• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

MTM geeft de Audi TT-S maar liefst 380 pk

Auteur: robbie, gepost 1 april 2009 om 20:01 – 40 Reacties

Audi TT-S MTM
Annulleer je order maar voor die TT-RS, want tuner MTM geeft je TT-S gewoon eventjes 380 pk! Oftewel bye bye, zwaai zwaai TT-RS.

MTM voert het vermogen op van 272 pk/350 Nm naar 380 pk en 494 Nm. En de topsnelheid? Die ligt nu op 265 km/u. De prijs voor de complete kit? Die is slechts € 27.715 incl. belasting en montage, tel daar vervolgens nog eens € 65.555,- bij op voor een TT-S S-tronic en je komt uit op € 93.270,- voor een heerlijk kannonetje.

MTM TTS 2.0 TFSI S-Tronic – 380HP version
engine 2.0 TFSI quattro
displacement in cc 1984 ccm
bore & stroke in mm 82,5 x 92,8 mm
compression 9,8 : 1
boost pressure (max.) 1,55 bar
gearbox type 6-speed S tronic direct-shift
power output (max.) 279 kW (380 bhp) at 6240 rpm
torque (max.) 494 Nm at 4580 rpm
top speed in km/h 265 km/h – depends on tyre size

drive type quattro permanent all-wheel drive
brake system – front 380 x 34 mm
drilled, 8-piston Brembo-caliper
wheels Michelin Pilot Sport PS2 245/30 ZR 20
MTM bimoto forged rims 9 x 20″

basic price of the vehicle: 46.000 €
380 PS kit – like 330 PS kit with MTM exhaust manifold,
turbocharger and air inlet ca. 17.000 €
MTM Brembo-brake 380 x 34 mm 4.465 €
MTM rimset 9 x 20″ 5.500 €
lowering springs 250 €
rear spoiler incl. Lacquering ca. 500 €

_____________________
complete price of the vehicle: 73.715 €
( price incl. tax.+ installation)

Ook interessant!

  • Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
    Audi S3 MTM Clubsport is bizar gaaf bommetje
  • nieuwe gave lakken
    Nieuwe gave lakken voor dikke kleine Audi's
  • Audi TT is goedkoper, maar nog steeds te duur
  • TT RS Heritage is eerbetoon aan Ur-quattro

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Audi, mtm, tt-s, tuning

Vorig bericht: « Volvo verkoopt rechten DAF aan Nederlandse investeerders
Volgend bericht: Betrapt op de Ring: Audi RS3! »

Lees Interacties

Reacties

  1. michielh zegt

    1 april 2009 om 20:04

    Nou? Dan zeul je nog steeds met een 4-cilinder rond :-)

    In een echte Audi zit een 5-cilinder, punt

    Login om te reageren
  2. Krari zegt

    1 april 2009 om 20:05

    “grappig ding

    Login om te reageren
  3. spykerboy zegt

    1 april 2009 om 20:05

    not bad, not bad.. zet maar voor

    Login om te reageren
  4. Fruitcake zegt

    1 april 2009 om 20:08

    Prijzig kitje :S

    Login om te reageren
  5. BananaFlip zegt

    1 april 2009 om 20:08

    @ michielh

    Ja, die geblazen vijfcilinder uit de TT-RS klinkt pas echt lekker…
    Als MTM nou eventjes zijn tuningverlangen in had kunnen houden, hadden we over een paar weekjes een TT-RS met nog veel geilere specs.

    Login om te reageren
  6. mcx zegt

    1 april 2009 om 20:09

    brakes en rims een slordige 10k…pfjew

    Login om te reageren
  7. CrazyHenkie zegt

    1 april 2009 om 20:11

    Ja zo´n motorkit is wel duur! Mag dan ook wel kwaliteit zijn, want anders kan iedere willekeurige chiptuner (Abt) je vermogen ook al opkrikken naar 310 pk, en dat is een stukje goedkoper (en simpeler).

    Ben trouwens benieuwd wat dit blok in een Skoda Octavia RS / Scout (met zn AWD) doet :lol:

    Login om te reageren
  8. bozewolf zegt

    1 april 2009 om 20:15

    ^ De AWD aan gort trekken waarschijnlijk.

