• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Blubberdikke paarse BMW M2 is nu helemaal af

Auteur: willeme, gepost 7 november 2023 om 15:09 – 4 Reacties

blubberdikke paarse BMW M2

Met deze blubberdikke paarse BMW M2 kun je onderscheiden.


De BMW M2 is een wonderlijk fenomeen. Het is wellicht de leukste auto die BMW op dit moment maakt. Dat komt mee dankzij het eenvoudige recept: een compacte coupé met lange neus, zes-in-lijn en achterwielaandrijving. Eventueel zelfs met handbak! Hoe cool is dat?

Net als met BMW’s is het uiterlijk eventjes wennen. In het geval van de M2 is het minder erg dan de M4. Bij een kleinere auto is een meer funky styling soms best leuk. Ook is de neus niet voorzien van een enorme verticale grille. Een van de problemen die de M2 heeft is eentje die alle merken hebben tegenwoordig; de wielen staan te ver naar binnen.

ADRO-bodykit

Gelukkig kunnen aftermarket bedrijven er het een en ander aan doen. In dit geval hebben we de BMW M2 van PSI voor je. PSI staat voor Precision Sports Industries en is een tunert uit Oviedo. Nee, niet de Spaanse stad waar Fernando Alonso vandaan komt, maar in Florida. Ze richten zich voornamelijk op de nieuwste BMW M-producten. Veelal de M3 en M4, maar nu dus ook de M2!

blubberdikke paarse BMW M2

En het resultaat is simpelweg geweldig. We weten het: dit is geen klassieke schoonheid geworden. Maar met de juiste modificaties heeft de auto een soort WTCC-esque uitstraling dat ‘m zeker niet misstaat. Dat komt in eerste instantie door de ADRO-bodykit, inclusief die enorme achtervleugel.

Ook de stance is een stuk beter dan standaard. De auto was altijd al fors, maar stond relatief hoog op de wielen die dus ook te ver naar binnen stonden. Dat is nu helemaal opgelost dankzij een Moton-schroefset. Mocht je Moton niet kennen, dat is AST in Nederland en aangezien AST Nederlands is (en de hofleverancier voor @maritjngizmo) , verdienen ze een speciale vermelding. De fraaie velgen zijn afkomstig van Vorsteiner, het zijn de GTE-352 patta’s. Ook gaaf zijn de Le Mans-esque gele koplampen.

blubberdikke paarse BMW M2
blubberdikke paarse BMW M2

Techniek blubberdikke paarse BMW M2

Onder de kap is er een carbon luchtinlaat van Eventuri en koeling van CSF. Middels een Dähler Competition Line externe module stijgt het vermogen naar (ver) boven de 500 pk. Uiteraard is veel meer vermogen mogelijk, maar met Dähler blijft je garantie behouden.

Om te zorgen dat je deze blubberdikke M2 goed kunt horen aankomen, is er een Akrapovic-sportuitlaat gemonteerd. Voor verbetering van de stopkracht zijn er nu tweedelige Tarox-remschijven met staal omvlochten remleidingen.

blubberdikke paarse BMW M2

Tenslotte het interieur, daar zijn ook een paar bescheiden modificaties doorgevoerd, zoals een AutoID-stuurwiel van alcantara en een shortshifter van FutureClassic. Uiteraard kun je bij PSI alle onderdelen ook gewoon los bestellen.

Ook interessant!

  • Nieuwe BMW M2 heeft een groot nadeel
  • Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP
    Dikke BMW M2 safety car voor MotoGP
  • Video: BMW M2 is de SNELSTE over de Nürburgring
  • De goedkoopste BMW M2 van Marktplaats
    De goedkoopste BMW M2 van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

adro, BMW, m2, tuning, velgen, verlaagd, vorsteiner

Vorig bericht: « Autoblog-lezer toont zijn dikke Cadillac
Volgend bericht: Exlantix? Er is WEER een nieuw automerk in Nederland! »

Lees Interacties

Reacties

  1. Robert zegt

    7 november 2023 om 16:27

    Die kleur staat hem geweldig en dat geldt ook voor de wielen. Die achterspoiler hoeft van mij niet zo, en alhoewel de stance ook klopt, zal het rijcomfort waarschijnlijk schitteren door afwezigheid. Maar toch, onder de streep een dikke voldoende voor de uitvoering.

    Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    7 november 2023 om 16:33

    “een compacte coupé”

    L x B x H: 4.580 mm / 1.887 mm / 1.403 mm
    Massa leeg: 1.675 kg

    Nou ja, compact? Een M2 is dus bijna net zo groot als een E39. En een stuk zwaarder ;-)

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      7 november 2023 om 18:27

      @rollingstoned: Haha, dat is gewoon 160kg zwaarder dan mijn 159SW, de auto die iedereen een kamer olifantje noemt.

      Login om te reageren
  3. PunicaOase zegt

    7 november 2023 om 18:10

    Kan maar niet wennen aan die achterlamp-units :-(
    Verder: heel gaaf ding en lekker kleurtje :-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North