Hyundai heeft in samenwerking met Bisimoto Engineering een auto gemaakt die qua grille menig rapper naar de kroon steekt.
De Genesis Coupé is een Hyundai die we hier in Nederland totaal niet interessant vinden, als we naar de verkoopcijfers kijken. Vorig jaar werden er 10 op kenteken gezet, en dit jaar zijn dat er tot nu toe 6. F- en G-labels, benzinemotoren met ouderwetse CO2-aantallen, het zit hem hier in ieder geval niet mee. Maar aan de andere kant van de plas, waar hij slechts 24k dollar kost, ligt zulks anders anders.
Daar is het een hit. En voor SEMA, het jaarlijkse tunefestijn in Las Vegas dat op 5 november van start gaat, hebben ze een nu nog uitbundigere versie gemaakt. Hij is gebaseerd op een Genesis Coupe 3.8 R-Spec, waarbij de 3,8-liter V6 opnieuw werd opgebouwd met sterkere onderdelen en aan de brute kracht van een twin turbo-systeem is overgeleverd. Resultaat: een met rolkooi en koolstofvezel uitgeruste coupé die 1.000 pk richting zijn Toyo R888-banden stuurt. Krankzinnig, dus nu al fantastisch.
De lijst met aanpassingen:
- Steel connecting rods
- Intake gasket
- Injectors
- Level 2.4 camshafts
- Twin Bisimoto/Turbonetics BTX6462 turbochargers
- Godzilla blow-off valve
- Dual RG45 wastegate
- Arias forged pistons
- Golden Eagle sleeves
- WPC metal surface treatment
- Supertech valvetrain
- Vibrant VanJen clamps and stainless hardware
- Magnafuel 750 fuel pump
- ARP head, main, and wheel studs
- Portflow custom headwork
- AEM Infinity EMS
- Custom smart ignition coils
- NGK Iridium spark plugs
- Puröl Elite synthetic oil
- Spearco intercooler
- Griffin radiator
- Kinsler fuel filters
- Bisimoto-spec Action Ironman clutch
- Bisimoto roll cage
- Progress coilover suspension and anti-roll bars
- Drive Shaft Shop 5.9 Axles and driveshaft
- Incurve 20×9.5 and 20×11 aluminum wheels
- Toyo Tires R888 R-Compound tires
Hou in je achterhoofd dat een standaard Genesis Coupé het met 303 pk en 361 Nm moet stellen. Deze machine stuurt dus drie keer zoveel vermogen -via een 5.9 Axles van Drive Shaft Shop – naar zijn achterste wielen. Insane! En de zoveelste brute SEMA-creatie van Hyundai, die op eerdere edities al los gingen met een Veloster Velocity Concept, Genesis Coupe Cosworth en een door Rhys Millen aangepakte Equus.
Supra taferelen! Zou leuk zijn als ze een gematigde versie ervan aan de markt zouden brengen, met 500pktjes ofzo…. Ach ja dromen mag, maar hij ziet er niet verkeerd uit…
Action ironman clutch…. 1000pk en dan zulke kinderspeelgoednamen hanteren…?
Dit is de gefacelifte Genesis, en die heeft standaard 350pk (klein detail, maar toch). Wel een dik ding!
Welke grille?
@MARS: Rapper’s hebben niet bepaald een FMIC in hun mond, meestal een grill. De analogie van @ricardo moet natuurlijk wel kloppen. Vandaar z’n keuze.
Norge zijn natte droom ;)
Trouwens waar is onze trouwe VAG vriend ???
Tijden niet gezien hier?
Weet de moderator er wat van?
@bofkont: Hij is niet gebanned in ieder geval. http://netwerk.autoblog.nl/gebruikers/norge/
Zou die gecrashed zijn in zijn Caddy? #Karma
@ot92: Lol wie weet :)
Hoe zit dat eigenlijk met de versnellingsbak van getunede auto’s? Gaan die niet kapot door al dat koppel, of zijn die normaal gesproken overgedimensioneerd (te sterk, en dus te zwaar)?
@themsdosnerd: versterkte internals. Sommige versnellingsbakken zijn zeer sterk zoals de STi 6-bak (600 pk op z’n sloffen), 350Z 6-bak (800 pk op z’n sloffen) en de Supra MKIV 6-bak (1100 pk op z’n sloffen).
Bisomoto is een van mijn favoriete tuners. Ik zal de Genesis dan op de Sema zien.
Vaak zijn de versnellingsbakken aangepakt of een betere erop. Bij een Hyundai in dit geval zullen ze het wel aangepakt hebben.
hehe omgerekend zo een 18.500 euro voor een ruim 300pk dikke 6 cilinder…
wat is het hier dan eigenlijk triest met al die belastingen etc die autos zo duur maken.
Snel, plak er een Maserati logo op!
Hier zou ik best in gezien willen worden.
Groot fan van Bisimoto, met name de Shuttle! Leuk om te zien dan Hyundai samenwerk met Bisimoto aan dit project.
Hahahaha, die voorkant is één en al intercooler! Bruut.
Dit is toch echt een BisomotoNONO.
KILl IT WITH FIRE
Intake gasket for the win!
Leuke lijst met modificaties. Vooral het toepassen van een pakking tussen inlaat en kop is, t.o.v. het standaard model goed voor een giga vermogenswinst /sarcasm