    Wel ’n prijzige grap, 28000 euro. Je krijgt er dan wel setje remmen bij, maar toch.

    Login om te reageren
  9. Gideon zegt

    1 april 2009 om 20:27

    Eindelijk, het eerste serieuze bericht vandaag…

    OT: wel een beetje erg prijzig…

    Login om te reageren
  10. G. de Groot zegt

    1 april 2009 om 20:28

    ECHT WEL 1 APRIL.

    Login om te reageren
  11. JanJansen zegt

    1 april 2009 om 20:29

    Zeg, doen jullie nog iets aan 1 april?

    Robbie, deze vond ik het meest subtiel vandaag en daarom het leukst!

    Login om te reageren
  12. Laurens zegt

    1 april 2009 om 20:29

    1 april, of dat zou het moeten zijn wat mij betreft :-)

    Login om te reageren
  13. Laurens zegt

    1 april 2009 om 20:31

    De Ford was een tijd lang het symbool van de Amerikaanse Droom, hoewel de productie ervan plaatsvond in het Engelse Dagenham. De Britten sloten de auto in hun hart en de Zephyr, Cortina en Capri werden lange tijd sexy wagens gevonden.

    BBC2 21.00.

    Login om te reageren
  14. marruk zegt

    1 april 2009 om 20:33

    28k voor zoiets!? Daaamn. Neem dan een Focus RS, die loopt net zo hard, heeft ook een 5 cilinder en het bespaart je 43.000 hele eurootjes…

    Login om te reageren
  15. marruk zegt

    1 april 2009 om 20:36

    Geen grap: http://www.mtm-online.de/en/index.php?nav=3&FZID=TTS8J147
    15.000 euro, dus misschien wat extra prijzen ofzo.. weet ik het (A) Maar 380pk klopt wel :P

    Login om te reageren
  16. jdm zegt

    1 april 2009 om 20:37

    blijft een vrouwenbak!
    mannen in tt’s -1

    Login om te reageren
  17. Jochempie zegt

    1 april 2009 om 20:39

    Wat raar, een AC Schnitzer ACS1 met 377 pk haalt 300..

    Login om te reageren
  18. JanJansen zegt

    1 april 2009 om 20:39

    @ Laurens
    Thanx, die filmpjes van de BBC staan bijna niet (lang) op het internet.
    Heb me al een tijdje afgevraagd waarom er nog geen kijkwijzer is voor automotive tv.

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    1 april 2009 om 20:39

    jdm -1

    Login om te reageren
  20. Majinstar zegt

    1 april 2009 om 20:43

    Schande zeg !!! Konden ze niet even 270 € korting geven in de crisis tijd. ?

    Login om te reageren
  21. Apache zegt

    1 april 2009 om 20:54

    Zoals Peanut van Jeff Dunham zou zeggen:

    Is it a bird? Is it a plane? Oh no! It’s gayman!!

    I’ve come to save the day! “tsk, hiiiiii!”

    Login om te reageren
  22. Tieuw zegt

    1 april 2009 om 21:01

    of je laat je order voor de tt rs gewoon staan en brengt die naar mtm voor 400+pk

    Login om te reageren
  23. s2000 zegt

    1 april 2009 om 21:05

    Inderdaad het blijft een vrouwenbak.
    Neem dan een de laatste Honda S2000 die je nu nog kan krijgen.
    Een echte roadster voor mannen ! Wil je dan echt meer vermogen -> kijk bij http://www.s2000-honda.de. Ben je voor veel minder geld klaar tot ruim 400 pk !!
    Laat me niet lachen zo’n Audi….

    Login om te reageren
  24. jdm zegt

    1 april 2009 om 21:30

    @Jochempie
    Topsnelheid kan toch ook begrenst zijn + het ligt ook aan de versnellingsverhouding hé.
    alsnog -1

    Login om te reageren
  25. Erwin zegt

    1 april 2009 om 22:03

    @ S2000

    Dat is inderdaad DE pretmobiel. Doortrekken tot 9000 rpm, heerlijk!
    En dan dat geluid!

