerde RS3 lijken mij niet echt.

    Maar ja, ik heb ook maar 1 oog (en een bochel)

    Login om te reageren
  24. jack zegt

    1 april 2009 om 21:58

    Tja wat valt er over te zeggen, ben absoluut geen audi fan, maar vind het toch altijd wel prachtig hoe ze BMW en Mercedes weer ff van hun voetstuk afstampen voor enige periode.

    Login om te reageren
  25. Mao zegt

    1 april 2009 om 22:13

    @JP

    Als dat ene oog niet in het midden zit komt et wel goed, anders heb ik zo mn twijfels :)

    Login om te reageren
  26. Ivan zegt

    1 april 2009 om 22:17

    @kowalsk

    die wielen lijken groot omdat de auto juist in een bocht zit en de wielen tegen de wielkasten zitten.

    Login om te reageren
  27. Tommy zegt

    1 april 2009 om 22:17

    Wielen te groot voor de wielkasten? Je hebt ook totaal geen last van dwarskrachten in een bocht… 1 April? Waarom staan die foto’s dan al 3 dagen op internet… En saai uiterlijk? Het is natuurlijk ook helemaal geen prototype maar een klaar productieodel…

    Serieus mensen, denk eerst even na voor je van alles en nog wat schreeuwt!

    Veel verklaarden mij voor gek toen ik een tijd terug zij dat er een 5 cilinder RS3 zou komen, en kijk nu is! Voila :D De RS3 lijkt nu toch wel dicht bij te komen hé? Hoop datie nog in dit model op de markt komt!

    Trouwens, er staan ook al 2 dagen nieuwe RS5 spyshots online, komen die hier ook nog? :P

    Login om te reageren
  28. gekke turbo zegt

    1 april 2009 om 22:28

    Helaas geen RS3. Geen ovale uitlaten, kenners zagen dit natuurlijk meteen. Vandaar die 1 april opmerkingen. ;)

    Login om te reageren
  29. Tommy zegt

    1 april 2009 om 22:54

    @gekke turbo: Nee helaas ook geen RS3-logo’s. Het is gewoon een S3… Kenners zien dit zo. Ze gebruiken ook nooit mule’s van bijvoorbeeld S-modellen om te tesen hoor, ze lepelen er een motorblok in, verlaaginkje hier, spoilertje daar en we zien wel hoe die rijd joh…

    Login om te reageren
  30. SimonMc zegt

    1 april 2009 om 23:00

    @woutevajjjj: “waarom zouden ze er een 2.5 inleggen als ze evengoed de 3.2 kunnen voortontwikkelen ?”

    1 woord: gewicht.

    Login om te reageren
  31. rakim zegt

    1 april 2009 om 23:02

    zou mercedes trouwens ook niet met een clc amg komen

    Login om te reageren
  32. stoly zegt

    1 april 2009 om 23:05

    @red
    het is: ’time will learn’

    Login om te reageren
  33. Guido zegt

    1 april 2009 om 23:22

    Het ziet er niet mooi uit, een vergemest dingetje zo. Het zal toch echt anders moeten ogen. Dat 2,5 blok is wel mooi om erin te leggen!

    Login om te reageren
  34. Jochempie zegt

    1 april 2009 om 23:24

    @ Robbie: over het algemeen wacht Audi altijd tot het eind van de modelreeks om een RS-versie te introduceren. Grote kans dus dat het nog om het huidige model zal gaan.

    Login om te reageren
  35. freek zegt

    1 april 2009 om 23:25

    @ gekke turbo:
    Die ovale dingen zijn ook alleen maar uitlaat sierstukken, je hebt echt niet perse 2 van die ubergrote dingen nodig om de uitlaat gassen de wereld in te blazen hoor ;)
    Bij de RS6 met V10 en 580pk misschien wel, maar niet bij die 5 cilinder met 380pk
    Dan voldoen die uitlaatjes van de S3 ook wel.

    Login om te reageren
  36. freek zegt

    1 april 2009 om 23:28

    En alsnog: Audi heeft de ‘2 keer dubbele uitlaten’ op hun S-modellen ook verbroken op de S3 want die heeft er ook maar 2 ipv. (S8, S6, S5,S4 hebben 2×2 uitlaten)
    Het is geen regel: als er ‘die en die’ uitlaten of velgen op zitten is het ‘die’ auto.
    NEE, dat slaat weer nergens op.

    Wat Tommy al zei: Wanneer gaan mensen weer eens nadenken voordat ze iets typen/zeggen?

    Login om te reageren
  37. gekke turbo zegt

    1 april 2009 om 23:30

    @freek: Nee inderdaad maar de uitlaten zouden tenminste aan 2 kanten geplaatst moeten zijn. En niet alleen aan de linkerkant.

    Login om te reageren
  38. gekke turbo zegt

    1 april 2009 om 23:39

    @freek Op het moment dat mensen zoals jou er achter komen dat 2 keer dubbele uitlaten helemaal geen traditie is bij de Audi S-modellen. Ooit de oer S2 uitlaten gezien? Juist ja: 1 keer dubbele uitlaten. Maar de RS uitlaten zijn altijd: tweemaal ovaal.
    En nu je melk opdrinken en snel je bed inkruipen jongetje.

