• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Birger en de geheimen van de wereld die auto heet

Auteur: autoblogger, gepost 9 mei 2008 om 11:00 – 41 Reacties

Birger

Mede Petroleum-hoofden, Als eerste een woord van dank voor de mannen achter autoblog.nl, die mij een platform geven om de echte geheimen in de auto industrie eens bloot te leggen en daarmee een stimulans te geven na te gaan denken over hoe wij als goudeerlijke consumenten stelselmatig in het ootje genomen worden. Vergeet scoops en spionage foto’s van gecamoufleerde automodellen op de ring en in de woestijn, dit is waar het echt om gaat.

Al vele jaren, sinds 1885 eigenlijk, toen Gottlieb Daimler voor het eerst met een automobiel de straten betrad, zijn er misstanden omtrent het verschijnsel auto te bespeuren, die nooit door de consument zijn opgemerkt. Waarom, vraag je je af? Birger geeft je het antwoord.

Om maar meteen met de de deur in huis te vallen, we worden genept. Genept door de lobby, genept door de regering en de laatste tijd door de Chinezen (no offence). Door hun onstilbare honger de dominantie in de autowereld op te eisen, zijn er talloze slachtoffers gevallen. Slachtoffers in de ruimste zin van het woord natuurlijk, want ze strijden fair en willen geen doden op hun geweten hebben.

Ik hoor U vragen, kom eens met een voorbeeld. Nou, dat krijgt U.

We beginnen in Nederland. Naast de hoge brandstofprijzen is er nog een juk dat de autorijder tot waanzin drijft, snelheidscontroles. Die zijn van oorsprong Chinees en worden hier in Nederland ook door een Chinees gerund. U gelooft mij niet? Hier komt de waarheid. Koos Spee zoals wij hem kennen bestaat niet. Hij is een robot. Van Chinese makelij. Hij wordt op afstand bestuurd door een Chinees in een regelkamer met de naam Frits. Omdat deze man dag en nacht met zijn taak bezig was, wilde hij wel wat eer voor zijn werk en eiste dat zijn voornaamste wapen naar hem genoemd werd. U voelt hem aankomen, dat werd de Fritspaal. En hoe spreken Chinezen de R uit? Als een L. Juist, Fritspaal werd Flitspaal. Een duidelijker bewijs bestaat niet, volgens mij.

Nog een voorbeeld. Files. Die staan vooral op de A2, in elk geval, daar staan ze veel. Iedereen weet dat files niets meer zijn dan een aaneengesloten rij auto’s die een sliert vormen. En nou komt het, bami bestaat ook uit slierten en op de Chinese menukaart is nummer 2… BAMI! Ha, onomstotelijk vastgelegd! Dit komt uit hun koker.

Natuurlijk zijn niet alleen de Chinezen debet aan de problemen van de hedendaagse automobilist, er zijn er nog veel meer.

Maar die vertel ik jullie in mijn volgende column, als deze tenminste geplaatst wordt!

Ook interessant!

  • Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
    Video: grootste F1-auto van Lego ter wereld
  • Waarom een Mazda CX-30 de veiligste auto ter wereld is
  • Dit is de snelste auto ter wereld, maar dan agressiever
  • Helaas, je kunt de snelste auto ter wereld niet meer kopen

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

Columns, Gastbijdragen

Vorig bericht: « Ultieme vergelijking: RS4 vs M3 vs IS-F vs C63
Volgend bericht: Alfa Mi.To combo met 8C + interieurfoto’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Def Tovertor zegt

    9 mei 2008 om 11:06

    Voor een sluitend bewijs heeft dit column heeft wel een vervolg nodig!!

    Login om te reageren
  2. markieanta zegt

    9 mei 2008 om 11:07

    Nu snap ik je opmerking over geen commentaar op chinezen ook wat beter, maar hier had je geen column voor hoeven schrijven hoor ;)
    Doch wel zeer vermakelijk, bedankt hiervoor.

