
Zoek de 10 verschillen en win een gratis BMW folderpakket.
En dit is vals spelen he. Maar goed, we zullen de wijzigingen beschrijven. Schop daarom zelf je stoel even onder je vandaan, want spontaan er vanaf vallen gaat met deze update niet gebeuren. De voorzijde krijgt een nieuwe bumper met additionele “contour lijnen” voor de nieren en een vernieuwde luchtinlaat die het “sportieve” karakter moet benadrukken. Aan de achterzijde is ook een extra vouw weggewerkt en de achterlichten zijn door de mangel gehaald.
Qua motoren is er weinig nieuws onder de zon, behalve dat alle motoren weer iets zuiniger zijn geworden en tegenwoordig aan de EU6 uitstootnorm voldoen. Het enige echte nieuws is de toevoeging van de 518d, een variant waarvan we nu al met 100% zekerheid kunnen zeggen dat iedereen die zonder type-aanduiding zal laten leveren. Met een gecombineerd gemiddeld verbruik van 4,5 liter per 100 km en een CO2 uitstoot van 119 gram per kilometer komt de 518d ruim niet in de 20% bijtellingscategorie. “Sprinten” naar de 100 doet de 518d in 9,7 seconden en de topsnelheid is 214 km/u.”
LED-lichten staan nu eindelijk op de optielijst en vanaf november 2013 hoef je niet meer zelf te sturen in de file. De optionele Traffic Jam Assistant heeft niet alleen de actieve cruise control om afstand te houden, maar kan in de file ook in bochten de voorganger volgen.
Mocht je al bijna in slaap gevallen zijn, skip dan even door naar het artikel over de M5. Die is namelijk ook gefacelift en krijgt er met een Competition Package een handjevol pk’s bij.
Of misschien wil je zoeken naar de verschillen in de video van de 5-serie facelift.
Schande hoe die CO2 belasting sportieve merken zoals BMW naar belachelijke motoriseringen doet grijpen. Vroeger was een BMW een snel ding. Nu rijden de meeste rond met kleine slome dieseltjes.
@hollow: BMW is al heel lang geen sportief merk meer.
@autoblogger: altijd nog sportiever qua rijden dan de concurrentie….
@autoblogger: BMW is nooit een sportief merk geweest. Gazelle is een sportief merk.
@autoblogger: Je kent het fenomeen Halo-cars neem ik aan. Daar zijn de Duitsers toppers in natuurlijk. Mensen vinden het merk geweldig vanwege de M5, RS6 etcetera en voelen zich dan helemaal dé man in hun muesli diesel… En vergeten dan dat ze eigenlijk in een kutauto rijden.
@Svenska_Aeroplan_AB: Dat effect kan ik me voorstellen bij A3 en 1 serie occasions kopers maar bij een spiksplinternieuwe 5 serie? Nee, die koop je voor zijn eigen kwaliteiten.
@mashell: ja en nee. De Saab 9-5 won een paar jaar geleden iedere test van de nieuwe 5-serie, maarja… Ze hadden niet zo’n image builder als BMW.
@Svenska_Aeroplan_AB: Die testen wil ik dan graag een keer inzien. Volgens mij een broodje aap verhaal. De 5-serie is namelijk altijd de beste in zijn klasse geweest en de verschillen van de E39 en E60 met de concurrenten van Audi en Mercedes waren zelfs vroeger nog groter an nu. Dat dergelijke wagens het dan vroeger moest afleggen tegen een SAAB 9-5 kan ik niet geloven.
@Svenska_Aeroplan_AB: ik zie het woord muesli vaak voorbij komen de laatste tijd, nu kruip ik net onder mijn steen vandaan dus please explain …
@beiersmonstercocksyndroom: zuinige auto’s :)
WAT HEB JIJ VOOR GEBRUIKERSNAAM??!!
@hollow: 0-100 in 9,7 en een top van over de 210 km/h is anders niet verkeerd voor een instappertje hoor…
@RRenault: Maar je betaalt wel voor het `sportieve`.
He nu lijkt hij nog meer op een 3-serie!
@urquattro83: sterker, de voorzijde schurkt nu nóg dichter tegen een 7-serie aan.
