• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blijft Maybach leven? 1 juli = D-Day

Auteur: robbie, gepost 13 juni 2011 om 22:23 – 53 Reacties

Sluit de deur voor Maybach?


Al een hele tijd hangt het voortbestaan van Maybach aan een zijden draadje en nu heeft Dieter Zetsche dan eindelijk verklapt wanneer er een beslissing wordt genomen over het voortbestaan van het merk. Op 1 juli zal de knoop doorgehakt worden over een tweede generatie Maybach modellen. Denk jij dat ze blijven bestaan?

De CEO van Daimler is zelf (lichtelijk) optimistisch: “there is a higher likelihood to come to a positive decision”, maar een positieve beslissing zal waarschijnlijk wel afhangen van het feit of er een deal gesloten kan worden met Aston Martin.

Mercedes heeft er namelijk geen zin meer in om de volgende generatie Maybach helemaal zelf te ontwikkelen (en bouwen). Voor de ontwikkeling van de huidige generatie Maybach was Daimler namelijk meer dan $1 miljard(!) kwijt en dat schiet natuurlijk niet echt op als je slechts enkele honderden auto’s per jaar verkoopt.

Ik heb de aantallen nooit opgeteld, maar ik zou verbaasd zijn als er meer dan 2.000 exemplaren gebouwd zijn sinds 2003. Vorig jaar zijn er in elk geval slechts 157 gebouwd. De tweede generatie Maybach zou gebaseerd moeten zijn op de nieuwe generatie S-Klasse en zou gebouwd worden bij Aston Martin. Ook is het goed mogelijk dat Aston Martin met een eigen Lagonda variant komt.

Daarnaast zou Aston Martin heeeeel graag de V8, V12 motoren en 7-traps automatische versnellingsbak van Mercedes gebruiken. Of dat allemaal gaat gebeuren zullen we de komende tijd te weten komen. (via: autonews.com)

Ook interessant!

  • Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
    Video: Aston Martin Bulldog op openbare weg gespot
  • Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
    Video: Aston Martin DBX met Mercedes zescilinder
  • Aston Martin Valkyrie is ein-de-lijk af
  • Aston Martin Vantage grille
    Aston Martin Vantage grille issue opgelost

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Dieter-Zetsche, lagonda, Maybach

Vorig bericht: « Is dit het nieuwe topmodel van Renault?
Volgend bericht: Fototopic: 24 uur van Le Mans 2011 »

Lees Interacties

Reacties

  1. xilver zegt

    13 juni 2011 om 22:24

    Boeie… Liever een S65 AMG dan een Maybach…

    Login om te reageren
    • mightymike zegt

      13 juni 2011 om 22:29

      @xilver: ja idd of een bently of rolls, maar S65 zwart met bruin lederen bekleding is toch wel heel chill

      Login om te reageren
  2. durtmcgurt zegt

    13 juni 2011 om 22:26

    Verder kan het me niet zo heel veel schelen, een Rolls heeft meer allure

    Login om te reageren
  3. pieter zegt

    13 juni 2011 om 22:27

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  4. rufctr01 zegt

    13 juni 2011 om 22:31

    Dan liever een Rolls. Dit lijkt nog te veel op de oude S klasse.

    Login om te reageren
  5. 4991 zegt

    13 juni 2011 om 22:42

    Hopelijk gaan ze samenwerken. Gaat geweldig zijn, een AM met AMG genen.

    Login om te reageren
  6. valetparker zegt

    13 juni 2011 om 22:42

    Maybach is nog steeds de Überauto dus laat ze maar weer een nieuwe maken. Tegen de tijd dat ik eindelijk een tweedehandsje kan betalen moeten er natuurlijk wel een paar beschikbaar zijn…

    Login om te reageren
  7. 4991 zegt

    13 juni 2011 om 22:43

    btw, wat is er met lincoln gebeurd?

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 juni 2011 om 22:49

      @4991: Gedeporteerd naar een goelag in Rusland omdat hij verantwoordelijk is voor woestijnvorming in Afrika door zijn droge opmerkingen.

