• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bigass Peugeot HX1 concept is groot

Auteur: Alwood, gepost 28 augustus 2011 om 14:50 – 28 Reacties

Peugeot HX1 is heel lang


Franse luxeauto’s, wat moet je ermee? De kleine markt weerhoudt Peugeot er in ieder geval niet van een nieuwe 5 meter lange concept te bouwen.

Buitenmaten: 4,95 bij 1,99 bij 1,37 meter. Voortbewogen door een 299pk hybride-HDI aandrijflijn. Mede dankzij een zeer lage Cw-waarde (0,28) zeer geschikt voor cruisen op hoge snelheden. Oogstrelende gemaakt met 4 vleugeldeuren.

Dit is natuurlijk een voorbode op een 607-opvolger. Bij genoeg interesse in het concept waarschijnlijk. Het concept genaamd HX1 kunnen we bekijken in Frankfurt. Dan als het goed is ook meer informatie en specificaties. (bron: worldscoop.forumpro.fr)

Peugeot HX1 vleugeldeuren

Peugeot HX1

Peugeot HX1

Peugeot HX1

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Peugeot 208 PSE
    Peugeot 208 PSE wordt eerste leuke Hot Hatch EV?
  • Peugeot 308 SW is even wennen
    Peugeot 308 SW is even wennen
  • Gespot - Deze Peugeot kende je nog niet

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

607, concept, Hybride, iaa-2011, Peugeot

Vorig bericht: « Tom Cruise vs Coulthard’s Formule 1 auto [video]
Volgend bericht: Cadillac dist Ferrari met haar superieur onderstel »

Lees Interacties

Reacties

  1. bobb zegt

    28 augustus 2011 om 14:55

    Dacht dat de 508 volgens Peugeot de 407 en 607 moest opvolgen. Maar goed Sarkozy eist toch een grote Franse bak? Ondenkbaar ook dat ze Duitsers zouden rijden.

    Login om te reageren
    • circlestorm69 zegt

      28 augustus 2011 om 15:00

      @bobb: nee dat doen Fransen inderdaad niet. Naar volk!

      Peugeot weet toch altijd wel hele mooie concepts neer te zetten. RCZ, SR1 en nu dit.
      Misschien iets te futuristisch uiterlijk, maar wel gaaf.
      Benieuwd of dit een vervolg krijgt.

      Login om te reageren
    • robbie zegt

      28 augustus 2011 om 15:33

      @bobb: Sarkozy wil een grote Renault, want de Franse overheid is aandeelhouders bij Renault. Over Peugeot hebben ze weinig te zeggen.

      Login om te reageren
      • bobb zegt

        28 augustus 2011 om 15:49

        @robbie: Ok des te erger voor Renault? Goed ze hebben nog de Latitude.

        Login om te reageren
  2. mercedesfan zegt

    28 augustus 2011 om 14:57

    Waarom hebben de Franse premium wagens van de laatste tijd nooit een klasieke vorm, een berline vorm. Maar zijn het altijd hatchback achtige. Zie de Vel Satis, de C6 en nu deze.

    Ondanks dit hopelijk komt er een deftige opvolger voor de 607, anders heeft Sarkozy geen deftige staatslimousine meer.

    Login om te reageren
    • deVia zegt

      28 augustus 2011 om 15:21

      @mercedesfan: grappig dat je het zegt, is inderdaad wel waar ja… ze zouden de 507 eigenlijk gewoon een beetje moeten oppimpen, dat ding ziet er namelijk imo gelikt uit!

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      28 augustus 2011 om 15:41

      @mercedesfan: De Metropolis/DS9 is vrij klassiek van vorm toch…

      Login om te reageren
      • mercedesfan zegt

        28 augustus 2011 om 15:52

        @Esprit_de_Flandre: Maar die wordt enkel voor de Chinese markt gebouwd (wordt zelfs in China geproduceerd). Dus die zullen we niet in Europa zien, en Sarkozy zal er dus hoogst waarschijnlijk niet in rijden.

        Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    28 augustus 2011 om 15:00

    hopelijk blijft het een concept :) ben al geen peugeot fan (hier en daar zeker wel een paar leuke modellen) en als dit er bij komt word het nog minder mijn merk..