@urquattro83: op z’n Audi’s ;-)
@samoht: inderdaad, audi voorsprong door trendsetten
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Niet veel nieuws, die foto van dat ambiance sfeerlicht pakket heeft wel wat.
Alleen die luxury badge gaat net te ver.
@bmwe46csl: badges kan je er af laten halen…
En wat als iemand voor je in de file van baan wisseld?
@darkpluisje: …Dan pak jij het groene boekje erbij
Heel mooie facelift, niet dat er veel veranderd is maargoed. Het is gewoon een prachtige auto, zo’n 5-Serie. Maar wat een gedrocht is zo’n GT toch…
@kapiteinaudi: Gedrocht van buiten maar nog steeds het mooiste interieur dat BMW ooit gemaakt heeft.
@mashell: Inderdaad heel mooi vanbinnen, maar toch niet zo mooi als de GranCoupe vind ik. Prachtig interieur:
http://www.egmcartech.com/2011/12/10/2013-6-series-gran-coupe-revealed/2013bmw6grancoupe-05/
In je 518d in 9,7 sec. naar de 100. En daar betaal je dan de hoofdprijs voor. Dan trekt mijn xc60 sneller..
als gaat suggereren dat een auto “sportief” kan ..
dan weet je zeker dat je simpele klanten hebt ..
“je” en “zijn” moet er nog ergens tussen .. oelewapper ..
@lincoln: Mooie woorden.. Ik vind Bmw sowieso al wat simpeltjes, of ben ik nou gek?
@felix.ulf:
zijn prima producten hoor ..
en zitten perfect in elkaar ..
een beetje de Opel Kadett onder de auto,s ..
nergens innovatief .. maar wel goed uitgedacht ..
@lincoln: nergens innovatief?
@peterkuipers5:
Nee.
Nergens innovatief.
Is logisch, zo op deze manier bedienen ze een goed gedeelte van de lease markt.
En die willen absoluut geen innovaties.
Zijn wel weer badge gail, dat weer wel.
En hun toppertjes de Mmmetjes, worden waarschijnlijk het meeste gekocht en betaald.
Nu de 1-serie nog
“Gallery: BARF 5-GT facelift”
BARF? Dat is wat m’n hond te eten krijgt.
We weten toch allemaal alles wat nieuw is kudt is? Alleen een klassieker, een auto van een (nagenoeg) dood merk of een obscuur merkje is cool en gaaf. Dat is hip.
Eigenlijk zijn de meeste reageerders op dit blog hipsters…
Jullie hipsters jullie…
@Rick-dos: het is kuDT???
Je meent het…
@ronin1130: Kut. Ook goed…
@Rick-dos: +1
Ik mis een i in de kentekens van de auto’s
Ik vond de 5-serie al een prachtige wagen..
Nu hebben ze ‘m een beetje bijgewerkt en ja hoor!.. Geweldig mooie auto!
Die 5GT lijkt aan de voorkant wel op een opgehoogde 1 serie, of ben ik de enige die dat ziet ?
@muhamedtje:
Klopt. De kleine en de grote verbijsterde kaketoe.
Zo’n grijze sedan is wel de ideale auto om een bank mee te beroven.
Heel slim die superkleine subtiele wijzigingen. Op deze manier verkloot je niet je eigen klanten. Kijk eens naar wat Suzuki met haar motorfietsen doet. Die brengt zowat elk jaar een nieuw type uit. Binnen no-time is je hippe duurbetaalde racebike een klassieker en geen drol meer waard (sowieso natuurlijk met die dingen) Das ronduit kut met peren…
@freezzr:
Suzuki motorfietsen. +++
#Milf @ kenteken :D
Ik mis de lift
Het is zo’n dikke farce dat hele downsizen.
Ik ken iemand met een F10 535d, die me wist te vertellen dat zijn gemiddeld verbruik (en dan spreek ik dus zowel over autobahn knallen als boodschappen doen) 5,6l/100km was. Dan spreek je dus over een 3 liter twin-turbo 310pk diesel. Dankzij het koppel en de pk’s rij je 120 in z’n 7 aan 1200 rpm.