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        14 juni 2011 om 10:10

        @xilver: Dacht ik ook al :P

        Login om te reageren
    • Alfa166v6 zegt

      13 juni 2011 om 22:49

      @4991: Lincoln leeft maar maakt achterlijk lelijke auto’s net als maybach eigenlijk :shock:

      Login om te reageren
      • xilver zegt

        13 juni 2011 om 22:50

        @Alfa166v6: Hij bedoelt deze lincoln http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/30/autoblog-reactie-stats-2010

        Login om te reageren
        • Alfa166v6 zegt

          13 juni 2011 om 22:55

          @xilver: aaah zat weer lekker op te letten.. 8)

          Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 juni 2011 om 23:02

      @4991: Ik had het ook graag geweten hoe het met @lincoln gaat… :(

      Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        14 juni 2011 om 00:08

        @Citrofiel: of met toyotaprius die is ook al lang niet meer online geweest

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          14 juni 2011 om 00:12

          @the-budel-guy: Inderdaad. Zijn laatste reactie was naar jou: “@the-budel-guy: *houdt zich wijselijk stil*”. Typisch. :lol:

          Login om te reageren
        • 4991 zegt

          14 juni 2011 om 10:12

          @the-budel-guy: @lincoln is al 10maanden niet meer geweest. Hopen dat het niets ergs is. Want zijn we niet van hem gewoon.

          Login om te reageren
  8. agera zegt

    13 juni 2011 om 22:45

    Tuurlijk zal die blijven bestaan, de Rolls is de Uberauto van BME en de Maybach is de Uberauto van Mercedes alleen al om die reden zal die voortbestaan!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      13 juni 2011 om 22:59

      @agera: natuurlijk BME moet zijn BMW

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 juni 2011 om 12:51

      @agera: Het moet nog verkocht raken ook hé. Er zijn al veel Ubermerken verdwenen in de laatste honderd jaar…

      Login om te reageren
      • agera zegt

        14 juni 2011 om 22:45

        @Esprit_de_Flandre: Ja oke dat is wel zo maar als autoliefhebber hoop ik stiekem wel dat tie blijft.

        Oke ik weet ook dat een Maybach een uitgerekte S Klasse is, maar comfortabeler en ruimer vind je ze niet. Een Maybach ziet er van binnen uit als een hotelkamer op wielen. Alleen op dit vlak kan de Rolls niet tippen aan een Maybach

        Login om te reageren
  9. W115 zegt

    13 juni 2011 om 22:47

    dagobert duck mobiel

    Login om te reageren
  10. norge zegt

    13 juni 2011 om 22:49

    Gewoon een nieuwe maken zeg ik , wel met Muesli aandrijving.

    Login om te reageren
    • xilver zegt

      13 juni 2011 om 22:51

      @norge: Ik ga doen alsof ik dat niet gelezen heb… Muesli-aandrijving…je bent niet goed. Een overdreven zware Bitturbo V12 zou hier veel beter zijn werk doen!

      Login om te reageren
      • norge zegt

        13 juni 2011 om 23:51

        @xilver: V12 met turbo en een el motortje om het green te maken ,de rijken zijn ook groen tegewoordig ;)

        Login om te reageren
  11. amg77 zegt

    13 juni 2011 om 22:54

    Ligt er aan of Mercedes verlies lijdt door maybach een ding staat zeker vast amg gaat nooit weg en dat hoop ik ook gwn Mercedes for life toch:D

    Login om te reageren
  12. erwin1990 zegt

    13 juni 2011 om 23:04

    nou met mij betreft hoeft deze mercedes niet te blijven bestaan…

    Login om te reageren
  13. sebastienloebsebastienvettel zegt

    13 juni 2011 om 23:05

    Ze Moeten Gewoon De Maybach’s Veranderen in mercedesen
    BV : Maybach 57 heet dan Mercedes STJ-Klasse en Maybach 62 heet dan Mercedes STK-Klasse Ofzo

    Login om te reageren
  14. raphael zegt

    13 juni 2011 om 23:20

    Opzich kunnen ze prima blijven bestaan denk ik zo. Als ze het onderstel, motoren en versnellingsbakken met de S-klasse kunnen delen dan zijn er al mogelijkheden. Misschien nog net iets scherper geprijst met concurrenten Rolls en Bentley. Daarnaast hebben we de crisis net achter de rug en de jaren daarna zijn altijd goed voor luxeproductfabrikanten. De vraag is natuurlijk of de marginale opbrengst hoog genoeg kan worden.

