
Met alle heisa rondom de LaFerrari en de LaMcLaren zouden we bijna vergeten dat er al langer een kneiterharde hypercar met actieve aerodynamica onder ons is: de Huayra.
Resumerend: de Pagani Huayra heeft een carbonfiber body, een carbon-titanium monocoque frame, een totaalgewicht van slechts 1.350 kg en een stoempende 6 liter grote AMG-V12 met dubbele turbo. Dat resulteert in een vermogen van 740 pk en 1.000 Nm aan koppel als gevolg, met een geschatte 0-100-tijd van 3,2 seconden. de Vmax ligt op 370 km/u.
Sinds kort kun je de Huayra ook met een 1200 Watt stereo-installatie van Sonus Faber krijgen.
Deze is in ieder geval mooier dan de LaFerrari. Zelfs de Golf 7 station is mooier dan de LaFerrari.
@heidi: Ruilen? :)
@Vanquish:
De golf 7 station voor een LaFerrari? Deal!
@heidi: Kom maar op met je LaFerrari dan.
@heidi: Ik zorg dat ik morgen met je Golf 7 voor kom rijden. Zo ben ik dan ook wel weer, dat ik mijn Ferrari zelf op kom halen :D.
@heidi: Lul niet man…. Ze lijken zelfs erg veel op elkaar… Niet zo gek natuurlijk, als je een hypercar wil ontwerpen, de optimale vorm zoekt..
Als ik moest kiezen uit die drie werd dit ‘m zonder twijfel!
Mooi hoor, dat Sepang blauw
@Joerek: Ga asjeblieft niet insinueren dat deze Huayra is voorzien van een Audi kleur! Daarmee degradeer je deze bella tot een inspiratieloze hok.
Wow supermooi!
In een dergelijke auto wil je geen audiosysteem.
@paulaner: nee maar je vrouw wel…
Wat een prachtauto!
Die donkere nieuwe front-splitter op het track pack doet ‘m goed, maakt zijn muiltje al iets minder opengetrokken. Lekker!
Lekker kleurtje!
Iets teveel overkill aan carbon aan de binnenkant
-=edit: check!=-
Ik vind Pagani’s altijd geweldig. Deze zou ik ook meteen willen hebben, onder een voorwaarde: die cheapass-ledjes aan de voorkant moeten weg.
Hoezo staat er NSFW?
@VinnieG: Omdat dit als autoporno kan worden opgevat, knul?
@martijn1993:
Knul, zodra je een baan hebt begrijp je waarom ik dit zeg. Heb liever dat NSFW goed wordt gebruikt, zodat ik niet ergens op klik als het echt niet kan.
Door dit soort dingen krijg je snel een ’the boy who cried wolf’ verhaal.
@VinnieG: Toch heb je tijdens werktijd op de link geklikt, ondanks de NSFW :-)
Mooier als die nieuwe Enzo (ik weiger LaFerrari te zeggen) en die Lambo, maar nothing beats the Zonda :-)
Ook zo spijtig dat die niet puur atmosferisch is.
*dan. En laten we ‘m inderdaad maar F150 noemen.
Nee, zelfs in het blauw wil ik hem niet. Doe mij nog maar een Zonda special dan. De LF vind ik ook heel aardig, maar ik zit niet te wachten op die hybride shit. Voegt gewicht en onbetrouwbaarheid toe.
*kwijl*, ik blijf erbij dat LaFerrari hier elementen van heeft, dus nogmaals hulde voor Horacio Pagani. En stiekem hoop ik dat er ooit een Pagani Horacio komt, zeg maar de Enzo van Pagani dus, dat moet echt de mooiste auto ooit zijn.
Maar @Ricardo; het is toch zo dat LaFerarri ook actieve Aerodynamica heeft? Ik werd gisteren door een droeftoeter hier op AB gewezen dat dit niet zo is…
@Sciurida: Edit, het enige spijtige aan deze auto vind ik de deuren, als ze net als de Zonda Cinque ‘normale’ deuren hadden gekozen, dan had er makkelijk een roadster van gemaakt kunnen worden, wat toch wel echt geniaal zou zijn!
De spoilerlip aan de voorzijde doet hem veel goed. Zo lijkt ie beter te kloppen.
Sinds het zien van de rijtest van Chris Harris ben ik helemaal fan van de Huayra
@baasbas: Bedankt voor de tip, gaaf filmpje! Wat een auto zeg, echt een kunstwerk op wielen!
Koolstofvezel zijnde n kunststof is het eigenlijk wel n overdaad aan plastic, niet? Blauw staat m mooi, looks zijn goed, performance idem. Alleen de stamboom is nog wat kort…
Wat is ie toch prachtig. de kleur staat heerlijk!
love the Huayra.
Ik vond deze Pagani eerst erg bruut, maar na het zien van de Lamborghini Veneno is de Huayra stukken minder geworden naar mijn mening.
Blij dat ze de stickers van het Top Gear ronderecord eraf hebben gehaald. Waarom zou dat zijn????
Ik ben heel benieuwd hoe Pagani zichzelf ziet, als kunstenaar of als zakenman? Ik vind hem echt de DaVinci van de auto-industrie.