• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bezuinigen: één nationaal politiekorps en hogere boetes

Auteur: Dennis, gepost 1 april 2010 om 17:13 – 45 Reacties

Eurobiljetten

Je zult ongetwijfeld wel iets opgevangen hebben over de crisis en bezuinigingen en zo. Er moeten tientallen miljarden worden bespaard op de overheidsuitgaven. Wil de overheid kunnen blijven functioneren en bepaalde zaken waarborgen, dan moet er ook geld uitgegeven worden. Het vergt creativiteit om ervoor te zorgen dat er aan de ene kant geld bespaard wordt en tegelijkertijd nog wel het nodige kan worden uitgegeven. Je kunt dan bijvoorbeeld roepen dat we in Nederland ook maar eens de boetes aan het inkomen moeten koppelen. Maar er zijn meer ideeën

Verschillende ambtelijke werkgroepen hebben zich gebogen over de vraag op wat voor manieren er enigszins verantwoord kan worden bezuinigd. Volgens de werkgroep die de mogelijke bezuinigingen heeft onderzocht op het terrein van veiligheid en terrorisme, kan in 2015 2 miljard euro worden bespaard. Dan moeten wel de 26 aparte politiekorpsen worden samengevoegd tot één nationaal korps.

Daarnaast moeten de boetes worden verhoogd. Da’s een leuke, want autorijden wordt op zich al een steeds duurdere bezigheid en mocht je een keer de fout in gaan -dit hoeft immers niet altijd opzettelijk te zijn- dan ben je steeds zwaarder de lul, maar dan kun je jezelf troosten met de gedachte dat je een maatschappelijke bijdrage levert. Het woordje melkkoe ligt weer op het puntje van mijn tong.

Verder zouden delen van de ministeries van Binnenlandse Zaken en van Justitie moeten worden samengevoegd en de kosten voor politie-inzet bij evenementen worden doorberekend aan de organisatoren hiervan. Dat zullen bijvoorbeeld voetbalclubs leuk vinden om te horen. Productie van en de handel in softdrugs moeten worden gelegaliseerd, gevangenisstraffen moeten vaker worden vervangen door elektronische detentie en tbs mag niet langer dan acht jaar duren. (via: telegraaf)

Ook interessant!

  • Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
    Boetes in Duitsland fors omhoog, nog steeds spotgoedkoop
  • Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
    Trajectcontroles op N-wegen leveren veel boetes op
  • Deze trajectcontroles leveren de meeste boetes op [2020]
  • Nederlanders willen hogere maximumsnelheid

Nieuwste artikelen

  • Renault Clio 2025 test
    Renault flirt wederom met terugkeer van Renault Sport dankzij nieuwe Clio
  • Welke merken gaat Stellantis killen?
  • Ga niet met je supercar naar Londen…
  • Minister Robert Tieman: niet zuipen en rijden
FacebookTweetPinLinkedIn

melkkoe, politie

Vorig bericht: « BMW 5-serie Touring vanaf 52.950 euro
Volgend bericht: World Car of the Year 2010 winnaars zijn bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    1 april 2010 om 17:16

    politie afschaffen is veel goedkoper en ver weg de veiligste oplossing ..

    Login om te reageren
    • LJ zegt

      1 april 2010 om 17:18

      @lincoln: daar ben ik het niet mee eens.. je moet je nog wel veilig kunnen voelen op straat en zonder politie gaat dat nooit lukken

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 april 2010 om 17:36

        @LJ: ouwe sarcast ..

        Login om te reageren
    • Cantago zegt

      1 april 2010 om 18:22

      @lincoln: als dat veilig is dan ben ik de paus!

      Maar als ik het goed begrijp dan doet de overheid kleine moeite om ECHT te besparen, en willen ze vooral de burger naaien?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        1 april 2010 om 18:32

        @Cantago:
        ach .. het bedrijfsleven is allang en breed overgestapt op particuliere beveiliging ..
        aangiftes doen ze ook niet meer aan ..

        daar leeft dat veiligheidsGEVOEL niet zo sterk meer hoor ..

        Login om te reageren
        • Cantago zegt

          3 april 2010 om 16:45

          @lincoln: En als er een gevaarlijke crimineel los loopt dan is er niks aan de hand, laat maar lopen? Ik denk toch dat afschaffen van de politie voor meer problemen gaat zorgen dan jij denkt;)

          Login om te reageren
        • Cantago zegt

          3 april 2010 om 16:46

          @lincoln: ik denk dat je meer problemen krijgt als je de politie afschaft dan jij denkt;) Om het maar niet te hebben over ontsnapte criminelen ed.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            3 april 2010 om 17:01

            @Cantago:
            hoe meer van die stelende veiligheidsgevoelgevende instansies ..
            des te meer babelonische spraakverwaringen ..
            des te meer vormfouten er gemaakt worden ..
            nederland is toch al geen hoogspringer wat interne communicatie betreft ..

            criminelen krijgen het steeds makkelijker op deze manier ..

            die ambtenaartjes zullen het best goed bedoelen maar zullen wederom goed verkloten ..

            da,s geen voorspelling ..
            louter een kleine terugblik ..

