• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

(Bijna) helemaal naakt: de nieuwe Porsche 911 GT3 RS

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 juni 2014 om 11:00 – 22 Reacties

Afbeelding (Bijna) helemaal naakt: de nieuwe Porsche 911 GT3 RSAfbeelding (Bijna) helemaal naakt: de nieuwe Porsche 911 GT3 RSAfbeelding (Bijna) helemaal naakt: de nieuwe Porsche 911 GT3 RS

Porsche 911 GT3 RS
Het schaalmodel dat eerder deze week opdoemde was the real deal, naar nu blijkt. Porsche 991 GT3 RS, Y U SO SEXY??

We kregen zojuist deze foto’s opgestuurd, onze tipgever geeft aan ze 3 weken geleden rond de Nürburgring gemaakt te hebben. Het toont een licht afgetapete GT3 RS, geflankeerd door een GT3 en een Cayman met reflectoren, we vermoeden een testmodel voor de Amerikaanse markt.

De GT3 RS, die op welhaast pornografische wielen staat, heeft nog enkele stroken tape op zijn dak, doorlopend tot het rooster van de ‘frunk’ aan de voorzijde, en ook zijn de roosters boven de voorwielen afgeplakt. De voorbumper en spoilerlip ogen redelijk identiek aan die van de GT3.

Porsche 991 GT3 RS detail
Porsche 991 GT3 RS detail

Aan de achterzijde treffen we de kenmerkende centrale dubbele uitlaat, en een loei van een achterspoiler die iets verder naar onderen is gemonteerd, waardoor er plaats is voor een kunststof motorkapje met flinke ventilatiegaten. De hitte van de motor moet wel goed afgevoerd worden natuurlijk, maar dat hoef je Porsche’s ingenieurs niet te vertellen.

Bovenop de centrale luchtuitlaat vermoeden wij een GT3 RS-logo, want waarom zou er anders een stuk tape overheen geplakt zijn?

Porsche 911 GT3 RS motorkap

Over de motor zelf wordt het nodige gespeculeerd, met name ingegeven door eerdere suggesties in de Britse pers en de aanwezige ‘turboheupen‘. Zou Porsche van zijn geloof vallen, en voor het eerst drukvulling toepassen op een GT3-model? Wij durven onze vingers er niet aan te branden, en durven alleen te stellen dat de 475 pk uit de GT3 overtroffen worden.

Er doen speculaties de ronde dat Porsche de nieuwe GT3 RS volgende week op Goodwood onthult, in dat geval duurt het wachten niet meer lang…

Ook interessant!

  • GT3
    Video: nieuwe Porsche 911 GT3 RS gespot in actie
  • Deze Porsche 991 GT3 RS is stiekem geen 991 GT3 RS
  • Deze hadden we nog niet: Porsche 991 GT3 RS Cabrio
  • Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS
    Video: puike voertuigbeheersing met 911 GT3 RS

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 991, combo, GT3, gt3-rs, Porsche, spyshot

Vorig bericht: « Parkeergarages steeds nauwer en ontoegankelijker
Volgend bericht: Autorijden kost Nederland 18,1 miljard euro per jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. TimoBac zegt

    20 juni 2014 om 11:09

    De belangrijkste foto is niet gemaakt: het interieur, met name het type versnellingsbak. Ik kan me niet voorstellen dat er geen handbak in zit maar zou het toch graag willen weten!

    Login om te reageren
    • EJS zegt

      20 juni 2014 om 11:17

      @TimoBac:

      Het is al lang bekend dat er een PDK-bak inhangt..

      Login om te reageren
      • TimoBac zegt

        20 juni 2014 om 11:30

        @ejs: Ongetwijfeld, maar de vraag is of er een optionele handbak is. Die zou ik volgens mij graaf willen als ik ‘m zou kopen!

        Login om te reageren
        • jaapiyo zegt

          20 juni 2014 om 11:42

          @TimoBac: Vraag ik me ook af. Maar misschien is die voorbehouden aan de toekomstige GT3 RS 4.0 ;)

          Login om te reageren
        • EJS zegt

          20 juni 2014 om 13:44

          @timobac:

          Die komt er niet. Moeilijk te accepteren hè?

          Login om te reageren
          • TimoBac zegt

            21 juni 2014 om 09:08

            @EJS: Zou toch wel zonde zijn..