    Login om te reageren
  39. GOD zegt

    2 april 2009 om 00:20

    als je me zou zeggen dat het een RS6 is zou ik het geloven.
    is hun designer stiekem al jaren dood?

    Login om te reageren
  40. bozewolf zegt

    2 april 2009 om 00:23

    ^ lawl. Precies wat ik tegen heb op Audi’s tegenwoordig. Echt één pot nat.

    Die 5-cylinder is wel geil, though.

    Login om te reageren
  41. GOD zegt

    2 april 2009 om 00:48

    ^
    ik vind het allemaal wel meevallen. eerlijk gezegd poep ik er op.
    ik hou van een ander soort geluid dat bij een audi totaal niet voorkomt.

    Login om te reageren
  42. Heyhuub zegt

    2 april 2009 om 09:25

    @Gekke turbo

    De 2 ovale pijpen traditie is er pas sinds de C5 RS6, de B5 RS4 en RS2 hadden gewoon dubbele uitlaat aan 1 kant.
    Dit is overigens een testmule dus ik snap al niet waarom iedereen het al over het uiterlijk heeft alsof het een productieklaar model is.

    Login om te reageren
  43. Altron zegt

    2 april 2009 om 09:48

    Laat maar komen , dan koop ik er gelijk één als de prijs nog een beetje redelijk is.

    Login om te reageren
  44. Oscar zegt

    2 april 2009 om 09:58

    men nemen: 1 audi A4 Avant. Deze zetten we in een leuke omgeving. Daar maken we vervolgens een mooie foto van. Met fotosoep selecteren we de auto. Vervolgens doen we scale 95% en hoppa we hebben een nieuwe A3. M.a.w. dit is de werkwijze van de designafdeling bij audi. Er zitten nog meer uiterlijk veschillen tussen een BMW 3-serie sedan en 3-serie coupe dan tussen een A3/A4/A6. Lekker snel verdient. En audi maar stoer doen met hun ‘nieuwe’ modelletje. Ooit kwam Audi nog met iets revolutionairs aanzetten zoals de eerste TT en de A2, maar die tijd ligt helaas ver achter ons. Bmw heeft deze taak duidelijk overgenomen (niet dat dat allemaal even mooi is)

    Login om te reageren
  45. jopperdepop zegt

    2 april 2009 om 11:15

    Volgens mij is dat geen RS3.
    Alle RS’en worden met ovale pijpen uitgeveord.
    Deze heeft twee ‘suffe’ pijpjes naast elkaar aan de linkerkant (zie motorauthority)

    HOAX???

    Login om te reageren
  46. EJS zegt

    2 april 2009 om 12:51

    Was te verwachten! Maar zou wel super zijn, nog meer audi 5 cylinders op de weg!

    Login om te reageren
  47. hupke zegt

    2 april 2009 om 14:43

    Dit is volgens mij gewoon een tunertje met wa geld op overschot.
    Zie je hoe diep die audi doorbuigt in de bochten en de velgen die erop liggen.

    Ik ga vaak op het circuit zolder (vlak bij mij thuis) kijken naar vrije trainingen en de enigen wiens auto (en ja ik weet best dat dit geen supergoede vgl is want echt merken komen hun wagens niet op zolder testen maar toch) zo diep door de veringen gaat in de bochten zijn die van tunertjes van een jaar of 25 met een racelicentie en een papie met geld.

    Dat zou ook de velgen en de 5-deurs verklaren. Het verklaart alleen niet waarop de remblokken niet fel rood of geel zijn met in het groot brembo of sparco erop en het verklaart ook niet waarom er geen klein spoilterje achterop zit met carbon bestikkering erop.

    Login om te reageren
  48. R36 zegt

    2 april 2009 om 14:54

    Ging de RS3 niet gebaseerd zijn op de volgende generatie A3’s in 2011?

    Login om te reageren
  49. AMG zegt

    2 april 2009 om 15:16

    ÜBERVET, zoon klein BRUUT dingetje met 340 pk. God bless audi

    Login om te reageren
  50. BananaFlip zegt

    2 april 2009 om 16:28

    Ziet er meeeeeer dan prima uit!

    @ SimonMc

    En dat lekkere geluidje…

    Login om te reageren
  51. Tommy zegt

    2 april 2009 om 18:15

    @jopperdepop: Het kenteken begint met HN, dat zegt genoeg dacht ik zo…

    Login om te reageren
  52. Windhoos zegt

    2 april 2009 om 19:29

    @wotevajjjj,

    Dat zegt allemaal niets….

    @R36,

    Daar geloof ik niets van. Denk dat hij nog komt als de huidige A3 nog bestelbaar is, zou wel een optie kunnen zijn dat deze RS3 dan wat langer geproduceerd gaat worden tov de normale A3, maar hij gaat echt niet komen op basis van de volgende generatie A3…

    Login om te reageren
  53. Windhoos zegt

    2 april 2009 om 19:37

    De “RS3” op de foto lijkt echter wel verdacht veel op een normale S3 sportback. Ik mis alleen de mistlampen nog. Misschien dat wotevajjjj dan toch een beetje gelijk heeft. Alleen niet over de motor, dat gaat 100% zeker de 2.5 5 cilinder worden…..

    Login om te reageren
  54. Jan zegt

    6 april 2009 om 20:28

    Deze heb ik vorige week donderdag zien testen op de Nordschleife, ging serieus hard, en een heel vet geluid!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North