    Login om te reageren
  15. a3aan zegt

    13 juni 2011 om 23:23

    meer dan een $1 miljard(!) kwijt aan ontwikkelingskosten…

    Dat is bijzonder! Had iemand ze niet even kunnen vertellen dat ze gewoon een Mercedes S klasse uit moesten rekken en dan het model al af hadden?

    Ik zou Maybach niet missen als ze het niet redden.

    Login om te reageren
  16. HDM zegt

    13 juni 2011 om 23:28

    Maybach zit te dicht tegen MB aan, terwijl Rolls Royce en Bentley verder van hun overige familie af zit. Daarom zou ik het ook het beste vinden dat Maybach ermee ophoudt. Tis leuk geprobeerd, maar de conceptcar was al afschuwelijk, en deze wagens zijn gewoon niet anders genoeg. Dan kun je beter een S laten verbouwen voor minder geld en betere looks.

    Login om te reageren
  17. Pallas zegt

    13 juni 2011 om 23:29

    Hoe duur en exclusief ze ook zijn, heb er nooit wat aan gevonden. De enige reden dat Maybach voor mij mag blijven voorbestaan is dan ook de kans dat er een mooie Lagonda spin-off van komt.

    Login om te reageren
  18. joosthoeve zegt

    14 juni 2011 om 00:07

    Lijkt mij onwaarschijnlijk, anders zou Aston Martin er toch nooit over denken om de productie van de Rapid weer naar Engeland te halen? Sowieso onlogisch dat zij productie lokaliseren bij Magna-Steyr, maar dan wel Maybach gaan maken.

    Of heb ik een kronkel in mijn kop?

    Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    14 juni 2011 om 01:53

    Opzouten met die handel.

    Ja sorry, of ze moeten het uiterlijk DRASTISCH veranderen.
    Ik bedoel maar :

    1 miljard dollar ontwikkelingskosten, om dan uiteindelijk koplampen uit het rek te pakken van de E-klasse onderdelen?

    Zoiets had het beter geweest, zeker niet mooier, maar wel onderscheidener :

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 juni 2011 om 01:57

      @SimonMc: Ale ja, de koplampen uiteraard…

      Login om te reageren
      • 4991 zegt

        14 juni 2011 om 10:13

        @SimonMc: Damn, waar heb je die gehaald?

        Login om te reageren
        • HDM zegt

          14 juni 2011 om 10:42

          @4991: Die donkere auto is de Mercedes Maybach conceptcar waarmee ze een voorproef gaven op de herintroductie van Maybach.

          Login om te reageren
          • 4991 zegt

            14 juni 2011 om 12:40

            @HDM: Da wist ik nog niet. Al goe da ze die nie hebben gemaakt, ziet er gewoon niet uit

            Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 juni 2011 om 12:54

      @SimonMc: Tja, bij het concept was er al kritiek dat het teveel op een Mercedes leek, dus hebben ze het logischerwijze (?) nog meer erop doen lijken…

      Login om te reageren
  20. Breinstein zegt

    14 juni 2011 om 08:48

    Zolang BMW succes heeft met Rolls Royce en VAG (o.a. Audi) met Bentley, zie ik Mercedes niet snel stoppen met Maybach, tenzij ze AM inlijven als vervanger.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      14 juni 2011 om 12:57

      @Breinstein: Daimler moet ook winst draaien hé. Als Maybach niet goed verkoopt, dan stoppen ze ermee. Waarschijnlijk gaan ze nu nog wel een poging wagen, maar het moet goedkoper, vandaar samen met AM. Als de nieuwe poging weer mislukt, is het gegarandeerd gedaan. Of het wordt een trim-level, zoals andere ronkende namen als Ghia en Van Den Plas…

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        3 juli 2011 om 18:18

        @Esprit_de_Flandre: Pullmannvoor Mercedes toch. Zo’n 600 pullmann supergaaf. Zo’n auto heeft klasse en dat kan je van Maybach niet zeggen. Imho helemaal niet meer van mercedes pasterbakken. Nieuwe c-klasse is echt een leuke kar, de rest pffffffffffffffff

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      14 juni 2011 om 13:01

      @Breinstein: Aston Martin inlijven is helemaal nog niet zo’ slecht idee. Dan kan er ipv Maybach gewoon een Lagonda komen.

