Bisimoto Honda Odyssey: 1.043 pk in een busje

Auteur: , 26 Reacties

We wisten al dat ze bij Bisimoto zonder al teveel moeite 1.000 pk kunnen peuteren uit een Hyundai Genesis, maar dit busje met ongeveer evenveel pk is wellicht nog indrukwekkender. En deze Odyssey heeft ook nog een skibox.

Bisimoto Honda Odyssey Power Van @ SEMA 2013

Persoonlijk vind ik dit project van Bisimoto een stuk toffer dan de Genesis Coupe. Deze Odyssey ligt zo laag bij de grond omdat hij voorzien is van Airride en niet omdat hij te zwaar beladen is met dikke Amerikaanse kinderen en huisvrouwen.

Om het vermogen van de V6 op te pompen zijn er twee Turbonetics BTX7265 turbo’s gemonteerd en dat resulteert uiteindelijk in 1.043 pk. Nog meer dan de Genesis heeft.

Als die twee auto’s een dragrace doen zal de Genesis waarschijnlijk iets sneller zijn, maar het lijkt mij wel vet om met zeven man in deze MPV te zitten en dan volgas te geven. In de skibox kan je dan eventueel nog je schoonmoeder kwijt.




26 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Ziet er leuk uit!
1043pk. Op de voorwielen. That’s gonna work……
@E34M5Touring: De eerste 5 versnellingen wordt de motor getemd door de ESP denk ik dan.
@pvanderw: Traction Control*
@E34M5Touring: je hebt ze ook met awd dacht ik.
@mmot05: Ik meen van wel idd. Hoop dat zij dat ook weten en zo’n exemplaar hebben genomen. Anders vrees ik een lachwekkende 0-100 tijd.
@E34M5Touring:
Ik vrees dat het rubber dan al op is voordat je 100 rijdt.
@E34M5Touring: Denk dat jij Bisimoto niet kent want staan erg bekend om snelle wagens met sprints. Ze schrijven een complete nieuwe mapping met niet de volle boost op lage versnellingen.
@dahlback: Dus ze schroeven em terug naar 350pk (beeing generous here, ding staat niet bekend om geweldige holeshots, laten we eerlijk zijn) voor de eerste vier versnellingen. Dan heeft het toch geen fuck zin. Waarom dan zoveel pk’s. Alles boven 350pk is op die banden totaal zinloos. Ook al laat je de boost er bij 300 in klappen. Als het echt fwd is, is zoveel pk’s totaal zinloos.
de 0-100 tijd is afhankelijk van hoe snel de bandenboer er nieuwe banden om kan leggen na 100m?
@Simpson: oke dit is echt een heel stomme opmerking… want als jij je banden wilt laten vervangen moet je stil staan dus weer terug naar 0….
@jweelden: dat gebeurt vanzelf als ze op/weg/foetsie zijn, maar je hebt wel een punt.
dubbele wielen dan maar?
@Simpson: haha of zet m op de aanhanger!
en dan ombouwen tot sleeper :)
Van mij hadden er wel wat grotere wielen onder gemogen, als je toch bezig bent… En een mooi knalblauw wrapje eromheen misschien? ’t Ziet er nu een beetje uit als een standaard Honda met 4 lekke banden…
@potver7: Ken jij het woord sleeper?
@bsxc2:
Amai, ik zie nergens een trekhaak..
Leuk project, maar gaat waarschijnlijk nog minder lang mee dan de gemiddelde Honda-aggregaat
Mooie gril, en dat “privacy-glass” in de achterklep maakt het i.c.m. die brute wielset helemaal af!
Wel leuk een ski koffer op het dak en een grondspeling van 2cm
Ik heb hem in China zien rijden, schitterende wagen! (niet deze hoor) Misschien moet ik toch maar eens naar de grijze import kijken.
Een Odyssey is een prachtige wagen. Deze getunede verandert er weinig aan. Alleen is 1043pk overkill. Een chipje die de 3.5 V6 van 250 naar 300pk ofzo stuurt vind ik al genoeg.
@toyotafortuner: 50pk extra uit een atmosferische V6 halen gaat je niet lukken ben ik bang.
@dutchiehd: t was alleen een voorbeeld. Voor mij zou een kleine, verbeterde chipke al genoeg zijn. Een beetje motortuning ok. Maar dit is gewoon echt overkill.
Mooie velgjes, zouden niet misstaan onder mijn auto :D
dit moet meer pk hebben want weegt ook meer.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).