Mag het een onsje meer zijn?
Als je het geen ene mallemoer uitmaakt hoe anderen over je denken én je bent in het bezit van een gevulde portemonnee dan is deze Brabus perfect. De Mercedes GLS is al niet het meest subtiele model uit de stal van het merk en in deze Brabus-uitdossing is elke nuance de deur uitgedaan.
De SUV is voorzien van een Brabus 850-pakket en levert 850 pk en 1.450 Nm koppel. Kosten noch moeite zijn bespaard om van de Benz iets unieks te maken. De nieuwprijs ligt op 232.169 euro, maar inclusief de tuning ligt de nieuwprijs, volgens de aanbieder, op 425.000 euro. In de basis gaat het overigens om een Mercedes-AMG GLS 63 met 585 pk. Alle chrome details zijn zwart gemaakt. Zelfs de logo’s zijn donker uitgevoerd. In het interieur is er, op een paar rode details na, weinig kleur te bespeuren. De moderne AMG’s komen tegenwoordig met een 4.0 biturbo V8, deze GLS heeft nog de oude 5.5-liter biturbo achtcilinder van AMG.
Een Brabus GLS 850 moet in 4,2 tellen naar 100 km/u kunnen. De topsnelheid is elektronisch begrensd op 300 km/u. Dat maakt deze GLS tot één van de snelste zevenzitters die je kunt kopen. In het geval van deze occasion heeft de auto 64.000 kilometer gedraaid. De SUV uit 2017 mag mee voor 175.000 euro.
En dan heb je nog het oude modelletje ook!
@gregorius: de nieuwe is net gepresenteerd dus vind ik niet zo erg. Zet maar voor de deur. Net uit rodage!
@gregorius: betaal het dubbele en je hebt het nieuwe model.
poe, meer afschrijfing dan mn eerste huisje gekost heeft, lekker
@gove: Deze auto heeft zo’n 14 ruggen per maand afgeschreven. 14!!
Het artikel zegt een Brabus 850 maar op Marktplaats gaat het om een 750 ;)
@parki: De foto’s op Marktplaats zeggen ook 850 …
@parki: De adverteerder heeft zijn huiswerk niet gedaan. Het is inderdaad een 850. Er bestaan geen Brabus 750-pakket voor deze GLS. Je had wel een 750, maar dat was op de GLK en in dat geval ging het om een V12.
@rubenpriest: Op de website van de dealer ook al verkeerd vermeld. Heb de eigenaar een berichtje gedaan.
850 pk en dan 4,2 tellen nodig hebben om 100 aan te tikken? Lol
@italianmacchina: Voor een flatgebouw vind ik dat nog best indrukwekkend.
@berlinetta: hang daar nog een buitenverblijf aan vast. Met de uitdrukking op vast anders hebben we zo’n taferelen als dat videootje dat hier passeerde eerder.
@italianmacchina: serieus? Het is een baksteen, wat verwacht je dan.
@katoenboer: 4wd met bijna 1500nm moet wel sneller kunnen toch
@italianmacchina: Dat ding weegt bijna 2500 Kg. En de traction control knijpt hem ook flink af bij acceleratie vanuit stilstand.
@langejohn: die moet je ook niet aan hebben ?
Ben benieuwd of hij zijn terugroepacties heeft voldaan.
1 | Omschrijving defect:
De oliepeilstok van het Active Curve System oliereservoir is mogelijk onjuist gefabriceerd. Hierdoor kan hydraulische olie uit het reservoir weglekken.
Materiële gevolgen:
De hydraulische olie kan op hete motoronderdelen terecht komen. Hierdoor kan brand ontstaan.
2 | Omschrijving defect
De stekkerbehuizing van de elektrische stuurbekrachtiging is mogelijk niet waterdicht. Als gevolg daarvan kan er vocht in de stekkerbehuizing binnendringen.
Materiële gevolgen
Verstoren van de signalen van de stuurbekrachtiging, uitvallen van de stuurbekrachtiging.
@kimhung: Doe je dit elke auto die op internet staat?
@rikus: ligt eraan wat je belangrijk vindt. Soms is het niet interessant. Maar dit zijn toch punten die wel degelijk opgelost moeten worden voor je eigen veiligheid en je omgeving.
@kimhung: Als ik een bepaalde auto zou willen kopen, dan zou ik er meer over willen weten. Anders zie ik geen reden om dat speciaal op te zoeken en op Autoblog te posten. Zoals je zegt: Het ligt eraan wat je belangrijk vindt.
Ben best fan van de GLS, ultieme familie auto, maar zo iets in een brabus uitvoering heb je helemaal niks aan. Gewoon een lekkere dikke diesel erin en km’s maken naar de wintersport , en niet om de 250-300 km (schat ik zo in) tanken.
@slickrick: dat tanken ligt eraan hoe je rijdt…
Dit is wel heel erg dik hoor
Kzag deze al online staan, toch stiekem wel heel dik
Volgens het autobedrijf heeft de wagen 750pk i.p.v. 850. Dat is toch vrij bijzonder als je het mij vraagt.
Doe mij maar een Tesla
1.450nm. Idioot!
De tuning heeft 200k gekost..bizar
@graafke: En nu is het helemaal afgeschreven.
Kan prima als uitvaartauto ingezet worden.
Standaard is het 4.6 seconden naar de 100 en 250 km per uur topsnelheid. Veel geld voor 0.4 seconden en 50 sneller.
Ik zag deze vandaag in het echt. Super veel carbon overal, erg indrukwekkend deze wagen.
En staat nu te koop op de domeinen ?