      Login om te reageren
  21. Vreddy_B zegt

    14 juni 2011 om 12:01

    Aston Martin een Lagonda? Die wordt dan boven de Rapide gezet en is voor de categorie Phantom en Mulsanne?
    .
    En waarom moet de ontwikkeling van de Maybach zo ontzettend hoog zijn? Het is toch gewoon een extreem luxe Mercedes S-klasse?

    Login om te reageren
  22. The360box zegt

    14 juni 2011 om 14:01

    Jammar want vind dit apparaat veel mooer dan een vierkante Roller. Dat ding is echt om te lachen…

    Login om te reageren
    • agera zegt

      14 juni 2011 om 22:52

      @The360box: Dan ben je een van de weinigen maar ook ik vind de Maybach niet lelijk het heeft wel wat.

      http://www.youtube.com/watch?v=bfbi6fq7q1M

      Misschien heb je deze al gezien, maar hier zie je het duidelijke verschil tussen een Rolls en een Maybach. De afwerking en gebruikte materialen zijn bij de Maybach duidelijk van een hoger niveau!

      Login om te reageren
  23. yox zegt

    14 juni 2011 om 16:24

    ik werdt vanmorgen in gehaalt door een 57s. wat een verschijning op de weg.. dus er moet zoiets blijven de lijnen zijn mooi vloeiend

    Login om te reageren
  24. Cantago zegt

    14 juni 2011 om 21:55

    Ik wil geen Mercedes motor in mijn Aston Martin! En daarnaast zal Mercedes echt niet ineens zo goed worden als ze bij Aston Martin aankloppen, ze komen toch niet tot het niveau van Rolls Royce. Maarja, ze kunnen het natuurlijk altijd proberen. Ik schrijf ze in ieder geval nu vast af!

    Login om te reageren
    • agera zegt

      14 juni 2011 om 23:02

      @Cantago: Je kan zeggen wat je wil maar de Duisterse blijven gewoon wel de beste.

      -Een AMG blok in een Pagani
      -Bugatti in handen van Volkswagen
      -Lamborghini in handen van Audi
      -Rolls Royce in handen van BMW
      -Bentley in handen van Volkswagen

      En ja Als AM in handen komt van Mercedes profiteren beide partijen ervan en ik denk vooral AM. Vooral vooruitgang op het gebied van kwaliteit, betrouwbaarheid en materiaalgebruik.

      Login om te reageren
      • Cantago zegt

        20 juni 2011 om 20:39

        @agera: En waarom zou je dan de beste zijn? Omdat je het meeste geld hebt en de meeste merken opkoopt? Omdat je het grootste marktaandeel hebt? In mijn ogen geen argumenten. Ariel maakt gebruik van een heel ander merk en is sneller dan al het andere? Juist die passie in veel opzichten mis ik bij Duitsers. (duur) Voorbeeld: Koenigsegg! Dat is in mijn ogen de beste. Exclusief, snel, enz enz.

        Login om te reageren
  25. dirkmulders zegt

    15 juni 2011 om 18:42

    Het is natuurlijk open deuren intrappen maar je bent vindt ik toch wel een beetje vreemd als je een superdeluxe limousine koopt die er van buiten uitziet als een opgekalefaterde s-klasse.

    Login om te reageren
  26. Flatfour zegt

    16 juni 2011 om 23:29

    Is in feite een veredelde S klasse.

    Login om te reageren
  27. chrispothast zegt

    3 juli 2011 om 17:49

    Ik was zeer recent in het land met ws de hoogste superauto en luxeauto dichtheid ter wereld.
    Daar stonden 5a6Maybachs bijelkaar.
    Wat een zigeunerauto’s zeg ongelofelijk lelijk en poenerig.
    Dit zal nooit tegen Rolls opkunnen, laat ze die ellende ajb opdoeken zeg. De wereldis beter verlost van dit soort walgelijke 4 wielige objecten (wil het niet eens een auto noemen….)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North