• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lotus Elise S Cup R: ideaal voor het circuit

Auteur: robbie, gepost 7 november 2013 om 15:04 – 14 Reacties

Lotus Elise S Cup R


Mocht je nog op zoek zijn naar een nieuw speeltje voor het circuit, dan heeft Lotus toevallig iets in de aanbieding.

Op basis van de Lotus Elise S met 1.8-liter Toyota 2ZR-FE motor heeft Lotus Motorsports deze Cup R-variant ontwikkeld. Een auto die ideaal is voor de Lotus Cup, die in diverse landen wordt verreden, of gewoon voor een dagje circuit.

Voorheen was de Cup-variant van de Elise voorzien van de oude 1.6-liter motor, maar vanaf nu ligt er dus een iets groter blok achterin. Uiteraard is deze viercilinder wel voorzien van een supercharger, een Magnuson R900 om precies te zijn.

Volgens Lotus is het gewicht beperkt gebleven tot 924 kilo en als dus niet al te zwaar bent blijf je met een beetje geluk onder de magische grens van 1.000 kilo. Het prijskaartje van dit speeltje is 46.560 euro exclusief belastingen. Helaas is de auto niet geschikt voor de openbare weg.

Ook interessant!

  • Lotus Elise, Exige en Evora
    Drie keer afscheid bij Lotus
  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Lotus Final Edition
    Briljante Lotussen vieren het einde der tijden
  • Lotus E-9R
    Lotus E9-R is nog níet de nieuwe Elise

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

elise, Lotus, Racing

Vorig bericht: « Bisimoto Honda Odyssey: 1.043 pk in een busje
Volgend bericht: Dit is de nieuwe Nissan Qashqai [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. desjonnies zegt

    7 november 2013 om 15:22

    Volgens mij is IEDERE Elise meer dan geschikt voor het circuit………………..

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      7 november 2013 om 15:32

      @desjonnies:
      Met de MKI en 118 pk ga je op snelle circuits als Spa geen hoge ogen gooien. Maar op Zolder daarentegen heb ik ze wel al heerlijke zaken zien doen…

      Login om te reageren
      • motoragent zegt

        7 november 2013 om 16:04

        @StijnB: Op trackday’s (waar dit soort auto’s toch voornamelijk voor gebruikt worden) is rondetijd eigenlijk totaal niet van belang, daar ga je heen voor je plezier. Ik weet toch zeker je met een 118pk Elise meer plezier hebt dan met een 600pk Bentley GT Speed, al zal de rondetijd toch behoorlijk van elkaar verschillen ;)

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          7 november 2013 om 16:18

          @motoragent:
          Nog nooit een Bentley op een trackday gezien… :)

          Login om te reageren
    • tupperware zegt

      7 november 2013 om 16:31

      @desjonnies:
      Kom op, er zijn genoeg diehards die er dagelijks mee rijden hoor. Ik kan je zeggen dat het best te doen is.

      Login om te reageren
      • lotuselises2 zegt

        7 november 2013 om 21:45

        @tupperware: Dat kan inderdaad, maar zeker in de winter is het een drama

        Login om te reageren
    • Kef zegt

      7 november 2013 om 16:57

      @desjonnies: true.

      Login om te reageren
  2. lambowambo zegt

    7 november 2013 om 15:56

    Ik zie de toegevoegde waarde van deze specifieke Elise niet in het autoaanbod dat Lotus al heeft. Maar verder ziet die er wel leuk uit, vette Union Jack sticker op de spoiler hoor

    Login om te reageren
  3. rob68 zegt

    7 november 2013 om 18:53

    924 kilo…. ik heb een Golf gehad die minder woog.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 november 2013 om 21:42

      @rob68:
      De Toyota motor is van zich zelf al zwaarder dan het Rover blokje wat er eerst in lag, tel daar de compressor en een 6bak bij op en een groot deel van de gewichtstoename is verklaart. De S1 woog slechts 683kg op kenteken.

      Login om te reageren
  4. stephane8200 zegt

    7 november 2013 om 21:37

    Ik heb een Elise 135R gehad die 782kg op kenteken woog. Ideale trackday auto. Op Franchorchamps of de Ring is vermogen dan wel weer prettig. Algemene ervaring is wel dat je op de meeste circuits toch vaak behoorlijk meekomt of sneller bent.

    Dagelijks gebruik zou ik niet hebben gewild. Was mijn 2e/3e auto. Te veel lawaai, stoelen te weinig comfort, lekkend dak (ook bij Tesla trouwens) en ook te veel interieur geluid.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      7 november 2013 om 21:43

      @stephane8200:
      Op de lange ritten naar de Alpen deed ik altijd oordopjes in, dan is het wel te doen.

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        8 november 2013 om 08:20

        @jrk68: wel zo handig om tinnitus te voorkomen inderdaad ;) Anders de hele avond met een pieptoon in je oren.

        Login om te reageren
  5. slimmeschemer zegt

    8 november 2013 om 01:30

    ik zou graag nog 1 of 2 circuits zien in Nederland,en dan ook trackdays organiseren

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North