    Login om te reageren
    • jzaero zegt

      28 augustus 2011 om 15:13

      @dennisr: gelukkig zijn er genoeg mensen die hem wel mooi vinden, ik vind het een hele verbetering tov wat ze afgelopen 10 jaar gebouwd hebben.

      Login om te reageren
  4. Nuvolari zegt

    28 augustus 2011 om 15:04

    He, een franse superbus!

    Login om te reageren
  5. adyton zegt

    28 augustus 2011 om 15:08

    Ik kan de nieuwe design richting van Peugeot wel pruimen. Wat een verbetering!!!

    Login om te reageren
  6. adyton zegt

    28 augustus 2011 om 15:11

    Ik dacht eerst dat de 607 de monovolume was, maar die heette 807. Dit zou dus de luxeberline moeten vervangen. Dan vind ik een soort van break/crossover niet de beste stap. Leuke concept dat wel/

    Login om te reageren
  7. HDM zegt

    28 augustus 2011 om 15:12

    Het ziet er wel goed uit qua design richting maar man wat een slagschip….

    Login om te reageren
  8. bigcar zegt

    28 augustus 2011 om 15:22

    haat franse wagens, maar dit is echt iets dat de goede kant op gaat. kortom: ziet er goed uit, laat maar komen!

    Login om te reageren
  9. robbie zegt

    28 augustus 2011 om 15:35

    Voorkant: Leuk
    Achterkant: Spannend
    Zijkant: Saai & lomp

    Login om te reageren
  10. robbie zegt

    28 augustus 2011 om 15:35

    Interieur: Frans

    Login om te reageren
  11. norge zegt

    28 augustus 2011 om 15:37

    Design is wel mooi maar hij is wel erg laaaaaaaaang.

    Login om te reageren
  12. Esprit_de_Flandre zegt

    28 augustus 2011 om 15:38

    Broertje van de Metropolis/DS9? Twee grote luxekarren is wel veel, maar in China zou dat moeten lukken…

    Login om te reageren
    • norge zegt

      28 augustus 2011 om 15:51

      @Esprit_de_Flandre: en daar houden ze van laaaange auto’s

      Login om te reageren
  13. KaCh1ng zegt

    28 augustus 2011 om 15:50

    zo een auto spreekt me echt niet aan , ofwel moet het een sedan/station(A6) zijn ofwel een monovolume(S-max)

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      28 augustus 2011 om 18:18

      @KaCh1ng: En dit is geen station?!?!

      Login om te reageren
  14. 9000cse zegt

    28 augustus 2011 om 15:55

    Ik vind de Citroën Metropolis concept als grote limousine beter geslaagd dan deze Peugeot HX1. Beoordeeld vanaf deze foto’s natuurlijk. Maar dat komt waarschijnlijk ook, omdat ik bij deze grote auto’s niet zo dol ben op hatchbacks. Vind het nogal afbreuk doen aan het chique element, wat deze auto’s imho nodig hebben om te slagen.

    Login om te reageren
  15. Tommy2 zegt

    28 augustus 2011 om 17:01

    Lijkt wel en concept van de Citroën DS5.

    Login om te reageren
  16. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 augustus 2011 om 17:25

    CW waarde van 0,28 is wel top. Heeft de Saab 9-5 ook en Saab is al jaren HET ‘cw merk’ natuurlijk.

    Login om te reageren
  17. alcantara zegt

    28 augustus 2011 om 19:20

    Verlengde SCirocco.

    Login om te reageren
  18. Citrofiel zegt

    29 augustus 2011 om 01:21

    Ja, een gigantische hatchback. Want voorgangers in dat segment waren ook zo succesvol… :roll:

    Nou ja, het is nog maar een concept. Ik ben er nog niet over uit wat ik ervan vindt. De zijkant is wel heel massief, zou zo een R-klasse opvolger kunnen zijn. Het grilletje op Peugeots concepts vind ik eigenlijk nog niks en de achterkant lijkt op de niet flatteuze foto nogal bol.

    Login om te reageren
  19. pier zegt

    29 augustus 2011 om 13:04

    Hmm, dit kan mij niet bekoren. De 508 vind ik goed geslaagd maar dit ding heeft zowat geen motorkap en profile. Zonde

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North