    Login om te reageren
  3. autoblogger zegt

    9 mei 2008 om 11:09

    Het moet wel kloppen, op nummer 1 van de Chinese kaart staat namelijk Nasi en op de A1 staan altijd allemaal kleine files achter elkaar… net rijstkorrels!

    Login om te reageren
  4. Rolando zegt

    9 mei 2008 om 11:14

    He is die gast op de foto die kerel die de rijtest filmpjes maakt voor autoblog?
    Lijkt er verdacht veel op……

    Login om te reageren
  5. Birger zegt

    9 mei 2008 om 11:17

    Het klopt hoe dan ook! Ik zal vanmiddag wel uit de doeken doen hoe de chinese auto industrie ons nog meer nept. Ben nu aan het werk (ik pluk appels)

    Login om te reageren
  6. Bruce Lee zegt

    9 mei 2008 om 11:24

    *kwartje (van kok) valt*

    Ik snap nu waarom ze die chinese muur ooit gebouwd hebben: het is een mega geluidswal ;-)

    Login om te reageren
  7. Markus zegt

    9 mei 2008 om 11:27

    Gekke naam voor een regelkamer, ‘Frits’… oooo… wacht! Die Chinees heet Frits! Zo hee, dit gaat echt diep.

    Login om te reageren
  8. Tim zegt

    9 mei 2008 om 11:29

    komkommertijd?

    Ik stond er vanochtend al van te kijken dat een nederlandse volkszanger een kwart van de zendtijd van het journaal krijgt. Nu dit. Er moet écht niks aan de hand zijn in de wereld.

    Kommop zeg….deze humor is van het niveau Toledo/Cobra man op gummen.org!

    Login om te reageren
  9. Roadronner zegt

    9 mei 2008 om 11:37

    *mompelt iets over autoblogger en zonnesteek…

    ;)

    Login om te reageren
  10. bramwillemse zegt

    9 mei 2008 om 11:38

    Fritspaal, heel logisch eigenlijk.

    Ik kan niet wachten op de volgende column autoblogger. Dit gaat revoluties ontketenen!!

    Login om te reageren
  11. RA999 zegt

    9 mei 2008 om 11:48

    Login om te reageren
  12. DafMaf zegt

    9 mei 2008 om 12:00

    “Maar die vertel ik jullie in mijn volgende column, als deze tenminste geplaatst wordt!”

    Ik hoop van niet.

    Login om te reageren
  13. Jan C. zegt

    9 mei 2008 om 12:02

    In 1885 reed niet Daimler met een auto, dat was Benz. Daimler had toen een soort motorfiets. Hij reed een jaar later de auto. Maar je kan stellen dat Lenoir of zelfs Cugnot eerder waren. Of Simon Stevin of…..

    Login om te reageren
  14. Christiano zegt

    9 mei 2008 om 12:03

    whahahahahahahahahaha @dafmaf

    Login om te reageren
  15. Jan C. zegt

    9 mei 2008 om 12:05

    voor de rest melig, maar in ieder geval vermakelijk

    Login om te reageren
  16. bramwillemse zegt

    9 mei 2008 om 12:06

    @Jan C.: Da’s dus allemaal een leugen.. :|

    Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    9 mei 2008 om 12:37

    Euh…

    ????

    Login om te reageren
  18. Klassiekerrally zegt

    9 mei 2008 om 12:40

    Ja… ik denk dat roadronner gelijk heeft :)

    Login om te reageren
  19. mongoose zegt

    9 mei 2008 om 12:43

    Meer Birger!!! Fantastisch!

    Login om te reageren
  20. Riicharrd zegt

    9 mei 2008 om 12:55

    Zeer vermakelijk allemaal ;)

    Login om te reageren
  21. Kleine Techno zegt

    9 mei 2008 om 13:12

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  22. 2cv13 zegt

    9 mei 2008 om 13:30

    Dit vind ik nou een nutteloze bijdrage! Het gaat nergens over, het leidt nergens toe, het is niet grappig, alleen maar flauw.