            Login om te reageren
            • Cantago zegt

              4 april 2010 om 17:30

              Ik heb dubbel gepost zie ik, dacht dat hij niet werkte… MAAR

              @lincoln: Ik denk dat je geen enkel idee hebt hoe het hier binnen een week in een totale chaos zou veranderen! Vind het dan ook niet de moeite waard er nog verder op in te gaan.

              Login om te reageren
  2. Autogek zegt

    1 april 2010 om 17:21

    @ Dennis: Je kan wel stellen dat autorijden steeds duurder wordt. Maar daar mag je verkeersboetes niet bij betrekken. Het woord melkkoe kan je hier dus niet rechtvaarden. Boetes krijgen doe je zelf en kun je dus niet bij de lasten van het autorijden rekenen.

    OT: Helemaal mee eens. 1 politiekorps en hogere boetes. Nu als je problemen heb met de laksheid van 1 politiekorps kom je nergens met je klacht. “Zoek het maar met dat politiekorps uit krijg je dan te horen. Wij zijn een ander politiekorps en hebben niets met hun te maken.”

    En hoe hoger de boetes, des te meer mensen zullen dan gaan nadenken om normaal te gaan rijden.

    Login om te reageren
  3. Jorgos75 zegt

    1 april 2010 om 17:22

    @LJ je ruikt het sarcasme in zijn opmerking toch ook wel? Ik ben wel voor een nationaal politiekorps. Dit bevorderd in ieder geval de efficiëntie. De overige plannen die nu naar buiten zijn gekomen doen mij echter zachtjes huilen in mn stoel

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    1 april 2010 om 17:28

    @Autogek: Mensen maken nu eenmaal fouten bij alles wat ze doen, dus ook tijdens het autorijden. Je kunt bijvoorbeeld een keer afgeleid zijn en te hard rijden zonder dat je daar erg in hebt. Het is zuur wanneer je net op dat moment geflitst wordt.

    Als je er vanuit gaat dat iedereen tijdens het autorijden onbedoeld weleens een fout kan maken, dan kun je mijn inziens dus ook stellen dat autorijden duurder wordt wanneer je de boetes fors verhoogd.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      1 april 2010 om 17:37

      @Dennis: Een keer een fout maken kan altijd. Hier in 13 jaar 30.000km per jaar rijden heb ik ook 1 bekeuring voor 9 km te hard rijden op een 80 weg ( dacht dat het 100 was). Maar ik vind niet dat je kan stellen dat auto rijden zo duurder wordt omdat de bekeuringen duurder zijn geworden. Die kostenpost ligt toch aan jezelf. Door zoals jezelf schrijft: De bestuurder zelf niet oplet. ;)

      Login om te reageren
    • Donstil zegt

      1 april 2010 om 18:51

      @Dennis: je mag tijdens het rijden eigenlijk niet afgeleid zijn.
      Rijden ze je kinderen dood (nu of later) en dan zeg je ook niet “ach je mag wel eens afgeleid zijn”

      Te hard rijden is fout en mag bestraft worden. Boetes mogen best wat hoger hoor.

      (ik ben geen geitenwollensokken figuur die nooit hard rijd maar ik betaal als en man me bekeuringen)

      Login om te reageren
      • Autogek zegt

        1 april 2010 om 19:16

        @Donstil: Dus als je je netjes aan de wetgeving houdt ben je ineens een geitenwollensokken figuur? Zeilige opmerking.

        Login om te reageren
        • Donstil zegt

          1 april 2010 om 22:17

          @Autogek: Dat staat er niet volgensmij. Beetje een zielige opmerking van je idd.

          Login om te reageren
          • Autogek zegt

            1 april 2010 om 22:48

            @Donstil: Dat staat er wel degelijk. Dus als je het niet zo bedoelde, had je iets anders moeten schrijven.

            Login om te reageren
            • Donstil zegt

              1 april 2010 om 23:56

              @Autogek: Haha nee er staat dat IK geen geitenwollensokken figuur ben en altijd me bekeurigen gewoon betaal, dat jij je daardoor (kendelijk) zo aangesproken voelt kan ik ook niet helpen.

