• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Cadillac dist Ferrari met haar superieur onderstel

Auteur: Alwood, gepost 28 augustus 2011 om 16:10 – 31 Reacties

Bye bye Ferrari


Wie is hier nou de autobouwert?!

Cadillac dus. Het moge duidelijk zijn dat GM hier de echte innovator is als het gaat om autotechniek. Een decennium geleden bedachten zij al schokdempers met een magnetisch gevoelige lading om de demper karakteristiek aan te passen. In de volksmond: Magnetic Ride. Het debuteerde op de 2002 Cadillac STS en is vervolgens veelvuldig toegepast op Corvettes.

Toch wel een handig systeem. Een kleine elektrische/magnetische aansturing verandert het hele karakter van de auto. Dat wilde Ferrari ook wel dus gingen ze shoppen. Officieel bij de BWI Group, Cadillac hoort natuurlijk graag dat Ferrari ‘hun’ techniek gebruikt. Blijft dat de CTS-V natuurlijk een fantastische wagen is. Snel bovendien.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Kiezen maar: BMW M5 30 Jahre vs. Cadillac CTS-V
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

458, Cadillac, cts-v, Ferrari, Video

Vorig bericht: « Bigass Peugeot HX1 concept is groot
Volgend bericht: Video: Spa Francorchamps 2011 Formule 1 crashfestijn »

Lees Interacties

Reacties

  1. ascari15 zegt

    28 augustus 2011 om 16:15

    Volgensmij gaat die Ferrari niet echt vol uit in dat tweede filmpje, als ik het zo hoor.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      28 augustus 2011 om 16:28

      @ascari15: Lol die Ferrari doet zelfs geen moeite om op te trekken…

      Login om te reageren
    • sebasjuhh zegt

      28 augustus 2011 om 17:35

      @ascari15:
      @xilver:

      De Ferrari rijd gewoon volle por, gooi je geluid eens omhoog! Als je goed luistert hoor je dat ie met zn flippers te vroeg schakelt, daardoor loopt de Caddy uit!

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        28 augustus 2011 om 18:17

        @sebasjuhh: Dat is wat we bedoelen. Je kan die Ferrari veel hoger in de toeren jagen zodat die sneller optrekt.

        Login om te reageren
  2. caddy3 zegt

    28 augustus 2011 om 16:17

    @ascari15: dat idee kreeg ik ook al…

    Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    28 augustus 2011 om 16:27

    mooi ding die cadillac :D betwijfel ook of de ferrari wel vol uit ging, maar zo zie je maar weer dat die Amerikaanse auto’s zo gek nog niet zijn ;)

    Login om te reageren
    • amazinglaurent zegt

      28 augustus 2011 om 20:34

      @dennisr: toch niet in een rechte lijn ;)

      Login om te reageren
  4. MAB zegt

    28 augustus 2011 om 16:40

    zeker gaat die ferrari niet voluit

    Login om te reageren
  5. lincoln zegt

    28 augustus 2011 om 16:41

    Cadillac en Corvette zijn ook gewoon de bochtenridders ..

    Ferrari moet (als die zijn naam wil verdedigen in de steeds meer concurerende markt) wel zaken doen met GM ..

    Login om te reageren
    • x7phenom zegt

      28 augustus 2011 om 17:08

      @lincoln: hahahahahahaaaaa

      Login om te reageren
  6. alcantara zegt

    28 augustus 2011 om 17:20

    Cadeautje voor Leen, van Cadillac.

    Login om te reageren
  7. six-trey zegt

    28 augustus 2011 om 17:29

    het word tijd dat cadillac terug eens de cadillac van de luxe wagens word

    Login om te reageren
    • bmwmaaktrijdengeweldig zegt

      28 augustus 2011 om 18:17

      @six-trey: abn jonguh

      Login om te reageren
  8. Maarten123 zegt

    28 augustus 2011 om 19:11

    Magnetic Ride is idd super, heb het regelmatig ervaren in huur-Escalades in de States. Je ziet een hobbel/kuil voor je verschijnen, maar je voelt hem niet. Alles glijdt onder je voorbij. Ook Bea’s nieuwe land-yacht de DTS beschikt erover.

    Login om te reageren
  9. Punk zegt

    28 augustus 2011 om 19:32

    wat een topic

    Login om te reageren
  10. amg77 zegt

    28 augustus 2011 om 20:04

    Doe mij maar de Ferrari -.-

    Login om te reageren
  11. terazino zegt

    28 augustus 2011 om 20:11

    zijn er nu serieus mensen die denken dat die Ferrari zoek gereden is door dat yankee karretje?

    Login om te reageren
  12. celicatwincam zegt

    28 augustus 2011 om 20:52

    idd ferrari is krachtiger en lichter, alleen het koppel van de cts-v is natuurlijk wel veel hoger. kan iemand trouwens een goede inschatting maken van de vermogensstijging wanneer deze 458 nou is voorzien zou worden van een compressor of turbo? een paardekrachtje of 200?