    Login om te reageren
  23. autoblogger zegt

    9 mei 2008 om 13:31

    @Tim: weet je toevallig in welke auto Franske getrouwd is?
    Dan kunnen wij er misschien ook nog wat over schrijven.

    Login om te reageren
  24. jopie zegt

    9 mei 2008 om 13:47

    Zelden zo’n flauwe column gelezen.

    Login om te reageren
  25. Markus zegt

    9 mei 2008 om 14:29

    @ 2cv13: Net als jouw opmerking dus!

    Login om te reageren
  26. RubenBaeten zegt

    9 mei 2008 om 15:27

    Staat op nummer 10 van de Chinese kaart dan toevallig een menu dat je spijsvertering in beide richtingen op knelpunten doet vastlopen?

    Login om te reageren
  27. CasperH zegt

    9 mei 2008 om 17:27

    @ autoblogger: een witte klassieke Bentley Saloon, ik denk van 1957 ofzo.

    Login om te reageren
  28. a_buis zegt

    9 mei 2008 om 17:53

    en hu-lang is een chinees

    Login om te reageren
  29. lincoln zegt

    9 mei 2008 om 18:19

    dus Andle van de tooln a.k.a. krullen-kabouter die in de anus van koos spee woont .. is helemaal geen geen jood ??

    Login om te reageren
  30. autoblogger zegt

    9 mei 2008 om 20:00

    Hahahahahahaha

    Login om te reageren
  31. Birger zegt

    9 mei 2008 om 23:45

    misbruik van mijn naam

    Login om te reageren
  32. donzobar zegt

    10 mei 2008 om 02:57

    Ook moet je de kleuren op je t.v. uitschakelen, want via die kleuren word je onbewust beinvloed door chinezen die je willen laten geloven dat er kangoeroes op fietsen het milieu vervuilen.

    Login om te reageren
  33. Birger zegt

    10 mei 2008 om 15:18

    Jullie begrijpen het!

    Login om te reageren
  34. GoldenSample zegt

    10 mei 2008 om 18:15

    vaarwel Autoblogger, je weet toch dat de Chinezen alles mee lezen en overal mannetjes hebben zitten…
    Dat word binnen nu en 14 dagen een enkeltje richting de Chinese kopie van Guantanamo Bay, nog slechter voor de gezondheid dan ’t origineel

    Login om te reageren
  35. frederik zegt

    10 mei 2008 om 20:13

    @DafMaf: insgelijks!

    Als hij nog veel zo’n artikels schrijft, is hij zijn platform kwijt!

    Login om te reageren
  36. Birger zegt

    12 mei 2008 om 07:46

    Haha Frederik, als jij nog vaak zo reageert, ben jij ook je platform kwijt! Of is “nog veel zo’n artikels” Belgisch?

    Login om te reageren
  37. RenesisHP zegt

    12 mei 2008 om 14:44

    @Birger. (de schrijver van dit stuk).

    Ergens kan ik de humor er van in zien en snap ik de bedoeling wel. Toch vraag ik je bij deze om vooral geen deel 2 te maken. Dit is namelijk maar 1 keer leuk. ;)

    Login om te reageren
  38. autoblogger zegt

    14 mei 2008 om 09:28

    @mx5/rx8owner: dat wil ik dan eerst wel eens zien, wanneer komt deel 2?

    Login om te reageren
  39. Birger zegt

    14 mei 2008 om 13:10

    Ik zal morgenochtend deel 2 schrijven en dan even mailen. Maar let op, dit zal een zeer ontluisterend stuk zijn. Peter R de Vries zou mijn bevindingen graag in zijn programma hebben…

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    15 mei 2008 om 22:13

    Geniaal!! :lol: Ik lag echt helemaal in een deuk. Lekkere onzin. Dit bewijst nog maar eens dat AB gewoon gezellig is, en geen serieuze zooi, zoals ik (ten onrechte) al eens beweerd heb. Top Birger!

    Login om te reageren
  41. swaffelaer zegt

    17 januari 2015 om 02:13

    Birger was leuk. Meer birger

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North