              Of rij je een bordeaux rode prius toevallig?

              Login om te reageren
              • Autogek zegt

                2 april 2010 om 07:42

                @Donstil: Nee hoor, ik heb smaak. Ik rij een groene. LOL

  5. dw zegt

    1 april 2010 om 17:29

    Hogere boetes is geen vorm van bezuinigen, maar meer inkomen genereren zodat niet bezuinigt hoeft te worden.

    Login om te reageren
  6. BenjaminvL zegt

    1 april 2010 om 17:30

    Altijd raar dat de burger meer moet gaan betalen als ze het over ‘bezuinigingen’ hebben.

    Als ik moet bezuinigen, gaat mn werkgever mij toch ook niet meer betalen?? xD

    Login om te reageren
  7. zdev zegt

    1 april 2010 om 17:34

    Wat dw zegt. Bezuinigen betekent dat je iets aan je uitgaven doet. En niet meer inkomsten genereert.

    Login om te reageren
  8. Benjamin1 zegt

    1 april 2010 om 17:37

    ontwikkelingshulp. Koningshuis. Bijstand. hypotheekrenteaftrek. huursubsidie. WW inkorten. Drastisch snijden in de bureaucratie.

    Problem Solved.

    Login om te reageren
    • Autogek zegt

      1 april 2010 om 17:39

      @Benjamin1: Je vergeet kinderopvang. 80% van de kinderopvangkosten worden door onze belasting betaald! Werd door Den Haag zelf vertelt.

      Login om te reageren
  9. CSL zegt

    1 april 2010 om 17:38

    1 april!

    Login om te reageren
  10. sacha zegt

    1 april 2010 om 17:44

    Wegenbelasting voor gebruik van (of nog beter: enkel de aanlsuiting op) de digitale snelweg met extra km-heffing als je leuke sites bezoekt (zoals Autoblog.nl).

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      1 april 2010 om 21:42

      @sacha: We weten nu wel dat ’t 1 april is hoor.

      Login om te reageren
  11. Simpson zegt

    1 april 2010 om 17:47

    jahoor, met het naar huis sturen van een paar agenten is het land gered.

    Nog even en ze houden op Haiti een benefietavond voor nederland. SMS 12093810293801938174918274 naar 0900-rednl om Jan-Peter in het zadel te houden

    Login om te reageren
  12. anuspraeternaturalis zegt

    1 april 2010 om 17:50

    Eén nationale politiekorps zie ik wel zitten, maar hogere boetes? Belachelijk natuurlijk, het het helpt al helemaal niet om de veiligheid ermee te bevorderen. Maar goed, alles dat de veiligheid wel bevorderd, maar geen inkomen genereert is natuurlijk geen route die de overheid wil volgen.

    Login om te reageren
  13. Rian zegt

    1 april 2010 om 18:01

    Noem het de Rijkspolitie! Dat waren nog eens tijden.

    Login om te reageren
  14. Vanquish zegt

    1 april 2010 om 18:02

    Ze kunnen ook besparen op flitspalen en controles…

    Login om te reageren
  15. klaas zegt

    1 april 2010 om 18:03

    @ dennis als je dan geen melk koe wil zijn..
    Ga dan lekker 5 km onder de max rijden mocht je je dan een keer niet in kunnen houden heb je er ook geen last van.

    Niet zo BOEHOE. iemand zou maar net tijdens dat ie even niet op let en te hard rijd een geliefde van je raak rijden. En ernstig letsel veroorzaak.

    Kijken of je dan nog zegt, ach kan gebeuren maat we rijden allemaal wel eens te hard of letten niet op. schud m de hand en gaat weer verder met je leven.

    Get Real..

    Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      1 april 2010 om 19:53

      @klaas: Dus jij bent degene die continu met 45 km voor me gaat hangen. :evil:

      Login om te reageren
  16. jamesBROWN zegt

    1 april 2010 om 18:04

    Die ambtelijke werkgroepen zijn juist het hele probleem! Hogere boetes? *reaguurder-mode* GA ES DEAUD */reaguurder mode*

    Login om te reageren
  17. lambo4all zegt

    1 april 2010 om 18:06

    GEEEN boeten aan inkomens koppelen! dan hebben rijken helemaal geen voordeel meer van ‘het meer geld hebben’ mensen worden dan ook minder geprikkeld om hard te werken en aant e top te komen, omdat ze er toch geen voordeel van hebben.