    Login om te reageren
  26. Laurens zegt

    1 april 2009 om 22:08

    @janjansen

    leuk idd, wel beetje parels voor de zwijnen mijn vorige post :-)

    Login om te reageren
  27. robbie zegt

    1 april 2009 om 22:15

    @marruk, die € 27.715,- is voor het hele pakket aan mogelijkheden.

    Login om te reageren
  28. Tommy zegt

    1 april 2009 om 22:21

    Die TT coupé is ook nog echt mooier mét spoiler… Als je deze foto’s vergelijkt teminsten. Trouwens dit blok komt ook in de KTM X-bow tog? Dat wordt pas een knaller!

    Login om te reageren
  29. Chris zegt

    1 april 2009 om 22:22

    en nou moet die jdm egt met zijn vingers van de minetjes en plusjes afblijven!

    OT: waarom zooo duur? En dan nog, ik ben geen fan van de TT, doe mij maar een andere audi, alles behalve een TT, en ouwja, ook geen A2..

    Login om te reageren
  30. e24 zegt

    1 april 2009 om 22:58

    Topsnelheid is erg mager voor 380 pk, maar dat heeft vast te maken met de zesde versnelling die veel te kort is.

    Login om te reageren
  31. Guido zegt

    1 april 2009 om 23:16

    Ja, mwa.. leuke specs maar veel geld voor winig auto.
    Daar koop je een mooie Z4 voor ;)

    Login om te reageren
  32. Jochempie zegt

    1 april 2009 om 23:22

    Dat wordt dan even de S-tronic laten aanpakken :) gelukkig zijn er redelijk wat bedrijfjes die dat kunnen.

    Login om te reageren
  33. Thijs van Wijk zegt

    2 april 2009 om 11:36

    € 93.270,- !!!!!!! Voor een TT.

    Die is gek.

    Login om te reageren
  34. Headhunter zegt

    2 april 2009 om 13:54

    Geen bye bye TT-RS..
    Zeg maar hallo tegen je TT-RS MTM..
    Dat zouden pas mooie specs zijn heb ik zo’n idee.
    Wel prijzig trouwens

    Login om te reageren
  35. Windhoos zegt

    2 april 2009 om 19:22

    Tsja, voor dat geld kun je beter een TT-RS halen en daar voor zo’n €1000 chiptuning tegen aan gooien, dan zit je ook zo’n beetje op die specs…..

    @Guido,

    “Ja, mwa.. leuke specs maar veel geld voor winig auto.
    Daar koop je een mooie Z4 voor”

    Met weinig auto bedoel je toch niet de ruimte tov van een Z4 he, want ruimte veel ruimte hebben beide niet….

    Login om te reageren
  36. Windhoos zegt

    2 april 2009 om 19:24

    – 1x ruimte uiteraard…

    Login om te reageren
  37. Fiat 500 zegt

    2 april 2009 om 21:30

    @S2000

    Inderdaad de Honda S2000 is na 10 jaar nog steeds de roadster !
    Bij een roadster draait het om de drivability = het rijden om het rijden:
    perfecte zit, direct bediening, goed stijf onderstel, 50/50 gewichtsverdeling, een race-motor, etc. : dus Honda S2000 !!

    Login om te reageren
  38. Citrofiel zegt

    13 juni 2009 om 16:30

    En dan zeggen ‘ze’ dat de 2.0 TFSI aan zijn limiet zat, en dat daarom een vijfcilinder in de RS zou moeten komen… :roll:

    Login om te reageren
  39. Windhoos zegt

    16 juni 2009 om 22:59

    @Citrofiel,

    Wel binnen de limiet om ook garantie te kunnen garanderen, en daar gaat het de fabrikanten om. Als er achteraf allerlei problemen op treden omdat zij er teveel vermogen ingooien, dan staat hun goeie naam op het spel, en dat willen ze niet…..

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    16 juni 2009 om 23:06

    @ Windhoos; Dat is inderdaad de meest voor de hand liggende verklaring. Tegelijkertijd zeg je daarmee dat deze tuning wel eens een kort leven beschoren kan zijn… Ik ben benieuwd hoe MTM dat dan gaat opvangen qua garantie…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North