Zo’n 518d zal misschien in de tests goed scoren, maar of je daar in de praktijk ook zo’n laag verbruik mee haalt? Als je er iets of wat op snelheid mee gaat rijden, zit je volgens mij al snel boven die 4,5l, zon klein opgeblazen blokje moet enorm hard werken om een 130-140 op de snelweg te rijden, waardoor je eindresultaat misschien nog wel slechter is dan zon 535d.
DIkke onzin allemaal. Weinig bijtellen en vervolgens aan 4000rpm over de snelweg rollen omdat je anders niet normaal kan rijden.
@tombiesheuvel: yup…en daardoor extra longklachten bij de mensen veroorzaken door exorbitant veel fijnstofuitstoot….één grote leugen, dat CO2 verhaal.
@tombiesheuvel: dat is ook de reden dat ik een 530d/535d eerder zou verkiezen dan een 520d.
Ben er zelf een beetje naar opzoek. Hier in belgie betaal ik dan mss 350euro meer wegenbelasting per jaar, maar ik krijg er dan ook veel meer voor in de plaats.
Bij dezelfde rijstijl zal een 530d evenveel verbruiken als een 520d omdat die 2.0 gewoon meer moet werken dan de prachtige 6 in lijn.
Vanmiddag nog ff met een 530d gereden. Heerlijk machien!
@tombiesheuvel:
Ik geloof dat verbruik niet van 5,6 L/100 km voor die auto. Zelfs niet als je heel rustig aan doet met een tank.
@kempenaer: Spritmonitor.de kun je zien dat de 535d’s rond de 8l/100km gemiddeld doen. Mijns inziens uitstekend voor een auto met 300+ Pk. Die 5.6l/100km kan, maar wel met 90km/h op de CC en rechter baan van de snelweg. Prima natuurlijk, maar of je daarvoor een 535d moet kopen…
@tombiesheuvel: toen ik nog leasde had ik een F10 530D uit 2010. Daarna zijn de motoren nog wat zuiniger geworden, maar 5,6 L / 100km gemiddeld is wel heel erg weinig. Mijn 530D draaide bij NL snelheden (120 km/h) minder dan 5 L / 100km, maar mijn gemiddelde verbruik lag toch altijd nog wel boven de 6 liter. Misschien omdat ik altijd wel bij stoplichten het eerste weg wilde zijn ;-) Overigens vind ik het sowieso wel een super laag verbruik voor zo’n zware auto.
Vreesde er al voor maar de pre-LCI vind ik mooier. Extra vouw aan de achterkant vins ik niet mooi en is nergens voor nodig, fronsrimpel bij de voorkant idem…en die lines heb ik niks mee. Gewoon een paar pakketjes en verder alles zelf aanvinken zoals je het wilt hebben is veel beter.
reactie
Nog ff wachten met de aanschaf van een F10 dus. De PFL kan wel eens in waarde gaan dalen en er zullen heel wat op de tweedehandsmarkt verschijnen…
@Emile_Benz: jip zo denk k ook haha
@saxoke: de M5 is sowieso al flink aan het dalen in prijs. Zowel nieuw als met een aantal km op de teller.
@Emile_Benz: M5 zal het voor mij niet worden. Onbetaalbaar in wegenbelasting hier in Belgie. :-(
Voor mij zal het hooguit een 3.0 zijn. Dat is nog te betalen. Voorkeur is een 535d maar een 525d (met 6cilinder dan) of een M550d behoort ook tot de mogelijkheden…..
@Emile_Benz: ooit haha
Wat een prachtige auto`s, ik kan niet wachten tot onze nieuwe 5GT wordt afgeleverd en ik mijn rijbewijs heb gehaald :)
@citroen4life:
Fijn wellicht, maar een 5 GT prachtig? Ach ja, smaken…
Wouter je vergeet nog een belangrijk verschil; het nieuwe I-drive touch systeem. XD d8 ik meld het maar ff
Tragisch ook dat de laatste der Mohikanen ook verdwijnt.
RIP NA I6…(530i)
@jaapiyo:
Eensch.
Mooi dat er een nieuwe instapper is waardoor de 5 serie hopelijk weer wat goedkoper te krijgen/leasen/huren is. Het ‘premium’ gevoel zal niet veel anders zijn dan bij de 520d en 525d met dezelfde motor….