    Login om te reageren
  18. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    1 april 2010 om 19:00

    Goed idee!
    De boetes in Nederland zijn belachelijk laag, net als de pakkans. Als ze van die hogere boetes meer politie gaan inzetten en de pakkans vergroten, prima. Let wel, ik heb het niet over ‘zeur-boetes’ van een paar tientjes, maar ik ken zat ‘stoere lui’ die stelselmatig belachelijk hard en onveilig rijden. Aanpakken die lui!

    Login om te reageren
  19. Jochempie zegt

    1 april 2010 om 21:19

    Doe niet zo dom met je melkkoe. De enige manier om de staatsbegroting effectief te compenseren is om de burger harder te laten bloeden. Zo werkt een verzorgingsstaat. En nou geen GeenStijl-achtige bedoelingen hier, daar heb je GS voor.

    Login om te reageren
  20. puk zegt

    2 april 2010 om 02:22

    je kan ook als je in 2020 verwacht dat er 1000000 nieuwe nederlanders zijn met een mogenlijk aow gat ,deze mensen nu gaan laten bijverzekeren of anders laat je de oude nederlanders er voor op draaien.rijden op alleen een accu is ook weer zo iets leuk laat de mensen eerst er zoveel mogenlijk aanschaffen en dan na een jaar of 15 ga je ze zeer zwaar belasten omdat je accijns van benzine misloopt.is alleen te doen door rekening rijden door te voeren.en klagen dat doe je maar tegen de muur heeft net zo veel zin.

    Login om te reageren
  21. Clint zegt

    2 april 2010 om 04:38

    VERSCHILLENDE AMBTELIJKE WERKGROEPEN hebben zich gebogen over de vraag op wat voor manieren er enigszins verantwoord kan worden bezuinigd:>>> Zo daar zit dus al één van de problemen! Bovendien is het misschien verstandig om in dit geval eerst eens te stoppen met ontwikkelingshulp en eerst eigen zaken op orde te stellen. Ook het koningshuis hoeft niet gesponsord te worden aangezien ze zelf al een mega kapitaal hebben dat nooit gebruikt wordt omdat alles voor hen betaald wordt door de staat. Er is één ding wat je nu in ieder geval niet moet doen in deze tijd en dat is de ondernemers nog meer gaan pesten.

    Login om te reageren
  22. klaas zegt

    2 april 2010 om 09:31

    De overheid moet eens afleren om accijnzen en boetes te zien als inkomen. Het beleid is dat we minder moeten roken, drinken en te hard rijden. Maar als iedereen morgen braaf wordt dan zit er ineens een gat in de begroting.

    Dat is toch geen beleid voeren? Er vanuit gaan dat mensen zich misdragen zodat je daar aan kan verdienen.

    Login om te reageren
  23. Johnnnyboy15nl zegt

    2 april 2010 om 09:37

    Bespaar op flits palen die dingen kosten de Belasting betaler jaarlijks tien duizenden euro´s.

    Login om te reageren
  24. roadronner zegt

    2 april 2010 om 10:45

    Één groot landelijk politiekorps is een bijzonder slecht idee. Iedereen weet toch wel wat er gebeurt wanneer er een grote logge organisatie ontstaat? Dit is juist helemaal niet efficiënt! Kleinere organisaties kunnen veel sneller dingen gedaan krijgen en ook beter en sneller reageren op ontwikkelingen van buitenaf. Bovendien kosten fusies juist handenvol geld omdat alles intern weer afgestemd moet worden, waardoor het normale werk ook langzamer wordt afgehandeld. Gevolg: een enorme bureaucratisch moloch wordt gecreëerd. Dus: niet doen!! het lijkt misschien heel efficiënt, 1 organisatie. Maar dat is het dus absoluut niet!

    Login om te reageren
  25. Zodan zegt

    2 april 2010 om 14:18

    Als heel Nederland zich eens een maand zou gedragen op de weg, dan zou de politie op de knieën gaan met de vraag of we a.u.b. weer asociaal weggedrag kunnen vertonen.
    Er zouden zoveel lui op straat komen te staan als we geen weg misbruikers hadden. Zelfs die kabouter van SBS6 kon dan een andere baan zoeken.

    Login om te reageren
  26. lincoln zegt

    2 april 2010 om 14:18

    joh .. weer een nieuw soortje corruptelingen aanboren ..

    hoeveel soorten “veiligheids-gevoelgevers” hebben we inmiddels in dit kleine klote-landje ??

    Login om te reageren
  27. Robdg zegt

    2 april 2010 om 22:55

    Hogere boete’s?
    Iedereen maakt wel is een foutje, als jij een keer verkeerd invoegt, waardoor je achterligger moet afremmen is dat een boete Terwijl het meestal niet de bedoeling was, krijg je hier toch een boete van? €150? je mag dus als mens geen fouten meer maken? nou veel succes.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North