            Login om te reageren
            • EJS zegt

              21 juni 2014 om 10:03

              @TimoBac:

              Nee hoor, want 95% van de klanten wil geen handbak. Persoonlijk heb ik ook liever een automaat..

              Login om te reageren
  2. c-ad zegt

    20 juni 2014 om 11:14

    Ben geen Porsche fan, maar dit ziet er toch wel lekker uit hoor.

    Login om te reageren
  3. trigger565 zegt

    20 juni 2014 om 11:37

    ‘Turbo-heupen’ kunnen ook wijzen op 4WD (al lijkt me dat wat vreemd op een RS model)

    Login om te reageren
  4. Arnoud zegt

    20 juni 2014 om 11:38

    Ik hoop toch echt dat de lucht in/uitlaten in de voorschermen nepperij zijn. Want dat zag er op de foto’s van eerder deze week verschrikkelijk lelijk uit.

    Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 juni 2014 om 11:48

      @Original_Arnoud: Volledig eens. Vind de inlaten op de turbo zelf ook erg lelijk. zou dus jammer zijn als de GT3 RS die ook krijgt.

      Sowieso vind ik nog afgezien van die kraters de dikkere 911 koets over het geheel bezien wat minder dan de slanke koets van de Carrera 2 modellen en de ‘gewone’ GT3. Recht van achteren is die dikke koets wel dik om te zien maar vanuit andere hoeken lijkt het geheel een beetje uit verhouding IMO.

      Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      20 juni 2014 om 12:05

      @Original_Arnoud: Gezien de plaatsing zijn ze bedoeld om de overdruk uit de wielkassen weg te laten, zoals dat ook wordt gedaan bij racewagens. Past ook wel een beetje bij het uitgangspunt van de GT3RS – een raceauto met kenteken.

      Login om te reageren
    • jaapiyo zegt

      20 juni 2014 om 12:24

      @Original_Arnoud: ok…ik lees je reactie nog eens terug en zie dat ik het verkeerd begrepen had.

      Vind die dingetjes dan wel weer leuk, dat past dan juist weer wel bij de auto IMHO…

      Login om te reageren
  5. jmeverts zegt

    20 juni 2014 om 11:41

    Wat is er met de mooie Porsche spoilers gebeurd? Vroeger maakte ze veel gavere spoilers. De duck-tail, whale-tail, die gekke gt3 spoiler van de 996. Dit lijkt meer zo’n sjonnie plank. Jammer.

    Wel lekker verder hoor zo’n gt3 rs

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      20 juni 2014 om 14:04

      @jmeverts:
      Zoals de vleugel (plank zo als jij het noemt) er nu uitziet gaat hij never een typegoedkeuring krijgen. De wingendplates zijn te scherp, dus dat moet sowieso anders.

      Verder wel een gave bak, wel in een flitsendkleurtje zoals gifgroen of kanarie geel.

      Login om te reageren
  6. gash zegt

    20 juni 2014 om 11:47

    Dom om die uitlaat in het midden te plaatsen, zo kan er geen trekhaak onder.

    Login om te reageren
    • spidermann zegt

      20 juni 2014 om 11:52

      @gash: hahahaha

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    20 juni 2014 om 11:54

    Is het niet veel logischer dat dit een GT2 is? Dat is normaal gesproken toch de achterwiel aangedreven variant van de Turbo.

    Login om te reageren
    • Svensson zegt

      20 juni 2014 om 12:45

      @mashell: GT2 RS was laatst bij dat schaalmodel mijn eerste gedachte, vanwege die Turbo-style luchtinlaten op de heupen, maar de GT2 modellen hebben juist weer geen centrale uitlaat.. Vragen, vragen..

      Login om te reageren
  8. towi1989 zegt

    20 juni 2014 om 12:37

    Ziet eruit alsof het van een of andere tuner vandaag komt.

    Login om te reageren
  9. nickmercedes zegt

    20 juni 2014 om 13:20

    Heerlijke brute bak! Ik zag laatst nog een 911 GT3 RS bij Spa, en hij is wel echt lekker!!
    Maar deze achterspoiler vind ik persoonlijk niet zo.. Iets teveel aftermarket idee wat ik ervan krijg. De spoiler van de ‘gewone’ GT3 die ernaast staat vind ik persoonlijk vele malen mooier.

    Login om te reageren
  10. 991gt3rs zegt

    28 juni 2014 om 20:24

    waar blijft hij dan?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North