• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé maken

Auteur: ricardo, gepost 23 september 2013 om 18:25 – 19 Reacties

Afbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé makenAfbeelding Hyundai laat een 1.000 pk sterke Genesis Coupé maken


Hyundai heeft in samenwerking met Bisimoto Engineering een auto gemaakt die qua grille menig rapper naar de kroon steekt.

De Genesis Coupé is een Hyundai die we hier in Nederland totaal niet interessant vinden, als we naar de verkoopcijfers kijken. Vorig jaar werden er 10 op kenteken gezet, en dit jaar zijn dat er tot nu toe 6. F- en G-labels, benzinemotoren met ouderwetse CO2-aantallen, het zit hem hier in ieder geval niet mee. Maar aan de andere kant van de plas, waar hij slechts 24k dollar kost, ligt zulks anders anders.

Daar is het een hit. En voor SEMA, het jaarlijkse tunefestijn in Las Vegas dat op 5 november van start gaat, hebben ze een nu nog uitbundigere versie gemaakt. Hij is gebaseerd op een Genesis Coupe 3.8 R-Spec, waarbij de 3,8-liter V6 opnieuw werd opgebouwd met sterkere onderdelen en aan de brute kracht van een twin turbo-systeem is overgeleverd. Resultaat: een met rolkooi en koolstofvezel uitgeruste coupé die 1.000 pk richting zijn Toyo R888-banden stuurt. Krankzinnig, dus nu al fantastisch.

De lijst met aanpassingen:

  • Steel connecting rods
  • Intake gasket
  • Injectors
  • Level 2.4 camshafts
  • Twin Bisimoto/Turbonetics BTX6462 turbochargers
  • Godzilla blow-off valve
  • Dual RG45 wastegate
  • Arias forged pistons
  • Golden Eagle sleeves
  • WPC metal surface treatment
  • Supertech valvetrain
  • Vibrant VanJen clamps and stainless hardware
  • Magnafuel 750 fuel pump
  • ARP head, main, and wheel studs
  • Portflow custom headwork
  • AEM Infinity EMS
  • Custom smart ignition coils
  • NGK Iridium spark plugs
  • Puröl Elite synthetic oil
  • Spearco intercooler
  • Griffin radiator
  • Kinsler fuel filters
  • Bisimoto-spec Action Ironman clutch
  • Bisimoto roll cage
  • Progress coilover suspension and anti-roll bars
  • Drive Shaft Shop 5.9 Axles and driveshaft
  • Incurve 20×9.5 and 20×11 aluminum wheels
  • Toyo Tires R888 R-Compound tires

Hou in je achterhoofd dat een standaard Genesis Coupé het met 303 pk en 361 Nm moet stellen. Deze machine stuurt dus drie keer zoveel vermogen -via een 5.9 Axles van Drive Shaft Shop – naar zijn achterste wielen. Insane! En de zoveelste brute SEMA-creatie van Hyundai, die op eerdere edities al los gingen met een Veloster Velocity Concept, Genesis Coupe Cosworth en een door Rhys Millen aangepakte Equus.

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Hyundai waterstof
    Hyundai presenteert 690 pk waterstof monster
  • Hyundai Kona N met 280 pk eindelijk officieel
  • Briljante atmosferische V8
    Briljante atmosferische V8 bijna uit productie

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

Coupe, genesis, Hyundai, sema, sema-2013, tuning

Vorig bericht: « Opel Insignia facelift: rijtest en video
Volgend bericht: ‘Tweederde zakelijke stekkerauto’s laadt dagelijks op’ »

Lees Interacties

Reacties

  1. guusboum zegt

    23 september 2013 om 18:30

    Supra taferelen! Zou leuk zijn als ze een gematigde versie ervan aan de markt zouden brengen, met 500pktjes ofzo…. Ach ja dromen mag, maar hij ziet er niet verkeerd uit…

    Login om te reageren
  2. tmon zegt

    23 september 2013 om 18:40

    Action ironman clutch…. 1000pk en dan zulke kinderspeelgoednamen hanteren…?

    Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    23 september 2013 om 19:00

    Dit is de gefacelifte Genesis, en die heeft standaard 350pk (klein detail, maar toch). Wel een dik ding!

    Login om te reageren
  4. MARS zegt

    23 september 2013 om 19:04

    Welke grille?

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      23 september 2013 om 21:51

      @MARS: Rapper’s hebben niet bepaald een FMIC in hun mond, meestal een grill. De analogie van @ricardo moet natuurlijk wel kloppen. Vandaar z’n keuze.

      Login om te reageren
  5. bofkont zegt

    23 september 2013 om 19:05

    Norge zijn natte droom ;)

    Trouwens waar is onze trouwe VAG vriend ???
    Tijden niet gezien hier?
    Weet de moderator er wat van?

    Login om te reageren
    • Ot92 zegt

      23 september 2013 om 21:30

      @bofkont: Hij is niet gebanned in ieder geval. https://netwerk.autoblog.nl/gebruikers/norge/

      Zou die gecrashed zijn in zijn Caddy? #Karma

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        23 september 2013 om 21:43

        @ot92: Lol wie weet :)

        Login om te reageren
  6. themsdosnerd zegt

    23 september 2013 om 19:10

    Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van getunede auto’s? Gaan die niet kapot door al dat koppel, of zijn die normaal gesproken overgedimensioneerd (te sterk, en dus te zwaar)?

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      23 september 2013 om 21:22

      @themsdosnerd: versterkte internals. Sommige versnellingsbakken zijn zeer sterk zoals de STi 6-bak (600 pk op z’n sloffen), 350Z 6-bak (800 pk op z’n sloffen) en de Supra MKIV 6-bak (1100 pk op z’n sloffen).

      Login om te reageren
  7. Svda zegt

    23 september 2013 om 19:29

    Bisomoto is een van mijn favoriete tuners. Ik zal de Genesis dan op de Sema zien.
    Vaak zijn de versnellingsbakken aangepakt of een betere erop. Bij een Hyundai in dit geval zullen ze het wel aangepakt hebben.

    Login om te reageren
  8. johanw zegt

    23 september 2013 om 19:29

    hehe omgerekend zo een 18.500 euro voor een ruim 300pk dikke 6 cilinder…

    wat is het hier dan eigenlijk triest met al die belastingen etc die autos zo duur maken.

    Login om te reageren
  9. stekel01 zegt

    23 september 2013 om 20:05

    Snel, plak er een Maserati logo op!

    Login om te reageren
  10. rob68 zegt

    23 september 2013 om 20:33

    Hier zou ik best in gezien willen worden.

    Login om te reageren
  11. Corrado16v zegt

    23 september 2013 om 21:53

    Groot fan van Bisimoto, met name de Shuttle! Leuk om te zien dan Hyundai samenwerk met Bisimoto aan dit project.

    Login om te reageren
  12. bozewolf zegt

    23 september 2013 om 23:06

    Hahahaha, die voorkant is één en al intercooler! Bruut.

    Login om te reageren
  13. mashell zegt

    24 september 2013 om 00:04

    Dit is toch echt een BisomotoNONO.

    Login om te reageren
  14. hispanosuiza zegt

    24 september 2013 om 06:09

    KILl IT WITH FIRE

    Login om te reageren
  15. sjamp zegt

    24 september 2013 om 18:41

    Intake gasket for the win!

    Leuke lijst met modificaties. Vooral het toepassen van een pakking tussen inlaat en kop is, t.o.v. het standaard model goed voor een giga vermogenswinst /sarcasm

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North