    Login om te reageren
  13. joosthoeve zegt

    28 augustus 2011 om 21:43

    Gefeliciteerd Cadillac, u was de uitvinder van Magnetic Ride en Ferrari haalt technieken bij jullie vandaan. Verschil is alleen dat Ferrari het toch wel een tikkeltje beter doet op bijna alle andere vlakken op dit moment. Hoewel de CTS-V natuurlijk wel een brute bak is, blijft Cadillac natuurlijk met een weinig opwindend en mager productaanbod…

    Login om te reageren
    • six-trey zegt

      29 augustus 2011 om 01:06

      @joosthoeve:
      als de de Ciel in productie nemen en in die richting verdergaan zou het terug goed kunnen komen met dat merk.
      ze waren ooit de koning in de auto industrie, zelfs rolls royce, mercedes en bentley haalden hun niveau niet.
      zij waren de eerste wagens met airco, een elektrische start motor, glazen dak, automatische climate conrtol, en dergelijke

      Login om te reageren
      • GOD zegt

        29 augustus 2011 om 01:51

        @six-trey: Cadillac is mijn favoriete us auto merk.
        Zeker weten ook heel lang de koning geweest, niet voor niets hoor je zo vaak fo’ deep in the coupe in rap nummers. Maar qua betrouwbaarheid en dat soort zaken nooit niet echt de koning geweest om heel eerlijk te zijn. voor de rest wel en zeker qua design als je het mij vraagt maar dat is smaak. Oude collega van mij is US car freak en heeft zon beetje alles gehad en doet ze zelf ook helemaal opnieuw opbouwen en alles dat is ook zijn werk. Dus ik zuig het niet uit mijn duim.
        Hij rijd nu een witte 70′ Coupe De Ville met 500cu bigblock. Zelfs Hazes kon daar niet tegen op.

        Login om te reageren
        • six-trey zegt

          29 augustus 2011 om 02:57

          @GOD:
          die 472/500 blokken zijn monsters, op hun verbruik van 30l op 100km na. Een vriend van mij heeft een 60s DeVille die hij gebruikt als dagelijks voertuig met een 390 (hij is een Hip Hop/Raggea DJ en dan kan je niet in een Prius naar een feestje komen), en daar heb ik alleen nog maar goeds van gehoord,
          ik dacht ook altijd dat Cadillacs 50s-60s auto’s net zo als GMs andere producten van die tijd onverslijtbaar waren. Dat hun kwaliteit in de jaren 70 (olie crisis) recht naar beneden ging wist ik.

          Login om te reageren
  14. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    28 augustus 2011 om 22:17

    Ik heb het op mn 9-3, Koni FSD. Is wel redelijk briljant ja! Heb er toen mee kunnen proefrijden dus goed naast het standaard onderstel kunnen vergelijken. Flink verschil!

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      29 augustus 2011 om 01:24

      @Svenska_Aeroplan_AB: Ik weet niet wat ze jou hebben wijs gemaakt maar Koni FSD is helemaal niet magnetisch hoor.
      Zit gewoon een parallelle klep in die bij een bepaalde kracht opengaat en zo extra olie doorvoer geeft.
      Hierdoor heb je std. een strakke wegligging en bij infrastructurele calamiteiten(c)GOD) extra doorvoer.
      FSD staat ook voor frequentie huppeldepup.
      Maar desondanks leuke schokbrekers hoor.
      Schijnen hun werk goed te doen.

      Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      29 augustus 2011 om 03:01

      @Svenska_Aeroplan_AB: ach… Als jij precies het merk en type schokbreker kan opnoemen… Klein potloodje? LOL

      Login om te reageren
  15. corvettez06 zegt

    29 augustus 2011 om 00:27

    @terazino en waarom zou dat niet kunnen , of ben jij er ook zo een ding denkt dat ze alleen maar recht door kunnen rijden , en geen techniek bezitten en dat ferrari uber is?

    Login om te reageren
  16. TF_Bundy zegt

    29 augustus 2011 om 03:04

    Het zijn geen Ferrari’s. Maar kan de 2011/2012 Caddy CTS en STS waarderen. Vind ze steeds mooier worden. Zal de filmpjes nog een keer op de notebook bekijken. Maar geloof jullie meteen, dat de Ferrari niet op de top van zijn kunnen zit.

    Login om te reageren
  17. norge zegt

    29 augustus 2011 om 06:50

    Een Lamborghini zit ook vol met Vag troep ,dus waarom zou Ferrari niet wat technologie van Cadillac mogen lenen ?

    Login om te reageren
    • TF_Bundy zegt

      29 augustus 2011 om 12:56

      @norge: Dat is waar. Is het allemaal zo erg, dat techniek onderling wordt verkocht door automerken? Scheelt weer ontwikkelingskosten en hopelijk ‘aanschafprijs voor de klant’. Of… was het nu ‘meer marge’ voor de automerken..? ;-)

      Login om te reageren
  18. 911tt zegt

    29 augustus 2011 om 08:53

    Porsche werkte al vóór de hier aangegeven decennias met magnetische schokdempers…..

    Login om te reageren
  19. leko zegt

    29 augustus 2011 om 22:16

    Ik snap ook niet waarom ze vertellen wanneer het systeem bij Cadillac ingevoerd is. De C4 Corvette welke gemakt is tot 1996 had het er al in zitten, dus medio 1993 Had GM dit al op de markt.

    Leen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North